brezsó Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Sziasztok.10 éve van 1.6. szr motor központi injektorral 8 szelepes Astrám Amit kellet már kicseréltem,meg néha azt is amit nem kellet volna.ugyhogy ismerem az autom minden részét,de pár napja elkezdte azt,hogy gázadásnál a motor megtorpan olyan mintha rengeteg benzint kapna vagy nem tudom mit,de ha vissza vesszem a gázt akkor fel éled a motor és pőrőg rendesen kicseréltem a benzinszüröt ami a küszöb nél van alul mert arra gondoltam dugulás,amugy a szürö is kb 1 éves volt,nem jövök rá mi lehet a baja,de 80-nál és felette már nincs ilyen baja akkor megy normálisan a motor huz és nem kérdez vissza.A gyujtás része kifogostalan fél éves gyári uj,kompreszió 14-es.Ha valaki tud nekem valamit javasolni meg köszöném.Tisztelettel Csak hidegen, vagy üzemmelegen is csinálja? Ha csak hidegen, akkor lehet hőmérsékletjeladó, egyébként gyertyák, gyertyakábelek gyanúsak még. Lehetséges, hogy hülyeség mert 80-tól megy a gép épp ezért csak igy rákérdeznék... A kipuffrendszerben nem lehet bibi - pl. széthullott katalizátor darabjai fojtsák a motort - hm? :huh:
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Akkor lehet ezért reklamál az alapjáratszabályzás miatt. Elvileg Tech műszerrel lehet állítani az ECU-ban az alapjárat értékét. Az lenne a kérdésem, hogy próbáltátok már másik ECU-val a kocsit? Ha nem, írd már le egyszer az ECU-ról a feliratokat, számokat (vagy fotózd le), ha egyszer arra jársz az anyósülés lábtérburkolata mögött. Hello! http://kepfeltoltes.hu/090809/Fot_0162_www...ltoltes.hu_.jpg Ez a ECU-n található felirat.
FPepe Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Hello! http://kepfeltoltes.hu/090809/Fot_0162_www...ltoltes.hu_.jpg Ez a ECU-n található felirat. Elvileg stimmel, C14NZ-hez való. Volt egy olyan gyanúm, hogy esetleg nem hozzá való vezérlő van a kocsiban. Mindenesetre érdemes lenne megpróbálni egy másik ECU-t, hátha...
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Elvileg stimmel, C14NZ-hez való. Volt egy olyan gyanúm, hogy esetleg nem hozzá való vezérlő van a kocsiban. Mindenesetre érdemes lenne megpróbálni egy másik ECU-t, hátha... Igen ez a gyanú bennünk is felmerült...de akkor így biztos hogy ebbe való...én nem tudtam volna eldönteni :huh: Akkor nekem ilyen kódszámú vezérlőt kellene kerítenem? Más: A tegnapi hibalámpa ma már nincs meg...szóval ez sem állandó hiba...de ettől függetlenül viszem holnap a generátorral... Szerk: Minden 8szelepes 1,4 60 Le-s motornak ilyen az ECU-ja?
FPepe Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Igen ez a gyanú bennünk is felmerült...de akkor így biztos hogy ebbe való...én nem tudtam volna eldönteni :huh: Akkor nekem ilyen kódszámú vezérlőt kellene kerítenem? Más: A tegnapi hibalámpa ma már nincs meg...szóval ez sem állandó hiba...de ettől függetlenül viszem holnap a generátorral...mert Nem feltétlenül ugyanilyen kell, leírok párat, ami jó lehet: - 16139679 - 16149919 - 16153729 - 16187569 - 16183409 (ilyen a mostanid) - 16183419 - 16204799
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Nem feltétlenül ugyanilyen kell, leírok párat, ami jó lehet: - 16139679 - 16149919 - 16153729 - 16187569 - 16183409 (ilyen a mostanid) - 16183419 - 16204799 Okés köszi! Na de még egy kérdés...mindegyiknek UH a betűjele vagy az nem is fontos?
FPepe Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Okés köszi! Na de még egy kérdés...mindegyiknek UH a betűjele vagy az nem is fontos? Az nem lényeg (sztem).
