brezsó Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Sziasztok.10 éve van 1.6. szr motor központi injektorral 8 szelepes Astrám Amit kellet már kicseréltem,meg néha azt is amit nem kellet volna.ugyhogy ismerem az autom minden részét,de pár napja elkezdte azt,hogy gázadásnál a motor megtorpan olyan mintha rengeteg benzint kapna vagy nem tudom mit,de ha vissza vesszem a gázt akkor fel éled a motor és pőrőg rendesen kicseréltem a benzinszüröt ami a küszöb nél van alul mert arra gondoltam dugulás,amugy a szürö is kb 1 éves volt,nem jövök rá mi lehet a baja,de 80-nál és felette már nincs ilyen baja akkor megy normálisan a motor huz és nem kérdez vissza.A gyujtás része kifogostalan fél éves gyári uj,kompreszió 14-es.Ha valaki tud nekem valamit javasolni meg köszöném.Tisztelettel Csak hidegen, vagy üzemmelegen is csinálja? Ha csak hidegen, akkor lehet hőmérsékletjeladó, egyébként gyertyák, gyertyakábelek gyanúsak még. Lehetséges, hogy hülyeség mert 80-tól megy a gép épp ezért csak igy rákérdeznék... A kipuffrendszerben nem lehet bibi - pl. széthullott katalizátor darabjai fojtsák a motort - hm? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Akkor lehet ezért reklamál az alapjáratszabályzás miatt. Elvileg Tech műszerrel lehet állítani az ECU-ban az alapjárat értékét. Az lenne a kérdésem, hogy próbáltátok már másik ECU-val a kocsit? Ha nem, írd már le egyszer az ECU-ról a feliratokat, számokat (vagy fotózd le), ha egyszer arra jársz az anyósülés lábtérburkolata mögött. Hello! http://kepfeltoltes.hu/090809/Fot_0162_www...ltoltes.hu_.jpg Ez a ECU-n található felirat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Hello! http://kepfeltoltes.hu/090809/Fot_0162_www...ltoltes.hu_.jpg Ez a ECU-n található felirat. Elvileg stimmel, C14NZ-hez való. Volt egy olyan gyanúm, hogy esetleg nem hozzá való vezérlő van a kocsiban. Mindenesetre érdemes lenne megpróbálni egy másik ECU-t, hátha... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Elvileg stimmel, C14NZ-hez való. Volt egy olyan gyanúm, hogy esetleg nem hozzá való vezérlő van a kocsiban. Mindenesetre érdemes lenne megpróbálni egy másik ECU-t, hátha... Igen ez a gyanú bennünk is felmerült...de akkor így biztos hogy ebbe való...én nem tudtam volna eldönteni :huh: Akkor nekem ilyen kódszámú vezérlőt kellene kerítenem? Más: A tegnapi hibalámpa ma már nincs meg...szóval ez sem állandó hiba...de ettől függetlenül viszem holnap a generátorral... Szerk: Minden 8szelepes 1,4 60 Le-s motornak ilyen az ECU-ja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Igen ez a gyanú bennünk is felmerült...de akkor így biztos hogy ebbe való...én nem tudtam volna eldönteni :huh: Akkor nekem ilyen kódszámú vezérlőt kellene kerítenem? Más: A tegnapi hibalámpa ma már nincs meg...szóval ez sem állandó hiba...de ettől függetlenül viszem holnap a generátorral...mert Nem feltétlenül ugyanilyen kell, leírok párat, ami jó lehet: - 16139679 - 16149919 - 16153729 - 16187569 - 16183409 (ilyen a mostanid) - 16183419 - 16204799 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Nem feltétlenül ugyanilyen kell, leírok párat, ami jó lehet: - 16139679 - 16149919 - 16153729 - 16187569 - 16183409 (ilyen a mostanid) - 16183419 - 16204799 Okés köszi! Na de még egy kérdés...mindegyiknek UH a betűjele vagy az nem is fontos? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Okés köszi! Na de még egy kérdés...mindegyiknek UH a betűjele vagy az nem is fontos? Az nem lényeg (sztem). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Az nem lényeg (sztem). Köszi! Akkor holnap viszem a generátorral szervízbe...azután meg körbenézek ECU ügyben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Na a mai rövidke utam utáni észrevétel....eleve az indításnál nem felpörögpicit hanem elindul és felmászik alapjáratra a fordulat... Elmentem vele egy kb 5km-t...megálltam...pici alapjárati járás után a hibalámpa ég...leállítottam...újra indít...kisidő mulva megint ég...kivillogtattam...ma már csak a 35öst dobja :huh: (ami megszűnt már a múltkor)Ennek most lehet köze a tegnapi Map szenzor és hőfok jeladó túlfeszültség hibához? :lol: De az még most is megvan ha húzom fel vagy le az elektromos ablakot, amikor felér vagy le "parázslik" a töltésjelző... Komolyan kiakaszt ez a kocsi...egyszerűen nincs olyan hogy ne aggódjak azon na most mikor jön elő megint valami...vagy mindig ugyan az... ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Na a mai rövidke utam utáni észrevétel....eleve az indításnál nem felpörögpicit hanem elindul és felmászik alapjáratra a fordulat... Elmentem vele egy kb 5km-t...megálltam...pici alapjárati járás után a hibalámpa ég...leállítottam...újra indít...kisidő mulva megint ég...kivillogtattam...ma már csak a 35öst dobja :huh: (ami megszűnt már a múltkor)Ennek most lehet köze a tegnapi Map szenzor és hőfok jeladó túlfeszültség hibához? :lol: De az még most is megvan ha húzom fel vagy le az elektromos ablakot, amikor felér vagy le "parázslik" a töltésjelző... Komolyan kiakaszt ez a kocsi...egyszerűen nincs olyan hogy ne aggódjak azon na most mikor jön elő megint valami...vagy mindig ugyan az... ^_^ A parázsló töltésjelző sztem mindenképp generátor diódahíd hibára utal, de nem hiszem, hogy van összefüggés az alapjáratoddal. Gyanúsan ua. csinálja az autód, mint anno az enyém. Csak üzemmeleg motornál jött a 35-ös hibakód és nem is állandóan csinálta Ez az ECU számsor érdekes kérdés. Amikor az 1.8-ashoz kerestem ECU-t körbetelefonáltam a környékbeli bontókat és 5-ből 4-en a csati színére voltak kíváncsiak, a számsort csak 1 kérdezte meg. Végülis működött a dolog, mert ami bele lett téve rendben működött és semmi köze nem volt az eredeti ECU betű és számsorához. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 A parázsló töltésjelző sztem mindenképp generátor diódahíd hibára utal, de nem hiszem, hogy van összefüggés az alapjáratoddal. Gyanúsan ua. csinálja az autód, mint anno az enyém. Csak üzemmeleg motornál jött a 35-ös hibakód és nem is állandóan csinálta Ez az ECU számsor érdekes kérdés. Amikor az 1.8-ashoz kerestem ECU-t körbetelefonáltam a környékbeli bontókat és 5-ből 4-en a csati színére voltak kíváncsiak, a számsort csak 1 kérdezte meg. Végülis működött a dolog, mert ami bele lett téve rendben működött és semmi köze nem volt az eredeti ECU betű és számsorához. Nálam is ez a helyzet...de az a vicces, hogy multkor mikor a fűtést megcsinálták, 1,5 hétig semmi baja nem volt...tegnap a magasfeszültséges hibával jött újra elő :huh: Na a színét a csatlakozóknak nem jegyeztem meg...nem is figyeltem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 A hogyan csináldban bentvan a gyujtótrafó ellenörzése, meg is néztem, most jó, a gyujtásmodulról viszont egy szó sincs. Végülis az mire jó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 A hogyan csináldban bentvan a gyujtótrafó ellenörzése, meg is néztem, most jó, a gyujtásmodulról viszont egy szó sincs. Végülis az mire jó? Gorbi "tanitóbácsi"( ^_^ ) leirta hogyan mérhető ki. Szerintem az adja valójában a kellő áramot a "szikrához" a megfelelő ütemben, a trafó csak felerősiti és onnan megy tovább az elosztón keresztül a gyertyákra...csak akkor minek az elosztó? :huh: Na, azt nem tudom. De tény, hogy annál a másik féle trafó/modul kombónál(nem jut eszembe a neve, az a fekete "kocka") nincs is külön olyan elosztó... ............... szerk.: hoppá, az akkor műxik ha a jeladóra gyanakszol.. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Gorbi "tanitóbácsi"( ^_^ ) leirta hogyan mérhető ki. Szerintem az adja valójában a kellő áramot a "szikrához" a megfelelő ütemben, a trafó csak felerősiti és onnan megy tovább az elosztón keresztül a gyertyákra...csak akkor minek az elosztó? :huh: Na, azt nem tudom. De tény, hogy annál a másik féle trafó/modul kombónál(nem jut eszembe a neve, az a fekete "kocka") nincs is külön olyan elosztó... ............... szerk.: hoppá, az akkor műxik ha a jeladóra gyanakszol.. :lol: DIS-nek hívják, és azt már fullra az ecu vezérli. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Gorbi "tanitóbácsi"( B) ) leirta hogyan mérhető ki. Szerintem az adja valójában a kellő áramot a "szikrához" a megfelelő ütemben, a trafó csak felerősiti és onnan megy tovább az elosztón keresztül a gyertyákra...csak akkor minek az elosztó? :huh: Na, azt nem tudom. De tény, hogy annál a másik féle trafó/modul kombónál(nem jut eszembe a neve, az a fekete "kocka") nincs is külön olyan elosztó... ............... szerk.: hoppá, az akkor műxik ha a jeladóra gyanakszol.. :lol: Még nem tudom mire gyanakodjak, a gyertyakábeleket már kicseréltem, most jön a gyujtótrafó kimérése amikor éppen nem indul, aztán utánna az általad belinkelt Gorbi docens (közben előléptették. ^_^ ) led-es trükkje. Kösz szépen. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Csak egy gyors kérdés: A tankba szeretnék benézni. Ha kitekerem az ac fedelének 6 db csavarját enged annyit a benzincső, hogy elemlámpával (nem gyufával :huh: ) bevilágítva bekukkanthassak? Vagy azt is le kell kötni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Augusztus9, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2009 Csak egy gyors kérdés: A tankba szeretnék benézni. Ha kitekerem az ac fedelének 6 db csavarját enged annyit a benzincső, hogy elemlámpával (nem gyufával :lol: ) bevilágítva bekukkanthassak? Vagy azt is le kell kötni? :huh: ..egyszer már én is kivettem (5 ajtós, nekem a hátsó ülések alatt van nem úgy mint a Caravanban). Arra emlékszem, hogy nem veszélyes, csak kicsit "játszós" hogy ki-/beférjen a lyukon. A tetején le kellett kötni a csövet, azt hiszem/majdnem tuti... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus10, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2009 Csak egy gyors kérdés: A tankba szeretnék benézni. Ha kitekerem az ac fedelének 6 db csavarját enged annyit a benzincső, hogy elemlámpával (nem gyufával :huh: ) bevilágítva bekukkanthassak? Vagy azt is le kell kötni? Caravanon simán enged annyit a cső, hogy belenézzél, de én csak tükörrel tudtam, mert nekem elöl/oldalt van. Meg amúgy is csak az AC-alatti dobozt látni. Miért akarsz belelátni? Kicsit trükkös kivenni a pumpát, mert az alján a szűrő éppen hogy csak kifér a nyiláson. Ha meg lejön és beleesik akkor szo@ás van. A tankszintjelzőt ha nem muszáj ne vedd ki, mert kicsúszik a visszafolyó ág a dobozból, ás úgy jársz mint én, állandóan lefullad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve Augusztus10, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2009 Caravanon simán enged annyit a cső, hogy belenézzél, de én csak tükörrel tudtam, mert nekem elöl/oldalt van. Meg amúgy is csak az AC-alatti dobozt látni. Miért