zotya975 Elküldve Június16, 2009 Megoszt Elküldve Június16, 2009 Pedig nem nagy kunszt... Szerencsére azt még nem kellett. Azon kívül szinte mindent. Egyszer hittem azt hogy elszált a töltésem, és hazafele csak helyzetjelzővel jöttem amikor nem volt szembeforgalom, de aztán kiderült, hogy csak egy bizti ment ki. Hogy emiatt miért égett a töltésjelző a mai napig nem tudom. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június16, 2009 Megoszt Elküldve Június16, 2009 Sziasztok! Nagyon profi a fórum! Végigolvastam (van pár oldal :lol:, de nem találtam választ a problémámra. Már többen írtatok a a generátor sípolós, ciripelős jelenségéről. Nekem 98as (60ezer km) astrán jött elő a probléma, egy hónapja ékszíj csere után, Bosch generátorral. Visszavittem, azt mondták, hogy csak a töltést hallom, és örüljek neki. Ez nem tetszett, így megmutattam egy ismerősnek, szerinte csapágyas, de nem érdemes megbontani egy működő generátort. Engem viszont nagyon zavar (mintha egy porszívóval közlekednék). Szerintetek érdemes-e megbontani, illetve házilag, vagy szakemberrel végeztessem? Esetleg tudtok ajánlani valakit, aki segíthet? Előre is köszönöm a válaszokat! Az enyémet inkább szakira bíztam... Suttyó nagyon a Delco Remi generátor...főleg h van benne egy tűgörgős csapágy...ami nagyon hamar elkezd nyívni... :S Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyorbiro Elküldve Június16, 2009 Megoszt Elküldve Június16, 2009 Nem nagyon szoktak otthon generátort berhelni, általában szaki szokta csapágyazni. Köszönöm a gyors válaszokat! Tudsz esetleg ilyen szakit? Keresgéltem, de csak teljes generálozást találtam, az meg egy vagyon, és nincs is rá szükségem (elvileg). Esetleg valakinek volt ilyen sípolása, ami a csapágycsere után megszűnt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június16, 2009 Megoszt Elküldve Június16, 2009 Köszönöm a gyors válaszokat! Tudsz esetleg ilyen szakit? Keresgéltem, de csak teljes generálozást találtam, az meg egy vagyon, és nincs is rá szükségem (elvileg). Esetleg valakinek volt ilyen sípolása, ami a csapágycsere után megszűnt? Egészen biztos, hogy a generátor ciripel? Ha leveszed az ékszíjat és úgy megy a motor akkor nem hallani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyorbiro Elküldve Június16, 2009 Megoszt Elküldve Június16, 2009 Ja, Pest környékén :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyorbiro Elküldve Június16, 2009 Megoszt Elküldve Június16, 2009 Egészen biztos, hogy a generátor ciripel? Ha leveszed az ékszíjat és úgy megy a motor akkor nem hallani? Levettem az ékszíjat és csend lett. Kipróbáltam egy másik szíjjal, azzal is ciripel, tehát nem a szíj. És csak az ékszíj (feltehetőleg az első) cseréje óta. Gyanúsan egybeesik :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június16, 2009 Megoszt Elküldve Június16, 2009 Levettem az ékszíjat és csend lett. Kipróbáltam egy másik szíjjal, azzal is ciripel, tehát nem a szíj. És csak az ékszíj (feltehetőleg az első) cseréje óta. Gyanúsan egybeesik :lol: És kézzel megforgatva simán pörgött a generátor? Nem szorult, vagy ilyesmi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyorbiro Elküldve Június16, 2009 Megoszt Elküldve Június16, 2009 És kézzel megforgatva simán pörgött a generátor? Nem szorult, vagy ilyesmi? Kézzel tudtam pörgetni, nem szorult, és semmi hangot nem adott ki. A töltő fesz egyébként 14V körül van, nemtudom, hogy ez változtat-e valamiit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vegas Elküldve Június16, 2009 Megoszt Elküldve Június16, 2009 Kézzel tudtam pörgetni, nem szorult, és semmi hangot nem adott ki. A töltő fesz egyébként 14V körül van, nemtudom, hogy ez változtat-e valamiit? Hello! Nem lehet hogy az