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Az nem lényeg (sztem). Köszi! Akkor holnap viszem a generátorral szervízbe...azután meg körbenézek ECU ügyben.
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Na a mai rövidke utam utáni észrevétel....eleve az indításnál nem felpörögpicit hanem elindul és felmászik alapjáratra a fordulat... Elmentem vele egy kb 5km-t...megálltam...pici alapjárati járás után a hibalámpa ég...leállítottam...újra indít...kisidő mulva megint ég...kivillogtattam...ma már csak a 35öst dobja :huh: (ami megszűnt már a múltkor)Ennek most lehet köze a tegnapi Map szenzor és hőfok jeladó túlfeszültség hibához? :lol: De az még most is megvan ha húzom fel vagy le az elektromos ablakot, amikor felér vagy le "parázslik" a töltésjelző... Komolyan kiakaszt ez a kocsi...egyszerűen nincs olyan hogy ne aggódjak azon na most mikor jön elő megint valami...vagy mindig ugyan az... ^_^
Breki Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Na a mai rövidke utam utáni észrevétel....eleve az indításnál nem felpörögpicit hanem elindul és felmászik alapjáratra a fordulat... Elmentem vele egy kb 5km-t...megálltam...pici alapjárati járás után a hibalámpa ég...leállítottam...újra indít...kisidő mulva megint ég...kivillogtattam...ma már csak a 35öst dobja :huh: (ami megszűnt már a múltkor)Ennek most lehet köze a tegnapi Map szenzor és hőfok jeladó túlfeszültség hibához? :lol: De az még most is megvan ha húzom fel vagy le az elektromos ablakot, amikor felér vagy le "parázslik" a töltésjelző... Komolyan kiakaszt ez a kocsi...egyszerűen nincs olyan hogy ne aggódjak azon na most mikor jön elő megint valami...vagy mindig ugyan az... ^_^ A parázsló töltésjelző sztem mindenképp generátor diódahíd hibára utal, de nem hiszem, hogy van összefüggés az alapjáratoddal. Gyanúsan ua. csinálja az autód, mint anno az enyém. Csak üzemmeleg motornál jött a 35-ös hibakód és nem is állandóan csinálta Ez az ECU számsor érdekes kérdés. Amikor az 1.8-ashoz kerestem ECU-t körbetelefonáltam a környékbeli bontókat és 5-ből 4-en a csati színére voltak kíváncsiak, a számsort csak 1 kérdezte meg. Végülis működött a dolog, mert ami bele lett téve rendben működött és semmi köze nem volt az eredeti ECU betű és számsorához.
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 A parázsló töltésjelző sztem mindenképp generátor diódahíd hibára utal, de nem hiszem, hogy van összefüggés az alapjáratoddal. Gyanúsan ua. csinálja az autód, mint anno az enyém. Csak üzemmeleg motornál jött a 35-ös hibakód és nem is állandóan csinálta Ez az ECU számsor érdekes kérdés. Amikor az 1.8-ashoz kerestem ECU-t körbetelefonáltam a környékbeli bontókat és 5-ből 4-en a csati színére voltak kíváncsiak, a számsort csak 1 kérdezte meg. Végülis működött a dolog, mert ami bele lett téve rendben működött és semmi köze nem volt az eredeti ECU betű és számsorához. Nálam is ez a helyzet...de az a vicces, hogy multkor mikor a fűtést megcsinálták, 1,5 hétig semmi baja nem volt...tegnap a magasfeszültséges hibával jött újra elő :huh: Na a színét a csatlakozóknak nem jegyeztem meg...nem is figyeltem...
zotya975 Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 A hogyan csináldban bentvan a gyujtótrafó ellenörzése, meg is néztem, most jó, a gyujtásmodulról viszont egy szó sincs. Végülis az mire jó?
