Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Na de produkált olyat ma a kocsi hogy elindították...leállt, aztán se kép se hang...nuku szikra...gyújtásmodul csatlakozóját befújták majd vissza azóta indul...de volt most haza fele hogy álltam és egyszercsak megállt a kocsi.

Alapjáratot a gyujtásmodul befolyásolhatja? mert elég sokszor csinálja hogy lesüllyed aztán utána állít (kb5-6százra aztán vissza normálra)mindezt zsír új gyári alpjáratival...

Zotyának volt gyujtásmodulos gondja ha jól emlékszem ugye? Az párosul azzal hogy hidegen nehezebben indul? Mert mostanában nem indul pöccre....és az önindítóm nem hinném hogy rossz lenne, mert nem rég lett felújítva teljesen...

Ja hűtőt Valeo márkájút 18.500Ft-ért vettem....lett volna valami gagyibb is 14.000 Ft-ért. Gyújtásmodult is megkérdeztem, 11.000 Ft...de előbb villamosságissal kiméretem...mert feleslegesbe nem veszek....

Link to comment
Megosztás:

Na de produkált olyat ma a kocsi hogy elindították...leállt, aztán se kép se hang...nuku szikra...gyújtásmodul csatlakozóját befújták majd vissza azóta indul...de volt most haza fele hogy álltam és egyszercsak megállt a kocsi.

Alapjáratot a gyujtásmodul befolyásolhatja? mert elég sokszor csinálja hogy lesüllyed aztán utána állít (kb5-6százra aztán vissza normálra)mindezt zsír új gyári alpjáratival...

Zotyának volt gyujtásmodulos gondja ha jól emlékszem ugye? Az párosul azzal hogy hidegen nehezebben indul? Mert mostanában nem indul pöccre....és az önindítóm nem hinném hogy rossz lenne, mert nem rég lett felújítva teljesen...

Ja hűtőt Valeo márkájút 18.500Ft-ért vettem....lett volna valami gagyibb is 14.000 Ft-ért. Gyújtásmodult is megkérdeztem, 11.000 Ft...de előbb villamosságissal kiméretem...mert feleslegesbe nem veszek....

Annyiban párosult hidegindítási gondal, hogy hidegen egyáltalán nem indult, csak 1-2 perces! kerregetés, csati cibállás után. Most vettem bontóban 4 ezerért gyujtás modult, azóta volt kábé 20-30 indításom, de még nem volt gond. Remélem már nem is lesz. :huh: A gyujtásmodult állítólag nem lehet kiméretni, csak a trafót, amit én is megtettem. Ez jó volt akkor is amikor nem indult, maradt a modul, meg a Hall-jeladó. Mivel a modul volt az olcsóbb, jeladó meg amúgy sem volt a gyereknek, ezért ezt cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Annyiban párosult hidegindítási gondal, hogy hidegen egyáltalán nem indult, csak 1-2 perces! kerregetés, csati cibállás után. Most vettem bontóban 4 ezerért gyujtás modult, azóta volt kábé 20-30 indításom, de még nem volt gond. Remélem már nem is lesz. :lol: A gyujtásmodult állítólag nem lehet kiméretni, csak a trafót, amit én is megtettem. Ez jó volt akkor is amikor nem indult, maradt a modul, meg a Hall-jeladó. Mivel a modul volt az olcsóbb, jeladó meg amúgy sem volt a gyereknek, ezért ezt cseréltem.

Értem...még akkor hétfőig van idő agyalni mit is akarok kezdeni :huh:

Link to comment
Megosztás:

Egy normális szakműhelyben be lehet vizsgáltatni a modult, otthon sajnos nem igazán lehet megbízható eredményt elérni ez ügyben. De a vizsgálat közel annyi lesz, mint Zotya bontott modulja.

Link to comment
Megosztás:

Egy normális szakműhelyben be lehet vizsgáltatni a modult, otthon sajnos nem igazán lehet megbízható eredményt elérni ez ügyben. De a vizsgálat közel annyi lesz, mint Zotya bontott modulja.

Tehát akkor nem nagyon éri meg vizsgálgatni. Mindenképpen min. 4 ropi, ha venni kell akkor meg megint 4. :huh:

Link to comment
Megosztás:

egy idő után akkor is megteszi. de azzal hogy gyújtáson lehúzva van a csati az alapjáratiról, rögtön újra

kalibrálja az alapjáratit, mert hibának írja be.

C14NZ/SE-nél elég a diag csati A-B-t összekötni gyújtást ráadni és végállásig oda-vissza mozogni fog az alapjárati moci, tisztításkor így szoktam megjáratni. :huh: Eddig még sohasem kellett kalibrálni szépen beállt magától fél percen belül.

igen, így működik ha minden klappol. De nekem nem véletlen lett cserés az ECU. Azzal kezdte, hogy nem vette le az alapjáratot, aztán a lambda bemenete adta meg magát ( gyári új szondával is fix 1V-ot mért a tech, szabályzás nuku)

ECU csere után helyre állt a rend

Türelmetlen vagy. Tudja az a dolgát csak meg kell várni míg rendezi sorait.

türelmetlen? lehet... de ha kb. 80km városban nem volt elég neki....

Link to comment
Megosztás:

Nem tud odaszívni semmit, illetve főggetlen a benzinszintről, mert mindíg a tank legaljáról szívja egy szűrőn keresztül.

http://kepfeltoltes.hu/090511/P4220003_www...ltoltes.hu_.jpg

Ott van a pumpa alján a szűrő.

Nekem ugyanilyen gondom volt, és a visszafolyó ág volt kicsúszva a pumpa alatti kis dobozból. Én bactam el, mert egyszer kivettem a szintjelzőt, erre van rászerelne a visszafolyó.

http://kepfeltoltes.hu/090511/P4220006_www...ltoltes.hu_.jpg

Ott az a sárga doboz, abban van a pumpa a fekete cső a viszafolyó ág. Ha az lecsúszik/lehúzzák akkor ugyan visszajut a benya a tankba, csak idő kell amig visszafolyik a kis likon a pumpához, és kevés benyaszintnél előfordul, hogy a pumpa a gyorsabb, és átmenetileg kifogy alóla az üanyag.

Szia.Köszi a képeket megnézem azt a vissza folyo csövet.A gyujtáskapcsolonál semmi xtra.nem vettem le a kormányt csak ugy egyszerüen levettem a régit és beraktam az ujat.Köszi a segitséget.

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor nem nagyon éri meg vizsgálgatni. Mindenképpen min. 4 ropi, ha venni kell akkor meg megint 4. ^_^

Csak akkor ezzel az a baj, hogy lehet potyára venném meg :huh: Vagy várok míg totál behal....bár engem már ez az állapot is idegesít :lol: Bár lehet oda megyek a Béli&Béli hez itt Győrbe aztán megkérdem mit tudnának kezdeni és mennyiért.

Link to comment
Megosztás:

Csak akkor ezzel az a baj, hogy lehet potyára venném meg :huh: Vagy várok míg totál behal....bár engem már ez az állapot is idegesít :lol: Bár lehet oda megyek a Béli&Béli hez itt Győrbe aztán megkérdem mit tudnának kezdeni és mennyiért.

Ja értem csak úgy voltam vele, hogy annyi mindent vettem már rá, ezt a 4 ezret kibírom, mégha felesleges is, max. lesz egy modulom tartalékba.

Link to comment
Megosztás:

Ja értem csak úgy voltam vele, hogy annyi mindent vettem már rá, ezt a 4 ezret kibírom, mégha felesleges is, max. lesz egy modulom tartalékba.

Ugyan így vagyok amúgy....amióta hengerfej jó, sorra jön elő minden baj...és elég sokmindent vettem bele mostanság...

Szerk.:

Mai tapasztalat....napi első indítás teker teker teker teker elindul...fulladozik...vissza szabályoz normálra...elindulok, néha berángat, de menni meg megy...alapjáraton rázza a motort, és leakar állni de akkor meg utána szabályoz és megy tovább...most nem állt meg mint tegnap...

