Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

...

Kompresszió 1 hengerben 11 a többiben 14-15 bar.

...

X14XE a motor.

Tipp????

Ez nem olyan szép, 1-nél nagyobb különbséggel már a generálon szoktak gondolkodni. Kéne csináltatni egy résveszteségmérést is, hátha kiderülne, hogy csak valamelyik szelep nem zár rendesen. Vizet nem fogyasztja, hűtővízcsővek nem keményednek nagyon fel?

Link to comment
Megosztás:

A pár hete felvetettem , hogy a motorom nehezen idnul, időnként dadog.

Cseréltem AC relét.

Motordiagnosztika szerint elektromosan minden OK. Kompresszió 1 hengerben 11 a többiben 14-15 bar.

levegőnyomás, vízhőfok reális értéket mutatott

Benzinnyomás 3,5. Járó motornál 2.4

És mégis nehezen indul olyan 20°C-70 °C kornyéki tartományban.

Tegnap gyertyát is cseréltem. az 1. hengerben a gyertya 150 km után koromfekete lett. A gyujtáskábel nincs szakadva, ellenállásmérővel mérve.

Olajfogyasztás kb 1.5 liter/10.000km, tehát abszolút korrekt egy olyan autóban, aminek 150.000-ret mutat a km számlálója(+ amit még esetleg visszatekertek).

Lehetséges, hogy a trafó haldoklik, esetleg a komputer?

X14XE a motor.

Tipp????

Hőfokjeladó a szívó torkon jó?

Kikellene mérni ellenállásmérésben.

Link to comment
Megosztás:

Hőfokjeladó a szívó torkon jó?

Kikellene mérni ellenállásmérésben.

Nem tudom, hogy a diagnosztika arra kiterjedt-e.

Mennyinek kéne lennie az ellenállásnak?Vagy ha nincs szakadás az már jó?

Nem emlékszem, hogy az 2 vagy több vezetékes.

Ami igazán aggaszt, hogy miért kormolódik el irgalmatlanul az egyik gyertya 150km-en

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy a diagnosztika arra kiterjedt-e.

Mennyinek kéne lennie az ellenállásnak?Vagy ha nincs szakadás az már jó?

Nem emlékszem, hogy az 2 vagy több vezetékes.

Ami igazán aggaszt, hogy miért kormolódik el irgalmatlanul az egyik gyertya 150km-en

Pepe megmondta a tutit. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Pár napja nem volt jó az indexem. Kiraktam úgy maradt nem villogott...kívül semmi nem volt(elakadásjelző jó volt). Leszedtem a burkolatot mozgattam, egy idő után ismét volt index, közben észrevettem hogy melegszik mint az állat. Vettem egy full új indexkapcsolót, tegnap működött is. MA reggel viszont ismát tolnám az indexet és a zölt csak világít az adott irányba, nem villog. megmozgatom valahol és lám jó. Melegedni az új nem melegszik.

Mi a probléma?! PLS Help

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Ez nem olyan szép, 1-nél nagyobb különbséggel már a generálon szoktak gondolkodni. Kéne csináltatni egy résveszteségmérést is, hátha kiderülne, hogy csak valamelyik szelep nem zár rendesen. Vizet nem fogyasztja, hűtővízcsővek nem keményednek nagyon fel?

kb 2.5év és 40.000km alatt ment el egy fél liter víz.

Olajból átlagosan 1.5 deci/1000km

A hűtéscsövek tapintásra kellemesen puhák.

A motor teljesítményén nem látszik a kompresszió csökkenés hatása.

2 kerékpárral a tetőn szembeszélben 90-110 km/h-s tartományban is "szépen" gyorsul.

A probléma több szerelőt is megfogott, nem csak engem <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Pár napja nem volt jó az indexem. Kiraktam úgy maradt nem villogott...kívül semmi nem volt(elakadásjelző jó volt). Leszedtem a burkolatot mozgattam, egy idő után ismét volt index, közben észrevettem hogy melegszik mint az állat. Vettem egy full új indexkapcsolót, tegnap működött is. MA reggel viszont ismát tolnám az indexet és a zölt csak világít az adott irányba, nem villog. megmozgatom valahol és lám jó. Melegedni az új nem melegszik.

