Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Na meg volt a generátor-csapágy csere. Sajnos az autó még mindig porszívónak érzi magát, nem oldódott meg a dolog. Holnap bemegyek az Opelhez, kérek egy gyári ékszíjat, ha azzal is sípol, akkor jön az akku csere (már régi is, meg állítólag okozhat generátor túlterhelést).

De legalább a generátor újszerű lett <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na meg volt a generátor-csapágy csere. Sajnos az autó még mindig porszívónak érzi magát, nem oldódott meg a dolog. Holnap bemegyek az Opelhez, kérek egy gyári ékszíjat, ha azzal is sípol, akkor jön az akku csere (már régi is, meg állítólag okozhat generátor túlterhelést).

De legalább a generátor újszerű lett <_<

Nem azért, de szerintem ha már egy akkumulátor generátor-túlterhelést okoz, akkor az egyébként sem működne. Merthogy mi tud generátor túlterhelést okozni? A zárlat. Namármost egy tök cellazárlatos akksival eleve nem fogod tudni elindítani az autót, merthogy az úgy nem működik, ergo így nem fogja "hallhatóan" terhelni a generátort.

Ha viszont csak kicsi a zárlat ( külsőleg úgy tűnik, hogy nincs elég kapacitása az akkunak, és hamar lemerül ) akkor meg szintén baromira nem fog generátor túlterhelést okozni.

Szerintem.

Aztán biztos van olyan eset, amikor ez az "okozhat" feltételezés megállja a helyét, csak igen kicsi a valószínűsége.

Link to comment
Megosztás:

Na a takarítás megvolt...jött ki elég sok kosz...

Eddig nem villant ki a lámpa...meg úgy tűnik működik is normálisan...majd reggel kiderül elindul-e, mert tegnap is hidegen nem indult, azaz de csak 500as fordulaton.

Az igazi az lenne,ha az egész folytószelep házat kitakarítanád vele...bár az sok meló.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na meg volt a generátor-csapágy csere. Sajnos az autó még mindig porszívónak érzi magát, nem oldódott meg a dolog. Holnap bemegyek az Opelhez, kérek egy gyári ékszíjat, ha azzal is sípol, akkor jön az akku csere (már régi is, meg állítólag okozhat generátor túlterhelést).

De legalább a generátor újszerű lett <_<

Nem lehet,hogy a feszítője adja a hangot?

Vagy esetleg a vezérlés felöl jön?

Link to comment
Megosztás:

Az igazi az lenne,ha az egész folytószelep házat kitakarítanád vele...bár az sok meló.

Az az injektor fej? Mert olyanom van leszedve egy plusz...és azt kitakarítanám, csak nem tudom a csere mekkora galibát okozhat...vagy ha mindent oda dugok rá ahova kell akkor elvileg nem lehet gáz?

Vagy ennek házilag inkább ne álljak neki?

Link to comment
Megosztás:

Na most reggel megpróbáltam elindítani...de semmi...kis bíztatás kell neki, kis pörgetés, aztán szépen tartja a hideg fordulatot, de gázpedál nélkül semmire nem hajlandó...

Alapjáraton kell állítani?

...vagy az AC pumpa nem birja nyomni a benyát...nekem legalábbis olyankor túl alacsony az alapjárati fordulat hideginditásnál ha netán nem várom meg a relé kattanását és olyankor még nincs meg a kellő benzinnyomás, azt hiszem.. <_<

Link to comment
Megosztás:

...vagy az AC pumpa nem birja nyomni a benyát...nekem legalábbis olyankor túl alacsony az alapjárati fordulat hideginditásnál ha netán nem várom meg a relé kattanását és olyankor még nincs meg a kellő benzinnyomás, azt hiszem.. <_<

De akkor azt nem értem, hogy a régivel (ami csak dobálta az alapjáratot) simán megfelelő mennyiségű benzint kapott :) Én megvárom a kattanást :lol:

Elneveztem már ezt a kocsit csodabogárnak....mert csoda ha nincs gondja :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na meg volt a generátor-csapágy csere. Sajnos az autó még mindig porszívónak érzi magát, nem oldódott meg a dolog. Holnap bemegyek az Opelhez, kérek egy gyári ékszíjat, ha azzal is sípol, akkor jön az akku csere (már régi is, meg állítólag okozhat generátor túlterhelést).

