Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Na picit higgadtam...de nem sokat...

A nehézkesebb indítást a rotor megégése (legalábbis ezt mondták nekem) okozta...ez már kipipálva úgy fest.

Na de...a gond még mindig áll...

Ugye volt a fulladozós gond...na ezt a szerelőnél nem produkálta, majd mikor elhoztam akkor elkezdte megint...vissza vittem, erre a válasz hogy próbáljam meg az injektor tisztítót, plusz az a csunya csattogás (ugye a szelepek meg a stb ezt tudom)is okozhat ilyet...Ez igaz??? :lol: Ja meg azt mondja az ürge, hogy az egr-t kipucolták...mondom ebben az nincs...azt mondja de van :D :D Most akkor én tudom rosszul? :lol: Na de oda se viszem vissza...

Na aztán elmentem autóvillamosságishoz, egy plusz kábelt behúztak a generátor és az aksi plusszos részéhez...utána jónak tűnt és kezdtem örülni...

Na de jött ám a gond... azt alkotta, hogy üzem melegen szép és jó minden...de mikor kihűlt (pár órát állt napközben)a kocsi simán elindul 4-5százas fordulaton :lol: nincs hideg alapjárat...meg is fulladt egyszer...de a vicc az, hogy míg bementem az Unix-ba (üzem meleg volt) kb max 10perc...utána is kb 5százon elindult és felmászott normálra és utána megint stimm...

Kérdésem...a hőjeladó lehet megint behalt?? Bár annak hidegen nincs köze ehez csak melegen, nem??? (na majd reggelre jobban meghűl...majd kiderül)

Azt is hallottam ma, hogy ez a fulladozósdi tönkrevághatja az alapjárati motoromat...lehetséges??

Na a diesel hang megszüntetésére beszereztem ma a szelepeket, szelepszárszimeringeket, hidrotőkéket (22505 Ftért...és nem a legolcsóbbakat választottam egyikből sem) Milyen tömítések kellenek még? Mert minden tömítést szívó és kipu oldalon cseréltetni akarok akkor....

Ehez újra lekell bontatni a hengerfejet? :lol: :P

Link to comment
Megosztás:

Na picit higgadtam...de nem sokat...

A nehézkesebb indítást a rotor megégése (legalábbis ezt mondták nekem) okozta...ez már kipipálva úgy fest.

Na de...a gond még mindig áll...

Ugye volt a fulladozós gond...na ezt a szerelőnél nem produkálta, majd mikor elhoztam akkor elkezdte megint...vissza vittem, erre a válasz hogy próbáljam meg az injektor tisztítót, plusz az a csunya csattogás (ugye a szelepek meg a stb ezt tudom)is okozhat ilyet...Ez igaz??? :lol: Ja meg azt mondja az ürge, hogy az egr-t kipucolták...mondom ebben az nincs...azt mondja de van :D :D Most akkor én tudom rosszul? :lol: Na de oda se viszem vissza...

Na aztán elmentem autóvillamosságishoz, egy plusz kábelt behúztak a generátor és az aksi plusszos részéhez...utána jónak tűnt és kezdtem örülni...

Na de jött ám a gond... azt alkotta, hogy üzem melegen szép és jó minden...de mikor kihűlt (pár órát állt napközben)a kocsi simán elindul 4-5százas fordulaton :lol: nincs hideg alapjárat...meg is fulladt egyszer...de a vicc az, hogy míg bementem az Unix-ba (üzem meleg volt) kb max 10perc...utána is kb 5százon elindult és felmászott normálra és utána megint stimm...

Kérdésem...a hőjeladó lehet megint behalt?? Bár annak hidegen nincs köze ehez csak melegen, nem??? (na majd reggelre jobban meghűl...majd kiderül)

Azt is hallottam ma, hogy ez a fulladozósdi tönkrevághatja az alapjárati motoromat...lehetséges??

Na a diesel hang megszüntetésére beszereztem ma a szelepeket, szelepszárszimeringeket, hidrotőkéket (22505 Ftért...és nem a legolcsóbbakat választottam egyikből sem) Milyen tömítések kellenek még? Mert minden tömítést szívó és kipu oldalon cseréltetni akarok akkor....

