Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hello Mindenki!

Gondolom rajtam kívül elég sokan tudták hogy C14NZ-re van 2 féle hengerfej...erre én csak akkor jöttem rá mikor cserélték az enyémet...

Na már most nem olyan lett vissza téve mint ami volt...de a gyújtás kábelek maradtak...amiben állítólag eltérnek (mármint a hengerfej azon része ahova rámegy a gyertyára a kábel)...

Ez okozhatja nekem az alapjárat szórakozását? Mert ezt azóta játssza hogy a hengerfej cserélve volt...

Remélem érthetően írtam le :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kipufogós topicot nem találtam, így itt kérdezem meg, hogy tudtok-e ajánlani Bp-en normális kipufogó szervizt? Akiket eddig kérdeztem, ketten egyformát még nem mondtak.

Remus rendszer van fent az autón, de már jócskán benne van a kilométer. Eleinte zörgés, most már a hangja is sokkal drasztikusabb lett, magyarul elfáradt. Más fizet érte hogy ilyen hangja legyen a kocsinak, de engem zavar. Más lenne, ha versenyautó lenne :)

őket tudom ajánlani. gyorsan olcsón dolgoznak.

http://www.cseredob.hu/

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Az öregemnek van egy '92-es 1.6 C16NZ F AStra Caravanja.

Nézegettem a GYIK topikot, és lenne pár kérésem.

Valahol olvastam az F Astra tetőkárpitjának javításáról, ezt valaki be tudná linkelni, vagy át tudná tenni a GYIK topikba?

Valamint a kérdésem az lenne, hogy a "lötyögő" első ajtókat milyen módon lehet javítani?

Előre is THX!

Handbrake

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Az öregemnek van egy '92-es 1.6 C16NZ F AStra Caravanja.

Nézegettem a GYIK topikot, és lenne pár kérésem.

Valahol olvastam az F Astra tetőkárpitjának javításáról, ezt valaki be tudná linkelni, vagy át tudná tenni a GYIK topikba?

Valamint a kérdésem az lenne, hogy a "lötyögő" első ajtókat milyen módon lehet javítani?

Előre is THX!

Handbrake

Lötyögő, lógó első ajtóknál a zsanéron belüli stiftet lehet cserélni. Jobb lesz tőle de jó szinte biztosan nem, mert a fixre hegesztett zsanérok is elkezdenek átmenni lógósba, és azokkal sokat nem tudsz tenni. A tetőkárpit javítást Zotya alkotta, minnyá' megkeresem és linkelem.

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Gondolom rajtam kívül elég sokan tudták hogy C14NZ-re van 2 féle hengerfej...erre én csak akkor jöttem rá mikor cserélték az enyémet...

Na már most nem olyan lett vissza téve mint ami volt...de a gyújtás kábelek maradtak...amiben állítólag eltérnek (mármint a hengerfej azon része ahova rámegy a gyertyára a kábel)...

Ez okozhatja nekem az alapjárat szórakozását? Mert ezt azóta játssza hogy a hengerfej cserélve volt...

Remélem érthetően írtam le :)

Ja-ja, az egyik fekete hasáb az a DIS-es a másik meg talán barna hengeres az a elosztós-rotortos arra gondolsz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan problémával fordulok hozzátok hogy a váltom eléggé haldoklik 2-est elég nehezen veszi főleg 3-4-vagy 5 böl visszatéve ilyenkor néha kicsit 1-es felé tolom és be 2-be akor beveszi. 1 meg a 3 még ugyahogy elmegy.

Találtam egy olyan leirást a gyik-ba hogy válto rudazat beállitás http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry482428

amit megiscsináltam de semmi javulás nemvolt.

Van valakinek valami tapasztalata ezen a téren?

A másik hogy a kuplung elég magasan fog ez kinyomócsapágy lenne?

93-as

c14nz

1.6i

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Gondolom rajtam kívül elég sokan tudták hogy C14NZ-re van 2 féle hengerfej...erre én csak akkor jöttem rá mikor cserélték az enyémet...

Na már most nem olyan lett vissza téve mint ami volt...de a gyújtás kábelek maradtak...amiben állítólag eltérnek (mármint a hengerfej azon része ahova rámegy a gyertyára a kábel)...

