Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

..gyújtásmodul a hibás, mint nekem volt, szerintem :D Az egy nyomtatott áramkörféle izé kis bisz-baszokkal és be van öntve valami gyantafélével - vagyis nem lehet szétszedni - és ha abban valami érintkezési hiba van akkor cibálásra ideiglenesen "helyreállhat"...én ezt gondolom. Viszont a hő és egyéb hatásokra valamitől elromlik megint újra és újra. Ekkor megcibálod és megint jó.. Nem tudom mi és hogyan működik, de én mindenkinek ezt mondom hasonló tünetekre.. :lol: Szerezz egy cseredarabot a bontós haverotoktól, szerintem.

És azt nem lehet kimérni, hogy amikor éppen nem indul, ad-e a szikrához áramot? Vagy ott akkora fesz van, hogy hazavágná a multimétert?

Ezek nem túl jó értékek. Igaz hogy a könyv 20-at ír maxnak, de az már működési határ... 10 lenne az optimális max.

Főleg a gyújtótrafó főkábele nem jó így. Lényeges még a szigeteltsége is, ha hajszálrepedések vannak a kábel

borításán, akkor szinte tuti hogy veszteséges.

És ennél is az a szabály, hogy csak gyárit? A multkor láttam a vaterán 5 ezerért bontatlan csomagolásban, de nem tudom milyet. Amúgy éjjel még nem láttam a kábelt szikrázni.

Link to comment
Megosztás:

És azt nem lehet kimérni, hogy amikor éppen nem indul, ad-e a szikrához áramot? Vagy ott akkora fesz van, hogy hazavágná a multimétert?

Halvány lila fingom sincs. :lol: Ezt épp tőlem kérdezed!? Nem értek én ilyenekhez, ide járok tanulni. Innen próbálok ellesni dolgokat. :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

És azt nem lehet kimérni, hogy amikor éppen nem indul, ad-e a szikrához áramot? Vagy ott akkora fesz van, hogy hazavágná a multimétert?

És ennél is az a szabály, hogy csak gyárit? A multkor láttam a vaterán 5 ezerért bontatlan csomagolásban, de nem tudom milyet. Amúgy éjjel még nem láttam a kábelt szikrázni.

Hazavágja.

Link to comment
Megosztás:

;)

Nekem is volt négyszer más és más szervizben, ebből kettő Opel szakszerviz/szalon volt, és egyik sem tudott mit mondani...vagyis mindegyik mást mondott, hogy mire gyanakodhatnék...egyik Opelosnál ott volt három napot és nekem is azt mondták..."nem produkálta a jelenséget és a számitógép nem mutat hibát...menjek addig vele amig végleg meg nem áll mert akkor kinyomozható" :lol:

Persze, ledöglöttem a kereszteződés közepén csúcsforgalom közeli helyzetben aznap amikor elhoztam onnan :D ..és mi lett volna ha egy vasúti átkelőn nem lendületből megyek át és azon fullad le!? :lol: Nekem a csati cibálására reagált, de szerintem ez nem előirás...nem biztos, hogy feltétlenül ugyanúgy csinál mindenkinél. Mindenképp javasolnám, hogy ha módodban áll akkor tégy egy próbát akár egy kölcsöndarabbal! ;)

Kereszteződésben lefulladós produkció nekem is volt, de szerencsére mire kizöldült a lámpa addigra sikerült beindítanom... megpróbálok akkor kölcsönbe szerezni egy gyújtásmodult, ha megint előjön a probléma. Bár ugye ha beszerelem és nem produkálja a hibát az ugye nem azt jelenti, hogy hiba megoldva :D De ezt még mindenképpen megéri, és ezt tényleg én is ki tudom cserélni.

Köszi az értékes hozzászólást Neked és a többieknek is!

Link to comment
Megosztás:

Kereszteződésben lefulladós produkció nekem is volt, de szerencsére mire kizöldült a lámpa addigra sikerült beindítanom... megpróbálok akkor kölcsönbe szerezni egy gyújtásmodult, ha megint előjön a probléma. Bár ugye ha beszerelem és nem produkálja a hibát az ugye nem azt jelenti, hogy hiba megoldva :lol: De ezt még mindenképpen megéri, és ezt tényleg én is ki tudom cserélni.

Köszi az értékes hozzászólást Neked és a többieknek is!

Igazán nincs mit, szivesen!

Csak a szitu komolyságának megértése végett pontositanék. A kereszteződés közepén fulladt le, balra kanyarodás közben, vagyis elindultam csak a zebrán átkelőket el kellett engednem. Ha a lámpa előtt fullad le, az kevésbé veszélyes, az inkább csak kellemetlen. :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv nektek,írtam már másik topikba is,de látom lehet ide kellett volna.:S

"Most írok először,segítség kellene.Ha esetleg van már ilyen hasonló hiba,akkor elég az oldal linkje is biggrin.gif

Egy 92'-es,1.6 caravanom van(C16NZ motoros),és a hiba a következő.