Ehez újra lekell bontatni a hengerfejet? :P :D

Nincs egr-ünk, én is le akartam zárni, de nem találtam meg. ;) De legalább a tied már tiszta. :D Ha szelepet is akarsz cserélni ahhoz le kell venni a HF-et a hidrotőkéhez, szelepszárszimeringhez elméletileg nem, csak a szelepfedelet. Ugye akkor ez alá kell tömítés. A leőmlőt , szívócsonkot megint le lehet venni a HF-leszedése nélkül ha alattuk is akarsz tömítést cserélnim de szerintem kár bolygatni őket. Még mindíg nem érdekel a modul-próba? Holnap szabin leszek. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha jó az alapjárati és a hőmérséklet jeladó (úgy emlékszem cserés volt mindkettő), valamint már cseréltek próbamodult meg mittudoménmégmit, akkor nekem egyre gyanúsabb az ecu, lehet lefagyott benne a vindóz... azért nem jó az alapjárati szabályozás. Mikor már mindent körbelőttek (ha egr után még lehet hinni ezeknek a ... szerelőknek), akkor marad az agya. Ha nem bízol bennük hogy tényleg megcsinálták amit mondtak, akkor csere-bere még egyszer mindent ami belejátszik.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Lenne egy olyan bibi a kocsival, hogy kb 30 km után alapjáraton csattogó hang hallatszik a motortérben, de motor kihülése után, vagy kis idő mulva ez elmúlik.Én szelepre tippelek, nemtudom mi más lehet :/

1.6 16V

Akinek valami tipp van, ne tartsa magában :lol:

Köszi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Lenne egy olyan bibi a kocsival, hogy kb 30 km után alapjáraton csattogó hang hallatszik a motortérben, de motor kihülése után, vagy kis idő mulva ez elmúlik.Én szelepre tippelek, nemtudom mi más lehet :/

1.6 16V

Akinek valami tipp van, ne tartsa magában :lol:

Köszi :lol:

Két kérdés:

- mikor volt benne olaj cserélve?

- milyen olaj került bele?

Link to comment
Megosztás:

... Még mindíg nem érdekel a modul-próba? Holnap szabin leszek. :lol:

Az alapjárati, a hőfokjeladó és a modul amit tutira néztek, mert azt én is láttam....azaz az alapjáratit saját kezemmel tettem be (nem birizgálva a kúpot, óvatosan).

Úgyhogy nagyon köszi a kedvességed, remélem máskor igénybe tudom venni, bár jobb volna ha nem lenne baja :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha jó az alapjárati és a hőmérséklet jeladó (úgy emlékszem cserés volt mindkettő), valamint már cseréltek próbamodult meg mittudoménmégmit, akkor nekem egyre gyanúsabb az ecu, lehet lefagyott benne a vindóz... azért nem jó az alapjárati szabályozás. Mikor már mindent körbelőttek (ha egr után még lehet hinni ezeknek a ... szerelőknek), akkor marad az agya. Ha nem bízol bennük hogy tényleg megcsinálták amit mondtak, akkor csere-bere még egyszer mindent ami belejátszik.

Az egr-t azt egy jobban felszerelt műhely vezetője mondta...egyszer vittem oda...de többet nem is viszem...csak remélem nem az alapjáratimat tisztogatták...

A többi próbálkozást olyan végezte aki igazából egy másik márkára van jobban ráállva, így gondoltam erre a jobban felszereltre...de tévedtem úgy látszik...

Az ECU-t azt az a másik szerelő is mondta (nem az egr-es)....apu beszélt vele, olyat mondott hogy már minden olyat lehúzott a motorrol ami nem létfontosságú a működésében és akkor is fuldoklott...ekkor mondta hogy ECU lehet...

Na de ugye van a szám kódja...azt kell figyelni vagy a csati színét? Mert nemrég itt téma volt és volt aki cserélt és a szin egyezett de a szám nem és minden stimm... Meg azt bontóból próbára nem tudom kihozni szerintem :lol: Mert ha jól olvasgattam a motor topikot, abban volt olyan akinek valami gondját párnapig megoldotta, aztán hozzá szokott a szar helyzethez és minden rossz lett....

Tényleg, ha leveszem a sarut az aksiról akkor újra indítja az ECU-t??

Kipuff nem foghatja így vissza hogy fuldoklik? (ez csak egy ötlet, mert a katalizátor és az elsődob nem tudom milyen állapotban van)

Most viszem ki majd ahoz aki a HF-et csinálta, az legalább amit mondtam neki megcsinálta rendesen...

Link to comment
Megosztás:

Az egr-t azt egy jobban felszerelt műhely vezetője mondta...egyszer vittem oda...de többet nem is viszem...csak remélem nem az alapjáratimat tisztogatták...

A többi próbálkozást olyan végezte aki igazából egy másik márkára van jobban ráállva, így gondoltam erre a jobban felszereltre...de tévedtem úgy látszik...