De legalább a generátor újszerű lett <_<

Sajnos én is ugyanebben a cipőben járok. Volt már nálam is generátorcsapágy csere (feleslegesen), nyekereg. Feszítőgörgő csere, nyekereg. Laposszíj csere, 2 hónap után megint nyekereg. Most visszatettem a régi görgőt, 2 napig csend (tehát generátor, szervószivattyú jó) aztán nyekergés. Megpróbálom valami spray-vel megfújni a szíjat, hátha elhallgat végre.

Link to comment
Megosztás:

Az igazi az lenne,ha az egész folytószelep házat kitakarítanád vele...bár az sok meló.

Nekem is ki kéne pucolnom/pucoltatnom az egész folytószelepházat, alapjárati mocit, egr szelepet. Ahol bemegy a gázbovden forgó tengelye valami szurokszerű fekete anyag jelent meg. Ki tudja milyen dzsuva lehet odabent. Amúgy is néha rángat/torpan az autó. Lenne valakinek valamilyen fényképes, szöveges leírás a műveletről, hasonló mint a múltkori gyújtáselosztó tömítéscseréjéről?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos én is ugyanebben a cipőben járok. Volt már nálam is generátorcsapágy csere (feleslegesen), nyekereg. Feszítőgörgő csere, nyekereg. Laposszíj csere, 2 hónap után megint nyekereg. Most visszatettem a régi görgőt, 2 napig csend (tehát generátor, szervószivattyú jó) aztán nyekergés. Megpróbálom valami spray-vel megfújni a szíjat, hátha elhallgat végre.

:lol: Mégis mit fújnál a szijra!? Ha valami "kenőanyagra" gondoltál akkor azt gyorsan felejtsd el hiszen akkor meg fog csúszni a szij, szerintem! :)

Az nem lehet az ilyesmi tünetek hátterében, hogy valami oknál fogva nem futnak párhuzamosan a tárcsák és ezért a megfeszitett szij megfesziti a generátor tárcsáját és azért ad ki ilyen hangokat bármit csinálsz/cserélsz a generátorban? :) <_<

Link to comment
Megosztás:

:lol: Mégis mit fújnál a szijra!? Ha valami "kenőanyagra" gondoltál akkor azt gyorsan felejtsd el hiszen akkor meg fog csúszni a szij, szerintem! :)

kócmócpócwágeneknek van egy ilyen szíjcsúszásos betegsége, na ahhoz lehet kapni olyan tapadásnövelő sprét viszont iszonyatosan fog nyikorogni és nehéz eldönteni hogy most csúszik vagy tapad. Amúgy meg az ilyen szíjcsúszás Opeléknél szíjcserével megoldódik -legalábbis kéne. Nekem a szervó- és generátorékszíj 5000 km és csere, amúgy se sokkal többet bír de így legalább nem szivatja a fejemet.. :lol: <_< :)

Link to comment
Megosztás:

Apropó, generátorszij!

FPepe, vagy végülis bárki más aki tudja, milyen kell az enyémre? Azt mi szerint kell kérni, hossz vagy van tipusszám? Az enyém nem szervós, meg semmi egyéb... Bebiztositok egyet cseredarabnak, mert mintha már kezdene elöregedni, nehogy szakadjon és nem lesz mivel közlekednem és ne út közben kelljen keresgélnem meg imátkoznom, hogy találjak...mivel ezek itt felénk mindent csak rendelésre hoznak...hogy csesszék meg! Igaz, nem csúszik, nem rojtos, de öregecske lehet már. Mióta nálam van nem cseréltem és előttem meg ki tudja ki és mikor cserélte.

