Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hali!

Köszönöm a gyors válaszokat. A légbeömlők mögötti csavarokat nem találtam meg :-(

A 3 tekerentyűből a középsőt (venti) nem tudtam lehúzni, nem mertem erőltetni. Azt le kell szedni? A két szélső mögötti csavarokat megleltem azokat is ki kell venni?

A középsőben oldalról van a csavar, ha jól emlékszem, mert azzal kapcsolod az ablakfűtést is..a másik kettőt simán le lehet húzni. Azt a két csavart a panel alsó sarkainál ki kell szedni...meg a többit is. Javaslom hogy lassan és óvatosan csináld, kicsit feszegetve ha nem vagy biztos benne hogy hol fogja még valami aztán ahol fogja ott is csavarozol :lol: ...de zotya alapján csinálva talán nem is kell leszedni a tekerőket. ;)

Ja, a légbeömőket ki kell pattintani egy csavarhúzóval és felülről vannak a csavarok-feltéve ha benne vannak, ha nem hagyta valaki már el őket :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Köszönöm a gyors válaszokat. A légbeömlők mögötti csavarokat nem találtam meg :-(

A 3 tekerentyűből a középsőt (venti) nem tudtam lehúzni, nem mertem erőltetni. Azt le kell szedni? A két szélső mögötti csavarokat megleltem azokat is ki kell venni?

A légbeömló mögött itt vannak a csavarok. A középső tekerőt úgy kell leszedni, hogy kihúzod mintha be akarnád kapcsolni a hátsó ablak fűtést, és egy hosszú csavarhúzóval, vagy egy bicikliküllövel allulról beböksz, mert egy műanyag retesz-szerűség tatja a tengelyen. De igazából ezt nem kell levenni, meg a két szélső tekerő mögötti csavarokat sem kell kivenni, mert akkor az egész ketyere bent marad, nem jön ki a konzollal együtt, és nem férsz hozzá a égőkhöz. Nem sokat fog előrejönni, mert 3 bowden is rá van kötve és azok nem sokat engednek, nyersz pár centit, ha az anyóslábtérben leakasztod az egyik bowden tulsó felét, mert az a legrövidebb. Ha befekszel a lábtérben fent-középen találod az autó közepe felé. Csak ne felejtsd el visszatenni, mert aztán nem tudod a fűtést szabályozni.

Link to comment
Megosztás:

A légbeömló mögött itt vannak a csavarok. A középső tekerőt úgy kell leszedni, hogy kihúzod mintha be akarnád kapcsolni a hátsó ablak fűtést, és egy hosszú csavarhúzóval, vagy egy bicikliküllövel allulról beböksz, mert egy műanyag retesz-szerűség tatja a tengelyen. De igazából ezt nem kell levenni, meg a két szélső tekerő mögötti csavarokat sem kell kivenni, mert akkor az egész ketyere bent marad, nem jön ki a konzollal együtt, és nem férsz hozzá a égőkhöz. Nem sokat fog előrejönni, mert 3 bowden is rá van kötve és azok nem sokat engednek, nyersz pár centit, ha az anyóslábtérben leakasztod az egyik bowden tulsó felét, mert az a legrövidebb. Ha befekszel a lábtérben fent-középen találod az autó közepe felé. Csak ne felejtsd el visszatenni, mert aztán nem tudod a fűtést szabályozni.

:lol: Ja, tényleg, nem is csavar van ott!!! :lol: A fene emlékszik rá már, régen volt izzócserém. ;)

Link to comment
Megosztás:

Bocs ha volt már szó róla (ritkán fordulok meg ebben a topikban) de találkozott már valaki azzal a jelenséggel hogy a féltengely kicsúszik a váltóból? Az autó amiről szó van egy X16SZR motoros Classic, F13 váltóval, és a probléma a bal oldali (rövidebb) féltengelynél jelentkezik, súlyosbító tényező hogy másik féltengely (igaz bontott) vásárlása esetén is csak az első kanyarig bírta, utána megint kicsúszott. Mit lehet tenni?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Köszönöm a gyors válaszokat. A légbeömlők mögötti csavarokat nem találtam meg :-(

A 3 tekerentyűből a középsőt (venti) nem tudtam lehúzni, nem mertem erőltetni. Azt le kell szedni? A két szélső mögötti csavarokat megleltem azokat is ki kell venni?

A ventilátor fokozatkapcsolóját úgy tudod leszedni, hogy egy kis csavarhúzóval benyúlsz a kapcsoló alá. Ehhez ki is kell húzni a kapcsolót, hátsó-szélvédőfűtés pozícióba.

Szerk: Affranc, nem láttam, hogy van következő oldal és válaszoltam. ;)

Link to comment
Megosztás:

Bocs ha volt már szó róla (ritkán fordulok meg ebben a topikban) de találkozott már valaki azzal a jelenséggel hogy a féltengely kicsúszik a váltóból? Az autó amiről szó van egy X16SZR motoros Classic, F13 váltóval, és a probléma a bal oldali (rövidebb) féltengelynél jelentkezik, súlyosbító tényező hogy másik féltengely (igaz bontott) vásárlása esetén is csak az első kanyarig bírta, utána megint kicsúszott. Mit lehet tenni?

Futómű... motor- és váltótartó bakok... rosszul kasznizott eleje... ez nem a féltengely hibája, valami elment a geometriában ;)

Annyit érdemes csak ellenőrizni, hogy a belső csukló ricnijénél megvan-e a zéger, és nincs-e szétnyomorítva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rám jár a rúd.

Égőt cseréltem a gépen és amikor rányomtam a csatlakozót letört egy kis U alakú konzol. Most lóg a lámpatest. Valszín el volt már repedve egy korábbi afférból kifolyólag. (Kicsi fiesta rommá tört a hátán, csak sajna előttem is ált egy astra.) Szóval két kérdésem van. Hogyan lehet kiszedni a lámpát (jobb oldali), illetve meg lehet-e ragasztani és mivel, pl. epokitt? Vagy csere?

97'es F Astra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rám jár a rúd.

Égőt cseréltem a gépen és amikor rányomtam a csatlakozót letört egy kis U alakú konzol. Most lóg a lámpatest. Valszín el volt már repedve egy korábbi afférból kifolyólag. (Kicsi fiesta rommá tört a hátán, csak sajna előttem is ált egy astra.) Szóval két kérdésem van. Hogyan lehet kiszedni a lámpát (jobb oldali), illetve meg lehet-e ragasztani és mivel, pl. epokitt? Vagy csere?

97'es F Astra.

Ha megvan minden darab akkor meg kehet heffinteni. Én melóból tanultam el a műanyag-ragasztásra hogy chloroform-mal csinóljuk. Nem ragaszt, hanem feloldja egy vékony rétegben a műanyagot és így gyakorlatilag a saját anyagával "ragasztja" Nekem már jópárszor bevált ;) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha megvan minden darab akkor meg kehet heffinteni. Én melóból tanultam el a műanyag-ragasztásra hogy chloroform-mal csinóljuk. Nem ragaszt, hanem feloldja egy vékony rétegben a műanyagot és így gyakorlatilag a saját anyagával "ragasztja" Nekem már jópárszor bevált :lol: :lol:

Nemhogy hasznos még finom is :lol:

Apropó az elsô fotelek zakatolásával kapcs. kérdeznék. Fel-alá és elôre-hátra egyarát lötyög. A megvezetô síneken lévô lyukakban lötyög az a 2 kampócska ami 2 oldalt rögzíti az ülést. ;) Ja és a beavatkozás után nem ártana ha még tudnám állítani a pozisönt :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Termosztát csere megvolt az autón és egyenlőre nagyszerűen működik is.96környékén lelkesen nyit és 92ig visszahűti a vizet semmi gond vele.

Viszont nekem furának tűnik,hogy indulás után kb.8-10perccel már 96fokos a vízem és onnantól folyamatosan le-fel járkál a mutatóm 92 és 96 között mert ahogy visszahűtött a termo már melegszik is vissza és pár perc múlva már megint 96ra kúszik fel a víz.Szóval ennek az értéknek nem kéne beállnia 90re és ott maradnia?Normális a folyamatos melegedés?Menet közben is melegszik nem csak álló helyzetben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Termosztát csere megvolt az autón és egyenlőre nagyszerűen működik is.96környékén lelkesen nyit és 92ig visszahűti a vizet semmi gond vele.

Viszont nekem furának tűnik,hogy indulás után kb.8-10perccel már 96fokos a vízem és onnantól folyamatosan le-fel járkál a mutatóm 92 és 96 között mert ahogy visszahűtött a termo már melegszik is vissza és pár perc múlva már megint 96ra kúszik fel a víz.Szóval ennek az értéknek nem kéne beállnia 90re és ott maradnia?Normális a folyamatos melegedés?Menet közben is melegszik nem csak álló helyzetben.

Teljesen normális.

