Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ezt nem értem miért féltek ettől. Valaki korábban is írta a tank tömítéssel kapcsolatban is hogy hú ráfolyt vagy majdnem ráfolyt a kipufogóra...

A kipufogó hője nagyon kevés ahhoz, hogy az begyulladhasson. Sőt! Anno wartburgnál a porlasztó alatt volt egy kis tálca amiből egy csövecske vezetett az első kipufogódobra. Ennek pedig az volt a lényege, hogy az esetleg túlfolyó benzin ne valahol összegyűljön hanem a kipufra csöpögve gyorsan elpárologjon és eltűnjön.

Igaz a katalizátor lehet jó meleg de szerintem az sem okozna gyulladást, robbanást.

Dízelnél lehet mitől féli, mert vagy 2 hónappal ezelőtt eladta a sógor a Renault Magnumot és múlt hónap 20-án az első próbaúton ez lett vele! Mint kiderült, rosszul raktak vissza egy gázolajcsövet és a gázolaj ráfolyt a kipufogóra!

Link to comment
Megosztás:

Hány fokos a kipufogó és hány fok az égéshez / égés beindulásához szükséges hőmérséklet? <_<

Passz... lehet hülyeséget írtam :)

Találtam egy adatlapot az evo-98 benzinről ott 220°C-ot ír gyulladáspontra. Na de gondolom nem mindegy hogy milyen nyomáson. Robbanásveszélyes határra 1%-6,5%-ot ír.

Na de a wartburgnál akkor miért volt az a megoldás?

Link to comment
Megosztás:

És azt merre találom?:) Azt ki lehet mérni hogy jó-e vagy sem?

Már olyat is hallottam akinek hasonlóan az alapjáratit dobta ki...és csere után is...és lamdaszonda oldotta meg a gondot <_<

Ha szembeállsz a motorral az injektor jobb odalán. Egy csati megy rá, és asszem 2 torx csavar fogja.

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem értem miért féltek ettől. Valaki korábban is írta a tank tömítéssel kapcsolatban is hogy hú ráfolyt vagy majdnem ráfolyt a kipufogóra...

A kipufogó hője nagyon kevés ahhoz, hogy az begyulladhasson. Sőt! Anno wartburgnál a porlasztó alatt volt egy kis tálca amiből egy csövecske vezetett az első kipufogódobra. Ennek pedig az volt a lényege, hogy az esetleg túlfolyó benzin ne valahol összegyűljön hanem a kipufra csöpögve gyorsan elpárologjon és eltűnjön.

Igaz a katalizátor lehet jó meleg de szerintem az sem okozna gyulladást, robbanást.

Lehet, de feleslegesen minek kockáztatni? Aki benzinnel játszik az kerülje a szikrát, meg a forró dolgokat. <_<

Link to comment
Megosztás:

Üdv újra Cartársak...

Emlékeztek talán páran, hogy út szélén cseréltettem hengerfej-tömítést, és nem volt síkolás és velejárói. Nos, 15.000 km-t ment el az autó, és most újra hengerfejes lett. Szerelőhöz el, és most nem volt kegyelem :)

Síkoltatták, megnézték a szelepülékeket, nyomáspróba, utána új hidrotőkékkel, új csavarokkal, új tömítésszettel rakták össze.

A vicc az, hogy csak kicsit volt most is "hengerfejes" az autó. Vizet nem forralt, nem elegyedett víz és olaj stb. "Csak" háromhengerezve indult és csöpögött valahol mindig a hűtővíz. Fene tudja, talán kifújt az egyik henger a víz felé?! <_<

Mindegy, ótó megint tuti, és megint nem húzza a zsebem a pénz :)

Link to comment
Megosztás:

Anno wartburgnál a porlasztó alatt volt egy kis tálca amiből egy csövecske vezetett az első kipufogódobra.