Az ECU-t azt az a másik szerelő is mondta (nem az egr-es)....apu beszélt vele, olyat mondott hogy már minden olyat lehúzott a motorrol ami nem létfontosságú a működésében és akkor is fuldoklott...ekkor mondta hogy ECU lehet...

Na de ugye van a szám kódja...azt kell figyelni vagy a csati színét? Mert nemrég itt téma volt és volt aki cserélt és a szin egyezett de a szám nem és minden stimm... Meg azt bontóból próbára nem tudom kihozni szerintem :lol: Mert ha jól olvasgattam a motor topikot, abban volt olyan akinek valami gondját párnapig megoldotta, aztán hozzá szokott a szar helyzethez és minden rossz lett....

Tényleg, ha leveszem a sarut az aksiról akkor újra indítja az ECU-t??

Kipuff nem foghatja így vissza hogy fuldoklik? (ez csak egy ötlet, mert a katalizátor és az elsődob nem tudom milyen állapotban van)

Most viszem ki majd ahoz aki a HF-et csinálta, az legalább amit mondtam neki megcsinálta rendesen...

A kipufrendszert egy kipufogószervizes egész jó pontossággal fel tudja mérni.

Dolgoztam bontóban, mi megengedtük mindenkinek aki kérte, hogy próbakört tegyen, és ha ez segített utána vette meg, addig csak fedezetet hagyott ott.

Az áramtalanítás nem valószínű, hogy tartós sikerrel járna, ha tényleg az ecu a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Lenne egy olyan bibi a kocsival, hogy kb 30 km után alapjáraton csattogó hang hallatszik a motortérben, de motor kihülése után, vagy kis idő mulva ez elmúlik.Én szelepre tippelek, nemtudom mi más lehet :/

1.6 16V

Akinek valami tipp van, ne tartsa magában :lol:

Köszi :lol:

szerintem vagy régi az olaj benne, vagy rossz minőségű. amúgy a hidrotőkék csattognak, és mielőbb

oldd meg, mert nem egészséges ez így.

Link to comment
Megosztás:

Hi Everybody!

Egy kérdés : hogyan tudom leghatásosabban kimosni az alapjárat állító motort?

Esetleg áztassam vagy elég ha befújom valamivel a tengely mellett párszor?

Köszönöm a segítséget!!

Szép napot mindenkinek!!

Nekem a benzin vált be legjobban, még a féktisztító se vitt le mindent róla.

Link to comment
Megosztás:

Hi Everybody!

Egy kérdés : hogyan tudom leghatásosabban kimosni az alapjárat állító motort?

Esetleg áztassam vagy elég ha befújom valamivel a tengely mellett párszor?

Köszönöm a segítséget!!

Szép napot mindenkinek!!

Kézzel ne járasd meg lehetőleg. Többen vettek már emiatt újat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét van egy kis problémám és a segítségeteket kérném hogy én otthon is ki tudom e cserélni a tolatólámpa kapcsolót ha veszek egyet vagy nagyon neki kell feküdni és inkább haggyam .

egyébként hol helyezkedik el a tolató kapcsoló?

Köszönettel L.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét van egy kis problémám és a segítségeteket kérném hogy én otthon is ki tudom e cserélni a tolatólámpa kapcsolót ha veszek egyet vagy nagyon neki kell feküdni és inkább haggyam .

egyébként hol helyezkedik el a tolató kapcsoló?

Köszönettel L.

Biztos hogy a kapcsolónak van baja? :lol: Mert a csatlakozója az a váltón van kívülről, és az inkább ki van téve különböző behatásoknak. Sztem azt nézd meg első körben, hogy nem oxidos, retkes, lecsúszott -e. Nekem volt már egyszer hogy leköpte a csatit. (persze bele a ventillátorba, hogy legalább meghalljam :lol: :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy a kapcsolónak van baja? :lol: Mert a csatlakozója az a váltón van kívülről, és az inkább ki van téve különböző behatásoknak. Sztem azt nézd meg első körben, hogy nem oxidos, retkes, lecsúszott -e. Nekem volt már egyszer hogy leköpte a csatit. (persze bele a ventillátorba, hogy legalább meghalljam :lol: :lol: )

Jó megnézem ha tudnám hogy hol keressem?

Link to comment
Megosztás:

Jó megnézem ha tudnám hogy hol keressem?

... a csatlakozója az a váltón van kívülről...

Ez az egy drótpár jön ki a váltóból. Nem nagyon tudod eltéveszteni :lol:

köszi, egyébként könnyen cserélhető ha ne talán tán nem menthető?

Sok mindent kellett már cserélni, de azt még nem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.