Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Értem, igazából pár másodperces kerregetés utén a kipuffnak benzinszagúnak kell lennie, ha kap üanyagot. A relét ellenőrizheted, ha leveszed az anyós oldali küszöbburkolatot, és kihúzod a lila AC-relét, utánna összekötöd egy dróttal a 30-as és 87-es kapcsokat, ekkor el kell indulnia a pumpának. Ha nem indul el akkor kuka a relé, vagy vezetékszakadás. A kapcsok számát le tudod olvasni a relé aljáról. A pumpát is tesztelheted, ha alámászol, lehúzod a csatiját, és kötsz rá próbalámpát.

relé="pumpa"

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

nézegettem a topicokat, de nem láttam, hogy volt mostanság vkinek ilyen problémája, természetesen lehet, hogy figyelmentlen voltam, s nem láttam.

Amúgy szerintem gyertya jó, szikrát kap, szeritnem benzint nem kap, nem igazán véltem felfedezni gyújtáskor azt a hangot, hogy megindul a benzin, ezért is gyanakodtam elsőre az AC relére, de annak meg ha lehűl, működnie kellene... Legalábbis amikor ezt a hibajelenséget produkálta, utána beindult, s azóta ki is cseréltettem. Meg AC pumpa is új benne. Ezért is érdekes a dolog...

Lehet én is paranoiás vagyok, mint brezsó kolléga, de azért rá kéne mérni arra gyújtásmodulra. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Nem akarom elkiabálni, de úgy fest nem dobálja ki a hiba lámpát...

A héten volt szervízben, a fűtést csináltattam meg, mert előjött nekem is az hogy átengedi a meleget hiába van hidegen a tekerő. Ezt kicsit sufni tuningosan oldottuk meg, a motortérben a vízcsőre került egy csap (mint nekünk a kisbuszban alapból ilyen) amit elzárok és akkor a radiátorom hideg így nem jön be a meleg :huh: Ha meg bejönnek az olyan idők akkor kinyitom és máris tudok fűtteni.

Na de a lényeg hogy ki lett szedve a műszerfal majd vissza...így már a km órám sem zizeg kattog mint előtte (a km spirál csere óta kerregett) és lehet hogy ezzel meg is oldódott a kód dobálás is. Mint ahogy itt olvastam hogy a sebesség jeladó is ott van...lehet az kevert be mert nem volt rendesen a helyén? avgy egyáltalán lehet összefüggés? :lol: Mondjuk mindegy is...remélem jó lett. kopp-kopp-kopp ^_^

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Nem akarom elkiabálni, de úgy fest nem dobálja ki a hiba lámpát...

A héten volt szervízben, a fűtést csináltattam meg, mert előjött nekem is az hogy átengedi a meleget hiába van hidegen a tekerő. Ezt kicsit sufni tuningosan oldottuk meg, a motortérben a vízcsőre került egy csap (mint nekünk a kisbuszban alapból ilyen) amit elzárok és akkor a radiátorom hideg így nem jön be a meleg :huh: Ha meg bejönnek az olyan idők akkor kinyitom és máris tudok fűtteni.

Na de a lényeg hogy ki lett szedve a műszerfal majd vissza...így már a km órám sem zizeg kattog mint előtte (a km spirál csere óta kerregett) és lehet hogy ezzel meg is oldódott a kód dobálás is. Mint ahogy itt olvastam hogy a sebesség jeladó is ott van...lehet az kevert be mert nem volt rendesen a helyén? avgy egyáltalán lehet összefüggés? :lol: Mondjuk mindegy is...remélem jó lett. kopp-kopp-kopp ^_^

De így nem lett elzárva a belső kör? Mert klímás autóknál van olyan, hogy egy csapot mozgat a motortérben, hogy a radiátor ne kapjon abszolút vizet, viszont a csap előtt van egy áthidalás, hogy a belső kör megmaradjon. Remélem áthidaltátok a radiátort a csap előtt. B)

Link to comment
Megosztás:

Persze...és olyan inteligens hogy gyújtáskor meg világít mi? B) :huh: :lol:

Akkor meg kontaktos. ^_^

De így nem lett elzárva a belső kör? Mert klímás autóknál van olyan, hogy egy csapot mozgat a motortérben, hogy a radiátor ne kapjon abszolút vizet, viszont a csap előtt van egy áthidalás, hogy a belső kör megmaradjon. Remélem áthidaltátok a radiátort a csap előtt. :P

Nem kellett áthidalni ha a radiátor csövét zárták el. Úgy rémlik, a belső kör és a radiátoré nekünk is párhuzamosan van kötve.

P7300069_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Akkor meg kontaktos. :lol:

Nem kellett áthidalni ha a radiátor csövét zárták el. Úgy rémlik, a belső kör és a radiátoré nekünk is párhuzamosan van kötve.