Ez így van és a legjobb új-jól beállított karbinál is szivárgott a lé mégsem gyulladt ki -arra inkább az elektronikának volt esélye.. :) :lol:

Hány fokos a kipufogó és hány fok az égéshez / égés beindulásához szükséges hőmérséklet? <_<

Elég nagy különbség ahhoz, hogy lángra kapjon, persze lehetnek kivételek..

Mondjuk volt olyan, hogy a wareszt bagózás közben tankoltam meg :lol: nézett is a benyakutas csaj egy igen érdekes arccal.. :lol:

De volt olyan is, hogy muterom babettájával szenvedtem valamit és a pofámból bele esett a tankba a bagó mégsem robbant be.. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia day!

Nem neked szól, de ez a potenció méter valami iszonyatos xxx-ed osztályú gagyi, már a kinézete is elrettentő. Én egy bontott eredetiben hamarabb gondolkodnék! <_<

Jól van na :) Érdeklődtem :)

De most megnéztem hogy rajta van-e a bontott injektorfejemen a poti...és rajta van...kicserélem...és meglátom mit tud így... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na 2 lehetőség van...vagy nem a poti a rossz vagy ez is rossz amit feltettem <_<

Ja..a potméternél lehet benzin? azaz az alsó csavarnál benzines nekem...nem is kicsit...vagy ez normális?

Hát mivel ez a szívó oldalon van még, nem nagyon kerülhet oda benzin bentről. Nem a benzincső-bilincsek közül szivárog vmelyik? Ott vannak közvetlenül mellette.

Link to comment
Megosztás:

Hát mivel ez a szívó oldalon van még, nem nagyon kerülhet oda benzin bentről. Nem a benzincső-bilincsek közül szivárog vmelyik? Ott vannak közvetlenül mellette.

Na ezt pontosan nem néztem meg...csak akkor tűnt fel mikor az alsó csavart kivettem hogy az benzines...de akkor megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Ide kellen írni a kisebb problémákat... Ne nyissunk ezer topickot.

SZIASZTOK!!!

Segitséget szeretnék kérni tőletek! 1.4 astra 92-es évjárat. Az autón 1-ik percröl a másikta eltünt a gyújtószikra. Bosh tilisztoros gyújtásrol lenne szó, mint a corsában. A szerelők szerint a jeladó halt meg. Vettünk komplett forgórészt, ebben benne van, meg a rotor, stb... Szóval a hiba maradt, semmi szikta. Szerintetek, hogy tudom leelenőrizni, mi is a gond valóban, mivel nemigazán maradt lóvém, mert elötte komplett kuplunk is lett cserélve, és ez a Sza.. gyújtórész is igen húzos volt. Kérdésem, a tilisztoron ugye 4 csatlakozó van( egybe) melyiken hogy van az állandó 12v, a jel, és a slusz. a trafón ugye van állandó +, és a vezérelt jel, (szerintem) és a jeladónál a 3 csatlakozó(egyben) melyiken van az állandó 12v, és melyiken jön a jel. Esetleg van-e még valahol relé, vagy valami, amiröl nincs tudomásom. Segitségeteket előre is megköszönöm, igen fontos, és sürgös lenne a járgány.

Köszönettel István

Link to comment
Megosztás:

SZIASZTOK!!!

Segitséget szeretnék kérni tőletek! 1.4 astra 92-es évjárat. Az autón 1-ik percröl a másikta eltünt a gyújtószikra. Bosh tilisztoros gyújtásrol lenne szó, mint a corsában. A szerelők szerint a jeladó halt meg. Vettünk komplett forgórészt, ebben benne van, meg a rotor, stb... Szóval a hiba maradt, semmi szikta. Szerintetek, hogy tudom leelenőrizni, mi is a gond valóban, mivel nemigazán maradt lóvém, mert elötte komplett kuplunk is lett cserélve, és ez a Sza.. gyújtórész is igen húzos volt. Kérdésem, a tilisztoron ugye 4 csatlakozó van( egybe) melyiken hogy van az állandó 12v, a jel, és a slusz. a trafón ugye van állandó +, és a vezérelt jel, (szerintem) és a jeladónál a 3 csatlakozó(egyben) melyiken van az állandó 12v, és melyiken jön a jel. Esetleg van-e még valahol relé, vagy valami, amiröl nincs tudomásom. Segitségeteket előre is megköszönöm, igen fontos, és sürgös lenne a járgány.