Ez okozhatja nekem az alapjárat szórakozását? Mert ezt azóta játssza hogy a hengerfej cserélve volt...

Remélem érthetően írtam le :(

Ja-ja, az egyik fekete hasáb az a DIS-es a másik meg talán barna hengeres az a elosztós-rotortos arra gondolsz?

Nem arra gondolt. Nekem pl. vannak afféle "csövek" a gyertyák felett - ami egyébként állitólag csak a hőelvezetésre szolgál - amig neked nincs, ha jól emlékszem, csak simán rászúrod a gyertyákra a kábelt...hogy is mondjam, hm :) ...szóval meg tudod fogni, látod a gyertyák végét, vagyis nem azokban a "csövekben" vannak. Mindazonáltal nem hinném, hogy ez befolyásolná Peti kocsijának az alapjáratát... :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan problémával fordulok hozzátok hogy a váltom eléggé haldoklik 2-est elég nehezen veszi főleg 3-4-vagy 5 böl visszatéve ilyenkor néha kicsit 1-es felé tolom és be 2-be akor beveszi. 1 meg a 3 még ugyahogy elmegy.

Találtam egy olyan leirást a gyik-ba hogy válto rudazat beállitás http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry482428

amit megiscsináltam de semmi javulás nemvolt.

Van valakinek valami tapasztalata ezen a téren?

A másik hogy a kuplung elég magasan fog ez kinyomócsapágy lenne?

93-as

c14nz

1.6i

Ha a váltórudazat nem hozta meg a kívánt eredményt, lehet cserélni a stiftet amit a váltókulísszában találsz. Biztos hogy jól csináltad a beálítást? A tüskének kb. 1.5 centire kell bemennie a váltóba amikor jó pozícióban van.

Nem a kinyomócsapágy okozza a kuplung fent fogását, akuplunpedál a szerkezet kopási miatt vándorol felfele. Amíg rendesen kiemel addíg nincs gond, de ha zavar akkor tudsz állítani a bowden végén a csavarral.

Link to comment
Megosztás:

Nem arra gondolt. Nekem pl. vannak afféle "csövek" a gyertyák felett - ami egyébként állitólag csak a hőelvezetésre szolgál - amig neked nincs, ha jól emlékszem, csak simán rászúrod a gyertyákra a kábelt...hogy is mondjam, hm :) ...szóval meg tudod fogni, látod a gyertyák végét, vagyis nem azokban a "csövekben" vannak. Mindazonáltal nem hinném, hogy ez befolyásolná Peti kocsijának az alapjáratát... :(

Jah, értem, de én sem hiszem, hogy ez közrejátszik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Menetközben hirtelen elromlott a Km-órám, leesett mutató nullára és azóta se mozdul és egyből kivillant a hibakód lámpa, ami aztán elaludt, itthon kivillogtattam és 24 és 35 ös kódot mutat, azaz sebességérzékelő és alapjárati vezérlőszelep hiba ez.

ez a sebességérzékelő dolog ha elromlik akkor a km óra se megy? ez az óra bowdenes azt tudom, de a km óra és a sebességérzékelő együtt működik valahogy? és az alapjárati motor is ezekkel van kapcsolatban azért van hibakódja? idáig nem volt gond egyikkel se.

hogy lehetne megnézni hogy jó -e ez a sebesség érzékelő?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Menetközben hirtelen elromlott a Km-órám, leesett mutató nullára és azóta se mozdul és egyből kivillant a hibakód lámpa, ami aztán elaludt, itthon kivillogtattam és 24 és 35 ös kódot mutat, azaz sebességérzékelő és alapjárati vezérlőszelep hiba ez.

ez a sebességérzékelő dolog ha elromlik akkor a km óra se megy? ez az óra bowdenes azt tudom, de a km óra és a sebességérzékelő együtt működik valahogy? és az alapjárati motor is ezekkel van kapcsolatban azért van hibakódja? idáig nem volt gond egyikkel se.

hogy lehetne megnézni hogy jó -e ez a sebesség érzékelő?

köszi

A kilóméter órának mechanikus meghajtása van ahogy te is írtad, a váltó tetjéről megy a bowden. Valszeg elszakadt, kibontod a műszeregységet ( leírás Gyík, műszeregység csere-bere.) és egyből kiderül elszakadt-e. Ha venni kell akkor csak gyárit, mert a többi kattog. Ha kicseréled, szerintem eltűnnek a hibakódok is. Egy idő után. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Menetközben hirtelen elromlott a Km-órám, leesett mutató nullára és azóta se mozdul és egyből kivillant a hibakód lámpa, ami aztán elaludt, itthon kivillogtattam és 24 és 35 ös kódot mutat, azaz sebességérzékelő és alapjárati vezérlőszelep hiba ez.

ez a sebességérzékelő dolog ha elromlik akkor a km óra se megy? ez az óra bowdenes azt tudom, de a km óra és a sebességérzékelő együtt működik valahogy? és az alapjárati motor is ezekkel van kapcsolatban azért van hibakódja? idáig nem volt gond egyikkel se.

hogy lehetne megnézni hogy jó -e ez a sebesség érzékelő?

köszi

A sebességjeladó a km óra tetejére van felfogatva, onnan veszi a jelet, elméletileg nem befolyásolja az óra működését

Link to comment
Megosztás:

Ja-ja, az egyik fekete hasáb az a DIS-es a másik meg talán barna hengeres az a elosztós-rotortos arra gondolsz?

Nem az a különbség oka, az újabbik fajta hengerfej gyertyanyílásába be vannak csavarva hővédő csövek, a régebbibe nincsenek. Más hőértékű gyertyák kellenek hozzájuk, és persze más gyertyapipák. A hővédő csöves változatba 16-os kulcsnyílású gyertya való, a régibe 21-es.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

még tavaly írtam a fórumra, hogy az autó hirtelen megállt, aztán nem indult be, s pár óra mulva beindult. Aztán másik alkalommal a nagy forróságban (légkondi mellett) egyszercsak leállt, aztán pár óra múlva megint elindult. Az AC relét kicseréltettem, s uj AC pumpát is kapott azóta. Ma megint mentem, bekapcsoltam a kondit, s pár km megtétele után leállt, s nem indult. Este most visszamentem, de nem sikerült beindítani. Minden jónak tűnik, köszörül, de nem indul be. Megnéztem a biztosítéktáblát is, hogy esetleg vmelyik indításhoz szükséges villamos alkatrésznél nincs-e elszállva a bizti, de nem látok hibát. Nagyon idegesít, hogy 2002-es 75 lóerős, 90 ezret futott autó már sokadszorra szívat meg, biztos megszabadulok tőle, nem tartom megbízható autónak. Van ötletetek mi lehet a probléma a hibajelenségből kiindulva?

P.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

még tavaly írtam a fórumra, hogy az autó hirtelen megállt, aztán nem indult be, s pár óra mulva beindult. Aztán másik alkalommal a nagy forróságban (légkondi mellett) egyszercsak leállt, aztán pár óra múlva megint elindult. Az AC relét kicseréltettem, s uj AC pumpát is kapott azóta. Ma megint mentem, bekapcsoltam a kondit, s pár km megtétele után leállt, s nem indult. Este most visszamentem, de nem sikerült beindítani. Minden jónak tűnik, köszörül, de nem indul be. Megnéztem a biztosítéktáblát is, hogy esetleg vmelyik indításhoz szükséges villamos alkatrésznél nincs-e elszállva a bizti, de nem látok hibát. Nagyon idegesít, hogy 2002-es 75 lóerős, 90 ezret futott autó már sokadszorra szívat meg, biztos megszabadulok tőle, nem tartom megbízható autónak. Van ötletetek mi lehet a probléma a hibajelenségből kiindulva?

P.

Főtengelyjeladót megnézném,AC relé.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

még tavaly írtam a fórumra, hogy az autó hirtelen megállt, aztán nem indult be, s pár óra mulva beindult. Aztán másik alkalommal a nagy forróságban (légkondi mellett) egyszercsak leállt, aztán pár óra múlva megint elindult. Az AC relét kicseréltettem, s uj AC pumpát is kapott azóta. Ma megint mentem, bekapcsoltam a kondit, s pár km megtétele után leállt, s nem indult. Este most visszamentem, de nem sikerült beindítani. Minden jónak tűnik, köszörül, de nem indul be. Megnéztem a biztosítéktáblát is, hogy esetleg vmelyik indításhoz szükséges villamos alkatrésznél nincs-e elszállva a bizti, de nem látok hibát. Nagyon idegesít, hogy 2002-es 75 lóerős, 90 ezret futott autó már sokadszorra szívat meg, biztos megszabadulok tőle, nem tartom megbízható autónak. Van ötletetek mi lehet a probléma a hibajelenségből kiindulva?

P.

Párszor már leírtam a napokban, de.: először is szikra hiányzik-é vagy benzin, amikor nem indul? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Párszor már leírtam a napokban, de.: először is szikra hiányzik-é vagy benzin, amikor nem indul? :huh:

Üdv,

nézegettem a topicokat, de nem láttam, hogy volt mostanság vkinek ilyen problémája, természetesen lehet, hogy figyelmentlen voltam, s nem láttam.

Amúgy szerintem gyertya jó, szikrát kap, szeritnem benzint nem kap, nem igazán véltem felfedezni gyújtáskor azt a hangot, hogy megindul a benzin, ezért is gyanakodtam elsőre az AC relére, de annak meg ha lehűl, működnie kellene... Legalábbis amikor ezt a hibajelenséget produkálta, utána beindult, s azóta ki is cseréltettem. Meg AC pumpa is új benne. Ezért is érdekes a dolog...

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

nézegettem a topicokat, de nem láttam, hogy volt mostanság vkinek ilyen problémája, természetesen lehet, hogy figyelmentlen voltam, s nem láttam.

Amúgy szerintem gyertya jó, szikrát kap, szeritnem benzint nem kap, nem igazán véltem felfedezni gyújtáskor azt a hangot, hogy megindul a benzin, ezért is gyanakodtam elsőre az AC relére, de annak meg ha lehűl, működnie kellene... Legalábbis amikor ezt a hibajelenséget produkálta, utána beindult, s azóta ki is cseréltettem. Meg AC pumpa is új benne. Ezért is érdekes a dolog...

Értem, igazából pár másodperces kerregetés utén a kipuffnak benzinszagúnak kell lennie, ha kap üanyagot. A relét ellenőrizheted, ha leveszed az anyós oldali küszöbburkolatot, és kihúzod a lila AC-relét, utánna összekötöd egy dróttal a 30-as és 87-es kapcsokat, ekkor el kell indulnia a pumpának. Ha nem indul el akkor kuka a relé, vagy vezetékszakadás. A kapcsok számát le tudod olvasni a relé aljáról. A pumpát is tesztelheted, ha alámászol, lehúzod a csatiját, és kötsz rá próbalámpát.

Link to comment
Megosztás:

Értem, igazából pár másodperces kerregetés utén a kipuffnak benzinszagúnak kell lennie, ha kap üanyagot. A relét ellenőrizheted, ha leveszed az anyós oldali küszöbburkolatot, és kihúzod a lila AC-relét, utánna összekötöd egy dróttal a 30-as és 87-es kapcsokat, ekkor el kell indulnia a pumpának. Ha nem indul el akkor kuka a relé, vagy vezetékszakadás. A kapcsok számát le tudod olvasni a relé aljáról. A pumpát is tesztelheted, ha alámászol, lehúzod a csatiját, és kötsz rá próbalámpát.

Ok köszi:-) Megnézem, mit tudok kihozni belőle.

Link to comment
Megosztás:

Értem, igazából pár másodperces kerregetés utén a kipuffnak benzinszagúnak kell lennie, ha kap üanyagot. A relét ellenőrizheted, ha leveszed az anyós oldali küszöbburkolatot, és kihúzod a lila AC-relét, utánna összekötöd egy dróttal a 30-as és 87-es kapcsokat, ekkor el kell indulnia a pumpának. Ha nem indul el akkor kuka a relé, vagy vezetékszakadás. A kapcsok számát le tudod olvasni a relé aljáról. A pumpát is tesztelheted, ha alámászol, lehúzod a csatiját, és kötsz rá próbalámpát.

Ezt gondold át újra :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.