Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Oké naggyábol leforditottam megis csináltam a kisütést és jelezte is a hibakodot de pontosan nem tudom kiolvasni mert két külömbözö modon villog .

Elösször villan szünet villan villan ezt megcsinalja kb 5 ször utána villan szünet villan villan villan ezt kb 3 szor :) probálom értelmezni amit az oldal ir de nemvágom hogy tudom pontosan kiolvasni meddig kell olvasni vagy hogy miért két féle képpen jelez.

No ez a "villan szünet villan villan" a 12-es kód, amivel kezdi a hiba kivillogását. Ha nincs hibakódod, akkor csak ezt fogod látni, amíg le nem veszed a gyújtást. A "villan szünet villan villan villan" pedig a 13-as hibakód, amit ki kell nézni a hibatáblázatból mit is jelent.

Link to comment
Megosztás:

No ez a "villan szünet villan villan" a 12-es kód, amivel kezdi a hiba kivillogását. Ha nincs hibakódod, akkor csak ezt fogod látni, amíg le nem veszed a gyújtást. A "villan szünet villan villan villan" pedig a 13-as hibakód, amit ki kell nézni a hibatáblázatból mit is jelnet.

A Következöket olvastam ki ha jó:)

* ** * ** * ** * *** * *** * *** **** ** **** ** **** **

utána elkezdte ismételni a kodot

na ennek mi a kodszáma?

Link to comment
Megosztás:

A Következöket olvastam ki ha jó:(

* ** * ** * ** * *** * *** * *** **** ** **** ** **** **

utána elkezdte ismételni a kodot

na ennek mi a kodszáma?

12, teszt

13, lambda szonda

42, DIS modul hiba, az 1-s és 4-s vezérlőnél. (magas feszültség)

C16NZ-t adtak ki DIS modullal? :)

Link to comment
Megosztás:

A gyujtásod vagy elosztófedeles-rotoros, vagy DIS-modulos. Az előbbinél egy barna vagy fekete henger van a hengerfejtől jobbra, amibe bemegy egy kábel középen és kijön a 4 gyertyakábel, a DIS-nél itt egy bordás téglalap van.

Kocka. A téglalap két dimenziós, a kocka a háromdimenziós. :( Valamint a téglatest is három dimenziós.

Geometria különóránkat látták.

Lényeg, hogy amibe belemennek (vagy amiből kijönnek, attól függ hogy nézzük) a gyertyakábelek, ha az egy fekete bordás kocka doboz, akkor DIS modulos. Ha nem olyan, akkor rotoros. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Frissen regisztrált tagja vagyok a fórumnak,szerencsére rátok találtam,mert van egy nagy problémám.Családunkban 3 Opel is van,de a legrégebbivel gondok vannak egy ideje.

Ez egy 2001-es évjáratú X14NZ Astra Classic F.

A probléma a következő vele:

Egy-két hónapja észrevettük,hogy folyamatosan gyengül az autó,mivel 89000km van benne,és állandóan szervízelt volt kissé meglepett.

A jelenség váltózó,de a fogyasztásnövekedés,és a motor gyengülése állandó,bár most egy jóideje stagnál. Fogyasztása mindig 7liter körül volt,most megeszik 9-10litert,és nemigazán városi

körülmények között van használva,legtöbbször hosszabb utakat megy(80-100km),így soknak tűnik,főleg,hogy eddig évekig nem volt ennyi.

Végsebessége a gyengülés óta 120km/h körül mozog,onnantól teljesen erőtlen...Ezenkívül többször van olyan,hogy nagyobb gázadáskor fullad,rángat,de olyan is volt már sokszor,hogy faluban 50es tempón tartva egyszer csak arra lettem figyelmes ,hogy fullad le a motor,ilyenkor kétszer háromszor rá kell nyomjak a pedálra,hogy megint elinduljon,de akkor is erőtlen.De a furcsa,hogy ezt nem mindig cisnálja,csak kéthetente egyszer kétszer,és hosszabb állás után csak marad az alap állapot,rángatás nélkül,de a gyengeség,és a fogyasztás növekedés megmarad...érdekes,hogy mikor a fulladásos jelenséget cisnálja akkor ha odateszem a kezem a kipufogóhoz semmilyen szagot nemérzek,akár az orromat is odatehetem...Ezenkívül sokszor érzek erős túlmelegedésre utaló szagot a motorból,de a műszerfalon semmi erre utaló jelet nem látok...

Szerelőnél volt már sokszor,mindenféle műszerrel mérték,semmi rendellenességet nem találtak.A lambda szonda ki lett cserélve,mert állítólag az rossz volt,de nem javult semmi...

Utólag eszembe jutott,hogy olajcsere után éreztem gyengülést,csak nem tudom pontosan azóta tart-e ez....

Kérlek adjatok nekem valami ötletet,hogy mitől lehet ez mert már nem tudom mit kezdjek vele:( Esetleg olajcserekor nem történhetett valami csalafintaság?

Köszi a válaszokat előre is!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Frissen regisztrált tagja vagyok a fórumnak,szerencsére rátok találtam,mert van egy nagy problémám.Családunkban 3 Opel is van,de a legrégebbivel gondok vannak egy ideje.

Ez egy 2001-es évjáratú X14ZN Astra Classic F.

A probléma a következő vele:

Egy-két hónapja észrevettük,hogy folyamatosan gyengül az autó,mivel 89000km van benne,és állandóan szervízelt volt kissé meglepett.

A jelenség váltózó,de a fogyasztásnövekedés,és a motor gyengülése állandó,bár most egy jóideje stagnál. Fogyasztása mindig 7liter körül volt,most megeszik 9-10litert,és nemigazán városi

...

A lambda szonda ki lett cserélve,mert állítólag az rossz volt,de nem javult semmi...

Elsőre az jutott eszembe, nem lehet, hogy a kipuffrendszerben van valami szétesve, és az zárja el a gázok útját? Középső, vagy hátsó dob, ill. katalizátor lehet, bár utóbbihoz fiatal még az autó...

Lambda milyenre lett cserélve? Erre érzékenyek ezek az autók, csak eredeti gyárit szabad tenni bele, a különböző márkájú (olcsóbb) utángyártott lambdák ritkán váltak be eddig.

Esetleg még a kétvezetékes hőgomba mehetett tönkre, bár az inkább a hidegindításnál szokott gondot okozni, ebbe az irányba ritkán romlik, de nem lehetetlen. A generátor mögött benézve található lejjebb (nem az egyvezetékes kisebb felső, az csak a műszeregységé).

Volt, akinek hasonló gondot a vákuumkörben levő aktívszén-szűrő szétesése okozott, ilyenkor a vákuumcsövekbe és azokon keresztül a motorba kerül a szén. A vákuumcsövekben ellenőrizni kell, nincs-e szénpor.

Gyertyák, gyertyakábelek mikoriak?

A sárga motorkontroll-lámpa nem világít néha (indításnál világít egyáltalán?)?

Elsőre ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Egy-két hónapja észrevettük,hogy folyamatosan gyengül az autó,mivel 89000km van benne,és állandóan szervízelt volt kissé meglepett.

A jelenség váltózó,de a fogyasztásnövekedés,és a motor gyengülése állandó,bár most egy jóideje stagnál. Fogyasztása mindig 7liter körül volt,most megeszik 9-10litert,és nemigazán városi

körülmények között van használva,legtöbbször hosszabb utakat megy(80-100km),így soknak tűnik,főleg,hogy eddig évekig nem volt ennyi.

Végsebessége a gyengülés óta 120km/h körül mozog,onnantól teljesen erőtlen...Ezenkívül többször van olyan,hogy nagyobb gázadáskor fullad,rángat,de olyan is volt már sokszor,hogy faluban 50es tempón tartva egyszer csak arra lettem figyelmes ,hogy fullad le a motor,ilyenkor kétszer háromszor rá kell nyomjak a pedálra,hogy megint elinduljon,de akkor is erőtlen.De a furcsa,hogy ezt nem mindig cisnálja,csak kéthetente egyszer kétszer,és hosszabb állás után csak marad az alap állapot,rángatás nélkül,de a gyengeség,és a fogyasztás növekedés megmarad...érdekes,hogy mikor a fulladásos jelenséget cisnálja akkor ha odateszem a kezem a kipufogóhoz semmilyen szagot nemérzek,akár az orromat is odatehetem...Ezenkívül sokszor érzek erős túlmelegedésre utaló szagot a motorból,de a műszerfalon semmi erre utaló jelet nem látok...

Szerelőnél volt már sokszor,mindenféle műszerrel mérték,semmi rendellenességet nem találtak.A lambda szonda ki lett cserélve,mert állítólag az rossz volt,de nem javult semmi...

Havernak a katalizátor kerámia tört el és dugaszolta el a kipufogót. Akkor voltak ilyen tünetei. Nem kapott pofont a katalizátor? Nézd meg van-e külső sérülési nyom rajta, meg rángasd meg hátha zörög a belseje.

Esetleg üzemanyag gond is lehet. Benzinszűrő mikor volt cserélve? Tanksapka letakeréskor nincs szisszenő hang?

Még esélyes lehet a gyujtás gond is bár akkor jó eséllyel rángatna is és lehet benzinszag jönne a kipufogóból (vagy azt eltünteti a katalizátor?)

Link to comment
Megosztás:

Ti milyen gyakran cseréltek benzinszűrőt? amikor hozzám került az autó cseréltem. Azóta van benne kb50ekm 3 vagy 4 protec kezelés is, de semmi gondom vele.

Hogy miért nem cseréltem: mert az első cserekor úgy össze volt gyógyulva, hogy csak a cső elvágásával tudtam az előző szűröt levenni. Így még éppen jó volt az új szűrőnek, de ha megint így járok akkor bizony nem lesz elég hosszú a benzincső és nem sok kedvem az egészet cserélni.

Pláne, hogy nem tudom hogyan van toldva mert a gumicső egyszer csak átmegy keményebb műanyagcsőbe. nem tudom ott ragasztva van-e vagy egyáltalán ott bontható-e vagy egészen az ac-ig vissza cserélni kell? Na és mi ahelyzet az előremenővel?

Mint írtam gondom nincs vele, de azért piszkál a dolog nehogy emiatt ragadjak valahol az útszélen.

Link to comment
Megosztás:

Elsőre az jutott eszembe, nem lehet, hogy a kipuffrendszerben van valami szétesve, és az zárja el a gázok útját? Középső, vagy hátsó dob, ill. katalizátor lehet, bár utóbbihoz fiatal még az autó...

Lambda milyenre lett cserélve? Erre érzékenyek ezek az autók, csak eredeti gyárit szabad tenni bele, a különböző márkájú (olcsóbb) utángyártott lambdák ritkán váltak be eddig.

Esetleg még a kétvezetékes hőgomba mehetett tönkre, bár az inkább a hidegindításnál szokott gondot okozni, ebbe az irányba ritkán romlik, de nem lehetetlen. A generátor mögött benézve található lejjebb (nem az egyvezetékes kisebb felső, az csak a műszeregységé).

Volt, akinek hasonló gondot a vákuumkörben levő aktívszén-szűrő szétesése okozott, ilyenkor a vákuumcsövekbe és azokon keresztül a motorba kerül a szén. A vákuumcsövekben ellenőrizni kell, nincs-e szénpor.

Gyertyák, gyertyakábelek mikoriak?

A sárga motorkontroll-lámpa nem világít néha (indításnál világít egyáltalán?)?

Elsőre ennyi.

Sziasztok!

A kipuff rendszer ellenőrizve lett,nincs szétesve.A szerelő cserélte le gyári bosch-ra a lambdát,szóval tipusszámot nemtudok mondani hirtelen.vákumcsöveket merre találom?A vákumdobot is kerestem már de nem találtam,esetleg egy fényképet amin be van jelölve be tudnál tenni? Motorkontroll lámpa világít. A gyertyákban 30-40e kmnél több nem lehet,bosch kételektródás van benne,de szerelő szerint jó állapotban vannak.A benzinszűrő nem tudom mikor lett ellenőrizve,szóval azt cserélem.Furcsa az,h néha azon kívül ,hogy gyengébb mint volt,és 120körül vége semmi baja,valamikor meg egyszerűen nem megy,rángat,minden baja van,fullad stb...múltkor vissza kellett forduljak vele 10km után mert kín volt közlekedni...80nál többet nem ment,azt is elég lassan érte el,és állandóan fulladt,rángatott :S