ékszij feszitőnek van hangja? Nekem is az volt a baja és elég érdekes volt a hangja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyorbiro Elküldve Június16, 2009 Megoszt Elküldve Június16, 2009 Hello! Nem lehet hogy az ékszij feszitőnek van hangja? Nekem is az volt a baja és elég érdekes volt a hangja. Szia! Ékszíjfeszítő? Szerintem nekem nincs ilyenem (1.4es motor 60 lóval). Két tárcsa és köztük az ékszíj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi Elküldve Június16, 2009 Megoszt Elküldve Június16, 2009 sziasztok! az lenne a kérdésem hogy a C14NZ astránál a légszűrőházon levő hideg meleg levegő állító csappantyú meleg motornál se zárja el teljesen a meleg levegő utját, hanem kb fél állásban megáll, ezen hogy lehetne javítani hogy teljesen nyisson - zárjon? hideg motornál zár rendesen a friss levegő fele és nyit a meleg fele. ha nem kap vákumot akkor kéne neki teljesen nyitnia hideg levegő fele és elzárnia a meleg levegő útját? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 Suttyó nagyon a Delco Remi generátor...főleg h van benne egy tűgörgős csapágy...ami nagyon hamar elkezd nyívni... :S Szépen ki kell pucolni és egy szikra gond sem lesz vele pár évig. Az enyémét vagy 4 éve takarítottam ki és kentem be xintex hőálló zsírral valamint a tárcsa felőli 6203-as csapágyat kicseréltem portugál FAG csapágyra (amit nem lett volna muszáj csak ha már annyiban vagyok.. <_< ) és azóta sincs egy pillanatnyi probléma vele sem.. :) Esetleg valakinek volt ilyen sípolása, ami a csapágycsere után megszűnt? Amit leírtam, előfordul, hogy a zárt csapágyakat a gyárban épphogy bezsírozzák (de sajnos találkoztunk már olyannal ami még ott sem látott) úgyhogy érdemes előtte esetleg kipattintani belőle a porvédőt és megnézni és esetlegesen tömni belé egy kicsi zsírt, valamint a tűgörgős csapágy az ami vonyíthat de az már nem biztos, hogy menthető. Meg kell szemlélni.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 sziasztok! az lenne a kérdésem hogy a C14NZ astránál a légszűrőházon levő hideg meleg levegő állító csappantyú meleg motornál se zárja el teljesen a meleg levegő utját, hanem kb fél állásban megáll, ezen hogy lehetne javítani hogy teljesen nyisson - zárjon? hideg motornál zár rendesen a friss levegő fele és nyit a meleg fele. ha nem kap vákumot akkor kéne neki teljesen nyitnia hideg levegő fele és elzárnia a meleg levegő útját? Nekem és Novyy-nak is úgy van, irtuk is már. :) Minek kérdezgeted minden másnap? - vagy az valaki más volt :) ...bocs, ha igen! <_< Szerintem, ezt is irtam már, abban a szerkezetben van valami hőre reagáló rész is amelyik által tovább nyitja illetve zárja a levegő útját....de ezt nem tudom biztosra csak valószinűsitem.. Gondolom, ha igy van többünknek is, annak úgy is kell lennie. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 az lenne a kérdésem hogy a C14NZ astránál a légszűrőházon levő hideg meleg levegő állító csappantyú meleg motornál se zárja el teljesen a meleg levegő utját, hanem kb fél állásban megáll, ezen hogy lehetne javítani hogy teljesen nyisson - zárjon? hideg motornál zár rendesen a friss levegő fele és nyit a meleg fele. ha nem kap vákumot akkor kéne neki teljesen nyitnia hideg levegő fele és elzárnia a meleg levegő útját? a hideg-meleg állító nem vákumot használ, az bowdenes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 a hideg-meleg állító nem vákumot használ, az bowdenes. a légszűrőházon a frisslevegő és a kipufogó felől érkező levegőt állító csappantyú bowdenes??? vákumos az. áááá.... hát úgy látom itt csak egyre messzebb kerülök a megoldástól..... na mindegy, visszarakom így, próbálom még tisztogatni a csappantyút hát ha akkor teljesen le tudná zárni a meleg levegőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 bocs, én a szellőztetőről beszéltem, nem vettem észre, hogy te másról <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyorbiro Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 Sziasztok! Na fejlemény van. Találtam a közelben egy generátor felújítással foglalkozó céget. A 2 csapágy cseréje 9500Ft nettó, és nincs rá garancia, mert ez csak részleges felújítás. A teljes felújítás (szénkefe, csapágy, és még valami gyűrű?) 16 nettó, így viszont van fél év gari. A harmadik lehetőség, hogy 4000 nettóért adnak nekem 2 csapágyat, "azt szevasz". Szerintetek mennyire "veszélyes" házilag nekiállni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 Sziasztok! Na fejlemény van. Találtam a közelben egy generátor felújítással foglalkozó céget. A 2 csapágy cseréje 9500Ft nettó, és nincs rá garancia, mert ez csak részleges felújítás. A teljes felújítás (szénkefe, csapágy, és még valami gyűrű?) 16 nettó, így viszont van fél év gari. A harmadik lehetőség, hogy 4000 nettóért adnak nekem 2 csapágyat, "azt szevasz". Szerintetek mennyire "veszélyes" házilag nekiállni? Hát... ha van csapágylehúzód valamint alapvető szerszámaid, akkor neki lehet állni, lehúzó nélkül szerintem nem érdemes. Már ha kell hozzá lehúzó is, szerintem kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyorbiro Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 Hát... ha van csapágylehúzód valamint alapvető szerszámaid, akkor neki lehet állni, lehúzó nélkül szerintem nem érdemes. Már ha kell hozzá lehúzó is, szerintem kell. Hát az sajnos nincsen. Akkor marad a drága szervíz... Köszönöm a választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 sziasztok! Az alapjárati motor szar ez tény, az okozhatja azt hogy ha hagyom motorfékkel gurulni akkor berángat picit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 Hát... ha van csapágylehúzód valamint alapvető szerszámaid, akkor neki lehet állni, lehúzó nélkül szerintem nem érdemes. Már ha kell hozzá lehúzó is, szerintem kell. a csapágyházból megnézném, hogy szeded ki lehúzóval <_< :) ha elszívsz egy cigit meg bedobsz egy sört közben, akkor szereléssel együtt fél óra az egész viszont ha már bontod, akkor szíjtárcsát is érdemes lehet cserélni Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyorbiro Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 a csapágyházból megnézném, hogy szeded ki lehúzóval <_< :) ha elszívsz egy cigit meg bedobsz egy sört közben, akkor szereléssel együtt fél óra az egész viszont ha már bontod, akkor szíjtárcsát is érdemes lehet cserélni Szíjtárcsát a főtengelyen, vagy a generátoron? Esetleg mind a kettőt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 Találtam a közelben egy generátor felújítással foglalkozó céget. A 2 csapágy cseréje 9500Ft nettó, és nincs rá garancia, mert ez csak részleges felújítás. A teljes felújítás (szénkefe, csapágy, és még valami gyűrű?) 16 nettó, így viszont van fél év gari. A harmadik lehetőség, hogy 4000 nettóért adnak nekem 2 csapágyat, "azt szevasz". Szerintetek mennyire "veszélyes" házilag nekiállni? Na ezek is jól lehúznának -már bocs de ha van egy kis kézügyességed simán megcsinálod magad ezeknek az árának a feléből.. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 Szíjtárcsát a főtengelyen, vagy a generátoron? Esetleg mind a kettőt? legalább a generátoron ha van kedved, mindkettőt Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyorbiro Elküldve Június17, 2009 Megoszt Elküldve Június17, 2009 Na akkor hétvégén kibelezem a gépet. Ékszíjtárcsát Oplenél vegyem, vagy valami jobb ötlet? Csapágyból fogadjam el a generátor-szervíz csapágyait, vagy csapágybolt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts