Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

nekem anno nem jött be az a gyujtókábel (opel-7) amit ők árulnak (igaz én nem webáruházon keresztül, de ettől a gyártótól vettem) párásan láthatóan áthúzott a hengerfejhez. Igaz a vadi új champion és a 13éves gyári is ezt produkálta.

mivel a 70eft-os új gyárit nem voltam hajlandó megvenni gégecsőbe húzva a 13 éves gyári került vissza. nem is volt gondom azóta :(

Villamosságis szerint vszinű ezek a kommersz gyújtókábelek nincsenek 10kv felett a helyzet magaslatán (gyári beru 40kv-ig garantált). A DIS pedig adhat 10kv felettit.

Allítólag!

Átmentünk vele az egyéb csevegés-be. :)

Link to comment
Megosztás:

hogy is van ez a gyujtaskapcsoló szétszedése dolog ? A lamellákat szeretném kicserélni, mivel megragad a kulcs.

van ez a hernyócsavar, teljesen kijött.

2uo5mz6.jpg

A masik (belső) oldalán volt egy kis csap, vagy golyó féleség azt benyomtam

6y3ajd.jpg

de nem akar lejönni....

Link to comment
Megosztás:

hogy is van ez a gyujtaskapcsoló szétszedése dolog ? A lamellákat szeretném kicserélni, mivel megragad a kulcs.

van ez a hernyócsavar, teljesen kijött.

A masik (belső) oldalán volt egy kis csap, vagy golyó féleség azt benyomtam

de nem akar lejönni....

Neked nem ezeket kell kicsavarni, hanem a fém ötvényen van egy lyuk, oda kell egy megfelelő eszközzel beszúrni, és a kulcsal együtt kihúzni a betétet. Valahol a zéró állás, és a gyujtás között félúton van az a pont ahol kijön az egész. Ezután lepucolod, és bedugott kulcs mellett a lamellákat lereszeled, "hozzáigazítod" a kopott kulcshoz. Amit te most le akarsz venni az a kapcsoló elektronikai része, nincs köze magához a kulcshoz-zárhoz.

Itt a lik amit keresned kell.:

P6020005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Neked nem ezeket kell kicsavarni, hanem a fém ötvényen van egy lyuk, oda kell egy megfelelő eszközzel beszúrni, és a kulcsal együtt kihúzni a betétet. Valahol a zéró állás, és a gyujtás között félúton van az a pont ahol kijön az egész. Ezután lepucolod, és bedugott kulcs mellett a lamellákat lereszeled, "hozzáigazítod" a kopott kulcshoz. Amit te most le akarsz venni az a kapcsoló elektronikai része, nincs köze magához a kulcshoz-zárhoz.

Itt a lik amit keresned kell.:

aham értem... akkor ez valahol az immo alatt lesz ugye ? és azt hogy lehet leszedni ? mert próbáltam eltávolítani, de nem nagyon akart engedni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14SE 96-os fastrám van és furcsa nyekkenést hallok a motortérből amikor a gázra lépek és nyomatékot kezd adni a motor.

Üresben nincs, kuplongolva nincs ilyen nyekkenés. Legjellemzőbb amikor 2-esben vagy 3-asban lassan gurulok (gáz nélkül) alacsony forulatnál, és hirtelen rálépek a gázra. Ránt a motor (ez természetes) és nyekken egyet, régebben nem tűnt fel, de egyre jobban hallatszik.

Van valakinek tippje, ez mitől lehet? Remélem csak valami kopó alkatrész.

Üdv:

Mihi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14SE 96-os fastrám van és furcsa nyekkenést hallok a motortérből amikor a gázra lépek és nyomatékot kezd adni a motor.

Üresben nincs, kuplongolva nincs ilyen nyekkenés. Legjellemzőbb amikor 2-esben vagy 3-asban lassan gurulok (gáz nélkül) alacsony forulatnál, és hirtelen rálépek a gázra. Ránt a motor (ez természetes) és nyekken egyet, régebben nem tűnt fel, de egyre jobban hallatszik.

Van valakinek tippje, ez mitől lehet? Remélem csak valami kopó alkatrész.

Üdv:

Mihi

Sztem csúszik a kuplungod :)

Link to comment
Megosztás:

Sztem csúszik a kuplungod :)

A nagykönyv szerint a kuplung ellenőrzése a következő.: beindítjuk a motort, kinyomjuk a kuplungot, kapcsolunk 3. sebességi fokozatot, felpörgetjük a motort kb.3000-fordulatszámig, majd hirtelen lelépünk a kuplunkgról. A motornak le kell fulladnia. Ha nem így van csúszik a kuplung. Persze a kocsi orránál legyen elég szabad hely, kutyaólat, kismacskát, egyéb aprójószágot távolítsunk el az útból. :(

Link to comment
Megosztás:

A nagykönyv szerint a kuplung ellenőrzése a következő.: beindítjuk a motort, kinyomjuk a kuplungot, kapcsolunk 3. sebességi fokozatot, felpörgetjük a motort kb.3000-fordulatszámig, majd hirtelen lelépünk a kuplunkgról. A motornak le kell fulladnia. Ha nem így van csúszik a kuplung. Persze a kocsi orránál legyen elég szabad hely, kutyaólat, kismacskát, egyéb aprójószágot távolítsunk el az útból. :P

Én úgy szoktam, hogy érkezek egy emelkedőre, majd tolok egy hármast, aztán felpörgetem a motort mintállat és leugrok a kuplungról. :) (Aztán meg imádkozás, hogy ne reccsenjen valami. :( )

Link to comment
Megosztás:

Én úgy szoktam, hogy érkezek egy emelkedőre, majd tolok egy hármast, aztán felpörgetem a motort mintállat és leugrok a kuplungról. :) (Aztán meg imádkozás, hogy ne reccsenjen valami. :( )

Végülis ugyanaz a két dolog, csak ha menet közben carik be, akkor csörgethetsz meg, hogy menjek a kötéllel. :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14SE 96-os fastrám van és furcsa nyekkenést hallok a motortérből amikor a gázra lépek és nyomatékot kezd adni a motor.

Üresben nincs, kuplongolva nincs ilyen nyekkenés. Legjellemzőbb amikor 2-esben vagy 3-asban lassan gurulok (gáz nélkül) alacsony forulatnál, és hirtelen rálépek a gázra. Ránt a motor (ez természetes) és nyekken egyet, régebben nem tűnt fel, de egyre jobban hallatszik.

Van valakinek tippje, ez mitől lehet? Remélem csak valami kopó alkatrész.

Üdv:

Mihi

Ellenőrizni kellene a motortartó bakokat (mindet, a váltóét is). Szerintem elöregedtek és többet mozdulnak, mint kéne.

Próbáld meg behúzott kézifékkel, kiékelt kerékkel elindulást szimulálni és figyelni a motor terhelés alatti elmozdulását. (célszerű segítővel) Vigyázz a balesetveszélyre. Érdemes terheletlenül is megnézni, megrángatni. Elő a feszítővassal...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14SE 96-os fastrám van és furcsa nyekkenést hallok a motortérből amikor a gázra lépek és nyomatékot kezd adni a motor.

Üresben nincs, kuplongolva nincs ilyen nyekkenés. Legjellemzőbb amikor 2-esben vagy 3-asban lassan gurulok (gáz nélkül) alacsony forulatnál, és hirtelen rálépek a gázra. Ránt a motor (ez természetes) és nyekken egyet, régebben nem tűnt fel, de egyre jobban hallatszik.

Van valakinek tippje, ez mitől lehet? Remélem csak valami kopó alkatrész.

Üdv:

Mihi

Nekem ilyenkor nyiszog...

a tűzkarika a katalizátor előtt...

De elég hangos szokott lenni a zene, h ne halljam a nyiszogást... :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat, először én is a motortartókra gyanakodtam, meg is néztem mind a 3-at. Szemre nem láttam elkopva, vastag masszív gumi. Feszítővassal inkább nem mentem neki (még) :)

A kuplung volt a második tippem, meg is nyaggattam hazafelé rendesen. Úgy mentem haza mint egy bakkecske.