Gondoltam rá,hogy lehet meg kellene tisztítani a folytószelep környékét is,mert a szerelő iylet nem cisnált,csak méregette....A olajcsere közben nem tudnak valamit elrontani egyébként amitől ilyen lesz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kipuff rendszer ellenőrizve lett,nincs szétesve.A szerelő cserélte le gyári bosch-ra a lambdát,szóval tipusszámot nemtudok mondani hirtelen.vákumcsöveket merre találom?A vákumdobot is kerestem már de nem találtam,esetleg egy fényképet amin be van jelölve be tudnál tenni? Motorkontroll lámpa világít. A gyertyákban 30-40e kmnél több nem lehet,bosch kételektródás van benne,de szerelő szerint jó állapotban vannak.A benzinszűrő nem tudom mikor lett ellenőrizve,szóval azt cserélem.Furcsa az,h néha azon kívül ,hogy gyengébb mint volt,és 120körül vége semmi baja,valamikor meg egyszerűen nem megy,rángat,minden baja van,fullad stb...múltkor vissza kellett forduljak vele 10km után mert kín volt közlekedni...80nál többet nem ment,azt is elég lassan érte el,és állandóan fulladt,rángatott :S

Ezt úgy érted, hogy indítózásnál világít a motorkontroll lámpa? Vagy netán menet közben is? Mert ha menet közben is világít néha, az hibát jelez, és akkor ki lehet faggatni, mi a baja.

Link to comment
Megosztás:

Ezt úgy érted, hogy indítózásnál világít a motorkontroll lámpa? Vagy netán menet közben is? Mert ha menet közben is világít néha, az hibát jelez, és akkor ki lehet faggatni, mi a baja.

Nem nem,csak indításnál világít!Utána elalszik! Ezért nem tudott a szerelő sem elővarázsolni hibakódot belőle,mert nicsn hibakód valszeg.. viszont rossz.... :S

Régebben volt szerelőnél,és valamit elrontottak a légszűrőháznál,keletkezett egy lyuk a motor felöli oldalon,nemtudjuk meddig volt igy,de aztán meg lett cisnálva...esetleg ez okozhatott valamit?

De egyre világosabb nekem az most ahogy elmélkedek,hogy olajcsere után egyből gyengébb volt,és azóta szerintem nem változott....

Link to comment
Megosztás:

Nem nem,csak indításnál világít!Utána elalszik! Ezért nem tudott a szerelő sem elővarázsolni hibakódot belőle,mert nicsn hibakód valszeg.. viszont rossz.... :S

Régebben volt szerelőnél,és valamit elrontottak a légszűrőháznál,keletkezett egy lyuk a motor felöli oldalon,nemtudjuk meddig volt igy,de aztán meg lett cisnálva...esetleg ez okozhatott valamit?

De egyre világosabb nekem az most ahogy elmélkedek,hogy olajcsere után egyből gyengébb volt,és azóta szerintem nem változott....

hacsak nem túltöltötték és kidolgozta magát a folytószelephez az olaj nem tudom mi hibát okozhatna egy olajcsere.

lyukas szűrőház... hát nem tudom ha nagyon poros utakon jársz akkor kaphatott belőle a motor, de az tuti nem ilyen hirtelen jött volna elő.

Esetleg nem lehet, hogy a szelepek nem zárnak jól? Érdemes lenne egy motordiagnosztikára elvinni. kompresszió, veszteségmérés.

gyertyák hogyan néznek ki? egyforma színűek? olajosak? fehérek? stb.

Link to comment
Megosztás:

hacsak nem túltöltötték és kidolgozta magát a folytószelephez az olaj nem tudom mi hibát okozhatna egy olajcsere.

lyukas szűrőház... hát nem tudom ha nagyon poros utakon jársz akkor kaphatott belőle a motor, de az tuti nem ilyen hirtelen jött volna elő.

Esetleg nem lehet, hogy a szelepek nem zárnak jól? Érdemes lenne egy motordiagnosztikára elvinni. kompresszió, veszteségmérés.

gyertyák hogyan néznek ki? egyforma színűek? olajosak? fehérek? stb.

Kompresszió állítólag jó,a szerelő mérte azt is.A gyertya két katódja teljesen fehér,az anód körüli műanyag egy kis helyen barnásszürkés,de nagyobb részt fehér,és teljesen száraz.

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!!

A problémám a következő :

indításnál nagyon felmegy a fordulat (mindegy hogy meleg v. hideg a motor), illetve meleg motornál ingadozik az alapjáratom lassításnál X14NZ motornál.

Kérdés : a két szálas hőgomba befolyásolhatja-e az alapjáratot?

Cserélve volt az alapjárat állító motor, az injektor, lambda-szonda, az egy szálas hőgomba, a potméter is.

Köszönöm a válaszokat előre is!!

Szép délutánt mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

De akkor mivel magyarázod a fogyasztásnövekedést?

Nyomásmérés? Azt ,hogy képzeljem el?

Üdv.

Nem kötekedni akarok, de pár hete mikor mentem fel Győrbe, akkor már éreztem, hogy gyenge a verda, alig akar menni. Hazafele éjjel már kínlódás volt, 130nál nem ment többet és zabálta a benzint (103km alatt megevett 9-11 litert).

Aztán múlthéten kicseréltem a benzinszűrőt és menni kezdett mint az eszeveszett, azóta tünetmentes.

Helló Mindenki!!

A problémám a következő :

indításnál nagyon felmegy a fordulat (mindegy hogy meleg v. hideg a motor), illetve meleg motornál ingadozik az alapjáratom lassításnál X14NZ motornál.

Kérdés : a két szálas hőgomba befolyásolhatja-e az alapjáratot?

Cserélve volt az alapjárat állító motor, az injektor, lambda-szonda, az egy szálas hőgomba, a potméter is.

Köszönöm a válaszokat előre is!!

Szép délutánt mindenkinek!

Mennyire pörög fel indításnál hidegen? Ha 1500-1700-ig az teljesen normális, nekem néha 2000-ig is szokott, ha több napot álldogál. Melegen is felpörög jobban, mint az alapjárat. Szóval normális, csak az nem mindegy, hogy mennyire pörög fel, mert melegen nem kell annyira, mint hidegen. Legalábbis nálam nem szokott annyira.

A kétszálas hőgomba befolyásolhatja, igen, mert ügye az alapján nézi az ECU, hogy milyen meleg a motor, viszont ha az rossz, akkor általában nem is megy le a normál alapjáratra, hanem azon a fordulaton kéne pörögnie, mint amikor még tökhideg. Ez esetben a fogyasztás is növekedni szokott, ha a hőgomba szutyok. Az egyszálas hőgomba meg csak a műszeré. :)

Az ingadozás milyen mértékű lassításnál?

Link to comment
Megosztás:

Vezettem már, Astrát, Combót, Vectrát, Corsát de mindegyik 1500-nál egy adott pillanatban elkezzd rángatni. Ez Opel hiba vagy mi?

Ha lassításnál teszi ezt, akkor az normális, mert akkor elkezdi adagolni neki a benzint, hogy ne fulladjon le. Az felett nem kap egy cseppet sem motorféknél.

Link to comment
Megosztás:

Vezettem már, Astrát, Combót, Vectrát, Corsát de mindegyik 1500-nál egy adott pillanatban elkezzd rángatni. Ez Opel hiba vagy mi?

És ezek mind olajkályhák voltak, vagy tisztességes benyás motorral rendelkeztek? :) :( :P

No, ha diziles léttedre benyást "vezetel" akkor már csak az a kérdés, hogy ezt a "rángatást" 1500 körül gyorsításkor, vagy lassításkor érzed?

Ha gyorsításkor, akkor nem mindegy, hogy milyen nagyságú a motor, és hányadik fokozatban van a váltó.

2 liter alatt a benzinesek nem túl "bikák" 1500-on! Tehát ne erőltesd ilyen alacsony fordulaton!

Ha motorfék üzemben tapasztalod, akkor meg ezen a fordulaton kezd az ECU benzint adgolni a motornak, hogy le ne álljon, mert e fölött, toló üzemben nyema benzina! :hiya:

Magyarán lecsuroghatsz a Kárpátok tetejéről az aljáig benzinfogyasztás nélkül.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.