Mi a probléma?! PLS Help

Balázs

Lehet, hogy behalt a relé, vagy testzárlatos lett a vezeték. Utóbbi azzal jár, hogy végig kell nézni a köteget, lehet valahol kidörzsölte a kasztni és most letestel.

Szerk: Vagy a melegedéstől szétolvadt a vezeték és azért testel most.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy behalt a relé, vagy testzárlatos lett a vezeték. Utóbbi azzal jár, hogy végig kell nézni a köteget, lehet valahol kidörzsölte a kasztni és most letestel.

Én is jártam így nem olyan rég!

Csiszolóvászon! Izzófoglalatok megcsiszolása és kész!

Azóta mint DOXA óra.

Nekem csak egyik irányban rosszalkodott!

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy behalt a relé, vagy testzárlatos lett a vezeték. Utóbbi azzal jár, hogy végig kell nézni a köteget, lehet valahol kidörzsölte a kasztni és most letestel.

Szerk: Vagy a melegedéstől szétolvadt a vezeték és azért testel most.

Akkor valami vezeték hiba lesz, mert a relé full új és ma reggel is szórakozott az index.

Link to comment
Megosztás:

Motordiagnosztika szerint elektromosan minden OK. Kompresszió 1 hengerben 11 a többiben 14-15 bar.

Benzinnyomás 3,5. Járó motornál 2.4

A végnyomás az 1-esben nagyon kevés, ott valami gebasz van. Lehet hogy el van törve egy lehúzógyűrű,

de az is lehet hogy a kipuffszelep rosszul zár. A fekete gyertya miatt inkább az első esetre gondolnék.

A benyanyomásnak emlékeim szerint alapjáraton 2.8-nak kéne lennie. De még járulékos probléma lehet

az injektorfejek rossz állapota, illetve a benya nyomástartó szelep hibája. Mielőtt indítod, megnézheted

az injektorhídon levő szelepen, hogy van-e benne nyomás. Ha jó, akkor a szelep benyomására egy kicsit

spriccelnie kell a benyának. Ha csak folydogál kicsit, erőtlen a dolog, akkor fent említett problémákat is

ki kell vadászni, attól indul nehezen.

A segítségeteket szeretném kérni. Pár napja nem volt jó az indexem. Kiraktam úgy maradt nem villogott...kívül semmi nem volt(elakadásjelző jó volt). Leszedtem a burkolatot mozgattam, egy idő után ismét volt index, közben észrevettem hogy melegszik mint az állat. Vettem egy full új indexkapcsolót, tegnap működött is. MA reggel viszont ismát tolnám az indexet és a zölt csak világít az adott irányba, nem villog. megmozgatom valahol és lám jó. Melegedni az új nem melegszik.

Lehet kontaktos a vészvillogó kapcsolója is, az is tud hülye dolgokat okozni.

Link to comment
Megosztás:

A végnyomás az 1-esben nagyon kevés, ott valami gebasz van. Lehet hogy el van törve egy lehúzógyűrű,

de az is lehet hogy a kipuffszelep rosszul zár. A fekete gyertya miatt inkább az első esetre gondolnék.

A benyanyomásnak emlékeim szerint alapjáraton 2.8-nak kéne lennie. De még járulékos probléma lehet

az injektorfejek rossz állapota, illetve a benya nyomástartó szelep hibája. Mielőtt indítod, megnézheted

az injektorhídon levő szelepen, hogy van-e benne nyomás. Ha jó, akkor a szelep benyomására egy kicsit

spriccelnie kell a benyának. Ha csak folydogál kicsit, erőtlen a dolog, akkor fent említett problémákat is

ki kell vadászni, attól indul nehezen.

A következő lépés az injektorfejek ellenőrzése.

Az injektorhídi szelepből (bal oldalon lévő, autószelephez hasonlító)pár óra állás után nem jött semmi, erre 2 szerelő mondta, hogy ez normális.

Az AC pumpa jó, reléje szintén.

Az lenne még a kérdésem, hogy az újragyűrűzéstől kell-e rettegni?

Valahogy idegenkedek a motor megbontásától.

Link to comment
Megosztás:

A következő lépés az injektorfejek ellenőrzése.

Az injektorhídi szelepből (bal oldalon lévő, autószelephez hasonlító)pár óra állás után nem jött semmi, erre 2 szerelő mondta, hogy ez normális.

Az AC pumpa jó, reléje szintén.

Az lenne még a kérdésem, hogy az újragyűrűzéstől kell-e rettegni?

Valahogy idegenkedek a motor megbontásától.

Egyáltalán nem jó, ha nem jön semmi onnan, pont ezért indul nehezen. Van az AC pumpában egy nyomástartó szelep,

aminek napokig is meg kellene őrizni a nyomást a rendszerben. Na az a szar neked, esetleg az injektorok eresztik el

a nyomást, ez lehet még. Azt a két szerelőt meg kerüld szerintem <_<

Újragyűrűzés az ilyen sárral kenegetés tipikus esete... vagy generál, vagy inkább hozzá se nyúlj. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egyáltalán nem jó, ha nem jön semmi onnan, pont ezért indul nehezen. Van az AC pumpában egy nyomástartó szelep,

aminek napokig is meg kellene őrizni a nyomást a rendszerben. Na az a szar neked, esetleg az injektorok eresztik el

a nyomást, ez lehet még.

NEkem is pont ilyen gondom van, nehéz indulás, plussz keverékképzési hiba állandóan. Gyanús, hogy injektor ereszthet. Ugye jól gondolom, hogy ha leveszem az egész hidat egyben, és minden benyacsövet fenthagyok rajta szabályzóval együtt, majd meghajtom az AC-t, akkor fogom látni, ha valóban ereszt. Valahol olvastam, hogy max 1 csepp/perc jöhet így ki. Gondoltam megnézem mielőtt szétszerelem az egészet, meg kifizetek egy tisztítást kézbe odaszállítva...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Pár napja nem volt jó az indexem. Kiraktam úgy maradt nem villogott...kívül semmi nem volt(elakadásjelző jó volt). Leszedtem a burkolatot mozgattam, egy idő után ismét volt index, közben észrevettem hogy melegszik mint az állat. Vettem egy full új indexkapcsolót, tegnap működött is. MA reggel viszont ismát tolnám az indexet és a zölt csak világít az adott irányba, nem villog. megmozgatom valahol és lám jó. Melegedni az új nem melegszik.

Mi a probléma?! PLS Help

Balázs

Nézt meg a az izzófoglalatokat, meg a lámpára felmenő csatlakozót. (ha caravan akkor 75% hogy az a car <_< )

Nekem a balos volt a döglött, egy kis plusz rögzítés a csatlakozónál megoldotta a prücit :lol:

Link to comment
Megosztás:

szerintem egy óra alatt se jöhet egy csepp sem, miután meghajtod. tökéletesen kell zárniuk a szelepknek.

Ha esetleg mégis az AC ereszt azzal vajon lehet valamit kezdeni? Egy új megfizethetetlen, az u.gy-ben állítólag nincs nyomástartó szelep.

Link to comment
Megosztás:

Ha esetleg mégis az AC ereszt azzal vajon lehet valamit kezdeni? Egy új megfizethetetlen, az u.gy-ben állítólag nincs nyomástartó szelep.

Asszem már volt téma, hogy lehet venni megfelelő átmérőjű visszacsapó szelepet, azt kell utólag beépíteni pusszban a régit meghagyva. Csak azt nem tudom, hogy hova, az injektorsorhoz, vagy a tank fölé, mert nekem nincs. (C14NZ) Hidraulika szaküzletben kéne körülnézni.

Link to comment
Megosztás:

Asszem már volt téma, hogy lehet venni megfelelő átmérőjű visszacsapó szelepet, azt kell utólag beépíteni pusszban a régit meghagyva. Csak azt nem tudom, hogy hova, az injektorsorhoz, vagy a tank fölé, mert nekem nincs. (C14NZ) Hidraulika szaküzletben kéne körülnézni.

Visszacsapót én a legközelebbi Bárdinál vettem ami útba esett. (meg ha már ottvoltam akkor vettem csövet is hozzá :lol: ) Volt neki több méretben is. Szinte bárhol hozádvágják. Ahhoz képest hogy meddig szenvedtem hogy mikor veszek, hol veszek stb. az első helyen (ahová nem is azért mentem) ott lógott az orrom előtt <_<

Link to comment
Megosztás:

Visszacsapót én a legközelebbi Bárdinál vettem ami útba esett. (meg ha már ottvoltam akkor vettem csövet is hozzá :lol: ) Volt neki több méretben is. Szinte bárhol hozádvágják. Ahhoz képest hogy meddig szenvedtem hogy mikor veszek, hol veszek stb. az első helyen (ahová nem is azért mentem) ott lógott az orrom előtt <_<

Nekem a hátsó ablakmosó csövébe kéne tennem, mert mire hátraér a folyadék vagy 4-et töröl szárazon. Állítólag a gyári mosószivattyúban benne van a visszacsapó, de az ilyen 1200-forintosban nincs.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a hátsó ablakmosó csövébe kéne tennem, mert mire hátraér a folyadék vagy 4-et töröl szárazon. Állítólag a gyári mosószivattyúban benne van a visszacsapó, de az ilyen 1200-forintosban nincs.

Hátul nem mosok ablakot mert le van vágva a cső :lol: <_< (meg amúgy se mosnék mert összetrutyizza a hátulját :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Ha már a hátsó ablakmosónál tartunk, nincs vkinek fényképe egy "kibelezett" (értsd tetőkárpit és belső burkolatok nélküli) 3 vagy 5 ajtós Astráról? Érdekelne, hogy hol megy a cső hátra.

Ezt már mintha kérdezted volna!? <_< Képem ugyan nincs és még nem is babráltam soha sem úgyhogy nem is tudok neked okosat mondani, de valószinűnek tartom hogy a jobb A oszlopon fel és végig a jobb oldalon halad majd az ötödik ajtó jobb felső sarkában jön ki illetve megy át az ajtóba..hm? Lehet hogy azért zörög neked az az A oszlop mert nincs ott a cső!? :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezt már mintha kérdezted volna!? <_< Képem ugyan nincs és még nem is babráltam soha sem úgyhogy nem is tudok neked okosat mondani, de valószinűnek tartom hogy a jobb A oszlopon fel és végig a jobb oldalon halad majd az ötödik ajtó jobb felső sarkában jön ki illetve megy át az ajtóba..hm? Lehet hogy azért zörög neked az az A oszlop mert nincs ott a cső!? :lol: :lol: :lol:

Kong az ürességtől :lol:

Én azt a részt nem találtam meg, hogy hol jön ki a cső abból a csatornából az ajtók felett, nekem az a csatorna elkanyarodik a jobb hátsó ajtó ívével együtt lefelé.

Link to comment
Megosztás:

Kong az ürességtől :lol:

Én azt a részt nem találtam meg, hogy hol jön ki a cső abból a csatornából az ajtók felett, nekem az a csatorna elkanyarodik a jobb hátsó ajtó ívével együtt lefelé.

"...a jobb hátsó ajtó ivével együtt"...de nem ott hanem a kis üveg után a C oszlopban, ugye? Nos, valamelyest lejjebb van az a ki/átvezetőnyilás mint a tetőkárpit - és ezáltal a csatornától is - de nem hinném hogy ott nagyon le kellene mennie annak a csőnek. Nyilván, ha már valaki buherálta/kiszedte belőle, nem tette vissza jól vagy simán idővel elmozdult kissé az a csatorna. Egyáltalán milyen csatorna az, valami gégecső vagy mi? <_< Leszedted a burkolatot illetve a tetőkárpit alá lestél vagy csak simán át akartad nyomni rajta? Egy szó mint száz, annak ott nem kell lefele mennie, de nem is teljesen egyenesen haladhat ott a cső. Ha már elért a tető végéig akkor be kéne nyúlni valami alkalmatossággal és megcsipni a végét majd úgy kihúzni. Esetleg megpróbálni hátulról átvezetni előre...vagy kérj meg egy gastroenterológust hogy menjen el neked fusizni az endoszkóppal! :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.