Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Unixban, bárdinál 18-20 körül vannak az utángyárik (Hans-Preis pl), és azok sem vmi jók. Amit vettél 8-ért az új volt??

Jaja teljesen új...de ma a szerelőnek 9-10ezerről beszélt a srác, meg hogy C14NZ-hez is van kétféle is...De ez se bírta sokáig akkor de mégse 18-20 ezer volt.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Nem rég lett generátor cserélve, és ma inditás után egy picit cicergö hangot adott a generátor szijjam.

Most megfüleltem és ugy hallom a veszitö adja ki a hangot de csak kb 1 percig csinálja.

Gondolom nem ártana cserélni.

http://www.unixauto.hu/UnixOnline/Unix_Cik...mp;cMegnNr=2207

Ezek közül melyiket ajánlanátok?

Szerintem Gates. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Nem rég lett generátor cserélve, és ma inditás után egy picit cicergö hangot adott a generátor szijjam.

Most megfüleltem és ugy hallom a veszitö adja ki a hangot de csak kb 1 percig csinálja.

Gondolom nem ártana cserélni.

http://www.unixauto.hu/UnixOnline/Unix_Cik...mp;cMegnNr=2207

Ezek közül melyiket ajánlanátok?

Milyen állapotban van a szíj és a feszítő?

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Nem rég lett generátor cserélve, és ma inditás után egy picit cicergö hangot adott a generátor szijjam.

Most megfüleltem és ugy hallom a veszitö adja ki a hangot de csak kb 1 percig csinálja.

Gondolom nem ártana cserélni.

http://www.unixauto.hu/UnixOnline/Unix_Cik...mp;cMegnNr=2207

Ezek közül melyiket ajánlanátok?

Nekem az a tapasztalatom a szíjakkal, hogy a Gates-en kívül mindegyik nyekereg, legyen az akár vezérmű-, akár hosszbordásszíj. Most Meyle hosszbordás szíj van fent, 2 hónapi használat után el is kezdett nyekeregni. Szóval Gates...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem Gates. :lol:

Én is arra szavaznék,

főleg hogy én is szemvedek a nyikorgástól -szakértő mondta ékszíjtárcsa...kb 50.000 km-rel korábban vezérműszíj szettel eghyütt ki lett dobva az ékszíj is.

Kb 200 km-el később ...éktelen sírás..szerelőhöz vissza, hát ez ilyen marad mondta.

A mostani vezérlés cserével ez is ki lesz dobva...

A listán látok szép árakat. Ez csak egy k..... feszítő csapágy????

vagy a szíj is már benne van??

Link to comment
Megosztás:

Nekem az a tapasztalatom a szíjakkal, hogy a Gates-en kívül mindegyik nyekereg, legyen az akár vezérmű-, akár hosszbordásszíj. Most Meyle hosszbordás szíj vant fent, 2 hónapi használat után el is kezdett nyekeregni. Szóval Gates...

Nekem is Meyle van vagy 4 hónapja, és nem nyikorog. :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Én is arra szavaznék,

főleg hogy én is szemvedek a nyikorgástól -szakértő mondta ékszíjtárcsa...kb 50.000 km-rel korábban vezérműszíj szettel eghyütt ki lett dobva az ékszíj is.

Kb 200 km-el később ...éktelen sírás..szerelőhöz vissza, hát ez ilyen marad mondta.

A mostani vezérlés cserével ez is ki lesz dobva...

A listán látok szép árakat. Ez csak egy k..... feszítő csapágy????

vagy a szíj is már benne van??

Nekem olyan feszítő van a kocsiban, amit szét lehet szedni két darabra és csak simán a csapágyat kell benne cserélni, amit nagyjából ezer forint... :lol:

Meguntam, h minden párezer km után elkezd zajolni a csapágy és mindig vagy 5-6 ezresembe kerül...

Link to comment
Megosztás:

Nekem olyan feszítő van a kocsiban, amit szét lehet szedni két darabra és csak simán a csapágyat kell benne cserélni, amit nagyjából ezer forint... :lol:

Meguntam, h minden párezer km után elkezd zajolni a csapágy és mindig vagy 5-6 ezresembe kerül...

Dobsz egy rekit,terméknévvel és cikkszámmal?

20 ezer FT ot nem költök azért egy csapágyra...!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is Meyle van vagy 4 hónapja, és nem nyikorog. :lol: :D

Tavaly nyáron kicseréltettem ki a laposszíjat. A motortartó konzol megbontásakor szerelőmmel arra következtettünk, még eredeti lehetett a szíj (amúgy gyári volt, GM szám is volt rajta), így 110 ezer km-et futott. Nem volt szakadt, repedezett, nem nyikorgott. Feltettünk a Meyle-t, csendesen tette a dolgát. Jessz! Aztán ahogy jött az ősz és a hideg egyszer csak elkezdett nyekeregni. Először csak induláskor pár percig, aztán egyre többet. Most folyamatosan nyekereg.

Link to comment
Megosztás:

Nekem olyan feszítő van a kocsiban, amit szét lehet szedni két darabra és csak simán a csapágyat kell benne cserélni, amit nagyjából ezer forint... :lol:

Meguntam, h minden párezer km után elkezd zajolni a csapágy és mindig vagy 5-6 ezresembe kerül...

Leírást,cikkszámmot,mindent szivesen fogadunk erről! :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem olyan feszítő van a kocsiban, amit szét lehet szedni két darabra és csak simán a csapágyat kell benne cserélni, amit nagyjából ezer forint... :lol:

Meguntam, h minden párezer km után elkezd zajolni a csapágy és mindig vagy 5-6 ezresembe kerül...

Hol vetted ezt a feszítőgörgőt? Kell vmit hackelni rajta, hogy passzoljon?

Link to comment
Megosztás:

Hol vetted ezt a feszítőgörgőt? Kell vmit hackelni rajta, hogy passzoljon?

Tavaly én is ilyet vettem a delparts.hu-n, kemény 2700 Ft-ért. A helyi autósboltban 6000-ért adtak volna műanyag egybeöntöttet. Mondjuk a feszítőcsapágyat az szokta kinyírni, ha nem középen fut rajta a szíj.

Link to comment
Megosztás:

Milyen állapotban van a szíj és a feszítő?

A szijban 20ezer van, Gates, a feszitöt még nem cseréltem mióta nálam van a kocsi, (de opel logo van benne)3 éve.

Generátor lett cserélve, és azóta minden inditás után 1 percig vagy addig se, de nyekereg, nem hangosan de hallani.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, h már nem emlékszem h hol vettem.

De így néz ki:

671_319290.jpg

Csak én a feszítő mechanizmus nélkül vettem...mondjuk itt(www.delparts.hu) 11000 forint kompletten.

Három szegecs fogja össze, amit ki lehet fúrni és 6203-as csapágy passzol bele...szerelés végén három kicsi csavarral összecsavaroztuk és már mehet is vissza! :lol:

Most nekem is vinnyog valami. Olyan mintha tücsök költözött volna bele...

Meg a főtengely végén a szíjtárcsa annyira nagyon kóvályog h szerintem ott nyiszog valahogy...pedig meg van húzva az a csavar rendesen...de mégis kóvályog...

Link to comment
Megosztás:

Tavaly én is ilyet vettem a delparts.hu-n, kemény 2700 Ft-ért. A helyi autósboltban 6000-ért adtak volna műanyag egybeöntöttet. Mondjuk a feszítőcsapágyat az szokta kinyírni, ha nem középen fut rajta a szíj.

nekem olyan mintha keresztbe futna rajta...

lehet h ki kellene majd cserélni az egész feszítőt? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Már majdnem elfelejtettem a lényeget: a hétvégén nálam volt egyik haverom F Astája. Ugyanaz az évjárat, mint az enyém csak 1,4NZ motorral, totál fapad. Na mondom összehasonlítom a két vasat, van-e különbség. Haverom előre mentegetőzött, hogy azért az enyém jobban felszerelt, meg pár lóerővel erősebb, meg elől már lengéscsillapítót kéne cserélnie, meg neki csak 13-as kerekei vannak stb. Hát nem nagyon vallott szégyent, főleg azt is nézve, hogy pár évvel utánam vette kevesebb mint a feléért, mint én. Vezetve elsőre azt tűnt fel, hogy ehhez képest az enyémnek van némi torpanása a motorfék és a gázadás között, ami gyorsításkor és lassításkor is érezhető, így talán még dinamikusabbnak is tűnhetett a kisebb motor, igaz több személlyel és nagyobb sebességnél azért már érezhetőbb volt a kisebb motorteljesítmény. Aztán beigazolódott, hogy az enyémnek iszonyat nehéz a kuplungját kinyomni ehhez képest (erről már írtam itt) és a fékem is érezhetően gyengébb, pedig ezen is a legkisebb fék van, ráadásul az enyémen nemrég volt nagygenerál fékügyileg. Menetstabilitása a 13-as kerekek ellenére nem volt rosszabb, igaz új gumik és hátsó gátlók voltak benne, viszont a szervókormány nagyon hiányzott belőle. Nagyjából ennyi...

Link to comment
Megosztás:

Hi. Van egy 93as 1,4 si opel astram. Sima fordulatszámmérős műszerfalam van. Ha mégis szeretnék fordulatszámmérős műszerfalat, lehetséges e? illetve milyen átalakítások szükségesek, meglehet e csinálni házilag minimális mechanikai és elektronikai ismeretekkel? Még sose láttam szétszedve egyiket se tehát most így gőzöm sincs róla. Mindenfajta segítséget szívesen vennék:)

hoppá:lol: <_<Nem fordulatszámmérős műszerfalam van most hanem a sima :lol: de fordulatszámmérőset szeretnék :D így már lehet, hogy érthetőbb lesz az előző kérdésem :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.