Beindítás után a fordulatszámmérőm nem mutat,esetleg hébe-hóba megmozdul vagy egy rövid időre feláll a fordulatra,de szokása ilyenkor villogni a kis narancssárga hibajelző lámpának,mint a stroboszkóp,és ilyenkor visszatetél a mutató és rángat a verda is.Fura módon a hibajelző nem marad világítva,hogy lenne valami hibája.Menni lehet a kocsival,de nem egész 4-500 az alapjárat,gondolom az alapjáratot nem tudja mihez állítani,és gondolom más sem jó,meg a motornak sem tesz jót.Az indukciós jeladót már néztem a gyújtáseloszóban,komplett tettem fel egy másik bontottat,de azzal is ez a hiba áll fent.Gondolok kontakt hibára,BC hibára,esetleg valakinek más ötlete?

Köszönöm a segítségeteket.Én már kimerültem szinte tőle."

És látom hasonló probléma adódik másnak is.

Üdv:Róbert

Link to comment
Megosztás:

Üdv nektek,írtam már másik topikba is,de látom lehet ide kellett volna.:S

"Most írok először,segítség kellene.Ha esetleg van már ilyen hasonló hiba,akkor elég az oldal linkje is biggrin.gif

Egy 92'-es,1.6 caravanom van(C16NZ motoros),és a hiba a következő.

Beindítás után a fordulatszámmérőm nem mutat,esetleg hébe-hóba megmozdul vagy egy rövid időre feláll a fordulatra,de szokása ilyenkor villogni a kis narancssárga hibajelző lámpának,mint a stroboszkóp,és ilyenkor visszatetél a mutató és rángat a verda is.Fura módon a hibajelző nem marad világítva,hogy lenne valami hibája.Menni lehet a kocsival,de nem egész 4-500 az alapjárat,gondolom az alapjáratot nem tudja mihez állítani,és gondolom más sem jó,meg a motornak sem tesz jót.Az indukciós jeladót már néztem a gyújtáseloszóban,komplett tettem fel egy másik bontottat,de azzal is ez a hiba áll fent.Gondolok kontakt hibára,BC hibára,esetleg valakinek más ötlete?

Köszönöm a segítségeteket.Én már kimerültem szinte tőle."

És látom hasonló probléma adódik másnak is.

Üdv:Róbert

Esetleg még az is megfordult a fejemben,hogy nem-e a műszerfal okozza,mert ugyanis másfél hónapja izzókat cseréltem benne,és esetleg ott lehet a hiba,de nem tudom van-e köze hozzá.

Köszi és üdv.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg még az is megfordult a fejemben,hogy nem-e a műszerfal okozza,mert ugyanis másfél hónapja izzókat cseréltem benne,és esetleg ott lehet a hiba,de nem tudom van-e köze hozzá.

Köszi és üdv.

Ilyenkor még kicsit nagy a pangás, majd oan 6 körültől, dőlnek majd az okosságok ;) addig relax :D ;)

Jah, mellesleg, valakinek lett már csapágyas a hűtőventije? :D :lol: nekem már olyan hangja van... cserébe járó motornál nem megy... Ha leállítom, és a gyújtást ráadom akkor elindul, de gyújtás nélkül se megy, meg járó mocinál se... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ilyenkor még kicsit nagy a pangás, majd oan 6 körültől, dőlnek majd az okosságok :) addig relax :D ;)

Jah, mellesleg, valakinek lett már csapágyas a hűtőventije? :D :lol: nekem már olyan hangja van... cserébe járó motornál nem megy... Ha leállítom, és a gyújtást ráadom akkor elindul, de gyújtás nélkül se megy, meg járó mocinál se... :lol:

Gyújtás nélkül érdekes is lenne, ha beindulna. ;)

Nekem meg sehogy sem működik. :D

Amúgy, nekem is csapágyas lett a régi. Megvan még, üzemel is, csak nagyon ronda hangja van. :D

Link to comment
Megosztás:

Gyújtás nélkül érdekes is lenne, ha beindulna. :lol:

Nekem meg sehogy sem működik. :D

Amúgy, nekem is csapágyas lett a régi. Megvan még, üzemel is, csak nagyon ronda hangja van. ;)

háde mé'? Haver nyégyütemű wartburgja is tudja hogy leállítás után még hűt vagy 1-1,5 percig. Ez meg ha leállítom elfőzi magát... :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

háde mé'? Haver nyégyütemű wartburgja is tudja hogy leállítás után még hűt vagy 1-1,5 percig. Ez meg ha leállítom elfőzi magát... :D :lol:

Nem sok értelme van, mert csak a hűtőben lévő vízet tudja lehűteni, mert leállítás után nem keringet a vízpumpa. Ha nagyon gondos akarsz lenni, csak akkor állítsd le, ha már a venti visszahűtötte a vizet és kikapcsolt.

Link to comment
Megosztás:

Nem főzi, mert leállított motornál már nincs ami melegítse a vizet és keringetni sem keringeti semmi. :D

Nem sok értelme van, mert csak a hűtőben lévő vízet tudja lehűteni, mert leállítás után nem keringet a vízpumpa. Ha nagyon gondos akarsz lenni, csak akkor állítsd le, ha már a venti visszahűtötte a vizet és kikapcsolt.

Jogos, eddig nem jutott el azzagyam :lol: :lol: De az igazi próobléma az hogy járó motornál sem megy. (akkor pedig van keringés is, meg melegedés is) Egy darabig úgy voltam vele hogy egyhétdéer... a jóisten se hallja meg ha a traktor mellett megy a venti, de megnéztem, és nem ment. utána leállítottam, gyújtás rá, és akkor meg elindult. :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv nektek,írtam már másik topikba is,de látom lehet ide kellett volna.:S

"Most írok először,segítség kellene.Ha esetleg van már ilyen hasonló hiba,akkor elég az oldal linkje is biggrin.gif

Egy 92'-es,1.6 caravanom van(C16NZ motoros),és a hiba a következő.

Beindítás után a fordulatszámmérőm nem mutat,esetleg hébe-hóba megmozdul vagy egy rövid időre feláll a fordulatra,de szokása ilyenkor villogni a kis narancssárga hibajelző lámpának,mint a stroboszkóp,és ilyenkor visszatetél a mutató és rángat a verda is.Fura módon a hibajelző nem marad világítva,hogy lenne valami hibája.Menni lehet a kocsival,de nem egész 4-500 az alapjárat,gondolom az alapjáratot nem tudja mihez állítani,és gondolom más sem jó,meg a motornak sem tesz jót.Az indukciós jeladót már néztem a gyújtáseloszóban,komplett tettem fel egy másik bontottat,de azzal is ez a hiba áll fent.Gondolok kontakt hibára,BC hibára,esetleg valakinek más ötlete?

Köszönöm a segítségeteket.Én már kimerültem szinte tőle."

És látom hasonló probléma adódik másnak is.

Üdv:Róbert

Esetleg még az is megfordult a fejemben,hogy nem-e a műszerfal okozza,mert ugyanis másfél hónapja izzókat cseréltem benne,és esetleg ott lehet a hiba,de nem tudom van-e köze hozzá.

Köszi és üdv.

Nos, nem én vagyok az a szaki, de mintha már szóba került volna hasonló :lol: Én gyanakodnék, hogy valami a műszeregységnél nem kóser - főleg ha a volt benne matatva - talán tényleg valami vezeték vagy érintkezési hiba okozza a gondot. Nincs jel, nem méri a valós fordulatot igy az ECU nem tudja mitévő legyen...hát bök egy hibalámpicseket. Esetleg megpróbálhatád kivillogtatni, ha már egyszer úgyis jelzi a műszer! :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Reggel nekiálltam,mondom kiolvasom a hibát a dobozból,de az jött elő,hogy ha simán ráadom a gyújtást úgy hogy még az A és B lábat össze sem kötöttem,már akkor össze-vissza villog a lámpicsek.Ha összekötöm,akkor sem csinál semmit.Szóval teljes tanácstalan vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Reggel nekiálltam,mondom kiolvasom a hibát a dobozból,de az jött elő,hogy ha simán ráadom a gyújtást úgy hogy még az A és B lábat össze sem kötöttem,már akkor össze-vissza villog a lámpicsek.Ha összekötöm,akkor sem csinál semmit.Szóval teljes tanácstalan vagyok.

Nos, remélem jön valaki okosabb is tőlem, de nekem akkor villog a lámpa ha a "hamis" kulcsot teszem bele...vagyis a másoltatottat, amiben nincs chip és az immo miatt villog. Na, de azzal be sem indul mig neked igen. A hibát, jut eszembe, talán nem is villogással jelzi hanem folyamatosan világit.. :lol: Ha van immobilizer a kocsidban, akkor az körül nézz körül...vagy keress meg egy szakit mert én csak tudatlanul tippelgetek :D Kiszedted a műszeregységet? Megnézted, hogy nincs-e ott valami bibi? Nem testel-e le valamelyik vezeték mert pl. sérült a szigetelése? Sajnos nem tudok igazán jót mondani. ;)

Hééééé, cartársak! :D Segitsetek már Robi barátunknak! ;) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.