Link to comment
Megosztás:

:lol: Mégis mit fújnál a szijra!? Ha valami "kenőanyagra" gondoltál akkor azt gyorsan felejtsd el hiszen akkor meg fog csúszni a szij, szerintem! :)

Az nem lehet az ilyesmi tünetek hátterében, hogy valami oknál fogva nem futnak párhuzamosan a tárcsák és ezért a megfeszitett szij megfesziti a generátor tárcsáját és azért ad ki ilyen hangokat bármit csinálsz/cserélsz a generátorban? :) <_<

Természetesen nem kenőanyagra gondoltam, hanem amit a kolléga is említett.

Amúgy az tény, hogy nem egy síkban fut a szíj, mert a feszítőgörgőről kb. 5 mm lelóg. Elsőre azt mondaná ez ember, el van hajolva a feszítő szerkezet karja, de a beletekert csavar merőlegesen áll a felette futó szíjra. A generátor sem állhat keresztbe, mert azt elég pontosan megvezeti az alsó felfogatása. De valószínűleg ilyen természetű lehet a nyikorgás oka, mármint kicsit keresztbe futhat a generátor szíjtárcsáján a szíj. Ha lesz egy kis időm, még alaposabban megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Apropó, generátorszij!

FPepe, vagy végülis bárki más aki tudja, milyen kell az enyémre? Azt mi szerint kell kérni, hossz vagy van tipusszám? Az enyém nem szervós, meg semmi egyéb... Bebiztositok egyet cseredarabnak, mert mintha már kezdene elöregedni, nehogy szakadjon és nem lesz mivel közlekednem és ne út közben kelljen keresgélnem meg imátkoznom, hogy találjak...mivel ezek itt felénk mindent csak rendelésre hoznak...hogy csesszék meg! Igaz, nem csúszik, nem rojtos, de öregecske lehet már. Mióta nálam van nem cseréltem és előttem meg ki tudja ki és mikor cserélte.

Én minden ilyen jellegű infót a delparts.hu szoktam megnézni. Webáruház... évjárat... típus... motorkód és már jön is az alkatrész családfa fotóval, mérettel...

Link to comment
Megosztás:

kócmócpócwágeneknek van egy ilyen szíjcsúszásos betegsége, na ahhoz lehet kapni olyan tapadásnövelő sprét viszont iszonyatosan fog nyikorogni és nehéz eldönteni hogy most csúszik vagy tapad. Amúgy meg az ilyen szíjcsúszás Opeléknél szíjcserével megoldódik -legalábbis kéne. Nekem a szervó- és generátorékszíj 5000 km és csere, amúgy se sokkal többet bír de így legalább nem szivatja a fejemet.. :) <_< :)

Saját tapasztalat: 120-140 ezer km után generátor szíjtárcsa csere kötelező, mert annyira megkopik, hogy nem lehet normálisan megfeszíteni. Ettől aztán sivíthat is.

Link to comment
Megosztás:

Saját tapasztalat: 120-140 ezer km után generátor szíjtárcsa csere kötelező, mert annyira megkopik, hogy nem lehet normálisan megfeszíteni. Ettől aztán sivíthat is.

Nekem már cserélni kellene! <_< Nemrégen vettem rá új szíjat és már kezd hiányos lenni. Valamelyik nap néztem és lehet, hogy lassan csapágyas is lesz! :)

Link to comment
Megosztás:

Nos... Azért nem rohanok azonnal új akkuért, van a családban egy Corsa vadi új Bosch aksival, azt fogom beletenni.

Nálam biztos, hogy nem a feszitőgörgő a hibás, mert nincs is ilyenem <_<

Ékszíjat meg azért veszek, mert ez a legolcsóbb, és nem gyárit tettek bele, de ez ma kiderül.

Egyébként nálam a generátornak még nem szabadna ilyeneket csinálni, mivel az autó most lépte át a 60ezredik km-t.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.