Jaj már ne rontsd el a dolgot :huh: ^_^

Na majd holnap csinálok róla képet hol van...a motor mögött, az elosztó fedél felől tudok benyúlni oda...

De az feltűnt, hogy igy most kevésbé melegszik a vizem a mutató szerint...csak az a ciki hogy normál esetben se ment nekem eddig fel 45nél jobban csak ha sokat araszolgatok ... de most még addig se megy fel pl autópályán...

Link to comment
Megosztás:

De az feltűnt, hogy igy most kevésbé melegszik a vizem a mutató szerint...csak az a ciki hogy normál esetben se ment nekem eddig fel 45nél jobban csak ha sokat araszolgatok ... de most még addig se megy fel pl autópályán...

A termosztát cseréjén még nem gondolkoztál el? :huh: ^_^ ..még hogy autópályázik "hideg" motorral..gyilkos! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jaj már ne rontsd el a dolgot :huh: ^_^

Na majd holnap csinálok róla képet hol van...a motor mögött, az elosztó fedél felől tudok benyúlni oda...

De az feltűnt, hogy igy most kevésbé melegszik a vizem a mutató szerint...csak az a ciki hogy normál esetben se ment nekem eddig fel 45nél jobban csak ha sokat araszolgatok ... de most még addig se megy fel pl autópályán...

Ez nem elírás? Hűtőfolyadéknak kevés, termálvíznek még éppen jó. :lol:

Valami nem oké a termosztáttal.

Link to comment
Megosztás:

Lehet én is paranoiás vagyok, mint brezsó kolléga, de azért rá kéne mérni arra gyújtásmodulra. :huh:

Lehetséges, sőt rá i kell mérni. Az történt ugyanis, hogy kiszedtem a relét, össze is kötöttem, de nem indult továbbra sem. 2 napig próbáltam beindítani (másik autóval 30 km-t menni oda, ahová lerobbant), de nem ment, s egy szerelő harmadnap odament. S mi történt? Neki pöccre beindult... Fél óráig járatta, leállította, beindította, stb. Tökéletesen működött. Felbuzdulva ezen, hazajöttem a kocsival, vagyis volna, mert a cél előtt 2 km-rel megint leállt. Nem indult. Este megint elmentünk érte, de megint nem indult. Rá egy órával szóltam két havernak, hogy vontassuk haza, (mert elég szép környéken sikerült lerobbanni, nem akartam, hogy reggelre csak a váz maradjon :lol:), és megint mi történt: beindult és hazajött. Igen kezdem megszeretni ezt a kocsit, sajnos ezt nem németországban szerelték, hanem lengyelországban, s hiába futott keveset és viszonylag fiatal is az autó, a megbízhatóságról ennyit. Ha meg ugye nem produkálja a hibajelenséget, akkor a szerelő sem tud mit mondani. De ha belegondolok, ami probléma lehet, ugye a relé, AC pumpa és a gyújtás (esetleg a riasztó)...

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges, sőt rá i kell mérni. Az történt ugyanis, hogy kiszedtem a relét, össze is kötöttem, de nem indult továbbra sem. 2 napig próbáltam beindítani (másik autóval 30 km-t menni oda, ahová lerobbant), de nem ment, s egy szerelő harmadnap odament. S mi történt? Neki pöccre beindult... Fél óráig járatta, leállította, beindította, stb. Tökéletesen működött. Felbuzdulva ezen, hazajöttem a kocsival, vagyis volna, mert a cél előtt 2 km-rel megint leállt. Nem indult. Este megint elmentünk érte, de megint nem indult. Rá egy órával szóltam két havernak, hogy vontassuk haza, (mert elég szép környéken sikerült lerobbanni, nem akartam, hogy reggelre csak a váz maradjon :huh:), és megint mi történt: beindult és hazajött. Igen kezdem megszeretni ezt a kocsit, sajnos ezt nem németországban szerelték, hanem lengyelországban, s hiába futott keveset és viszonylag fiatal is az autó, a megbízhatóságról ennyit. Ha meg ugye nem produkálja a hibajelenséget, akkor a szerelő sem tud mit mondani. De ha belegondolok, ami probléma lehet, ugye a relé, AC pumpa és a gyújtás (esetleg a riasztó)...

A sárga motorkontroll-lámpa nem világított véletlenül mielőtt leállt?

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges, sőt rá i kell mérni. Az történt ugyanis, hogy kiszedtem a relét, össze is kötöttem, de nem indult továbbra sem. 2 napig próbáltam beindítani (másik autóval 30 km-t menni oda, ahová lerobbant), de nem ment, s egy szerelő harmadnap odament. S mi történt? Neki pöccre beindult... Fél óráig járatta, leállította, beindította, stb. Tökéletesen működött. Felbuzdulva ezen, hazajöttem a kocsival, vagyis volna, mert a cél előtt 2 km-rel megint leállt. Nem indult. Este megint elmentünk érte, de megint nem indult. Rá egy órával szóltam két havernak, hogy vontassuk haza, (mert elég szép környéken sikerült lerobbanni, nem akartam, hogy reggelre csak a váz maradjon :huh:), és megint mi történt: beindult és hazajött. Igen kezdem megszeretni ezt a kocsit, sajnos ezt nem németországban szerelték, hanem Lengyelországban, s hiába futott keveset és viszonylag fiatal is az autó, a megbízhatóságról ennyit. Ha meg ugye nem produkálja a hibajelenséget, akkor a szerelő sem tud mit mondani. De ha belegondolok, ami probléma lehet, ugye a relé, AC pumpa és a gyújtás (esetleg a riasztó)...

Az biztos, hogy a riasztó is piszkosan meg tudja szívatni az embert, de ez tipikusan kontakt, vagy gy.modul hibának tűnik. Az enyém is lengyel, de tökéletesen megbízható.

Link to comment
Megosztás:

A sárga motorkontroll-lámpa nem világított véletlenül mielőtt leállt?

Nem láttam, nem tűnt fel, hogy világított volna... Aztán nem indult.

Bár a haver indította be, ő viszont azt mondta, hogy ahogy beindította, a kulcs nem ugrott vissza a helyére. Az ő mondeoja is csinált annó ilyet, befujt vmi kotaktsprével, aztán kifolyt egy csomó dzsuva. Bár ettől leállni még nem kellene, max az indítást akadályozhatná meg.

Én ma még nem foglalkoztam vele, de már "lenyugodtam", kimegyek azt megnézem ezt az indítást.

Link to comment
Megosztás:

Nem láttam, nem tűnt fel, hogy világított volna... Aztán nem indult.

Bár a haver indította be, ő viszont azt mondta, hogy ahogy beindította, a kulcs nem ugrott vissza a helyére. Az ő mondeoja is csinált annó ilyet, befujt vmi kotaktsprével, aztán kifolyt egy csomó dzsuva. Bár ettől leállni még nem kellene, max az indítást akadályozhatná meg.

Én ma még nem foglalkoztam vele, de már "lenyugodtam", kimegyek azt megnézem ezt az indítást.

Keress egy megbizhatóan működő hasonló Astrát - de talán Kadettból is passzol - és próbaképp cseréld le a gyújtásmodult! Persze ezt hosszabb időre kéne kölcsönkérni, addig a másik meg nem megy...vagy abba meg belepróbálni a tiédet és ha az is dögledezik akkor meg van a hiba... Én megkockáztattam és lecseréltem a gyújtásmodult, mert már életveszélyes volt vele közlekedni a bosszúságról nem is beszélve, és azóta nincs gond. Igaz, szereléssel - amire a garancia végett volt szükség - kb.100 euró volt, de muszáj volt megkockáztatnom. :huh:

Esetleg járó motornál a csatik megcincálásával is nyomára akadhatsz a hiba forrására.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az biztos, hogy a riasztó is piszkosan meg tudja szívatni az embert, de ez tipikusan kontakt, vagy gy.modul hibának tűnik. Az enyém is lengyel, de tökéletesen megbízható.

Azt írta, hogy kiszedte a relét, összekötötte a 30-87-et és akkor sem ment a pumpa. Akkor miért a gy.modul a gyanús? :huh: Én vezetékszakadásra, kontakthibára vagy akadozó AC-re gondolnák. Engem egy évig szivatott egy kontakthibás AC-csati, mre megtaláltam miért nem indul 20-ból egyszer. Az AC-pumpát is ki kellett már cserélnem, a régi is olyan volt hogy hol elindult hol nem, le voltak törve a fogai, és néha elakadt a törmelékben.

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges, sőt rá i kell mérni. Az történt ugyanis, hogy kiszedtem a relét, össze is kötöttem, de nem indult továbbra sem. 2 napig próbáltam beindítani (másik autóval 30 km-t menni oda, ahová lerobbant), de nem ment, s egy szerelő harmadnap odament. S mi történt? Neki pöccre beindult...

Azt írta, hogy kiszedte a relét, összekötötte a 30-87-et és akkor sem ment a pumpa. Akkor miért a gy.modul a gyanús? :huh: Én vezetékszakadásra, kontakthibára vagy akadozó AC-re gondolnák. Engem egy évig szivatott egy kontakthibás AC-csati, mre megtaláltam miért nem indul 20-ból egyszer. Az AC-pumpát is ki kellett már cserélnem, a régi is olyan volt hogy hol elindult hol nem, le voltak törve a fogai, és néha elakadt a törmelékben.

:lol: ..nemtom, de nekem ez úgy jött le, hogy a motor nem indult, nem pedig az AC...de lehet, hogy én értelmeztem rosszul.. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom a lábak összezárásával az AC-t szokták próbálgatni nem a motort. :huh:

Nem indult a motor ezért rövidrezárta az ac relét (hogy 1 hibalehetőséget kizárjon), de továbbra sem bírta beindítani a kocsit. :lol:

Link to comment
Megosztás:

:huh: ..nemtom, de nekem ez úgy jött le, hogy a motor nem indult, nem pedig az AC...de lehet, hogy én értelmeztem rosszul.. :lol:

Most egy kicsit majd buzgerálom, vagy elviszem szerelőhöz, csak ott az a baj, ha nem produkálja a hibajelenséget, akkor ő sem tud, csak tippelgetni. Egy biztos, az alábbiak közül lehet választani, ezt Nektek is köszönhetően leszűrtem:

AC relé

AC pumpa

Gyujtásmodul

Riasztó (bár ez eléggé opcionális)

Link to comment
Megosztás:

Most egy kicsit majd buzgerálom, vagy elviszem szerelőhöz, csak ott az a baj, ha nem produkálja a hibajelenséget, akkor ő sem tud, csak tippelgetni. Egy biztos, az alábbiak közül lehet választani, ezt Nektek is köszönhetően leszűrtem:

AC relé

AC pumpa

Gyujtásmodul

Riasztó (bár ez eléggé opcionális)

Pat

Úgy rémlik a hiba nem mostanában kezdődött, azóta cserélve lett az ac relé és pumpa. Mostanában újra előjött a gond. (túlságosan véletlen lenne, ha az új aklatrészek sz@rakodnának, de a mai piaci helyzetet nézve nem kizárt...)

-Mikor rövidrezártad a relé aljzatában a pumpát hallottad a zúgást?? Ha igen a pumpa dolgozik. Ekkor be lehetett-e indítani az autót??

-Ha ekkor sem indult be, akkor meg nézni, hogy indítózás alatt van-e szikra?? (segítővel, egy kiszerelt gyertyát motortesthez nyomni és figyelni a gyertyán a szikrát)-mv. kesztyű ajánlott

-Ha nincs szikra, akkor lehet nyomozni. Ha van riasztód, indításgátlód akkor ezekkel kell kezdeni, azután a többi nyalánkság. (Ha van eredeti! pótkulcsod, akkor feltétlenül próbáld meg azzal indítani!) Az indításgátló kegyetlenül tud szívatni, és a pótkulcs nem garancia arra, hogy jól fog működni!!

Link to comment
Megosztás:

Pat

Úgy rémlik a hiba nem mostanában kezdődött, azóta cserélve lett az ac relé és pumpa. Mostanában újra előjött a gond. (túlságosan véletlen lenne, ha az új aklatrészek sz@rakodnának, de a mai piaci helyzetet nézve nem kizárt...)

-Mikor rövidrezártad a relé aljzatában a pumpát hallottad a zúgást?? Ha igen a pumpa dolgozik. Ekkor be lehetett-e indítani az autót??

-Ha ekkor sem indult be, akkor meg nézni, hogy indítózás alatt van-e szikra?? (segítővel, egy kiszerelt gyertyát motortesthez nyomni és figyelni a gyertyán a szikrát)-mv. kesztyű ajánlott

-Ha nincs szikra, akkor lehet nyomozni. Ha van riasztód, indításgátlód akkor ezekkel kell kezdeni, azután a többi nyalánkság. (Ha van eredeti! pótkulcsod, akkor feltétlenül próbáld meg azzal indítani!) Az indításgátló kegyetlenül tud szívatni, és a pótkulcs nem garancia arra, hogy jól fog működni!!

Az AC relé, az tavalyi probléma, az cserélve lett. A pumpa is állítólag, de nem vagyok már biztos benne, hogy valóban megtették...

De azóta megint beindul, gondolom ha a pumpa megadja magát, akkor nem indult volna be. Ezért is gyanakodtam inkább a relére. Azt egyszerűbb is cserélni, és olcsóbb is.

Most megint jó, tehát nem tudom tesztelni, csak ha megint elhagyja magát. Csak most meg nem szívesen autózok vele, mert ha megint megáll, mondjuk jó messze, akkor mit csinálok? Ezért is rossz a dolog, mert nem tudom mi a baj, "magától" elmult, s nem a javítástól. Ha lett volna egy új AC relé nálam, akkor pl. azt egyből tesztelhettem volna, bár összedugtam, s akkor sem ment, így tehát nem biztos, hogy a relé volt a ludas. Egyelőre homályba is marad...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.