brezsó Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 A hogyan csináldban bentvan a gyujtótrafó ellenörzése, meg is néztem, most jó, a gyujtásmodulról viszont egy szó sincs. Végülis az mire jó? Gorbi "tanitóbácsi"( ^_^ ) leirta hogyan mérhető ki. Szerintem az adja valójában a kellő áramot a "szikrához" a megfelelő ütemben, a trafó csak felerősiti és onnan megy tovább az elosztón keresztül a gyertyákra...csak akkor minek az elosztó? :huh: Na, azt nem tudom. De tény, hogy annál a másik féle trafó/modul kombónál(nem jut eszembe a neve, az a fekete "kocka") nincs is külön olyan elosztó... ............... szerk.: hoppá, az akkor műxik ha a jeladóra gyanakszol.. :lol:
daykiller Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Gorbi "tanitóbácsi"( ^_^ ) leirta hogyan mérhető ki. Szerintem az adja valójában a kellő áramot a "szikrához" a megfelelő ütemben, a trafó csak felerősiti és onnan megy tovább az elosztón keresztül a gyertyákra...csak akkor minek az elosztó? :huh: Na, azt nem tudom. De tény, hogy annál a másik féle trafó/modul kombónál(nem jut eszembe a neve, az a fekete "kocka") nincs is külön olyan elosztó... ............... szerk.: hoppá, az akkor műxik ha a jeladóra gyanakszol.. :lol: DIS-nek hívják, és azt már fullra az ecu vezérli.
zotya975 Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Gorbi "tanitóbácsi"( B) ) leirta hogyan mérhető ki. Szerintem az adja valójában a kellő áramot a "szikrához" a megfelelő ütemben, a trafó csak felerősiti és onnan megy tovább az elosztón keresztül a gyertyákra...csak akkor minek az elosztó? :huh: Na, azt nem tudom. De tény, hogy annál a másik féle trafó/modul kombónál(nem jut eszembe a neve, az a fekete "kocka") nincs is külön olyan elosztó... ............... szerk.: hoppá, az akkor műxik ha a jeladóra gyanakszol.. :lol: Még nem tudom mire gyanakodjak, a gyertyakábeleket már kicseréltem, most jön a gyujtótrafó kimérése amikor éppen nem indul, aztán utánna az általad belinkelt Gorbi docens (közben előléptették. ^_^ ) led-es trükkje. Kösz szépen. :P
RobesPierre Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Csak egy gyors kérdés: A tankba szeretnék benézni. Ha kitekerem az ac fedelének 6 db csavarját enged annyit a benzincső, hogy elemlámpával (nem gyufával :huh: ) bevilágítva bekukkanthassak? Vagy azt is le kell kötni?
brezsó Elküldve Augusztus9, 2009 Elküldve Augusztus9, 2009 Csak egy gyors kérdés: A tankba szeretnék benézni. Ha kitekerem az ac fedelének 6 db csavarját enged annyit a benzincső, hogy elemlámpával (nem gyufával :lol: ) bevilágítva bekukkanthassak? Vagy azt is le kell kötni? :huh: ..egyszer már én is kivettem (5 ajtós, nekem a hátsó ülések alatt van nem úgy mint a Caravanban). Arra emlékszem, hogy nem veszélyes, csak kicsit "játszós" hogy ki-/beférjen a lyukon. A tetején le kellett kötni a csövet, azt hiszem/majdnem tuti...
zotya975 Elküldve Augusztus10, 2009 Elküldve Augusztus10, 2009 Csak egy gyors kérdés: A tankba szeretnék benézni. Ha kitekerem az ac fedelének 6 db csavarját enged annyit a benzincső, hogy elemlámpával (nem gyufával :huh: ) bevilágítva bekukkanthassak? Vagy azt is le kell kötni? Caravanon simán enged annyit a cső, hogy belenézzél, de én csak tükörrel tudtam, mert nekem elöl/oldalt van. Meg amúgy is csak az AC-alatti dobozt látni. Miért akarsz belelátni? Kicsit trükkös kivenni a pumpát, mert az alján a szűrő éppen hogy csak kifér a nyiláson. Ha meg lejön és beleesik akkor szo@ás van. A tankszintjelzőt ha nem muszáj ne vedd ki, mert kicsúszik a visszafolyó ág a dobozból, ás úgy jársz mint én, állandóan lefullad.
RobesPierre Elküldve Augusztus10, 2009 Elküldve Augusztus10, 2009 Caravanon simán enged annyit a cső, hogy belenézzél, de én csak tükörrel tudtam, mert nekem elöl/oldalt van. Meg amúgy is csak az AC-alatti dobozt látni. Miért akarsz belelátni? Kicsit trükkös kivenni a pumpát, mert az alján a szűrő éppen hogy csak kifér a nyiláson. Ha meg lejön és beleesik akkor szo@ás van. A tankszintjelzőt ha nem muszáj ne vedd ki, mert kicsúszik a visszafolyó ág a dobozból, ás úgy jársz mint én, állandóan lefullad. Nekem 5 ajtós van, a múlkor már ki is tekertem a csavarokat, de nem akartam erőltetni, nehogy elszakadjon a tömítés, így elmaradt a belekukkantás. Hogy miért akarok belekukkantani? Sokszor torpan/rángat az autó és vélek felfedezni összefüggést a benzinszint és a rángatás között. Lehet elmocskolódott/leesett a szűrő vagy víz van a tank alján.
zotya975 Elküldve Augusztus10, 2009 Elküldve Augusztus10, 2009 Nekem 5 ajtós van, a múlkor már ki is tekertem a csavarokat, de nem akartam erőltetni, nehogy elszakadjon a tömítés, így elmaradt a belekukkantás. Hogy miért akarok belekukkantani? Sokszor torpan/rángat az autó és vélek felfedezni összefüggést a benzinszint és a rángatás között. Lehet elmocskolódott/leesett a szűrő vagy víz van a tank alján. Ha víz lett volna a tank alján azt már rég felszívta volna, és megette volna a motor. Annyi víz nem lehet benne amennyi hosszútávon gondot okozzon. A szűrő leeshet, nekem is le volt, de akkor a kosz tönkreteszi az AC-kerekét. Eltömődni meg elméletileg nem tud, mert a külső szűrő finomabb, először az tömődik el. Kopott AC-miatt lehet rángatás, ha már csak annnyit szállítt, amennyi nem mindíg elég a motornak. Bontsd meg a benzincsövet a kölső szűrőnél, tedd a csövet egy kannába, kösd össze az AC-relénél a 30-87-es lábakat, ha 1.5-2 litert hoz egy perc alatt akkor jó.
Peti85 Elküldve Augusztus10, 2009 Elküldve Augusztus10, 2009 Sziasztok! Na ma megvolt a generátor javítás...kefék és feszültség szabályozó csere volt... Láss csodát, alapjárat 900körülre lement 1020ról (ezt mérték múltkor)...csendesebb alapjáraton...Kopp-Kopp-Kopp
zotya975 Elküldve Augusztus10, 2009 Elküldve Augusztus10, 2009 Sziasztok! Na ma megvolt a generátor javítás...kefék és feszültség szabályozó csere volt... Láss csodát, alapjárat 900körülre lement 1020ról (ezt mérték múltkor)...csendesebb alapjáraton...Kopp-Kopp-Kopp Öröm, és bódóttság! Mennyibe fájt? :huh:
Peti85 Elküldve Augusztus10, 2009 Elküldve Augusztus10, 2009 Öröm, és bódóttság! Mennyibe fájt? :huh: 7450 Ft-ba :lol: de ha ettől jobban működik, akkor megérte ^_^
FPepe Elküldve Augusztus10, 2009 Elküldve Augusztus10, 2009 7450 Ft-ba :huh: de ha ettől jobban működik, akkor megérte :lol: Lehet nem lesz több hibakód se az alapjárat miatt ^_^
zotya975 Elküldve Augusztus11, 2009 Elküldve Augusztus11, 2009 Szia Biztos ami biztos alapon olvasgass vissza pár oldalt, sok olyan okosság került képernyőre, ami Neked is segítséget nyújthat. Ezeket végezd el: (ha a jeladóra gyanakodsz) -Lehúzod a modulról a csatlakozót és a kábelkötegen a 2. és 4. lábak közé bekötsz egy LED-et. Indítózás közben villognia kell, ekkor működik a jeladó. -Rádugott csatlakozó melett rákapcsolódsz a gyújtáselosztó alján lévő csatlakozó 2. és 3. vezetékére egy LED-del és indítózás alatt villognia kell, jeladó oké. Figyelj már, ahogy leírtad a Hall-jeladót lehet tesztelni ugye? Nincs vmi ötledet a gyujtásmodulra is?
Recommended Posts