Ja hogy ha lúd legyen kövér...a Transporterből folyik az olaj valahol...na ma a kuplung megadta magát...beesett...2 autó és egyik se jó :huh: azt hiszem kikaparom a Samara-t a garázsból :lol:

Link to comment
Megosztás:

Elkezdtem olvasgatni a motor topikot elejétől kezdve, hátha okosodom...és elég sokmindent találtam ami a fulladozással összefügg...pl légtömegmérő (nekem is van?), fojtószelepház ( na ez az ami még mindig böki a csőröm hogy a poti alsó csavarja foylamatosan benzines...a furatból jön...gondolom ez nem normális, de beleszólhat?) alapjárati léptetőmotor (zsír új), gyújtási gondok (kábeleim viszonylag újak), annak nem sok köze lehet gondolom hogy dieseles a hang (ennek javítására utána néztem...kb.40.000Ft csak az anyag hozzá, szelepek szelepszár szimering hidrotőke)... Már ott vagyok a beleölt pénzel hogy egy komplett motorcsere is belefért volna :huh:

Link to comment
Megosztás:

Elkezdtem olvasgatni a motor topikot elejétől kezdve, hátha okosodom...és elég sokmindent találtam ami a fulladozással összefügg...pl légtömegmérő (nekem is van?), fojtószelepház ( na ez az ami még mindig böki a csőröm hogy a poti alsó csavarja foylamatosan benzines...a furatból jön...gondolom ez nem normális, de beleszólhat?) alapjárati léptetőmotor (zsír új), gyújtási gondok (kábeleim viszonylag újak), annak nem sok köze lehet gondolom hogy dieseles a hang (ennek javítására utána néztem...kb.40.000Ft csak az anyag hozzá, szelepek szelepszár szimering hidrotőke)... Már ott vagyok a beleölt pénzel hogy egy komplett motorcsere is belefért volna :huh:

Nincs légtömegmérő a kocsidban. :lol: A dízeles hangot indításnál a hidrotőkék hibája miatt adja, de általában ajánlott egy teljes hengerfejgenerál, ha már a hidrotőkék miatt le kell venni. Igaz, a hidrotőkéket ki lehet venni hengerfej lebontás nélkül is és úgyis cserélni. Ha így meg tudják neked oldani, akkor csak azokat cseréltesd, 16 000Ft körül már kapsz 8db új hidrotőkét szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Nincs légtömegmérő a kocsidban. :huh: A dízeles hangot indításnál a hidrotőkék hibája miatt adja, de általában ajánlott egy teljes hengerfejgenerál, ha már a hidrotőkék miatt le kell venni. Igaz, a hidrotőkéket ki lehet venni hengerfej lebontás nélkül is és úgyis cserélni. Ha így meg tudják neked oldani, akkor csak azokat cseréltesd, 16 000Ft körül már kapsz 8db új hidrotőkét szerintem.

Hengerfej az cserés volt nem régen...

Na igen azt tudom hogy a hidrotőke annyi de akkor már szelepek és szelepszár szimeringet is kéne nem? Én úgy hallottam, hogy csak az egyik semmit nem ér...vagyis hosszabbtávon jobb ha mind cserélve van...

Link to comment
Megosztás:

Hengerfej az cserés volt nem régen...

Na igen azt tudom hogy a hidrotőke annyi de akkor már szelepek és szelepszár szimeringet is kéne nem? Én úgy hallottam, hogy csak az egyik semmit nem ér...vagyis hosszabbtávon jobb ha mind cserélve van...

Hát igen, jobb hosszabb távban gondolkodni és teljesen felújíttatni. Én is ezt fogom tenni hamarosan. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, jobb hosszabb távban gondolkodni és teljesen felújíttatni. Én is ezt fogom tenni hamarosan. :lol:

Én is erősen gondolkodok ezen, mert a hűtőt azt cserélik most majd...plusz a motor alja csupa olajtrutyis...ott a tömítéseket is cseréltetem...sőt akkor nézzék meg a váltónál is mert már strandot nyithatnék úgy megáll az olajos trutyi (vagy mi) az egyik mélyedésbe...

De mindezek mellett legjobban ez aggaszt hogy nehezen indul be és nagyon fulladozós :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szia mindenki! Voltam már egyszer itt ezzel a kérdéssel: Hogy hogy lehet az ablakemelő kart leszedni az ajtóról? Kaptam is segitséget hozzá, és le is sikerült szedni de az már olyan rég volt hogy kellene kép hozzá, hogy hogy is helyzkedik el az a bizonyos rögzítőkapocs hogy ki tudjam pattintani. drót meg valami csavarhuzó is kell hozzá azt tudom.

nézegettem én a fórumot derengeteg idő lenne mig megtalálom a megoldást a témában.

Ha tudtok segiteni megköszönném !!!!!!! :lol: :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szia mindenki! Voltam már egyszer itt ezzel a kérdéssel: Hogy hogy lehet az ablakemelő kart leszedni az ajtóról? Kaptam is segitséget hozzá, és le is sikerült szedni de az már olyan rég volt hogy kellene kép hozzá, hogy hogy is helyzkedik el az a bizonyos rögzítőkapocs hogy ki tudjam pattintani. drót meg valami csavarhuzó is kell hozzá azt tudom.

nézegettem én a fórumot derengeteg idő lenne mig megtalálom a megoldást a témában.

Ha tudtok segiteni megköszönném !!!!!!! ^_^ :huh:

Akkor hening válaszolt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na elkezdtem a hibakeresés egyik nehéz részét...elkezdtem elejétől olvasni a motor topikot :lol:

Amit eddig leszűrtem hogy nálam a következő hibák játszhatnak:

1, Nehéz indulás, rángatás, hidegen fuldoklás indulás után: valami féle gyújtás probléma: Gyújtás modul, főtengely jeladó (vagy mi), előgyújtás...

2, Diesel hang: Hidrotőke, szelepek...(bár ezeket tudtam eddig is)

3, Emelkedőnél alacsony sebességről indulva erős rezgő hang, mint ha kipuff torok hang lenne: tömítés hiba

4, Olajos a motor alja: Főtengely szimering, olajteknő tömítés

5, Fojtószelepháznál: potinál jön a benzin + a szelepház alsó tömítése sem igazi ránézésre

6, Hűtőcsere

Na elég sok baj van így egyszerre :huh: de még a hidrotőkéket nem tudom megcsináltassam-e...vagy lehet érdemesebb lenne most? És ha igen akkor még mit lenne érdemes nézetni, cseréltetni? B)

Gondolom már az agyatokra megyek ^_^ Na de csak nem :lol:

(Zotya amugy köszi a felajánlást , de egy rossz gyujtásmodullal nem tudom megállapítani, hogy nekem az e a baj :P )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na elkezdtem a hibakeresés egyik nehéz részét...elkezdtem elejétől olvasni a motor topikot :lol:

Amit eddig leszűrtem hogy nálam a következő hibák játszhatnak:

1, Nehéz indulás, rángatás, hidegen fuldoklás indulás után: valami féle gyújtás probléma: Gyújtás modul, főtengely jeladó (vagy mi), előgyújtás...

2, Diesel hang: Hidrotőke, szelepek...(bár ezeket tudtam eddig is)

3, Emelkedőnél alacsony sebességről indulva erős rezgő hang, mint ha kipuff torok hang lenne: tömítés hiba

4, Olajos a motor alja: Főtengely szimering, olajteknő tömítés

5, Fojtószelepháznál: potinál jön a benzin + a szelepház alsó tömítése sem igazi ránézésre

6, Hűtőcsere

Na elég sok baj van így egyszerre :huh: de még a hidrotőkéket nem tudom megcsináltassam-e...vagy lehet érdemesebb lenne most? És ha igen akkor még mit lenne érdemes nézetni, cseréltetni? B)

Gondolom már az agyatokra megyek ^_^ Na de csak nem :D

(Zotya amugy köszi a felajánlást , de egy rossz gyujtásmodullal nem tudom megállapítani, hogy nekem az e a baj :lol: )

3. Nézd meg a hővédőlemezt a leömlőnél. Nekem az zörgött, mert tőben el volt törve/rohadva alul. Elméletileg neked is van egy átvezetés a légszűrőbe abból a lemezből.

4. Tömítések cseréje. Megkell nézni melyik oldalon engedi. Ha nem vészes, akkor következő vezérlés cserénél érdemes lebontani és mindkét oldalt cserélni, de úgy tudom, hogy a vezérlés oldalon mindig cserélik a jobb helyeken (nekem cserélték).

5. Tömítések cseréje.

Amúgy érdemes akkor már megcsináltatnod a hengerfejet. Új szelepek, új szelepszár szimeringek új hidrotőkék és teljesen új tömítéskészlet a hengerfejre, szelepfedélre. Új hf csavarok, síkoltatás stb. Valamint a gyújtásmodulnál lévő O gyűrűt is cseréltesd és ezek után engedje az olajat, ha tudja! :P Nekem ezek lesznek megcsinálva... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.