Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Ablaktörlő lapáttal kapcsolatban várnám a segítségeteket! Milyet vegyek, esetleg link, tapasztalat?!

Az olcsók nagyon nem jöttek be.

köszi

balázs

Szeva!

Én már vettem 4000 Ft -ért is ablaktörlő lapátokat meg 300 Ft-ért is.

Megmondom neked őszintén a jeges szélvédőt kapargatni inkább a 300 Ft ajánlom. ( Kék - Sárga BP. most építik a 4 vonalat belőle áruház)

Alternítív megoldás lehet csak a gumi él megvásárlása. az még olcsóbb mint 200 ft. Pici kézügyesség, 10-15 szabadidő, meg egy kővűves mester káromkodási tudása kell hozzá... :rolleyes: ( Ici pic kis 100 éve ezzel foglakozó bácsika boltja)

Ezekkel ugyan úgy ki lehet látni mint bármelyik másikkal......

De kinek mi tetszik....... gondolkdotam ezen a hajlított kialakításun is, de szerintem 8000 FT nem éri meg...... ezek tükrében.

Link to comment
Megosztás:

Szeva!

Én már vettem 4000 Ft -ért is ablaktörlő lapátokat meg 300 Ft-ért is.

Megmondom neked őszintén a jeges szélvédőt kapargatni inkább a 300 Ft ajánlom. ( Kék - Sárga BP. most építik a 4 vonalat belőle áruház)

Alternítív megoldás lehet csak a gumi él megvásárlása. az még olcsóbb mint 200 ft. Pici kézügyesség, 10-15 szabadidő, meg egy kővűves mester káromkodási tudása kell hozzá... <_< ( Ici pic kis 100 éve ezzel foglakozó bácsika boltja)

Ezekkel ugyan úgy ki lehet látni mint bármelyik másikkal......

De kinek mi tetszik....... gondolkdotam ezen a hajlított kialakításun is, de szerintem 8000 FT nem éri meg...... ezek tükrében.

A gumiél nyesegetés télleg olcsó, meg lehet játszani vele, de szerintem azért komoly fillérb.szóság egy olyat felmókolni, ha alig többért van rendes is ami nem ugrik szét ha olyan kedve van azért hogy szép ívet véssen a szélvédőbe :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A gumiél nyesegetés télleg olcsó, meg lehet játszani vele, de szerintem azért komoly fillérb.szóság egy olyat felmókolni, ha alig többért van rendes is ami nem ugrik szét ha olyan kedve van azért hogy szép ívet véssen a szélvédőbe :rolleyes:

Hát a 300 Ft-hoz valóban közel van. De én eddig több alkalomma vagdaltam már gumit is, és még nem ugrott ki 1x sem. Pontosan kell vágni akkor nincs gond. Egyébként ugrott szét már egybe szerelt cucc is......

Link to comment
Megosztás:

Hát a 300 Ft-hoz valóban közel van. De én eddig több alkalomma vagdaltam már gumit is, és még nem ugrott ki 1x sem. Pontosan kell vágni akkor nincs gond. Egyébként ugrott szét már egybe szerelt cucc is......

Ahhoz kell egy kéz, kell egy pontosság, és kell egy marék szerencse hogy olyan gumiélt vegyen, ami rendesen benne is marad a sínjében. :rolleyes: Valszeg abból is adnak sokhelyen sokfélét. Nekem mindenesetre megérte egy rendes ablaktölrő lapát <_<

Link to comment
Megosztás:

Ahhoz kell egy kéz, kell egy pontosság, és kell egy marék szerencse hogy olyan gumiélt vegyen, ami rendesen benne is marad a sínjében. :rolleyes: Valszeg abból is adnak sokhelyen sokfélét. Nekem mindenesetre megérte egy rendes ablaktölrő lapát <_<

Én majd' 2 éve vettem gyári lapátból 2 garnitúrát, azóta is még az elsőt használom, mert tökéletesen bevált, pedig kapott azóta jeges ablakot, bogármaradványokat, de még bírja. Innen vettem.

Link to comment
Megosztás:

Na előkapartam a garázsból a bontott fojtószelepházat ami aztán nem lett felhasználva...azon tényleg ahogy mondtátok többen is levan fedve a csavar amibe nálam belenyúltak annó valószínű...

A kérdésem az az, hogy ez csak úgy állásában nem megy tönkre nem?<_< Elég szutykos, mivel lehet jól és főleg gyorsan kitisztítani (minden járatot is beleértve)? Féktísztítót próbáltam, tisztít de nagyon macerás :rolleyes:

Ja még valami: a kiegyenlítőtartály kupakja sanszos hogy nem jó, mert kb 7 km városozás után simán minimális pisszenéssel kinyitom...és a szelep is elég csálén áll... ez okoz valami galibát? De szándékomban van hogy vegyek holnap :D

Link to comment
Megosztás:

Na előkapartam a garázsból a bontott folytószelepházat ami aztán nem lett felhasználva...azon tényleg ahogy mondtátok többen is levan fedve a csavar amibe nálam belenyúltak annó valószínű...

A kérdésem az az, hogy ez csak úgy állásában nem megy tönkre nem?<_< Elég szutykos, mivel lehet jól és főleg gyorsan kitisztítani (minden járatot is beleértve)? Féktísztítót próbáltam, tisztít de nagyon macerás :rolleyes:

Ne viccelj, ez nem tecsós tej, aminek lejár a szavatossága. -_- :D Áztasd be valamibe. Mittudomén, higító. Műanyag nincs rajta úgy rémlik.

Link to comment
Megosztás:

Na előkapartam a garázsból a bontott folytószelepházat ami aztán nem lett felhasználva...azon tényleg ahogy mondtátok többen is levan fedve a csavar amibe nálam belenyúltak annó valószínű...

A kérdésem az az, hogy ez csak úgy állásában nem megy tönkre nem?:D Elég szutykos, mivel lehet jól és főleg gyorsan kitisztítani (minden járatot is beleértve)? Féktísztítót próbáltam, tisztít de nagyon macerás <_<

Ja még valami: a kiegyenlítőtartály kupakja sanszos hogy nem jó, mert kb 7 km városozás után simán minimális pisszenéssel kinyitom...és a szelep is elég csálén áll... ez okoz valami galibát? De szándékomban van hogy vegyek holnap -_-

Merre pisszen? Kifele, vagy befele? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

És ezt hogyan mérted le? Vagy csak úgy gondolod, hogy a kupak nem engedi el a túlnyomást? :rolleyes:

Na jó már megfogsz teljesen -_- Rakok rá másikat aztán kiderül B) Ha jó lesz akkor minden ok...ha nem, akkor hááát...ciki van... <_< Már ennél a kocsinál semmin nem lepődök meg :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet már volt róla szó, ne haragudjatok ha nem vettem észre.

Autó: Astra F X14NZ

Probléma: Hűtővíz melegedés.

Eset: Tegnap este normál városi használat, kis forgalom, kevés ácsorgás, kinti hőmérséklet kb 17-18 C, piroslámpánál hűtőventilátor bekapcsolt. Gyanus volt, önkéntelenül is a hőfokjelzőre néztem, a piros tartományban állt. Ráadtam a fűtést, lement 100 fokra, onnan nem moccant. Ami számomra érdekes, továbbiakban egyszer sem kapcsolt be a hűtőventilátor se állva, se mentében.

Kérdés: mi lehet a gond? :rolleyes:

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet már volt róla szó, ne haragudjatok ha nem vettem észre.

Autó: Astra F X14NZ

Probléma: Hűtővíz melegedés.

Eset: Tegnap este normál városi használat, kis forgalom, kevés ácsorgás, kinti hőmérséklet kb 17-18 C, piroslámpánál hűtőventilátor bekapcsolt. Gyanus volt, önkéntelenül is a hőfokjelzőre néztem, a piros tartományban állt. Ráadtam a fűtést, lement 100 fokra, onnan nem moccant. Ami számomra érdekes, továbbiakban egyszer sem kapcsolt be a hűtőventilátor se állva, se mentében.

Kérdés: mi lehet a gond? :rolleyes:

Köszi!

Amikor ráadtad a fűtést és lement 100-ra akkor még ment a ventillátor? Mikor kapcsolt ki a ventillátor?

Amúgy normál használatnál stabilan tartja a hőfokot vagy le is lehül?

Link to comment
Megosztás:

Amikor ráadtad a fűtést és lement 100-ra akkor még ment a ventillátor? Mikor kapcsolt ki a ventillátor?

Amúgy normál használatnál stabilan tartja a hőfokot vagy le is lehül?

Még a piros lámpánál leállt a ventilátor, onnan indulás után kb. fél perc múlva adtam rá a fűtést, utána ment le 100ra. Korábban normál használatnál városi (Miskolc, nem nagy dugó) döcögésben ment fel a hőfok, de a ventilátor rendbe szedte, amúgy állandó volt, bár az igazat megvallva ritkán figyeltem.

Ja.. nem biztos, de gyanus hogy a fogyasztás is megnőtt, ez egyelőre csak ránézésre igaz, nem bizonyított.. 382km-t mentem teletankolás óta, és már a negyedénél jár az üzemanyag, ha lehet hinni a műszernek így valamivel 500 km felett fog elfogyni, máskor 650 körül szokott a piros környékén lenni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet már volt róla szó, ne haragudjatok ha nem vettem észre.

Autó: Astra F X14NZ

Probléma: Hűtővíz melegedés.

Eset: Tegnap este normál városi használat, kis forgalom, kevés ácsorgás, kinti hőmérséklet kb 17-18 C, piroslámpánál hűtőventilátor bekapcsolt. Gyanus volt, önkéntelenül is a hőfokjelzőre néztem, a piros tartományban állt. Ráadtam a fűtést, lement 100 fokra, onnan nem moccant. Ami számomra érdekes, továbbiakban egyszer sem kapcsolt be a hűtőventilátor se állva, se mentében.

Kérdés: mi lehet a gond? :rolleyes:

Köszi!

Szia!

Jelenleg ismétlődik-e a probléma, vagy csak egyszeri eset volt? Lehet csak a műszeregység hőjeladója küzd problémákkal. Rosszabb esetben lehet termosztát is. Figyelni kell a járgányt, mert ennyi infóból nem lehet sok okosat mondani.

A mutatónak (ha jó a venti kapcsolód és a hőjeladód) fel sem szabad mennie a pirosba. Feltételezzük, hogy nem csal a műszered sokat... Nekem már a 100-as vonal előtt bekapcsol a venti és nem engedi semilyen körülmények között sem 100 fölé.

Link to comment
Megosztás:

Elfelejtettem, hogy bizonyos termosztát gondok jelentős fogyi növekedést is okozhatnak. (pl. megszorult valamennyire nyitott helyzetben, nehezen melegszik fel és nem is nyit ki úgy ahogyan kellene) A hosszabb felmelegedés alatt pedig leeszi az ember gatyáját is.

Link to comment
Megosztás:

Még a piros lámpánál leállt a ventilátor, onnan indulás után kb. fél perc múlva adtam rá a fűtést, utána ment le 100ra. Korábban normál használatnál városi (Miskolc, nem nagy dugó) döcögésben ment fel a hőfok, de a ventilátor rendbe szedte, amúgy állandó volt, bár az igazat megvallva ritkán figyeltem.

Ja.. nem biztos, de gyanus hogy a fogyasztás is megnőtt, ez egyelőre csak ránézésre igaz, nem bizonyított.. 382km-t mentem teletankolás óta, és már a negyedénél jár az üzemanyag, ha lehet hinni a műszernek így valamivel 500 km felett fog elfogyni, máskor 650 körül szokott a piros környékén lenni.

