Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok.10 éve van 1.6. szr motor központi injektorral 8 szelepes Astrám Amit kellet már kicseréltem,meg néha azt is amit nem kellet volna.ugyhogy ismerem az autom minden részét,de pár napja elkezdte azt,hogy gázadásnál a motor megtorpan olyan mintha rengeteg benzint kapna vagy nem tudom mit,de ha vissza vesszem a gázt akkor fel éled a motor és pőrőg rendesen kicseréltem a benzinszüröt ami a küszöb nél van alul mert arra gondoltam dugulás,amugy a szürö is kb 1 éves volt,nem jövök rá mi lehet a baja,de 80-nál és felette már nincs ilyen baja akkor megy normálisan a motor huz és nem kérdez vissza.A gyujtás része kifogostalan fél éves gyári uj,kompreszió 14-es.Ha valaki tud nekem valamit javasolni meg köszöném.Tisztelettel

Csak hidegen, vagy üzemmelegen is csinálja? Ha csak hidegen, akkor lehet hőmérsékletjeladó, egyébként gyertyák, gyertyakábelek gyanúsak még.

Lehetséges, hogy hülyeség mert 80-tól megy a gép épp ezért csak igy rákérdeznék... A kipuffrendszerben nem lehet bibi - pl. széthullott katalizátor darabjai fojtsák a motort - hm? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Akkor lehet ezért reklamál az alapjáratszabályzás miatt.

Elvileg Tech műszerrel lehet állítani az ECU-ban az alapjárat értékét.

Az lenne a kérdésem, hogy próbáltátok már másik ECU-val a kocsit? Ha nem, írd már le egyszer az ECU-ról a feliratokat, számokat (vagy fotózd le), ha egyszer arra jársz az anyósülés lábtérburkolata mögött.

Hello!

http://kepfeltoltes.hu/090809/Fot_0162_www...ltoltes.hu_.jpg

Ez a ECU-n található felirat.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg stimmel, C14NZ-hez való. Volt egy olyan gyanúm, hogy esetleg nem hozzá való vezérlő van a kocsiban. Mindenesetre érdemes lenne megpróbálni egy másik ECU-t, hátha...

Igen ez a gyanú bennünk is felmerült...de akkor így biztos hogy ebbe való...én nem tudtam volna eldönteni :huh:

Akkor nekem ilyen kódszámú vezérlőt kellene kerítenem?

Más:

A tegnapi hibalámpa ma már nincs meg...szóval ez sem állandó hiba...de ettől függetlenül viszem holnap a generátorral...

Szerk: Minden 8szelepes 1,4 60 Le-s motornak ilyen az ECU-ja?

Link to comment
Megosztás:

Igen ez a gyanú bennünk is felmerült...de akkor így biztos hogy ebbe való...én nem tudtam volna eldönteni :huh:

Akkor nekem ilyen kódszámú vezérlőt kellene kerítenem?

Más:

A tegnapi hibalámpa ma már nincs meg...szóval ez sem állandó hiba...de ettől függetlenül viszem holnap a generátorral...mert

Nem feltétlenül ugyanilyen kell, leírok párat, ami jó lehet:

- 16139679

- 16149919

- 16153729

- 16187569

- 16183409 (ilyen a mostanid)

- 16183419

- 16204799

Link to comment
Megosztás:

Na a mai rövidke utam utáni észrevétel....eleve az indításnál nem felpörögpicit hanem elindul és felmászik alapjáratra a fordulat...

Elmentem vele egy kb 5km-t...megálltam...pici alapjárati járás után a hibalámpa ég...leállítottam...újra indít...kisidő mulva megint ég...kivillogtattam...ma már csak a 35öst dobja :huh: (ami megszűnt már a múltkor)Ennek most lehet köze a tegnapi Map szenzor és hőfok jeladó túlfeszültség hibához? :lol:

De az még most is megvan ha húzom fel vagy le az elektromos ablakot, amikor felér vagy le "parázslik" a töltésjelző...

Komolyan kiakaszt ez a kocsi...egyszerűen nincs olyan hogy ne aggódjak azon na most mikor jön elő megint valami...vagy mindig ugyan az... ^_^

Link to comment
Megosztás:

Na a mai rövidke utam utáni észrevétel....eleve az indításnál nem felpörögpicit hanem elindul és felmászik alapjáratra a fordulat...

Elmentem vele egy kb 5km-t...megálltam...pici alapjárati járás után a hibalámpa ég...leállítottam...újra indít...kisidő mulva megint ég...kivillogtattam...ma már csak a 35öst dobja :huh: (ami megszűnt már a múltkor)Ennek most lehet köze a tegnapi Map szenzor és hőfok jeladó túlfeszültség hibához? :lol:

De az még most is megvan ha húzom fel vagy le az elektromos ablakot, amikor felér vagy le "parázslik" a töltésjelző...

Komolyan kiakaszt ez a kocsi...egyszerűen nincs olyan hogy ne aggódjak azon na most mikor jön elő megint valami...vagy mindig ugyan az... ^_^

A parázsló töltésjelző sztem mindenképp generátor diódahíd hibára utal, de nem hiszem, hogy van összefüggés az alapjáratoddal. Gyanúsan ua. csinálja az autód, mint anno az enyém. Csak üzemmeleg motornál jött a 35-ös hibakód és nem is állandóan csinálta

Ez az ECU számsor érdekes kérdés. Amikor az 1.8-ashoz kerestem ECU-t körbetelefonáltam a környékbeli bontókat és 5-ből 4-en a csati színére voltak kíváncsiak, a számsort csak 1 kérdezte meg. Végülis működött a dolog, mert ami bele lett téve rendben működött és semmi köze nem volt az eredeti ECU betű és számsorához.

Link to comment
Megosztás:

A parázsló töltésjelző sztem mindenképp generátor diódahíd hibára utal, de nem hiszem, hogy van összefüggés az alapjáratoddal. Gyanúsan ua. csinálja az autód, mint anno az enyém. Csak üzemmeleg motornál jött a 35-ös hibakód és nem is állandóan csinálta

Ez az ECU számsor érdekes kérdés. Amikor az 1.8-ashoz kerestem ECU-t körbetelefonáltam a környékbeli bontókat és 5-ből 4-en a csati színére voltak kíváncsiak, a számsort csak 1 kérdezte meg. Végülis működött a dolog, mert ami bele lett téve rendben működött és semmi köze nem volt az eredeti ECU betű és számsorához.

Nálam is ez a helyzet...de az a vicces, hogy multkor mikor a fűtést megcsinálták, 1,5 hétig semmi baja nem volt...tegnap a magasfeszültséges hibával jött újra elő :huh:

Na a színét a csatlakozóknak nem jegyeztem meg...nem is figyeltem...

Link to comment
Megosztás:

A hogyan csináldban bentvan a gyujtótrafó ellenörzése, meg is néztem, most jó, a gyujtásmodulról viszont egy szó sincs. Végülis az mire jó?

Gorbi "tanitóbácsi"( ^_^ ) leirta hogyan mérhető ki. Szerintem az adja valójában a kellő áramot a "szikrához" a megfelelő ütemben, a trafó csak felerősiti és onnan megy tovább az elosztón keresztül a gyertyákra...csak akkor minek az elosztó? :huh: Na, azt nem tudom. De tény, hogy annál a másik féle trafó/modul kombónál(nem jut eszembe a neve, az a fekete "kocka") nincs is külön olyan elosztó...

...............

szerk.: hoppá, az akkor műxik ha a jeladóra gyanakszol.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gorbi "tanitóbácsi"( ^_^ ) leirta hogyan mérhető ki. Szerintem az adja valójában a kellő áramot a "szikrához" a megfelelő ütemben, a trafó csak felerősiti és onnan megy tovább az elosztón keresztül a gyertyákra...csak akkor minek az elosztó? :huh: Na, azt nem tudom. De tény, hogy annál a másik féle trafó/modul kombónál(nem jut eszembe a neve, az a fekete "kocka") nincs is külön olyan elosztó...

...............

szerk.: hoppá, az akkor műxik ha a jeladóra gyanakszol.. :lol:

DIS-nek hívják, és azt már fullra az ecu vezérli.

Link to comment
Megosztás:

Gorbi "tanitóbácsi"( B) ) leirta hogyan mérhető ki. Szerintem az adja valójában a kellő áramot a "szikrához" a megfelelő ütemben, a trafó csak felerősiti és onnan megy tovább az elosztón keresztül a gyertyákra...csak akkor minek az elosztó? :huh: Na, azt nem tudom. De tény, hogy annál a másik féle trafó/modul kombónál(nem jut eszembe a neve, az a fekete "kocka") nincs is külön olyan elosztó...

...............

szerk.: hoppá, az akkor műxik ha a jeladóra gyanakszol.. :lol:

Még nem tudom mire gyanakodjak, a gyertyakábeleket már kicseréltem, most jön a gyujtótrafó kimérése amikor éppen nem indul, aztán utánna az általad belinkelt Gorbi docens (közben előléptették. ^_^ ) led-es trükkje. Kösz szépen. :P

Link to comment
Megosztás:

Csak egy gyors kérdés: A tankba szeretnék benézni. Ha kitekerem az ac fedelének 6 db csavarját enged annyit a benzincső, hogy elemlámpával (nem gyufával :lol: ) bevilágítva bekukkanthassak? Vagy azt is le kell kötni?

:huh: ..egyszer már én is kivettem (5 ajtós, nekem a hátsó ülések alatt van nem úgy mint a Caravanban). Arra emlékszem, hogy nem veszélyes, csak kicsit "játszós" hogy ki-/beférjen a lyukon. A tetején le kellett kötni a csövet, azt hiszem/majdnem tuti...

Link to comment
Megosztás:

Csak egy gyors kérdés: A tankba szeretnék benézni. Ha kitekerem az ac fedelének 6 db csavarját enged annyit a benzincső, hogy elemlámpával (nem gyufával :huh: ) bevilágítva bekukkanthassak? Vagy azt is le kell kötni?

Caravanon simán enged annyit a cső, hogy belenézzél, de én csak tükörrel tudtam, mert nekem elöl/oldalt van. Meg amúgy is csak az AC-alatti dobozt látni. Miért akarsz belelátni? Kicsit trükkös kivenni a pumpát, mert az alján a szűrő éppen hogy csak kifér a nyiláson. Ha meg lejön és beleesik akkor szo@ás van. A tankszintjelzőt ha nem muszáj ne vedd ki, mert kicsúszik a visszafolyó ág a dobozból, ás úgy jársz mint én, állandóan lefullad.

Link to comment
Megosztás:

Caravanon simán enged annyit a cső, hogy belenézzél, de én csak tükörrel tudtam, mert nekem elöl/oldalt van. Meg amúgy is csak az AC-alatti dobozt látni. Miért akarsz belelátni? Kicsit trükkös kivenni a pumpát, mert az alján a szűrő éppen hogy csak kifér a nyiláson. Ha meg lejön és beleesik akkor szo@ás van. A tankszintjelzőt ha nem muszáj ne vedd ki, mert kicsúszik a visszafolyó ág a dobozból, ás úgy jársz mint én, állandóan lefullad.

Nekem 5 ajtós van, a múlkor már ki is tekertem a csavarokat, de nem akartam erőltetni, nehogy elszakadjon a tömítés, így elmaradt a belekukkantás. Hogy miért akarok belekukkantani? Sokszor torpan/rángat az autó és vélek felfedezni összefüggést a benzinszint és a rángatás között. Lehet elmocskolódott/leesett a szűrő vagy víz van a tank alján.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 5 ajtós van, a múlkor már ki is tekertem a csavarokat, de nem akartam erőltetni, nehogy elszakadjon a tömítés, így elmaradt a belekukkantás. Hogy miért akarok belekukkantani? Sokszor torpan/rángat az autó és vélek felfedezni összefüggést a benzinszint és a rángatás között. Lehet elmocskolódott/leesett a szűrő vagy víz van a tank alján.

Ha víz lett volna a tank alján azt már rég felszívta volna, és megette volna a motor. Annyi víz nem lehet benne amennyi hosszútávon gondot okozzon. A szűrő leeshet, nekem is le volt, de akkor a kosz tönkreteszi az AC-kerekét. Eltömődni meg elméletileg nem tud, mert a külső szűrő finomabb, először az tömődik el. Kopott AC-miatt lehet rángatás, ha már csak annnyit szállítt, amennyi nem mindíg elég a motornak. Bontsd meg a benzincsövet a kölső szűrőnél, tedd a csövet egy kannába, kösd össze az AC-relénél a 30-87-es lábakat, ha 1.5-2 litert hoz egy perc alatt akkor jó.

Link to comment
Megosztás:

Szia

Biztos ami biztos alapon olvasgass vissza pár oldalt, sok olyan okosság került képernyőre, ami Neked is segítséget nyújthat.

Ezeket végezd el: (ha a jeladóra gyanakodsz)

-Lehúzod a modulról a csatlakozót és a kábelkötegen a 2. és 4. lábak közé bekötsz egy LED-et. Indítózás közben villognia kell, ekkor működik a jeladó.

-Rádugott csatlakozó melett rákapcsolódsz a gyújtáselosztó alján lévő csatlakozó 2. és 3. vezetékére egy LED-del és indítózás alatt villognia kell, jeladó oké.

Figyelj már, ahogy leírtad a Hall-jeladót lehet tesztelni ugye? Nincs vmi ötledet a gyujtásmodulra is?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.