Új tapasztalat: indulás után nem nyekeg-nyiszog. Ugrálhatok a kuplungon meg a gázon felváltva. Aztán amikor bemelegszik a gép előjönnek a nyekkenések már egy sima váltáskor is. Tényleg lehet hogy kuplung... 20-25 ropis nyiszogás. Fene egye meg.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat, először én is a motortartókra gyanakodtam, meg is néztem mind a 3-at. Szemre nem láttam elkopva, vastag masszív gumi. Feszítővassal inkább nem mentem neki (még) :)

A kuplung volt a második tippem, meg is nyaggattam hazafelé rendesen. Úgy mentem haza mint egy bakkecske.

Új tapasztalat: indulás után nem nyekeg-nyiszog. Ugrálhatok a kuplungon meg a gázon felváltva. Aztán amikor bemelegszik a gép előjönnek a nyekkenések már egy sima váltáskor is. Tényleg lehet hogy kuplung... 20-25 ropis nyiszogás. Fene egye meg.

Kuplung nem nyiszog,szal no para.

Hosszbordásszijad mikor volt cserélve és annak a feszítője?

Szervód van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérném hogy mi a bánat van a géppel mert mostanában ha fél alatt van a üzemeanyagtartály benyóval gyakran leáll egy pillanatra és kb harmadikra vagy negyedikre be is indul utánna de addig folyamatosan lehörög nincs benne erő! a Kérdésem az hogy van e valami benzin légtelenítő vagy levegőztető szelep az f astránál mert szerintem valami fals dolog lehet Mert már most hétvégén már úgy orvoslom a problémát hogy ha leáll kinyitom a tanksapkát nagyot szuszog és utánna viszont pöcre indul.

Volt valakinek hasonló esete?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérném hogy mi a bánat van a géppel mert mostanában ha fél alatt van a üzemeanyagtartály benyóval gyakran leáll egy pillanatra és kb harmadikra vagy negyedikre be is indul utánna de addig folyamatosan lehörög nincs benne erő! a Kérdésem az hogy van e valami benzin légtelenítő vagy levegőztető szelep az f astránál mert szerintem valami fals dolog lehet Mert már most hétvégén már úgy orvoslom a problémát hogy ha leáll kinyitom a tanksapkát nagyot szuszog és utánna viszont pöcre indul.

Volt valakinek hasonló esete?

A tankszellőztető szeleped nem zár le és a motor vákuumot csinál a tankban. Ezt nem bírja legyőzni az AC pumpa....

Bár annál a típusú mocinál nem tudom hol van és hogyan is néz ki. Azt kell megkeresni és rendbe rakni.

Az enyémen valami mágnes szelep van és az aktívszenes szűrőből belement egy csomó szénszemcse és ezért nem tudott lezárni. Ennek következménye a szuszogós tanksapka volt. De kitakarítottam, és a jövőbeni problémák elkerülése végett kapott a szelep elé egy papír benzinszűrőt. Azt a 150 forintos fajtát. :)

Link to comment
Megosztás:

Kuplung nem nyiszog,szal no para.

Hosszbordásszijad mikor volt cserélve és annak a feszítője?

Szervód van?

Ékszíj csere volt nem régen (egy éve), mert csúszott. Csúszik még mindig néha és fütyül is folyamatosan.Alapjáraton kicsit, de nagyobb fordulaton jobban. Állítolag kopott a generátor ékszij tárcsája ezért minden új ékszij fütyülni és csuszogatni fog amig azt ki nem cserélem. Kicsit olyan vadászrepülőgép hangja van, az nem zavar :)

Lehet ennek a kettőnek köze egymáshoz a motor terhelés nyiszogással?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérném hogy mi a bánat van a géppel mert mostanában ha fél alatt van a üzemeanyagtartály benyóval gyakran leáll egy pillanatra és kb harmadikra vagy negyedikre be is indul utánna de addig folyamatosan lehörög nincs benne erő! a Kérdésem az hogy van e valami benzin légtelenítő vagy levegőztető szelep az f astránál mert szerintem valami fals dolog lehet Mert már most hétvégén már úgy orvoslom a problémát hogy ha leáll kinyitom a tanksapkát nagyot szuszog és utánna viszont pöcre indul.

Volt valakinek hasonló esete?

Takarítsd ki a tank szellözőjét. Esetleg cserélj ü.a. szűrőt is ha régen volt cserélve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.