akarsz belelátni? Kicsit trükkös kivenni a pumpát, mert az alján a szűrő éppen hogy csak kifér a nyiláson. Ha meg lejön és beleesik akkor szo@ás van. A tankszintjelzőt ha nem muszáj ne vedd ki, mert kicsúszik a visszafolyó ág a dobozból, ás úgy jársz mint én, állandóan lefullad. Nekem 5 ajtós van, a múlkor már ki is tekertem a csavarokat, de nem akartam erőltetni, nehogy elszakadjon a tömítés, így elmaradt a belekukkantás. Hogy miért akarok belekukkantani? Sokszor torpan/rángat az autó és vélek felfedezni összefüggést a benzinszint és a rángatás között. Lehet elmocskolódott/leesett a szűrő vagy víz van a tank alján. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus10, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2009 Nekem 5 ajtós van, a múlkor már ki is tekertem a csavarokat, de nem akartam erőltetni, nehogy elszakadjon a tömítés, így elmaradt a belekukkantás. Hogy miért akarok belekukkantani? Sokszor torpan/rángat az autó és vélek felfedezni összefüggést a benzinszint és a rángatás között. Lehet elmocskolódott/leesett a szűrő vagy víz van a tank alján. Ha víz lett volna a tank alján azt már rég felszívta volna, és megette volna a motor. Annyi víz nem lehet benne amennyi hosszútávon gondot okozzon. A szűrő leeshet, nekem is le volt, de akkor a kosz tönkreteszi az AC-kerekét. Eltömődni meg elméletileg nem tud, mert a külső szűrő finomabb, először az tömődik el. Kopott AC-miatt lehet rángatás, ha már csak annnyit szállítt, amennyi nem mindíg elég a motornak. Bontsd meg a benzincsövet a kölső szűrőnél, tedd a csövet egy kannába, kösd össze az AC-relénél a 30-87-es lábakat, ha 1.5-2 litert hoz egy perc alatt akkor jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Augusztus10, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2009 Sziasztok! Na ma megvolt a generátor javítás...kefék és feszültség szabályozó csere volt... Láss csodát, alapjárat 900körülre lement 1020ról (ezt mérték múltkor)...csendesebb alapjáraton...Kopp-Kopp-Kopp Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus10, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2009 Sziasztok! Na ma megvolt a generátor javítás...kefék és feszültség szabályozó csere volt... Láss csodát, alapjárat 900körülre lement 1020ról (ezt mérték múltkor)...csendesebb alapjáraton...Kopp-Kopp-Kopp Öröm, és bódóttság! Mennyibe fájt? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Augusztus10, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2009 Öröm, és bódóttság! Mennyibe fájt? :huh: 7450 Ft-ba :lol: de ha ettől jobban működik, akkor megérte ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus10, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2009 7450 Ft-ba :huh: de ha ettől jobban működik, akkor megérte :lol: Lehet nem lesz több hibakód se az alapjárat miatt ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus11, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2009 Szia Biztos ami biztos alapon olvasgass vissza pár oldalt, sok olyan okosság került képernyőre, ami Neked is segítséget nyújthat. Ezeket végezd el: (ha a jeladóra gyanakodsz) -Lehúzod a modulról a csatlakozót és a kábelkötegen a 2. és 4. lábak közé bekötsz egy LED-et. Indítózás közben villognia kell, ekkor működik a jeladó. -Rádugott csatlakozó melett rákapcsolódsz a gyújtáselosztó alján lévő csatlakozó 2. és 3. vezetékére egy LED-del és indítózás alatt villognia kell, jeladó oké. Figyelj már, ahogy leírtad a Hall-jeladót lehet tesztelni ugye? Nincs vmi ötledet a gyujtásmodulra is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts