Dáwid Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Ugyanez volt nállam is futóműállítás, és gumicsere után!!!! :lol: ISZONYATOSAN rá kellett tartani, és nagyon húzott balra!!! :P Nállam a megoldás mindösszesen annyi volt, hogy meg kellett cserélnem a két első kereket.... :lol: ÉS LÁSS CSODÁT: azóta nyíl egyenesen megy a verda!!! :D ;) a hozzáértők azt mondták, hogy a gumikopás miatt van ez a jelenség! :D Szerintem egy próbát megér neked is... ;) Nah de egy rendesen beállított futóműnél hogy tudnak ennyire félrekopni a gumik? :lol: Vagy ha félre is koptak azóta miért nem a másik irányba húz? :D Tudom, tökmindegy ha egyszer jó, de én vagyok az aki képes egy működő valamit is szétszedni csak azért hogy megtudja miért működik úgy ahogy. (aztán utána néha már nem úgy működik mint előtte :D :D ) de legalább tudom hogy hogy kéne. ;) szeretek valamit megérteni nem csak tudomásul venni :lol: Szal miért? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Nah de egy rendesen beállított futóműnél hogy tudnak ennyire félrekopni a gumik? :lol: Vagy ha félre is koptak azóta miért nem a másik irányba húz? :lol: Tudom, tökmindegy ha egyszer jó, de én vagyok az aki képes egy működő valamit is szétszedni csak azért hogy megtudja miért működik úgy ahogy. (aztán utána néha már nem úgy működik mint előtte :lol: :D ) de legalább tudom hogy hogy kéne. ;) szeretek valamit megérteni nem csak tudomásul venni :lol: Szal miért? :D rém egyszerű a dolog, már kopottak voltak a gumik, amiket felraktam utánna, nem újak voltak :D másképp voltak kopva, és mikor megfordítottam, már jó is volt egyből, nem húz azóta semerre :P persze ne totál kopott gumikra gondolj, szemmel alig látható, de pár mm is sokat számít... az okosok szerint :D Én ezt tapasztaltam, másképp nekem is furcsa lett volna :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Ugy-t ne vegyél. Én is becoptam vele. Nem tudtam beilleszteni a helyére, mert nagy volt. A gyári talán 1200-ba kerülhet. Pontosabban 2200 :lol: Megerősíteném az előttem szólók véleményét: gumik felcserélése meg fogja oldani a dolgot. Mi így jártunk tesóm ex Astrájával, megvettük, húzott oldalra, elvittem gumishoz, centírozott, nyomást ellenőrzött, semmi. Végül kitalálta, hogy cseréljük fel őket, és láss csodát, jó lett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Pontosabban 2200 :lol: Megerősíteném az előttem szólók véleményét: gumik felcserélése meg fogja oldani a dolgot. Mi így jártunk tesóm ex Astrájával, megvettük, húzott oldalra, elvittem gumishoz, centírozott, nyomást ellenőrzött, semmi. Végül kitalálta, hogy cseréljük fel őket, és láss csodát, jó lett. Akkor annyi. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lecso Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Hali! Köszi a válaszokat! Erre nem gondoltam...mert a gumik egy évesek és újonnan lettek vásárolva. Akkor az lesz, hogy elviszem futóműveshez, megpörgetjük, ha nincs vele gond akkoor megcserélem, mert nem forgásirányosak. Köszi a tippet, majd jelentkezem az eredménnyel. Lecso Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Kerékcserére az első hátsó cserét gondoltátok? Mert az elsők cseréje forgásirány váltással jár ami nagyon nem szoktak ajánlani még ha nem forgásirányos a gumi akkor sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Sziasztok! Pár oldallal ezelőtt említettem, hogy valószínűleg a tankom felső része lyukas, ugyanis teletankolt állapotban erőteljes csepegés látható ami a kellemetlen szag mellett elég veszélyes is. A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy: van-e olyan ismerősötök, aki tuti módon megjavítja a tankot vagy olcsón tud valami jó állapotú használtat szerezni? (amit esetleg fel is rak) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Megtáltosodott az autóm!!! Hogy miért? Kihúztama gázpedál alól a begyűrődött szönyeget :lol: :lol: :lol: Így valahogy jobban megy ha padlózom :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Megtáltosodott az autóm!!! Hogy miért? Kihúztama gázpedál alól a begyűrődött szönyeget :lol: :lol: :lol: Így valahogy jobban megy ha padlózom :lol: Igen..ezek ilyen apró tuning fogások. Pl. sosem tankolok 15 liternél többet mert jobban megy mint teletankal. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Sziasztok! Pár oldallal ezelőtt említettem, hogy valószínűleg a tankom felső része lyukas, ugyanis teletankolt állapotban erőteljes csepegés látható ami a kellemetlen szag mellett elég veszélyes is. A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy: van-e olyan ismerősötök, aki tuti módon megjavítja a tankot vagy olcsón tud valami jó állapotú használtat szerezni? (amit esetleg fel is rak) Biztos, hogy a tank lyukas? Tömítéseket, bilincseket megnézted már? Nem nagyon szokott kilyukadni fellül a tank. Megtáltosodott az autóm!!! Hogy miért? Kihúztama gázpedál alól a begyűrődött szönyeget :lol: :lol: :lol: Így valahogy jobban megy ha padlózom :P Én is gondolkaodtam amikor beleztem, hogy visszarakjam-e a gázpedál alá a gumidugót...... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Biztos, hogy a tank lyukas? Tömítéseket, bilincseket megnézted már? Nem nagyon szokott kilyukadni fellül a tank. Amikor megvettük és fater először teletankolta, 9 lityit evett százon :lol: :lol: Elég érdekesnek tűnt hogy körbe van egy pereme a tanknak amin megáll a víz. A Ribin frankón kirohadt a tank a peremnél ahol megállt a víz. Kapott egy utángyárit, azóta lényegesen kevesebbet fogyaszt :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 ... Én is gondolkaodtam amikor beleztem, hogy visszarakjam-e a gázpedál alá a gumidugót...... :lol: Attól nem fog jobban kinyílni a pillangószelep :lol: Amúgy egy Ladás ismerős mesélte, aki szokott versenyezni is, hogy a motortérben megakadt valamiben a gáz-rudazat és ezért nem ment úgy a kocsi, ahogy kéne. Átnézték, hogy mi a fene lehet, aztán a végén rájöttek, hogy nem lehet lepadlózni a karbinál :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Attól nem fog jobban kinyílni a pillangószelep :D Amúgy egy Ladás ismerős mesélte, aki szokott versenyezni is, hogy a motortérben megakadt valamiben a gáz-rudazat és ezért nem ment úgy a kocsi, ahogy kéne. Átnézték, hogy mi a fene lehet, aztán a végén rájöttek, hogy nem lehet lepadlózni a karbinál :lol: jaja, úgy van az tervezve gyárilag, hogy kinyisson eléggé, ha kiveszed azt a kis gumi ütközőt, nem az nem ad plussz lóerőket :P csak lényegesen nagyobb fogyasztást :lol: :lol: :lol: Fabiába csavagrathatós van, azt mondják, azért, hogy a bejáratásnál ne lehessen agyonpörgetni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Amikor megvettük és fater először teletankolta, 9 lityit evett százon :P :lol: Elég érdekesnek tűnt hogy körbe van egy pereme a tanknak amin megáll a víz. A Ribin frankón kirohadt a tank a peremnél ahol megállt a víz. Kapott egy utángyárit, azóta lényegesen kevesebbet fogyaszt :lol: :D Jó, de akkor is rá kéne nézni az AC-tömítésére, meg a beömlőcső bilincsére mielőtt vesz egy másik tankot. Attól nem fog jobban kinyílni a pillangószelep :D Amúgy egy Ladás ismerős mesélte, aki szokott versenyezni is, hogy a motortérben megakadt valamiben a gáz-rudazat és ezért nem ment úgy a kocsi, ahogy kéne. Átnézték, hogy mi a fene lehet, aztán a végén rájöttek, hogy nem lehet lepadlózni a karbinál :lol: Persze gondoltam én is. :D De tényleg! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bj016 Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Sziasztok! Remélem valaki tud ötletet adni, vagy remélem jó helyre írom a problémám! Előre is köszi! 98-as F Asrtám van, X16XEL motorral és sokallom a fogyasztását! Országúton 5,6-5,8 körül van, ami nem rossz szerintem, azonban városban nem tudom 11 liter alá vinni nyáron! Sőt! Jellemzően 11,5 körül mozog úgy, hogy finoman megyek, motorfékezek, nem húzatom nagyon, de így is... Télen nem ritka a 13,5 liter sem, ami 1600 cm3 motortól szerintem sok. Nem tudom... Az autó megkímélt (106000km), tavaly vettem és akkor volt benne cserélve gyertya, teljesen újak a gyújtáskábelek, a levegőszűrő tiszta, a számítógépes kiolvasás alapján nincs tárolt hibaüzenete. Az egyetlen árulkódó dolog, hogy a zöldkártyán nagyon húzták a fogukat, hogy átengedjék-e. A szerelő azt mondta, hogy a lambda szonda jó kell hogy legyen, mert nincs hibaüzenete, vagy legalább is működik, és elmondása szerint a kiolvasásban sem látott semmi szokatlant... Üzemanyag rendszer kapott tisztítóadalékot, de semmi nem változott. (Indításkor néha la akar fulladni, lemegy a fordulat 500-re de 1 másodpercen belül visszaáll, és amíg hallom hogy megy a szivató (búg), ha elindulok van hogy a fodulat 1500-2000 körülire szökik üresben és nem megy lejjeb, újra kell indítani... összefügghet a kettő? De akkor miért nincs hibaüzenete?) Ha rossz a katalizátor okozhat többletfogyasztást? Egyáltalán ez többletfogyasztás? Vagy valakinek van valami tippje? Esetleg mért ilyen motoron valaki fogyasztást? Köszi! Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Sziasztok! Remélem valaki tud ötletet adni, vagy remélem jó helyre írom a problémám! Előre is köszi! 98-as F Asrtám van, X16XEL motorral és sokallom a fogyasztását! Országúton 5,6-5,8 körül van, ami nem rossz szerintem, azonban városban nem tudom 11 liter alá vinni nyáron! Sőt! Jellemzően 11,5 körül mozog úgy, hogy finoman megyek, motorfékezek, nem húzatom nagyon, de így is... Télen nem ritka a 13,5 liter sem, ami 1600 cm3 motortól szerintem sok. Nem tudom... Az autó megkímélt (106000km), tavaly vettem és akkor volt benne cserélve gyertya, teljesen újak a gyújtáskábelek, a levegőszűrő tiszta, a számítógépes kiolvasás alapján nincs tárolt hibaüzenete. Az egyetlen árulkódó dolog, hogy a zöldkártyán nagyon húzták a fogukat, hogy átengedjék-e. A szerelő azt mondta, hogy a lambda szonda jó kell hogy legyen, mert nincs hibaüzenete, vagy legalább is működik, és elmondása szerint a kiolvasásban sem látott semmi szokatlant... Üzemanyag rendszer kapott tisztítóadalékot, de semmi nem változott. (Indításkor néha la akar fulladni, lemegy a fordulat 500-re de 1 másodpercen belül visszaáll, és amíg hallom hogy megy a szivató (búg), ha elindulok van hogy a fodulat 1500-2000 körülire szökik üresben és nem megy lejjeb, újra kell indítani... összefügghet a kettő? De akkor miért nincs hibaüzenete?) Ha rossz a katalizátor okozhat többletfogyasztást? Egyáltalán ez többletfogyasztás? Vagy valakinek van valami tippje? Esetleg mért ilyen motoron valaki fogyasztást? Köszi! Üdv! szivató? :lol: Az hogy az alapjáratod magasan áll be, az sztem alapjárati léptetőmotor prücök lehet. A katalizátor nem hiszem hogy emelné a fogyasztást, max ha hülyén törik össze, akkor eltömíti a csövet, és fojtja a motort, de akkor is inkább a teljesítményben jelentkezne mint fogyasztásban. Amúgy dízeles vagyok engem nem kell komolyan venni, csak sorolom amit benzinesektől olvasok :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember8, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2009 Sziasztok! Remélem valaki tud ötletet adni, vagy remélem jó helyre írom a problémám! Előre is köszi! 98-as F Asrtám van, X16XEL motorral és sokallom a fogyasztását! Országúton 5,6-5,8 körül van, ami nem rossz szerintem, azonban városban nem tudom 11 liter alá vinni nyáron! Sőt! Jellemzően 11,5 körül mozog úgy, hogy finoman megyek, motorfékezek, nem húzatom nagyon, de így is... Télen nem ritka a 13,5 liter sem, ami 1600 cm3 motortól szerintem sok. Nem tudom... Az autó megkímélt (106000km), tavaly vettem és akkor volt benne cserélve gyertya, teljesen újak a gyújtáskábelek, a levegőszűrő tiszta, a számítógépes kiolvasás alapján nincs tárolt hibaüzenete. Az egyetlen árulkódó dolog, hogy a zöldkártyán nagyon húzták a fogukat, hogy átengedjék-e. A szerelő azt mondta, hogy a lambda szonda jó kell hogy legyen, mert nincs hibaüzenete, vagy legalább is működik, és elmondása szerint a kiolvasásban sem látott semmi szokatlant... Üzemanyag rendszer kapott tisztítóadalékot, de semmi nem változott. (Indításkor néha la akar fulladni, lemegy a fordulat 500-re de 1 másodpercen belül visszaáll, és amíg hallom hogy megy a szivató (búg), ha elindulok van hogy a fodulat 1500-2000 körülire szökik üresben és nem megy lejjeb, újra kell indítani... összefügghet a kettő? De akkor miért nincs hibaüzenete?) Ha rossz a katalizátor okozhat többletfogyasztást? Egyáltalán ez többletfogyasztás? Vagy valakinek van valami tippje? Esetleg mért ilyen motoron valaki fogyasztást? Köszi! Üdv! Ha országúton 5,8 körül jársz, akkor a motorod nagy valószínűséggel rendben van. A városi közlekedés nagyon be tud zavarni, és az sem mindegy, hogy milyen az a "városi" közlekedés. A pesti belvárosban, csúcsforgalomban könnyen el tudom képzelni a dúgózáskor az ilyen fogyasztást. Az alapjárat ingadozását az alapjárati léptetőmotor koszolódása (is) okozhatja. Nem ártana egy féktisztítós pucoválást végezni rajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bj016 Elküldve Szeptember9, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2009 Ha országúton 5,8 körül jársz, akkor a motorod nagy valószínűséggel rendben van. A városi közlekedés nagyon be tud zavarni, és az sem mindegy, hogy milyen az a "városi" közlekedés. A pesti belvárosban, csúcsforgalomban könnyen el tudom képzelni a dúgózáskor az ilyen fogyasztást. Az alapjárat ingadozását az alapjárati léptetőmotor koszolódása (is) okozhatja. Nem ártana egy féktisztítós pucoválást végezni rajta. Köszi! Nem pesti csúcsforgalomról van szó, Vásárhelyen lakom, viszonylag megy a forgalom, nem kell, max 1 lámpát állni! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember9, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2009 Sziasztok! Remélem valaki tud ötletet adni, vagy remélem jó helyre írom a problémám! Előre is köszi! 98-as F Asrtám van, X16XEL motorral és sokallom a fogyasztását! Országúton 5,6-5,8 körül van, ami nem rossz szerintem, azonban városban nem tudom 11 liter alá vinni nyáron! Sőt! Jellemzően 11,5 körül mozog úgy, hogy finoman megyek, motorfékezek, nem húzatom nagyon, de így is... Télen nem ritka a 13,5 liter sem, ami 1600 cm3 motortól szerintem sok. Nem tudom... Az autó megkímélt (106000km), tavaly vettem és akkor volt benne cserélve gyertya, teljesen újak a gyújtáskábelek, a levegőszűrő tiszta, a számítógépes kiolvasás alapján nincs tárolt hibaüzenete. Az egyetlen árulkódó dolog, hogy a zöldkártyán nagyon húzták a fogukat, hogy átengedjék-e. A szerelő azt mondta, hogy a lambda szonda jó kell hogy legyen, mert nincs hibaüzenete, vagy legalább is működik, és elmondása szerint a kiolvasásban sem látott semmi szokatlant... Üzemanyag rendszer kapott tisztítóadalékot, de semmi nem változott. (Indításkor néha la akar fulladni, lemegy a fordulat 500-re de 1 másodpercen belül visszaáll, és amíg hallom hogy megy a szivató (búg), ha elindulok van hogy a fodulat 1500-2000 körülire szökik üresben és nem megy lejjeb, újra kell indítani... összefügghet a kettő? De akkor miért nincs hibaüzenete?) Ha rossz a katalizátor okozhat többletfogyasztást? Egyáltalán ez többletfogyasztás? Vagy valakinek van valami tippje? Esetleg mért ilyen motoron valaki fogyasztást? Köszi! Üdv! Ha rövid távokat mész a városban (<5-8km), akkor jó az a fogyasztás. Az alapjárati probléma az alapjárati motor miatt lehet leginkább, de érdemes az AGR szelepet is megnézni, hogy rendesen tud-e zárni. Ki kéne pucolni legalább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Szeptember9, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2009 Köszi! Nem pesti csúcsforgalomról van szó, Vásárhelyen lakom, viszonylag megy a forgalom, nem kell, max 1 lámpát állni! :lol: Hoppá. Még közel is lakunk egymáshoz. Mentôvel napirenden viszünk betegeket Csíkszeredából. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bj016 Elküldve Szeptember9, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2009 De ha az enyém 11-13 között eszik városban és az normális rövid távon, akkor mennyit ehet egy 1.8 16V, vagy 2.0 16V esetleg 2.2 16V ? 20 litert? :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember9, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2009 De ha az enyém 11-13 között eszik városban és az normális rövid távon, akkor mennyit ehet egy 1.8 16V, vagy 2.0 16V esetleg 2.2 16V ? 20 litert? :lol: :lol: Nekem már volt egy 150km-es rövidtávom (napi 2-3km reggel és este vissza 2-3km), kíváncsiságból visszatöltöttem telibe a tankot. Dobott egy olyan 13 literes fogyasztást a verda, hogy csak lestem. Igaz tél kellős közepén volt ez... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember9, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2009 De ha az enyém 11-13 között eszik városban és az normális rövid távon, akkor mennyit ehet egy 1.8 16V, vagy 2.0 16V esetleg 2.2 16V ? 20 litert? :lol: :lol: Azok is kb ennyit esznek. Hideg motorba dől az üzemanyag, ezt ne felejtsd el. Csak azután fogyaszt jól, miután üzemmeleg lett teljesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember9, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2009 ...Indításkor néha la akar fulladni, lemegy a fordulat 500-re de 1 másodpercen belül visszaáll, és amíg hallom hogy megy a szivató (búg), ha elindulok van hogy a fodulat 1500-2000 körülire szökik üresben és nem megy lejjeb, újra kell indítani... Az a búgás nem szivató, hanem a szekunderlevegő-kompresszor, ami a katalizátor védelmét szolgálja hidegen a túldusult benzingőzök higításával. Ki néne pucolni az alapjárati motort és az AGR-t, ahogy Gábor írta, meg átnézni a vákuumcsöveket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bj016 Elküldve Szeptember9, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2009 Az a búgás nem szivató, hanem a szekunderlevegő-kompresszor, ami a katalizátor védelmét szolgálja hidegen a túldusult benzingőzök higításával. Ki néne pucolni az alapjárati motort és az AGR-t, ahogy Gábor írta, meg átnézni a vákuumcsöveket. Köszi! Amíg megy a búgás, addig magasabb az alapjárat olyan 1200-1300 kb, és ha nem várom meg hogy elmúljon, hanem elindulok, addig van az, hogy 1600-1900 között marad a fordulat ha üresbe teszem, vagy váltok... Újraindítással rendeződik az alapjárat. Ha megvárom míg a búgás elmúlik, és csak azután indulok akkor visszaáll 900-ra a fordulat, és minden rendben, lehet vele menni, nem pörög 1600-1900-en a motor. Váltáskor, üresben visszaáll 900-ra... Remélem érthetően írtam... Köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts