Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hi. Van egy 93as 1,4 si opel astram. Sima fordulatszámmérős műszerfalam van. Ha mégis szeretnék fordulatszámmérős műszerfalat, lehetséges e? illetve milyen átalakítások szükségesek, meglehet e csinálni házilag minimális mechanikai és elektronikai ismeretekkel? Még sose láttam szétszedve egyiket se tehát most így gőzöm sincs róla. Mindenfajta segítséget szívesen vennék:)

Ez kicsit FAIL! lett. :lol:

GyIK-ban találsz róla leírást. :D

Elküldve

Figyeljetek már! Megint előjött a szokásos probléma, hogy indítozok, de nincs szikra. Laza csuklómozdulattal elővarázsoltam a kesztyűtartóból az új multimétert, és elkezdtem keresni a hibát. Először a gyujtótrafó, és az elosztófedél közötti kábelt próbáltam kimérni a szakadásvizsgálóval. Ugye sípolnia lellett volna ha nincs szakadás, de tök néma volt. Egy darabig próbálgattam, de aztán meguntam, és a szokásos csati-kábel cibállás után a motor elindult, és mentem a dolgomra. Na most akkor rosszul kerestem a hibát, vagy a kábel kuka? De akkor most miért megy a kocsi?

Elküldve
Figyeljetek már! Megint előjött a szokásos probléma, hogy indítozok, de nincs szikra. Laza csuklómozdulattal elővarázsoltam a kesztyűtartóból az új multimétert, és elkezdtem keresni a hibát. Először a gyujtótrafó, és az elosztófedél közötti kábelt próbáltam kimérni a szakadásvizsgálóval. Ugye sípolnia lellett volna ha nincs szakadás, de tök néma volt. Egy darabig próbálgattam, de aztán meguntam, és a szokásos csati-kábel cibállás után a motor elindult, és mentem a dolgomra. Na most akkor rosszul kerestem a hibát, vagy a kábel kuka? De akkor most miért megy a kocsi?

Ha sípol, akkor nincs szakadás. Ha nem sípol, akkor szakadás van. :lol: Tehát ott valami szakadásnak kellene lennie, ha a vezeték két végére raktad a csúcsokat és nem riogatott.

Elküldve
Ha sípol, akkor nincs szakadás. Ha nem sípol, akkor szakadás van. :lol:

Hát ez nem sípolt, de akkor utánna miért indult el a kocsi? Lehet, hogy az eredeti helyén meghajtva érnek össze a szakadt kábelvégek?

Elküldve
Hát ez nem sípolt, de akkor utánna miért indult el a kocsi? Lehet, hogy az eredeti helyén meghajtva érnek össze a szakadt kábelvégek?

Elképzelhető.

De a múltkori talin mondtad, hogy járó motornál megrángattad a csatikat, de nem reagált rá a motor, járt rendesen, nem?

Elküldve
Elképzelhető.

De a múltkori talin mondtad, hogy járó motornál megrángattad a csatikat, de nem reagált rá a motor, járt rendesen, nem?

Igen így van, ha jár a motor akkor hiába rángatom nem áll le. csak néha nem akar elindulni, csak ha megcibálok mindent. Ezért volt nálam multiméter, de nem sokra mentem vele. Mindegy ezt a kábelt még egyszer megsasolom rendesen.

Elküldve
Igen így van, ha jár a motor akkor hiába rángatom nem áll le. csak néha nem akar elindulni, csak ha megcibálok mindent. Ezért volt nálam multiméter, de nem sokra mentem vele. Mindegy ezt a kábelt még egyszer megsasolom rendesen.

Legjobban úgy lehet szakadást vizsgálni, ha a vezeték mindkét végén a szálakat egyesével elkezdet kihúzni. Nem kell nagy erő ahhoz, hogy a szakadt szál kijöjjön. :lol:

Elküldve
Legjobban úgy lehet szakadást vizsgálni, ha a vezeték mindkét végén a szálakat egyesével elkezdet kihúzni. Nem kell nagy erő ahhoz, hogy a szakadt szál kijöjjön. :lol:

Hát azért ha sodrott szál akkor nem biztos, hogy középról kijön a szakadt vég. Meg ennek rá van préselve a végére a pipa csatlakozója. Ha veszek másikat akkor majd végigvágom szikével.

Elküldve
Hát azért ha sodrott szál akkor nem biztos, hogy középról kijön a szakadt vég. Meg ennek rá van préselve a végére a pipa csatlakozója. Ha veszek másikat akkor majd végigvágom szikével.

Kijön az. Főleg ha teljesen szakadt. Lehet azzal az egy szállal kihúzod az egészet. :D De ha préselt, akkor inkább ne csináld meg.

Cégnél kaptunk speckó fáziskeresőt. Olyan, hogy csak a vezeték közelébe kell tenned és már világít illetve sípol. Ilyen kéne neked is csak 12V-os kiadásban és akkor azzal remekül lehetne szakadást keresni. Ott elvágni, összeforraszt és ööm bódottá. :lol:

Elküldve
Figyeljetek már! Megint előjött a szokásos probléma, hogy indítozok, de nincs szikra. Laza csuklómozdulattal elővarázsoltam a kesztyűtartóból az új multimétert, és elkezdtem keresni a hibát. Először a gyujtótrafó, és az elosztófedél közötti kábelt próbáltam kimérni a szakadásvizsgálóval. Ugye sípolnia lellett volna ha nincs szakadás, de tök néma volt. Egy darabig próbálgattam, de aztán meguntam, és a szokásos csati-kábel cibállás után a motor elindult, és mentem a dolgomra. Na most akkor rosszul kerestem a hibát, vagy a kábel kuka? De akkor most miért megy a kocsi?

Ha jól értettem, akkor a gyújtótrafóból kijövő "gyertyakábelt" akartad kimérni szakadás vizsgálóval. Ez egy szénszálas vezeték, aminek jelentős ellenállása van. Azon neked nem fog csipogni a csipogód! Mérj inkább ellenállást!

Elküldve
Ha jól értettem, akkor a gyújtótrafóból kijövő "gyertyakábelt" akartad kimérni szakadás vizsgálóval. Ez egy szénszálas vezeték, aminek jelentős ellenállása van. Azon neked nem fog csipogni a csipogód! Mérj inkább ellenállást!

Értem , kösz, és mennyi az annyi, amikor még jó? :lol:

Elküldve
Értem , kösz, és mennyi az annyi, amikor még jó? :lol:

Nekem, amikor mértem, 4,5-től 7-ig voltak...a leghosszabb volt 7 mig a többi három között kisebb eltérések voltak - és azt mondták jó az még. Erre fel tegnap az a "7-es" eltörött nyakban amikor ki akartam húzni gyertyacsere céljából. Szerintem már el is volt repedve benne az a fém "cső". Tehát olyan 5 környékén gondolom a jó értékeket, de lehet hogy tévedek. :D :lol:

Mellesleg úgy hekkeltem össze a Skodámból visszamaradt gyertyakábellel a dugóját ami az elosztóra megy és azon tizen túli érték volt mérhető és mégis ment gond nélkül. Mivel mindenhol csak rendelnek - ami leghamarabb holnap délután van meg - egy Chevrolet(exDaewoo) szalonból/szervizből szereztem egyet, amolyan univerzálisat ideiglenesen mert holnap megint kell mennem Pozsonyba.

Elküldve
Nekem, amikor mértem, 4,5-től 7-ig voltak...a leghosszabb volt 7 mig a többi három között kisebb eltérések voltak - és azt mondták jó az még. Erre fel tegnap az a "7-es" eltörött nyakban amikor ki akartam húzni gyertyacsere céljából. Szerintem már el is volt repedve benne az a fém "cső". Tehát olyan 5 környékén gondolom a jó értékeket, de lehet hogy tévedek. :lol: :D

Mellesleg úgy hekkeltem össze a Skodámból visszamaradt gyertyakábellel a dugóját ami az elosztóra megy és azon tizen túli érték volt mérhető és mégis ment gond nélkül. Mivel mindenhol csak rendelnek - ami leghamarabb holnap délután van meg - egy Chevrolet(exDaewoo) szalonból/szervizből szereztem egyet, amolyan univerzálisat ideiglenesen mert holnap megint kell mennem Pozsonyba.

Ha jól emlékszem 2-5 ig kell lenni az összesnek!

Elküldve
Ha jól emlékszem 2-5 ig kell lenni az összesnek!

"Így csináld..." szerint 3-20 kOhm. Nappokban mértem, nekem még aránylag friss kábelekkel a 2 hosszabb volt magasabb érezhetően (5 körül), és mindegyik benne volt 2-5-ben. Az a baj, hogy nem csak az ellenállás számít, hanem a szigetelés állapota is, amit házi módszerekkel nehéz kimérni.

Elküldve
Nekem, amikor mértem, 4,5-től 7-ig voltak...a leghosszabb volt 7 mig a többi három között kisebb eltérések voltak - és azt mondták jó az még. Erre fel tegnap az a "7-es" eltörött nyakban amikor ki akartam húzni gyertyacsere céljából. Szerintem már el is volt repedve benne az a fém "cső". Tehát olyan 5 környékén gondolom a jó értékeket, de lehet hogy tévedek. :lol: :D

Mellesleg úgy hekkeltem össze a Skodámból visszamaradt gyertyakábellel a dugóját ami az elosztóra megy és azon tizen túli érték volt mérhető és mégis ment gond nélkül. Mivel mindenhol csak rendelnek - ami leghamarabb holnap délután van meg - egy Chevrolet(exDaewoo) szalonból/szervizből szereztem egyet, amolyan univerzálisat ideiglenesen mert holnap megint kell mennem Pozsonyba.

Erről nekem azonnal az a vicc jutott eszembe, hogy a kapitány leszól a gépházba: MENNYI? gépház vissza: MI MENNYI? ......

Te is odaírhattad volna, hogy liter, vagy kilométer, vagy kilogramm, vagy pofon.....

Elküldve
Nah, kimértem a gyujtókábeleket, a trafó és az elosztó közöttí 19 Kohm, a többi sorba (hosszabbtól indulva) 19-17-17-11. :lol:

Teljesen jó értékek. :D

Elküldve
Teljesen jó értékek. :lol:

Háááát.... a könyv szerint 3-20 íg jó, határérték, de nem tudom okozhatja-e szokásos nem indulást. Ha hozzávesszük, hogy ha elindult akkor már nem áll le, mert melegen csökken az ellenállásuk, vagy nem?

Elküldve
Háááát.... a könyv szerint 3-20 íg jó, határérték, de nem tudom okozhatja-e szokásos nem indulást. Ha hozzávesszük, hogy ha elindult akkor már nem áll le, mert melegen csökken az ellenállásuk, vagy nem?

Hőmérséklettől inkább a mágneses tere illetve mágnesezhetősége változik. Weller páka elv. :D

Egyébként ezeket szoktad megrángatni, vagy a gyújtásmodulnál a csatit a hall jeladónak pl? Mermost nem emlékszem, hogy múltkor a talin mit mondtál. :lol: De amúgy ha az egyik kábel lenne szar, akkor 3 hengerrel még el kéne hogy induljon, vagy próbálkozna az indulásra...

Elküldve
Hőmérséklettől inkább a mágneses tere illetve mágnesezhetősége változik. Weller páka elv. :D

Egyébként ezeket szoktad megrángatni, vagy a gyújtásmodulnál a csatit a hall jeladónak pl? Mermost nem emlékszem, hogy múltkor a talin mit mondtál. :lol: De amúgy ha az egyik kábel lenne szar, akkor 3 hengerrel még el kéne hogy induljon, vagy próbálkozna az indulásra...

Hát ez az, sorrendben a "főkábelt" rángattam a mi az elosztótól megy a trafóra, a kábeleket meg se néztem egyenként, leírtad, hogy miért, aztán a trafó, modul csatijait. Ekkor már indul. A csatikat már leszedtem teljesen, kibujtattam őket a műanyag foglalatból csiszpapír+kihajtogatás, meg az ellendarabot is megsmirgkiztem. Kb. minden 6-8-ra nem indul, a fent leírt cibállás után szinte azonnal. Biztos, hogy gyujtás gond, mert ilyenkor szikra nincs, azt már kiderítettem.

Elküldve
Hát ez az, sorrendben a "főkábelt" rángattam a mi az elosztótól megy a trafóra, a kábeleket meg se néztem egyenként, leírtad, hogy miért, aztán a trafó, modul csatijait. Ekkor már indul. A csatikat már leszedtem teljesen, kibujtattam őket a műanyag foglalatból csiszpapír+kihajtogatás, meg az ellendarabot is megsmirgkiztem. Kb. minden 6-8-ra nem indul, a fent leírt cibállás után szinte azonnal. Biztos, hogy gyujtás gond, mert ilyenkor szikra nincs, azt már kiderítettem.

..gyújtásmodul a hibás, mint nekem volt, szerintem :D Az egy nyomtatott áramkörféle izé kis bisz-baszokkal és be van öntve valami gyantafélével - vagyis nem lehet szétszedni - és ha abban valami érintkezési hiba van akkor cibálásra ideiglenesen "helyreállhat"...én ezt gondolom. Viszont a hő és egyéb hatásokra valamitől elromlik megint újra és újra. Ekkor megcibálod és megint jó.. Nem tudom mi és hogyan működik, de én mindenkinek ezt mondom hasonló tünetekre.. :lol: Szerezz egy cseredarabot a bontós haverotoktól, szerintem.

Elküldve
Nah, kimértem a gyujtókábeleket, a trafó és az elosztó közöttí 19 Kohm, a többi sorba (hosszabbtól indulva) 19-17-17-11. :lol:

Ezek nem túl jó értékek. Igaz hogy a könyv 20-at ír maxnak, de az már működési határ... 10 lenne az optimális max.

Főleg a gyújtótrafó főkábele nem jó így. Lényeges még a szigeteltsége is, ha hajszálrepedések vannak a kábel

borításán, akkor szinte tuti hogy veszteséges.

Elküldve

Emlékeztek még a lefulladásos problémára?

Nemrég írtam, hogy a Hall jeladó cseréjével megoldódni látszódott a probléma... nos sajnos nem teljesen :lol: Igaz a jelenség valamit javult, most már nem fulladok le, csak melegindítási problémáim vannak. Ez azt jelenti, hogy amikor melegen indítanék minden úgy működik ahogy kell (AC kattan, indítómotor pörög stb.) csak épp a motor nem robban be. Ehhez párosul még hogy legutóbb hideg motor mellett kb 2 ezres fordulaton (nincs ford. szám mérőm ezért nem tudom pontosan) egy rántást éreztem, ami aztán a következő lámpától való indulásnál megismétlődött (ez a két eset volt összesen, többször eddig nem érzékeltem).

Most fogok majd az autómért menni a szerelőhöz, de legnagyobb elkeseredésemre azt mondta, hogy náluk egyik probléma sem jelentkezett és bár átnéztek ettől függetlenül mindent, nem tapasztaltak semmi hibát :D

Nektek mi a véleményetek a hibajelenségről?

Brezsó, a fentiek összefügghetnek az általad említett gyújtásmodul esetleges hibájával?

Köszi előre is.

Elküldve
Emlékeztek még a lefulladásos problémára?

Nemrég írtam, hogy a Hall jeladó cseréjével megoldódni látszódott a probléma... nos sajnos nem teljesen :lol: Igaz a jelenség valamit javult, most már nem fulladok le, csak melegindítási problémáim vannak. Ez azt jelenti, hogy amikor melegen indítanék minden úgy működik ahogy kell (AC kattan, indítómotor pörög stb.) csak épp a motor nem robban be. Ehhez párosul még hogy legutóbb hideg motor mellett kb 2 ezres fordulaton (nincs ford. szám mérőm ezért nem tudom pontosan) egy rántást éreztem, ami aztán a következő lámpától való indulásnál megismétlődött (ez a két eset volt összesen, többször eddig nem érzékeltem).

Most fogok majd az autómért menni a szerelőhöz, de legnagyobb elkeseredésemre azt mondta, hogy náluk egyik probléma sem jelentkezett és bár átnéztek ettől függetlenül mindent, nem tapasztaltak semmi hibát :D

Nektek mi a véleményetek a hibajelenségről?

Brezsó, a fentiek összefügghetnek az általad említett gyújtásmodul esetleges hibájával?

Köszi előre is.

Igen.

Elküldve
............

Nektek mi a véleményetek a hibajelenségről?

Brezsó, a fentiek összefügghetnek az általad említett gyújtásmodul esetleges hibájával?

Köszi előre is.

Igen.

;)

Nekem is volt négyszer más és más szervizben, ebből kettő Opel szakszerviz/szalon volt, és egyik sem tudott mit mondani...vagyis mindegyik mást mondott, hogy mire gyanakodhatnék...egyik Opelosnál ott volt három napot és nekem is azt mondták..."nem produkálta a jelenséget és a számitógép nem mutat hibát...menjek addig vele amig végleg meg nem áll mert akkor kinyomozható" :lol:

Persze, ledöglöttem a kereszteződés közepén csúcsforgalom közeli helyzetben aznap amikor elhoztam onnan :lol: ..és mi lett volna ha egy vasúti átkelőn nem lendületből megyek át és azon fullad le!? :D Nekem a csati cibálására reagált, de szerintem ez nem előirás...nem biztos, hogy feltétlenül ugyanúgy csinál mindenkinél. Mindenképp javasolnám, hogy ha módodban áll akkor tégy egy próbát akár egy kölcsöndarabbal! :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.