Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Üdv társak.

brezsó válaszával az a gondom,hogy ebben nincs immo,és nem azzal van a gondom hogy berakom a kulcsot akkor kínlódik,hanem ha ráadom a gyújtást akkor már villog össze-vissza,és a kiolvasáshoz ha összezárom az A-B lábat,akkor sem csinál semmit.De azért köszi neki,hogy próbál segíteni.Menet közben azt csinálja,hogy mikor olyanja van,akkor be-bevillog a hibajelző lámpicsek(de megjegyzem,sosem marad folyamatosan világítva,és lehet ezért nem tudom kiolvasni a hibát,vagy tényleg a BC a halott),a motor olyankor berángat,a fordulatszámmérőm meg össze vissza mutat,vagy lefekszik teljesen,vagy ingadozik.Ritka mikor a valós fordulatot mutatja.Most átugrok csongrádra bontóba,ott van BC,megpróbálom bele,ha jó akkor jó,ha nem akkor sztem már csak kontakt hiba lesz.Már én sem tudok másra gondolni.

Köszi a segítséget eddig is.Majd írom mire jutottam.

Üdv:

Link to comment
Megosztás:

Üdv társak.

brezsó válaszával az a gondom,hogy ebben nincs immo,és nem azzal van a gondom hogy berakom a kulcsot akkor kínlódik,hanem ha ráadom a gyújtást akkor már villog össze-vissza,és a kiolvasáshoz ha összezárom az A-B lábat,akkor sem csinál semmit.De azért köszi neki,hogy próbál segíteni.Menet közben azt csinálja,hogy mikor olyanja van,akkor be-bevillog a hibajelző lámpicsek(de megjegyzem,sosem marad folyamatosan világítva,és lehet ezért nem tudom kiolvasni a hibát,vagy tényleg a BC a halott),a motor olyankor berángat,a fordulatszámmérőm meg össze vissza mutat,vagy lefekszik teljesen,vagy ingadozik.Ritka mikor a valós fordulatot mutatja.Most átugrok csongrádra bontóba,ott van BC,megpróbálom bele,ha jó akkor jó,ha nem akkor sztem már csak kontakt hiba lesz.Már én sem tudok másra gondolni.

Köszi a segítséget eddig is.Majd írom mire jutottam.

Szia! Biztos nálam is jön majd okosabb, de ha álló motornál ráadott gyújtással villog az a lámpa, akkor nem a fordulatszámjel hiánya miatt csinálja, hanem valami kontakhiba lesz inkább. Szabályosan villog? Mert az tényleg immo hibát jelez. Vagy csak úgy összevissza. Ha ki volt szedve a műszeregység, és azóta van a gondod, akkor eléggé valószínű, hogy összefügg vele. Én azért kivenném mégegyszer és alaposan megnézném, nincs-e esetleg valamelyik szál elpattanva a fólián, illetve a vezetékek, csatlakozók átnézése is kellene.

Link to comment
Megosztás:

Üdv társak.

brezsó válaszával az a gondom,hogy ebben nincs immo,és nem azzal van a gondom hogy berakom a kulcsot akkor kínlódik,hanem ha ráadom a gyújtást akkor már villog össze-vissza,és a kiolvasáshoz ha összezárom az A-B lábat,akkor sem csinál semmit.De azért köszi neki,hogy próbál segíteni.Menet közben azt csinálja,hogy mikor olyanja van,akkor be-bevillog a hibajelző lámpicsek(de megjegyzem,sosem marad folyamatosan világítva,és lehet ezért nem tudom kiolvasni a hibát,vagy tényleg a BC a halott),a motor olyankor berángat,a fordulatszámmérőm meg össze vissza mutat,vagy lefekszik teljesen,vagy ingadozik.Ritka mikor a valós fordulatot mutatja.Most átugrok csongrádra bontóba,ott van BC,megpróbálom bele,ha jó akkor jó,ha nem akkor sztem már csak kontakt hiba lesz.Már én sem tudok másra gondolni.

Köszi a segítséget eddig is.Majd írom mire jutottam.

Üdv:

Szia! Biztos nálam is jön majd okosabb, de ha álló motornál ráadott gyújtással villog az a lámpa, akkor nem a fordulatszámjel hiánya miatt csinálja, hanem valami kontakhiba lesz inkább. Szabályosan villog? Mert az tényleg immo hibát jelez. Vagy csak úgy összevissza. Ha ki volt szedve a műszeregység, és azóta van a gondod, akkor eléggé valószínű, hogy összefügg vele. Én azért kivenném mégegyszer és alaposan megnézném, nincs-e esetleg valamelyik szál elpattanva a fólián, illetve a vezetékek, csatlakozók átnézése is kellene.