Nézd meg, hogy hűvös reggelen tempózva nem hűl-e nagyon vissza. Ill indulás után melegszik-e rögtön a hűtő felé menő cső. Ha ezeket tapasztalod lehet kiakad valahol félállásban a termosztátod. Ha ezek nincsenek akkor majd találgatunk tovább :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg, hogy hűvös reggelen tempózva nem hűl-e nagyon vissza. Ill indulás után melegszik-e rögtön a hűtő felé menő cső. Ha ezeket tapasztalod lehet kiakad valahol félállásban a termosztátod. Ha ezek nincsenek akkor majd találgatunk tovább :rolleyes:

Pontosam milyen kocsiról van szó? Mert ha kéznél van a termosztát akkor kár találgatni, ki kell cserélni.

Ui.: Ja bocs látom X14NZ, akkor inkább vizsgálódjunk tovább. :D Ha nem nyit akkor forr a víz, ha nem zár akkor nem melegszik. <_<

Link to comment
Megosztás:

Elfelejtettem, hogy bizonyos termosztát gondok jelentős fogyi növekedést is okozhatnak. (pl. megszorult valamennyire nyitott helyzetben, nehezen melegszik fel és nem is nyit ki úgy ahogyan kellene) A hosszabb felmelegedés alatt pedig leeszi az ember gatyáját is.

Egyelőre azóta nem mentem a járgánnyal, korábban sose volt ilyen probléma. Most olyan tippet kaptam, hogy talán a vezérműszíj is lehet ludas, emiatt most még beindítani se nagyon merem... 10 éves elmúlt, olajon és szűrőkön kívül nem volt semmi cserélve. Holnap muszáj lesz szervizhez fordulnom.

Nagyon rendesek vagytok, köszönöm a rengeteg visszajelzést.

Link to comment
Megosztás:

Egyelőre azóta nem mentem a járgánnyal, korábban sose volt ilyen probléma. Most olyan tippet kaptam, hogy talán a vezérműszíj is lehet ludas, emiatt most még beindítani se nagyon merem... 10 éves elmúlt, olajon és szűrőkön kívül nem volt semmi cserélve. Holnap muszáj lesz szervizhez fordulnom.

Nagyon rendesek vagytok, köszönöm a rengeteg visszajelzést.

Hát ez rossz tipp volt, a vezérműszíjnak ehhez csak annyi köze van, hogy az hajtja a vízpumpát. A szíj vagy elszakad, akkor ugye nem is menne, vagy átugrik pár fokot, akkor meg észrevennéd a teljesítményén, hangján. Viszont ha 10 éves és nem volt még cserélve a vezérlés akkor tényleg ne indítsd be. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Egyelőre azóta nem mentem a járgánnyal, korábban sose volt ilyen probléma. Most olyan tippet kaptam, hogy talán a vezérműszíj is lehet ludas, emiatt most még beindítani se nagyon merem... 10 éves elmúlt, olajon és szűrőkön kívül nem volt semmi cserélve. Holnap muszáj lesz szervizhez fordulnom.

Nagyon rendesek vagytok, köszönöm a rengeteg visszajelzést.

<_< :D -_- :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Egyelőre azóta nem mentem a járgánnyal, korábban sose volt ilyen probléma. Most olyan tippet kaptam, hogy talán a vezérműszíj is lehet ludas, emiatt most még beindítani se nagyon merem... 10 éves elmúlt, olajon és szűrőkön kívül nem volt semmi cserélve. Holnap muszáj lesz szervizhez fordulnom.

Nagyon rendesek vagytok, köszönöm a rengeteg visszajelzést.

Ha 10 éve nem volt a vezérlés cserélve akkor már nagyon itt volna az ideje és ez esetben a termosztátot is erősen ajánlott cserélni 14NZ esetében...arról nem is beszélve, hogy nagy valószinűséggel azzal lesz a probléma...szerintem. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.