Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Figyelj már, ahogy leírtad a Hall-jeladót lehet tesztelni ugye? Nincs vmi ötledet a gyujtásmodulra is?

Szia!

Igen ez a Hall jeladóra vonatkozik. A modul sajna nem ilyen egyszerű téma. Ki lehet mérni hogy megkapja-e a 100%-os testet, ill. h. a megfelelő feszültséget+kap-e vezérlő jelet. Ellenőrizni lehet a modul hőelvezetését is (hővezető pasztával ajánlott feltenni, mert túlmelegedhet). Én modul gyanús esetekben mindig "tester" kiértékelést csinálok bent a suliban. Ez egy olyan szerkentyű, amely minden féle üzemi helyzetet szimulál és közben méri a modul paramétereit. Sajnos ennek hiányában csak a beérkező jeleket tudod ellenőrizni, a belső folyamatokat nem.

-Kikapcsolt gyújtásnál leveszed a csatit és mérsz ellenállást a kábelköteg csatlakozójában a 2. láb és egy jó(!) testelés között. Ha nincs, akkor ok.

-Rácsatlakoztatsz egy voltmérőt a 3. lábra (kábelköteg csati) és ezen kivezetés és az előbbi jó testelési pont között ráadott gyújtás mellett feszültséget mérsz. Ennek pontosan (!) meg kell egyeznie a gyújtással terhelt akkumulátor feszültségével. Ekkor ok.

-Beérkező impulzus jelet mérsz a 2. és a 4. láb között (még mindig a kábelköteg csati), úgy hogy egy LED-et kötsz be és közben indítózol. Ha villog, akkor megkapja a jelet a modul.

Mivel a hiba ritkán jön elő ezért baromi nehéz kideríteni, mert csak ilyenkor lenne érdemes testerrel is mérni. Lehet csak kontakt hiba. Esetleg figyeld meg összefüggésben áll-e a külső hőmérséklettel. Ha van lehetőséged próbálj kölcsönbe szerezni. Sajnos baromi drága, ezért kell biztosra menni. (Szerencsére indítási hibát leggyakrabban csak Hall jeladó, gy.modul, gy.trafó, kontakthiba, hőfokjeladó, bár baromi ritka de még vezérlőegység is okozhat.) Nem is kérdeztem: külön modulos, vagy trafóval egybeépített?

Bocs, ez hosszú lett...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen ez a Hall jeladóra vonatkozik. A modul sajna nem ilyen egyszerű téma. Ki lehet mérni hogy megkapja-e a 100%-os testet, ill. h. a megfelelő feszültséget+kap-e vezérlő jelet. Ellenőrizni lehet a modul hőelvezetését is (hővezető pasztával ajánlott feltenni, mert túlmelegedhet). Én modul gyanús esetekben mindig "tester" kiértékelést csinálok bent a suliban. Ez egy olyan szerkentyű, amely minden féle üzemi helyzetet szimulál és közben méri a modul paramétereit. Sajnos ennek hiányában csak a beérkező jeleket tudod ellenőrizni, a belső folyamatokat nem.

-Kikapcsolt gyújtásnál leveszed a csatit és mérsz ellenállást a kábelköteg csatlakozójában a 2. láb és egy jó(!) testelés között. Ha nincs, akkor ok.

...........

Nem is kérdeztem: külön modulos, vagy trafóval egybeépített?

Bocs, ez hosszú lett...

Zotya már nincs itt, de neki is külön van a modul és a trafó...és nem baj ha hosszú ha tartalmas és hasznos!!! ^_^ Csak azt nem értem, hogy a szervizekben miért nincs olyan tester? :lol: Én is voltam vele két maszek szervizben és két Opelesben is és sehol sem tudtak semmit sem megállapitani.. Mindegyik csak rádugta a laptopra oszt csókolom. Az persze nem mutatott hibát. Az egyik Opelesnél meg ott volt majdnem egy hétig és azt mondták "nem produkálta a hibát igy nem tudjuk megmondani mi a baja" - aztán ki tudja hányszor és meddig járatták/próbálgatták.. Bezzeg amikor elhoztam tőlük még csak ki sem értem a városból már le is fulladt, de már olyan ideg voltam, hogy csesztem rá szólni nekik mert mi van ha ott meg megint csak órákig-napokig nem fullad le.. Hazajöttem és (azt hiszem Fpepe tanácsára) egyesével végigmentem a csatikon, hogy melyiknél fullad le hasonlóan és nem dob hibalámpát, mikor indul olyan "betegesen"..és a modul csatiját lehúzva figyeltem meg ugyanazt a lefulladást/hiábavaló inditást majd visszaszúrva azt a beteges beröffenést mint azt menet közben szokta produkálni HIBALÁMPA NÉLKÜL! Aztán járó motornál piszkáltam, feszitettem jobbra-balra, fel-le(persze érzéssel, nem kitépni akartam) a csatiját és akkor is kezdett fulladozni majd ha eközben megcibáltam akkor "életben maradt", de le is tudtam igy is fullasztani. Bementem az Opelba és megrendeltem a modult. Amig megjött addig ilyen betegen jártam vele. Ha lefulladt elég volt a csatit megmozgatni. Lehetséges, hogy csak a kontakt volt rossz, de nem a csatiban hanem a modulban és azt ne tudtam megjavitani. A csati kontaktjait ugyanis kiszedtem, megvizsgáltam, kutya baja sem volt egyiknek sem(ebben azért van tapasztalatom és azokhoz a kontaktokhoz még célszerszámom is van, mivel egy kábelgyárban dolgozom és a "kezembe akadt" B) :huh: )

..ez is hosszú lett :P

Link to comment
Megosztás:

Zotya már nincs itt, de neki is külön van a modul és a trafó...és nem baj ha hosszú ha tartalmas és hasznos!!! ^_^ Csak azt nem értem, hogy a szervizekben miért nincs olyan tester? :lol: Én is voltam vele két maszek szervizben és két Opelesben is és sehol sem tudtak semmit sem megállapitani.. Mindegyik csak rádugta a laptopra oszt csókolom. Az persze nem mutatott hibát. Az egyik Opelesnél meg ott volt majdnem egy hétig és azt mondták "nem produkálta a hibát igy nem tudjuk megmondani mi a baja" - aztán ki tudja hányszor és meddig járatták/próbálgatták.. Bezzeg amikor elhoztam tőlük még csak ki sem értem a városból már le is fulladt, de már olyan ideg voltam, hogy csesztem rá szólni nekik mert mi van ha ott meg megint csak órákig-napokig nem fullad le.. Hazajöttem és (azt hiszem Fpepe tanácsára) egyesével végigmentem a csatikon, hogy melyiknél fullad le hasonlóan és nem dob hibalámpát, mikor indul olyan "betegesen"..és a modul csatiját lehúzva figyeltem meg ugyanazt a lefulladást/hiábavaló inditást majd visszaszúrva azt a beteges beröffenést mint azt menet közben szokta produkálni HIBALÁMPA NÉLKÜL! Aztán járó motornál piszkáltam, feszitettem jobbra-balra, fel-le(persze érzéssel, nem kitépni akartam) a csatiját és akkor is kezdett fulladozni majd ha eközben megcibáltam akkor "életben maradt", de le is tudtam igy is fullasztani. Bementem az Opelba és megrendeltem a modult. Amig megjött addig ilyen betegen jártam vele. Ha lefulladt elég volt a csatit megmozgatni. Lehetséges, hogy csak a kontakt volt rossz, de nem a csatiban hanem a modulban és azt ne tudtam megjavitani. A csati kontaktjait ugyanis kiszedtem, megvizsgáltam, kutya baja sem volt egyiknek sem(ebben azért van tapasztalatom és azokhoz a kontaktokhoz még célszerszámom is van, mivel egy kábelgyárban dolgozom és a "kezembe akadt" B) :huh: )

..ez is hosszú lett :P

Igen, valóban ritka szerkentyű (mi is a Széchenyi egyetemtől kaptuk ha jól tudom). Egy profin felszerelt márkaszervíznek viszont nincs szüksége rá. Ők megengedhetik maguknak, hogy valós idejű adatmegjelenítő progijuk legyen. Bár ez is csak akkor mutathatna ki valamit, mikor éppen rosszalkodik a járgány. Sőt még akkor sem biztos, hogy kimutatja, lehet csak következtetni lehet modulhibára a megjelenő adatokból. Valljuk be őszintén, hogy a gy.modul a 80-as, 90-es évekre volt jellemző és a márkaszervizek mindig az új modellekhez szerelkeznek fel. (hiszen már az astra f-ek között is sok volt a full ECU vezérelte gyújtás, amely modul nélküli)

Viszont azt a fajta józan észt és logikus hibafelderítést amit Te csináltál nem pótolja soha, sem a TECH1-2, sem az AB-COM, sem egyik méregdrága bithalmaz sem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen ez a Hall jeladóra vonatkozik. A modul sajna nem ilyen egyszerű téma. Ki lehet mérni hogy megkapja-e a 100%-os testet, ill. h. a megfelelő feszültséget+kap-e vezérlő jelet. Ellenőrizni lehet a modul hőelvezetését is (hővezető pasztával ajánlott feltenni, mert túlmelegedhet). Én modul gyanús esetekben mindig "tester" kiértékelést csinálok bent a suliban. Ez egy olyan szerkentyű, amely minden féle üzemi helyzetet szimulál és közben méri a modul paramétereit. Sajnos ennek hiányában csak a beérkező jeleket tudod ellenőrizni, a belső folyamatokat nem.

-Kikapcsolt gyújtásnál leveszed a csatit és mérsz ellenállást a kábelköteg csatlakozójában a 2. láb és egy jó(!) testelés között. Ha nincs, akkor ok.

-Rácsatlakoztatsz egy voltmérőt a 3. lábra (kábelköteg csati) és ezen kivezetés és az előbbi jó testelési pont között ráadott gyújtás mellett feszültséget mérsz. Ennek pontosan (!) meg kell egyeznie a gyújtással terhelt akkumulátor feszültségével. Ekkor ok.

-Beérkező impulzus jelet mérsz a 2. és a 4. láb között (még mindig a kábelköteg csati), úgy hogy egy LED-et kötsz be és közben indítózol. Ha villog, akkor megkapja a jelet a modul.

Mivel a hiba ritkán jön elő ezért baromi nehéz kideríteni, mert csak ilyenkor lenne érdemes testerrel is mérni. Lehet csak kontakt hiba. Esetleg figyeld meg összefüggésben áll-e a külső hőmérséklettel. Ha van lehetőséged próbálj kölcsönbe szerezni. Sajnos baromi drága, ezért kell biztosra menni. (Szerencsére indítási hibát leggyakrabban csak Hall jeladó, gy.modul, gy.trafó, kontakthiba, hőfokjeladó, bár baromi ritka de még vezérlőegység is okozhat.) Nem is kérdeztem: külön modulos, vagy trafóval egybeépített?

Bocs, ez hosszú lett...

Na akkor részeredményem már van, mert a 2-4 lábat már néztem leddel, nem villogott folyamatosan csak néha-néha. Gyertyakábelek, elosztófedél, rotor kicserélve, trafó kimérve akkor is amikor nem indul, az jó. Kontaktot átnéztem, de amúgy se fulladt rángatásra-cibállásra, csak nem indul hideg motornál, kölső hőmérséklettől függetlenül. Az hogy nem jön be jel a 2-4 -en mit jelent? Hall jeladó? Ma benézek a bontóba milyen áron vannak a modulok. kösz a segítséget! :huh: És Brezsónak a helyettesítést. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Hasonló eset fordul elő fater gépvel is ( '92 Astra Caravan 1.6i).

Annó nálunk is volt ilyen, hogy hol ment hol nem. Hol hidegen nem indult hol melegen. Már a 4 szerelőnél volt a kocsi. Persze nála is az volt mint fentebb említett márkatársnál, hogy akkor nem produkálta a hibát.

Kicseréltük a HALL jeladót, gyertyát, trafót, kontaktokat átnéztük. Egy darabig jó is volt, örültünk. ( Nem tudom mennyire szabályszerű, de néha segített a kocsi beindításában, hogy ha nem indult akkor lecsavaroztuk az elosztó fedelet levettük, visszatettük. De foggalmam sincs miért volt így jó)

Újabban, ha párás az idő éjjel ( csak csillaggarázs van) , mondjuk picit hűvősebb is van akkor reggel nem hajlandó elindulni.

Pl. ma reggel 5-kor kimentem, gyújtás, AC nyom, relé kattan, kuplung be indít. Önindító csak teker , csak teker, csak teker de semmi. Rápróbáltam vagy 3x semmi. Aztán fél 6 után megint rápróbáltam, megint semmi. És láss csodát 7 óra előtt mikor próbáltam, hogy ha most nem indul szólok munkatársamnak, hogy vegyen fel ha megy be elindult. Innentől kezdve akárhányszor indítom pöcc röff és megy.

Kíváncsiságból lekapkodtam a gyertyapipákat, és érdekes dolgot tapasztaltam. A 2 henger gyertyája meg volt feketetdve azon a ponton ahol a pipa rámegy. Ki sajnos nem tudtam tekerni a gyertyát, mert nem volt időm már gyertyakulcsot keresgetni, de déluttán megejtem. ( korábban már volt olyan, hogy 3 hengerezett a kocsi, menet közben is, meg indítás után is. Akkor gondolom ettől lehetett.)

Szóval nem tudom a gyertyákban mennyi lehet, de asszem most ezt cserélem ki megint. A kocsiba amúgy 335 000 km van.

Apropó még egy érdekes kérdés, Caravan lévén van tetősin. Beázhat a tetőkárpit belülről a tetősín miatt? Mert ha esik az eső, akkor a csomagtérbe oldalt csepeg a víz.

THX

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Hasonló eset fordul elő fater gépvel is ( '92 Astra Caravan 1.6i).

Annó nálunk is volt ilyen, hogy hol ment hol nem. Hol hidegen nem indult hol melegen. Már a 4 szerelőnél volt a kocsi. Persze nála is az volt mint fentebb említett márkatársnál, hogy akkor nem produkálta a hibát.

Kicseréltük a HALL jeladót, gyertyát, trafót, kontaktokat átnéztük. Egy darabig jó is volt, örültünk. ( Nem tudom mennyire szabályszerű, de néha segített a kocsi beindításában, hogy ha nem indult akkor lecsavaroztuk az elosztó fedelet levettük, visszatettük. De foggalmam sincs miért volt így jó)

Újabban, ha párás az idő éjjel ( csak csillaggarázs van) , mondjuk picit hűvősebb is van akkor reggel nem hajlandó elindulni.

Pl. ma reggel 5-kor kimentem, gyújtás, AC nyom, relé kattan, kuplung be indít. Önindító csak teker , csak teker, csak teker de semmi. Rápróbáltam vagy 3x semmi. Aztán fél 6 után megint rápróbáltam, megint semmi. És láss csodát 7 óra előtt mikor próbáltam, hogy ha most nem indul szólok munkatársamnak, hogy vegyen fel ha megy be elindult. Innentől kezdve akárhányszor indítom pöcc röff és megy.

Kíváncsiságból lekapkodtam a gyertyapipákat, és érdekes dolgot tapasztaltam. A 2 henger gyertyája meg volt feketetdve azon a ponton ahol a pipa rámegy. Ki sajnos nem tudtam tekerni a gyertyát, mert nem volt időm már gyertyakulcsot keresgetni, de déluttán megejtem. ( korábban már volt olyan, hogy 3 hengerezett a kocsi, menet közben is, meg indítás után is. Akkor gondolom ettől lehetett.)

Szóval nem tudom a gyertyákban mennyi lehet, de asszem most ezt cserélem ki megint. A kocsiba amúgy 335 000 km van.

Apropó még egy érdekes kérdés, Caravan lévén van tetősin. Beázhat a tetőkárpit belülről a tetősín miatt? Mert ha esik az eső, akkor a csomagtérbe oldalt csepeg a víz.

THX

Lehet érdemes lenne rotort és elosztófedelet is cserélni akkor. Vagy gyújtásmodul is lehet szerintem. (A 7 lábú)

Gondolom C16NZ motoros.

Link to comment
Megosztás:

Lehet érdemes lenne rotort és elosztófedelet is cserélni akkor. Vagy gyújtásmodul is lehet szerintem. (A 7 lábú)

Gondolom C16NZ motoros.

Fedelet is szoktunk cserélni, mert általában az a grafit ami a közepébe van mindig elkopik. Asszem amikro a HALL-t cseréltük lett cserélve az is. Mondjuk 335 000 km van a gépben. 1 motorgenerál volt asszam 220 000nál. Utánna jött elő ez.

Azon gondolkodtam még, hogy mióta nálunk van nem cseréltünk benne pl. lamdbaszondát sem. Nem lenne már ennyi km-nél illendő cserélni? Ha jól tudom az is lehet ilyen befolyással.

Érdekes az is, hogy néha ha letalpalom, csak gondolkodik, de nem indul meg....

C16NZ

Más kérdés, korábban ígérték, hogy a tetőkárpit javítást linkelik ide. Kérem aki tudja hol van linkelje be nincs kedvem itt 100 oldalakat pörgetni...

Link to comment
Megosztás:

Fedelet is szoktunk cserélni, mert általában az a grafit ami a közepébe van mindig elkopik. Asszem amikro a HALL-t cseréltük lett cserélve az is. Mondjuk 335 000 km van a gépben. 1 motorgenerál volt asszam 220 000nál. Utánna jött elő ez.

Azon gondolkodtam még, hogy mióta nálunk van nem cseréltünk benne pl. lamdbaszondát sem. Nem lenne már ennyi km-nél illendő cserélni? Ha jól tudom az is lehet ilyen befolyással.

Érdekes az is, hogy néha ha letalpalom, csak gondolkodik, de nem indul meg....

C16NZ

Más kérdés, korábban ígérték, hogy a tetőkárpit javítást linkelik ide. Kérem aki tudja hol van linkelje be nincs kedvem itt 100 oldalakat pörgetni...

Úgy tudom (itt olvastam :huh: ),hogy indításnál nem számít a lambda,nem nézi az ECU.

Link to comment
Megosztás:

Fedelet is szoktunk cserélni, mert általában az a grafit ami a közepébe van mindig elkopik. Asszem amikro a HALL-t cseréltük lett cserélve az is. Mondjuk 335 000 km van a gépben. 1 motorgenerál volt asszam 220 000nál. Utánna jött elő ez.

Azon gondolkodtam még, hogy mióta nálunk van nem cseréltünk benne pl. lamdbaszondát sem. Nem lenne már ennyi km-nél illendő cserélni? Ha jól tudom az is lehet ilyen befolyással.

Érdekes az is, hogy néha ha letalpalom, csak gondolkodik, de nem indul meg....

C16NZ

Más kérdés, korábban ígérték, hogy a tetőkárpit javítást linkelik ide. Kérem aki tudja hol van linkelje be nincs kedvem itt 100 oldalakat pörgetni...

C16NZ-ben nincs Hall-jeladó, induktív cucc van benne, ami egybe van építve a gyújtásmodullal, és az elosztó mögött található.

Benzinszűrő volt cserélve? A lambda, ahogy előttem is írták nem szól bele hidegen a dolgokba, de ha cserélni akarod, csak eredeti gyári szabad venni bele!!!

Azt kellene megnézni, hogy amikor nem indul, akkor mi nincs, gyújtószikra, vagy benzin?

Link to comment
Megosztás:

Nah, vettem bontóban gyujtásmodult, ott a helyszinen ki is cseréltem, aztán majd meglássuk lesz-e még gond. Amúgy reggel sem volt, elsőre indult. A srác is azt mondta, hogy vagy modul, vagy Hall-jeladó, viszont az utóbbi nincs neki, ha hoz is 2 percen bellül elviszik, ha nem a modul lesz a bibi akkor jeladót vegyek bótba. Hát most csak várok. :huh:

Amúgy eszembejutott villogtatni, de nem dobott semmi hibát.

Link to comment
Megosztás:

Nah, vettem bontóban gyujtásmodult, ott a helyszinen ki is cseréltem, aztán majd meglássuk lesz-e még gond. Amúgy reggel sem volt, elsőre indult. A srác is azt mondta, hogy vagy modul, vagy Hall-jeladó, viszont az utóbbi nincs neki, ha hoz is 2 percen bellül elviszik, ha nem a modul lesz a bibi akkor jeladót vegyek bótba. Hát most csak várok. :huh:

Amúgy eszembejutott villogtatni, de nem dobott semmi hibát.

Ez Hall-jeladó?

http://www.vatera.hu/opel_astra_f_1993_sed..._151589115.html

Link to comment
Megosztás:

C16NZ-ben nincs Hall-jeladó, induktív cucc van benne, ami egybe van építve a gyújtásmodullal, és az elosztó mögött található.

Benzinszűrő volt cserélve? A lambda, ahogy előttem is írták nem szól bele hidegen a dolgokba, de ha cserélni akarod, csak eredeti gyári szabad venni bele!!!

Azt kellene megnézni, hogy amikor nem indul, akkor mi nincs, gyújtószikra, vagy benzin?

Na ma reggel szokásos műsor. Beül gyújtás 3xindítózás, semmi.

Géptető fel, gyújtáselosztó fedél 2 csavar ki fedelet 1 cm elemeltem a talpától. 2 csavar vissza, gyújtás indít, Motor jár, száj elkerekedik..... :huh:

Hogy ilyenkor mi történik, nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Na ma reggel szokásos műsor. Beül gyújtás 3xindítózás, semmi.

Géptető fel, gyújtáselosztó fedél 2 csavar ki fedelet 1 cm elemeltem a talpától. 2 csavar vissza, gyújtás indít, Motor jár, száj elkerekedik..... :huh:

Hogy ilyenkor mi történik, nem tudom.

Elképzelhető, hogy hajszálrepedés van a fedélben, ami tipikausan ilyen játékra kényszeríti az embert. Mivel nem túl drága, érdemes cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Na ma reggel szokásos műsor. Beül gyújtás 3xindítózás, semmi.

Géptető fel, gyújtáselosztó fedél 2 csavar ki fedelet 1 cm elemeltem a talpától. 2 csavar vissza, gyújtás indít, Motor jár, száj elkerekedik..... :huh:

Hogy ilyenkor mi történik, nem tudom.

Azzal együtt viszont megmozgathattad a jeladó csatiját is, ami az elosztóház alján van. Legközelebb próbáld meg, hogy nem veszed le az elosztófedelet, hanem csak azt a csatit mozgatod meg az alján, ha így is beindul, az a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! :huh:

Legalább ezt is tudom már! :lol:

Ha jól látom akkor ez a Hall-jeladó. De eddíg kopp-kopp-kopp nem jött elő a hiba amióta beraktam a bontott modult, bár még csak tegnap volt, és ugye volt olyan, hogy 1 hétig sem volt gond. Szóval még korai az öröm, de úgy tűnik sokkal hamarabb beindul. Eddíg fordult mondjuk kettőt, most meg szinte azonnal beindul.

Link to comment
Megosztás:

Na ugye hétfőn haza hoztam tünetmentesen a járművet...eddig sötétben nem mentem vele igy nem tűnt fel, csak ma, hogy még mindig produkálja ha valamelyik végállásba ér az elektromos ablakemelő akkor parázslik a töltés lámpám... ez nem normális nem? Megyek vele hosszabb távot megint aztán adná a hibát? :huh:

Ja a másik az meg az, hogy hidegen pl majd most reggel kb 2-3at fordul mire elindul...pedig eddig szerintem indult pöccre...ja melegen pöccre indul...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kíváncsiságból lekapkodtam a gyertyapipákat, és érdekes dolgot tapasztaltam. A 2 henger gyertyája meg volt feketetdve azon a ponton ahol a pipa rámegy. Ki sajnos nem tudtam tekerni a gyertyát, mert nem volt időm már gyertyakulcsot keresgetni, de déluttán megejtem. ( korábban már volt olyan, hogy 3 hengerezett a kocsi, menet közben is, meg indítás után is. Akkor gondolom ettől lehetett.)

Szóval nem tudom a gyertyákban mennyi lehet, de asszem most ezt cserélem ki megint. A kocsiba amúgy 335 000 km van.

Apropó még egy érdekes kérdés, Caravan lévén van tetősin. Beázhat a tetőkárpit belülről a tetősín miatt? Mert ha esik az eső, akkor a csomagtérbe oldalt csepeg a víz.

THX

Most írtam a "Motor" topic-ba az esetemet a gyertyapipával kapcsolatban. Nézd meg!

Az én caravanomon is sokáig jelentkezett a csomagtérnél, az oldalablaknál a vízbefolyás. Esőben nem, de kocsimosó után igen.

Miután a lakatosom lepattintotta a tetősínt (ami takarja a vízelvezető "árkot") lehetett látni, hogy az árok végében hátul, ahol a lefolyó van, tele volt levéllel. Ha esőben mentem, akkor a leveleken keresztül még elegendő volt a lefolyás ahhoz, hogy a csatornában ne torlódjon nagyon föl a víz. Ha azonban egy erős vízsugárban kapta a vizet (mosóban) akkor a csatorna feltelt vízzel és a tetőlemez és az oldallemez korcolása tövében a repedezett tömítőmassza mellett leszivárgott a feltorlódott víz, és az ablaknál befolyt.

A tömítéshez nem is kellett nyúlni, csak a leveleket kellett kitakarítani, és a hiba megszűnt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.