Esetleg a generátornál lehet valami gebasz? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nos, remélem jön valaki okosabb is tőlem, de nekem akkor villog a lámpa ha a "hamis" kulcsot teszem bele...vagyis a másoltatottat, amiben nincs chip és az immo miatt villog. Na, de azzal be sem indul mig neked igen. A hibát, jut eszembe, talán nem is villogással jelzi hanem folyamatosan világit.. :lol: Ha van immobilizer a kocsidban, akkor az körül nézz körül...vagy keress meg egy szakit mert én csak tudatlanul tippelgetek ;) Kiszedted a műszeregységet? Megnézted, hogy nincs-e ott valami bibi? Nem testel-e le valamelyik vezeték mert pl. sérült a szigetelése? Sajnos nem tudok igazán jót mondani. ;)

Hééééé, cartársak! :D Segitsetek már Robi barátunknak! :D :lol:

Nekem a másolatban is ott az immo chip. Gyári tartalékkulcs. Nem értem, hogy a Tiédben miért nincs benne. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok új vagyok itt, most reggeltem, van egy 98 F Caravanom, amin a fütés kapcsolok nem világítanak. A 3 közűl eggyik sem. A lapcsolokat levettem de nincs mögöttük izzó, lejebb azonban nem bontottam. Létezik, hogy a98-ban még nem is volt világítos?

Ez azért lenne furi mondjuk mert a kesztyűtartó meg fényárban úszik.

Várom a válaszokat előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok új vagyok itt, most reggeltem, van egy 98 F Caravanom, amin a fütés kapcsolok nem világítanak. A 3 közűl eggyik sem. A lapcsolokat levettem de nincs mögöttük izzó, lejebb azonban nem bontottam. Létezik, hogy a98-ban még nem is volt világítos?

Ez azért lenne furi mondjuk mert a kesztyűtartó meg fényárban úszik.

Várom a válaszokat előre is köszi

Egyszerre elég 1 topikban is megkérdezni.

Van 3 rizsizzó, de ahhoz jobban szét kell szedned a középkonzolt, sokszor volt már róla szó, ha visszalapozol valamelyik topikban, megtalálod. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok új vagyok itt, most reggeltem, van egy 98 F Caravanom, amin a fütés kapcsolok nem világítanak. A 3 közűl eggyik sem. A lapcsolokat levettem de nincs mögöttük izzó, lejebb azonban nem bontottam. Létezik, hogy a98-ban még nem is volt világítos?

Ez azért lenne furi mondjuk mert a kesztyűtartó meg fényárban úszik.

Várom a válaszokat előre is köszi

Három izzó világítja meg. Lehet van GyIK-ban leírás, de azért leírom tömören.

Középkonzol kiszerelése:

Kormányburkolatot lebontod: Alul fogja 3 csavar, a kormány mögött 1-1, el vannak rejtve vakdugóval. Leszeded a kormányburkolatot, mindkét részét. A műszeregység takaróját is leszeded, kettő csavar fent van, kettő meg alul, amit eddig a kormányburkolat takart. Két felső szellőzőrács kipattintása, azok mögött felül 2 csavar kiteker. Gumilap felszed a kijelző előtt, ott találsz négy csavart, kitekered mindet. Kipattintod az összes gombot a fűtéskonzolból. A két szélső mögött ismét két csavar. Alul lent a két szélén van még csavar, kiteker. Valamint van egy még a kormány mögött, a műszeregység takaróelemének jobb alsó csavarja alatt is egy, ami még fogja a középkonzolt.

Kijelzőt kihúzod, lehúzod a csatit. Kiszeded az autórádiót. Kihúzod a konzolt amennyire csak tudod. Felül kipattintod az elakadásjelző csatiját, meg ügye belőle a kapcsolót. Kiszeded az autórádió beépítőkeretjéből a csatit és az antenna csatit. Ennyi, ki is jött az egész. A fűtéskonzolról leszeded a műanyag, jelzéseket tartalmazó burkolatot és egyből látod is a két szélső izzót. Valamint van egy középen is, ami a hátsó szélvédőfűtés kapcsolójának az izzója.

Nagyjából ennyi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Három izzó világítja meg. Lehet van GyIK-ban leírás, de azért leírom tömören.

Középkonzol kiszerelése:

Kormányburkolatot lebontod: Alul fogja 3 csavar, a kormány mögött 1-1, el vannak rejtve vakdugóval. Leszeded a kormányburkolatot, mindkét részét. A műszeregység takaróját is leszeded, kettő csavar fent van, kettő meg alul, amit eddig a kormányburkolat takart. Két felső szellőzőrács kipattintása, azok mögött felül 2 csavar kiteker. Gumilap felszed a kijelző előtt, ott találsz négy csavart, kitekered mindet. Kipattintod az összes gombot a fűtéskonzolból. A két szélső mögött ismét két csavar. Alul lent a két szélén van még csavar, kiteker. Valamint van egy még a kormány mögött, a műszeregység takaróelemének jobb alsó csavarja alatt is egy, ami még fogja a középkonzolt.

Kijelzőt kihúzod, lehúzod a csatit. Kiszeded az autórádiót. Kihúzod a konzolt amennyire csak tudod. Felül kipattintod az elakadásjelző csatiját, meg ügye belőle a kapcsolót. Kiszeded az autórádió beépítőkeretjéből a csatit és az antenna csatit. Ennyi, ki is jött az egész. A fűtéskonzolról leszeded a műanyag, jelzéseket tartalmazó burkolatot és egyből látod is a két szélső izzót. Valamint van egy középen is, ami a hátsó szélvédőfűtés kapcsolójának az izzója.

Nagyjából ennyi. :lol:

Azt a három kicsi izzót ki lehet cserélni lebontás nélkül is... :D

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Drága művelet az olajteknő tömítés csere? mert szerintem engedi az olajat mert körbe "kencés".... :lol:

Emlékeim szerint az olajteknő tömítés olyan 800-1500 forint körül lehet, meg nem árt hozzá venni azt a pros, vagy fekete pasztát amivel oda is lehet ragasztani a tömítés mindkét oldalhoz. Én is cserélem mert szivárog, de összekötöm az öszi olajcserével.

Link to comment
Megosztás:

1500 körül van a tömítés, plusz a meló, amit gondolom te csinálsz. :D

Emlékeim szerint az olajteknő tömítés olyan 800-1500 forint körül lehet, meg nem árt hozzá venni azt a pros, vagy fekete pasztát amivel oda is lehet ragasztani a tömítés mindkét oldalhoz. Én is cserélem mert szivárog, de összekötöm az öszi olajcserével.

Köszi, akkor annyira nem vész...

Ááá nem én...két oka is van...nem értek hozzá, a másik hogy helyem sincs hozzá :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi, akkor annyira nem vész...

Ááá nem én...két oka is van...nem értek hozzá, a másik hogy helyem sincs hozzá :lol:

Nem kell érteni hozzá, leereszted az olajat előtte vagy közben ízlés szerint, kitekered a kupac csavart, megpucolod a felfekvési felületeket, és visszateszed az új tömítéssel a teknőt. Na ja egy akna nem árt hozzá. Gyere este talira és megcsináljuk. :lol: Vagy legalább is elkezdjük. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem kell érteni hozzá, leereszted az olajat előtte vagy közben ízlés szerint, kitekered a kupac csavart, megpucolod a felfekvési felületeket, és visszateszed az új tömítéssel a teknőt. Na ja egy akna nem árt hozzá. Gyere este talira és megcsináljuk. :lol: Vagy legalább is elkezdjük. :lol:

Nemtom nálatok ez hogy megy, de nekem még a kipufogót is le kell oldani hozzá az öntvény csonkról. Másképp nem fér ki a teknyő.... :D

Link to comment
Megosztás:

Na ja egy akna nem árt hozzá.

Főleg hogy a kipufogót is le kell kötni. Pár éve cseréltem, megpróbáltam gyors lenni, de biztos tartott vagy 2 órán át. Először is körbe kellett vágni késsel a régi tömítést, mert verhettem gumikalapáccsal, feszíthettem csavarhúzóval, majd 15 év alatt jól összegyógyult. Aztán lekötni a kipuffot (ez könnyen ment), lekapirgálni a régi tömítést, pasztázni az újat és mehet vissza az egész.

Link to comment
Megosztás:

Nemtom nálatok ez hogy megy, de nekem még a kipufogót is le kell oldani hozzá az öntvény csonkról. Másképp nem fér ki a teknyő.... :lol:

Főleg hogy a kipufogót is le kell kötni. Pár éve cseréltem, megpróbáltam gyors lenni, de biztos tartott vagy 2 órán át. Először is körbe kellett vágni késsel a régi tömítést, mert verhettem gumikalapáccsal, feszíthettem csavarhúzóval, majd 15 év alatt jól összegyógyult. Aztán lekötni a kipuffot (ez könnyen ment), lekapirgálni a régi tömítést, pasztázni az újat és mehet vissza az egész.

Ja persze! A kipuff! :D Mentségemre legyen, hogy amikor mi legutóbb cserétünk szét volt borítva a motor a vezszíjszakadás miatt igy amikor vettük le a teknőt már rég nem volt útba a kipuffcső. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na sziasztok.

Megjöttem,benne az új "computer" a kecskében,és szépen muzsikál. :lol:

Most viszont volt egy olyan,hogy odafelé menetben a régi comp-pal azt csinálta,hogy világítva maradt a hibajelző lámpám,gyors parkír,és drót meg hibakiolvasás.Az eredmény egy 42-es hibakód,ami a "Sebesség érzékelõ - feszültség túl magas" jelenti.Folytattam utamat a bontóba,mondom úgyis új elektrik kerül a vasba,majd eltünik,lehet mondom a rossz elektrik dobja ki a hibát.Odaérek,új elektronika be,alapjárat -fordulatszámmérő helyrejött,és úgy a tizedik indítás után a 42-es hibakód megint előjött az új motyóval is.Na mondom zsír,valami csak nem jó.Telefon,ismerős villamosági felhív,és mondja,hogy a vezérlő lehet nem jó jelet kap a kilóméteróráról és azért ír hibát.Ez volt kb.3 órája,azóta 6-szor lett legalább indítva,de még nem jött elő a hiba.Erre mit tudtok mondani? :D Mert én már megint nem tom mi lehet ez.Szerintetek is a kilóméteróráról kapja a jelet a vezérlő?Mert a váltónál nincs semmilyen vezeték a kilóméteróraspirál melett.

Üdv:Róbert

Link to comment
Megosztás:

Ami csak az ajtókhoz jó? :lol:

Igen. Nekem "nem jutott" gyári tartalékkulcs..máig sem értem miért nem volt hozzá :D ..ezért hirtelenjében másoltattam egyet közvetlenül az autó megvásárlása után, hogy a csomiteret meg a tankot ne kelljen a jó kulccsal nyitogatni. Akarok majd chipeset is, az kb. 65-75euró, ha jól emlékszem valami ilyesmi összeget mondott a szalonban a fickó, de most arra nincs keret. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na sziasztok.

Megjöttem,benne az új "computer" a kecskében,és szépen muzsikál. :D

Most viszont volt egy olyan,hogy odafelé menetben a régi comp-pal azt csinálta,hogy világítva maradt a hibajelző lámpám,gyors parkír,és drót meg hibakiolvasás.Az eredmény egy 42-es hibakód,ami a "Sebesség érzékelõ - feszültség túl magas" jelenti.Folytattam utamat a bontóba,mondom úgyis új elektrik kerül a vasba,majd eltünik,lehet mondom a rossz elektrik dobja ki a hibát.Odaérek,új elektronika be,alapjárat -fordulatszámmérő helyrejött,és úgy a tizedik indítás után a 42-es hibakód megint előjött az új motyóval is.Na mondom zsír,valami csak nem jó.Telefon,ismerős villamosági felhív,és mondja,hogy a vezérlő lehet nem jó jelet kap a kilóméteróráról és azért ír hibát.Ez volt kb.3 órája,azóta 6-szor lett legalább indítva,de még nem jött elő a hiba.Erre mit tudtok mondani? :lol: Mert én már megint nem tom mi lehet ez.Szerintetek is a kilóméteróráról kapja a jelet a vezérlő?Mert a váltónál nincs semmilyen vezeték a kilóméteróraspirál melett.

Üdv:Róbert

Mondtuk már, hogy valószinűleg a műszeregység környékén csesztél el valamit ha csak az után jelentkezett a hiba miután izzókat cseréltél.... Nem is értem miért a bonyolultabb végén kezdted - elmentél új "agyért" - amikor otthon szépen átnézheted a műszert. Szedd már ki végre és nézd át alaposan! :lol: Vagy vidd el a villamossági szerelő ismidhez ha te nem mersz hozzányúlni!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.