Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Enyém is Rüsselhemi szerelésű, mégsincs. Vagy lehet már cserélt géptető van rajta, bár az eredetvizsgánál eredetinek mondta a festést a srác. :huh:

Hát nem tudom, eddíg nem pergett le az enyémről a festék az izzó leömlőtől :lol: , meg valaki azt mondta, hogy inkább kintről lehet észrevenni a különbséget, mint bentről. Mármint hogy halkabb lett.

Link to comment
Megosztás:

Csak azért kérdeztem, mert volt olyan anno, hogy betettük és 3ezren pörgött alapjáraton....lehet nem meleg motorba kellett volna betenni? :huh:

Szerintem tökmindegy, nincs neki fix helyzete, beállítja az ECU az optimális fordulatszámot. Ha pölö alátéttel kintebb rakod akkor beljebb tekeri, nem tudod fizikailag se szabályozni, se elállítani.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem tökmindegy, nincs neki fix helyzete, beállítja az ECU az optimális fordulatszámot. Ha pölö alátéttel kintebb rakod akkor beljebb tekeri, nem tudod fizikailag se szabályozni, se elállítani.

Értem...mindegy már csak reggel fogom átrakni...aztán viszem szerelőhöz hogy kiderüljön hol folyik pontosan a hűtővíz...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem tökmindegy, nincs neki fix helyzete, beállítja az ECU az optimális fordulatszámot. Ha pölö alátéttel kintebb rakod akkor beljebb tekeri, nem tudod fizikailag se szabályozni, se elállítani.

sajnos nem mindegy!

belehet azt állítani, én is ezzel szoptam anno az 1,8-asban

szereld be az alapjáratit

add rá a gyújtást, de ne indítsd el

húzd le az alapjárati stekkerét ( ráadott gyújtásnál!!!)

kapcsold ki a gyújtást

stekker vissza és kész

ha nem elég és még mindíg magasan pörög ismételd meg :huh:

Link to comment
Megosztás:

sajnos nem mindegy!

belehet azt állítani, én is ezzel szoptam anno az 1,8-asban

szereld be az alapjáratit

add rá a gyújtást, de ne indítsd el

húzd le az alapjárati stekkerét ( ráadott gyújtásnál!!!)

kapcsold ki a gyújtást

stekker vissza és kész

ha nem elég és még mindíg magasan pörög ismételd meg :huh:

Okés köszi ...

Link to comment
Megosztás:

Csak azért kérdeztem, mert volt olyan anno, hogy betettük és 3ezren pörgött alapjáraton....lehet nem meleg motorba kellett volna betenni? :huh:

Kell egy kis idő, amíg megbarátkoznak egymással. De általában azért pörög fel egy kicsit, mert olyan tisztítót használtál, ami doppingolja az égést. Ez ha lepucolódik + az ecu megismerkedik egy idegen állítóval, akkor beáll az üzemszerű aj.

Link to comment
Megosztás:

sajnos nem mindegy!

belehet azt állítani, én is ezzel szoptam anno az 1,8-asban

szereld be az alapjáratit

add rá a gyújtást, de ne indítsd el

húzd le az alapjárati stekkerét ( ráadott gyújtásnál!!!)

kapcsold ki a gyújtást

stekker vissza és kész

ha nem elég és még mindíg magasan pörög ismételd meg :lol:

Hmmmm...ezt még nem hallottam. :huh:

Link to comment
Megosztás:

ez arra jó, hogy beír egy alapjárati motor hibát, majd ezután újrakalibrálja az alapjárati motort az ecu.

végülis így valahogy

egyszerűbben fogalmazva amikor ráadod a gyújtást az alapjárati kinyomja azt a kis kúpos végű tengelyt, amikor leveszed visszahúzza. A stekker leszedésével lehet elérni, hogy ne húzza vissza. Újból gyújtásra kapcsolva megint előre mozdul így teljesen betolja a helyére a kúpot. Abból is látszott, hogy első indításkor 3-400-as alapjáratot produkált amit néhány mp után az ECU korrigált 800-850-re. Csak az a furcsa, hogy ezt lefelé miért nem teszi az ECU, ha magasnak érzi az alapjáratot?

Link to comment
Megosztás:

végülis így valahogy

egyszerűbben fogalmazva amikor ráadod a gyújtást az alapjárati kinyomja azt a kis kúpos végű tengelyt, amikor leveszed visszahúzza. A stekker leszedésével lehet elérni, hogy ne húzza vissza. Újból gyújtásra kapcsolva megint előre mozdul így teljesen betolja a helyére a kúpot. Abból is látszott, hogy első indításkor 3-400-as alapjáratot produkált amit néhány mp után az ECU korrigált 800-850-re. Csak az a furcsa, hogy ezt lefelé miért nem teszi az ECU, ha magasnak érzi az alapjáratot?

Türelmetlen vagy. Tudja az a dolgát csak meg kell várni míg rendezi sorait.

Link to comment
Megosztás:

Kell egy kis idő, amíg megbarátkoznak egymással. De általában azért pörög fel egy kicsit, mert olyan tisztítót használtál, ami doppingolja az égést. Ez ha lepucolódik + az ecu megismerkedik egy idegen állítóval, akkor beáll az üzemszerű aj.

Nehogymá rózsát is vigyek neki! :huh:

Kalibrálásnak nevezik ezt a fajta románcot. Rózsát pedig nem emlegess, mert így hívják anyósomat... :lol:

Link to comment
Megosztás:

C14NZ/SE-nél elég a diag csati A-B-t összekötni gyújtást ráadni és végállásig oda-vissza mozogni fog az alapjárati moci, tisztításkor így szoktam megjáratni. :huh: Eddig még sohasem kellett kalibrálni szépen beállt magától fél percen belül.

Link to comment
Megosztás:

Na ma reggel betettem az újat, és felpörgött 2500ra aztán szépen beállt a hideg alapjáratra...

De valami nem tökéletes, még az ECU csere próba várat magára, de azt is megakarom ejteni....

Kérdés: csak nekem van olyan hangja mint egy diesel? :D Megéri cseréltetni a szelepeket és a hidrotőkéket?

Ja a vízfolyásom okozója az, hogy mindkét alsó sarka lyukas a hűtőnek :huh: ...szóval az cserés lesz...esetleg valaki nem tudja újonnan mennyi? (meg akkor már a szelepek hidrotőkék milyen áron futnak? Köszi!)

Na de most megyek ki érte majd...aztán arra is választ kapok hol szivárog az olajam is :lol: (Off: az 1,3-as Wartburggal nem volt ennyi gond a 13 év alatt mint ezzel 1 év alatt ^_^ ... sőt repedt hengerfejjel semmi baja nem volt..."csak" nehezebben indult B) )

Még jó hogy azon gondolkodtam végre kikenetem és tetetek fel dobbetétet hátra + a katalizátort és az első dobot megnézetem milyen állapotban vannak (hátsót már cseréltettem)....de így elmaradnak ezek szerintem :P Vicc...hetente járok szerelőhöz :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na ma reggel betettem az újat, és felpörgött 2500ra aztán szépen beállt a hideg alapjáratra...

De valami nem tökéletes, még az ECU csere próba várat magára, de azt is megakarom ejteni....

Kérdés: csak nekem van olyan hangja mint egy diesel? :D Megéri cseréltetni a szelepeket és a hidrotőkéket?

Ja a vízfolyásom okozója az, hogy mindkét alsó sarka lyukas a hűtőnek :huh: ...szóval az cserés lesz...esetleg valaki nem tudja újonnan mennyi? (meg akkor már a szelepek hidrotőkék milyen áron futnak? Köszi!)

Na de most megyek ki érte majd...aztán arra is választ kapok hol szivárog az olajam is :lol: (Off: az 1,3-as Wartburggal nem volt ennyi gond a 13 év alatt mint ezzel 1 év alatt ^_^ ... sőt repedt hengerfejjel semmi baja nem volt..."csak" nehezebben indult B) )

Még jó hogy azon gondolkodtam végre kikenetem és tetetek fel dobbetétet hátra + a katalizátort és az első dobot megnézetem milyen állapotban vannak (hátsót már cseréltettem)....de így elmaradnak ezek szerintem :P Vicc...hetente járok szerelőhöz :lol:

Tisztítás után ez normális, így is kell viselkednie.

A motorhang még erősen használt tőkéknél is nagyban függ attól, hogy milyen olaj van benne.

Új hőcserélő ára igen borsos (17.000-40.000) minőségtől és márkától függően. Én körülnéznék a használt alkatrészek között is. (bontó!, expressz.hu, vatera, racing-bazar.hu, stb...)

Új alkartészek tájékoztató árának tudsz utána nézni: www.unixtrade.hu www.bardiauto.hu - webáruház, reg nélkül.

Kitartás, előbb-utóbb össze fog az állni, utánna nem sok gond lesz vele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.