Köszönettel István

Tirisztor, kuplung. <_<

Meg kéne mozgatni a gyújtás berendezés csatlakozóit, hátha kh-ról van szó. Ilyen esetben többször előfordult már, hogy a trafó alatti gyújtásmodul volt a ludas.

Link to comment
Megosztás:

Tirisztor, kuplung. <_<

Meg kéne mozgatni a gyújtás berendezés csatlakozóit, hátha kh-ról van szó. Ilyen esetben többször előfordult már, hogy a trafó alatti gyújtásmodul volt a ludas.

Köszi a választ! a vezeték csatlakozoói ellenörzésén már túl vagyunk. Én is a tilisztorra (modulra) gondolok, de biztosra szeretnék menni, mert ez is kb 15-20ezer.Meg lehet állapitani, hogy biztosan ez-e a hiba? Vagy csak kizárásos alapon, ez maradt, meg a trafó!

Köszi a választ: István

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ! a vezeték csatlakozoói ellenörzésén már túl vagyunk. Én is a tilisztorra (modulra) gondolok, de biztosra szeretnék menni, mert ez is kb 15-20ezer.Meg lehet állapitani, hogy biztosan ez-e a hiba? Vagy csak kizárásos alapon, ez maradt, meg a trafó!

Köszi a választ: István

A modult cserélgetéssel, a trafót méréssel is meg lehet állapítani.

traf__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

traf_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Megvan a hiba!!! A kur... riasztónak volt egy rejtett nyomógombja, amiről nem tudtunk. Véletlenül találtam rá a biztositék tábla alatt. Megnyomása után előkerült a gyújtószikra, és máris indult az autó!!! Ez van, mikor nem a saját autóm, hanem a szüleimé! Az enyébe is van riasztó, de abban nincs ilyen eldugott nyomógomb. 4 napba telett, és most is a véletlen műve volt a siker!!!

Köszi a segitséget azért!

Üdv:István

Link to comment
Megosztás:

Ez az autó egy vicc...komolyan...semmit nem csinál, szép egyenletes az alapjárat és bedobálja a lámpát...néha szórakozik az alapjárattal, de akkor nem dob hibát...

Off:Milyen jó is volt most ez a 3 nap...Peugeot Expert Teepe 2,0 Diesel 120 Le 6sebesség+hátra...kb azonos fogyasztással...7,7l/100km...igaz azt nem kellett ösztönözni hogy menjen...+klíma...Fura volt vissza ülni az astrába...igaz ma ültem egy Lada Samara-ban nah ahhoz az Astra egy luxus kocsi <_<

Link to comment
Megosztás:

Ez az autó egy vicc...komolyan...semmit nem csinál, szép egyenletes az alapjárat és bedobálja a lámpát...néha szórakozik az alapjárattal, de akkor nem dob hibát...

Off:Milyen jó is volt most ez a 3 nap...Peugeot Expert Teepe 2,0 Diesel 120 Le 6sebesség+hátra...kb azonos fogyasztással...7,7l/100km...igaz azt nem kellett ösztönözni hogy menjen...+klíma...Fura volt vissza ülni az astrába...igaz ma ültem egy Lada Samara-ban nah ahhoz az Astra egy luxus kocsi <_<

Még mindig a 35-ös hibát dobja?

Link to comment
Megosztás:

És biztos, hogy 35? Mindig alapjáratnál jön elő, vagy máskor is? Hideg vagy meleg motornál?

Tuti 35...általában megnézem minden kivillanás utáni leálláskor...és csak azt adja...

Meleg motornál figyeltem csak meg...és igen, csak alapjáraton...ha állok kb 15-20 másodpercet pl lámpánál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.