Link to comment
Megosztás:

mondjuk 1500 az sok... 1000-1100 lehet max. Vagy suzukinál muszáj emeltebb fordulatot tartani, ki tudja mi lesz alapon? :lol:

cö-cö-cö. nekem 700 / 900-1100 az alap / emelt alapjáratom :P Csak gondoltam, opelnél magasabb, ki tudja mi lesz alapon :)

Bár, ha jobban meggondolom, én a 700-at kevésnek tartom ;) Kicsit remeg a kaszni. 750-800nál viszont absz. nem. Meg néha betegeskedik az alapjáratom, hidegen indítva 2000. Melegszik : 2000. Üzemmeleg: 2000. Leállítom, újraindítom ( xp feeling B) ), visszaáll 700-ra. Valami jeladóra tippelek... :lol:

Hja és neszójjábe! Meg füled érjen bokáig, ha már tegnap nem vetődtél erre :( :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nemhogy hasznos még finom is :)

Apropó az elsô fotelek zakatolásával kapcs. kérdeznék. Fel-alá és elôre-hátra egyarát lötyög. A megvezetô síneken lévô lyukakban lötyög az a 2 kampócska ami 2 oldalt rögzíti az ülést. :lol: Ja és a beavatkozás után nem ártana ha még tudnám állítani a pozisönt B)

Jah igen, használat közben nem ajánlott közelről szagolni :lol: Egy hosszabb ragasztgatás után zárt térben volt hogy éreztem hogy nem ártana levegőzni egy kicsit :lol: (és aznap hazafelé nem én vezettem :P ) a legtöbb műanyag "ragasztásánál" viszont télleg csodákat tesz. :( ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha látványosan gyors a változás, akkor lehet hogy vízköves a hűtőd, vagy rossz a hf tömítés. Víz nem fogy? Nem túl kemény a vízcső

a motor járása közben?

De amúgy valamilyen fokú ingadozás természetes.

Látványos a változás.92ről pár perc alatt visszamegy 96ra egyenletes tempónál is menet közben.

A víz nem fogy.1000km alatt nem változott a kiegyenlítő tartályban lévő víz mennyisége.

A szerelő azt mondta,hogy biztos,hogy nem hengerfejes.Vízcsövet nem nézegettem.

Link to comment
Megosztás:

Látványos a változás.92ről pár perc alatt visszamegy 96ra egyenletes tempónál is menet közben.

Te elég nyugodt ember lehetsz :lol: A pár perc az teljesen természetes ;)

Amúgy valószínű csal egy kicsit a hőmérőd felfelé, és a termosztát nyitogatását látod

az ingadozásnál (92-93 -> 87-88, és vissza).

Link to comment
Megosztás:

Te elég nyugodt ember lehetsz :lol: A pár perc az teljesen természetes ;)

Amúgy valószínű csal egy kicsit a hőmérőd felfelé, és a termosztát nyitogatását látod

az ingadozásnál (92-93 -> 87-88, és vissza).

Hát vezetés közben az a pár perc hamar elmegy.Ránézek a mutatóra 90fok=>megyek két saroknyit 95 :lol:

A mutatóm pontos.Ez a termo 96kor nyit és 92re hűt ha jól emlékszem a szerelő szavaira.De ő is azt mondta,hogy ennek a "hőemelkedésnek" így kell lennie.Csak a jóöreg suzuki után amit akárhogy ütöttem vágtam a vízmutató a 90re volt szögelve,kicsit furcsa,hogy le fel járkál az opelben.Azt hittem,hogy az a normál ha beáll 90re és ott nyugszik.

Persze,hogy én mit hiszek az teljesen lényegtelen,azért kérdezem a hozzáértőket :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát vezetés közben az a pár perc hamar elmegy.Ránézek a mutatóra 90fok=>megyek két saroknyit 95 ;)

A mutatóm pontos.Ez a termo 96kor nyit és 92re hűt ha jól emlékszem a szerelő szavaira.De ő is azt mondta,hogy ennek a "hőemelkedésnek" így kell lennie.Csak a jóöreg suzuki után amit akárhogy ütöttem vágtam a vízmutató a 90re volt szögelve,kicsit furcsa,hogy le fel járkál az opelben.Azt hittem,hogy az a normál ha beáll 90re és ott nyugszik.

Persze,hogy én mit hiszek az teljesen lényegtelen,azért kérdezem a hozzáértőket :lol:

Na nekem meg, első bemelegedésnél felmegy 96-ig, aztán visszamegy 90-re és mintha odaszögelték volna, ott marad menetközben.

Link to comment
Megosztás:

Hát vezetés közben az a pár perc hamar elmegy.Ránézek a mutatóra 90fok=>megyek két saroknyit 95 ;)

A mutatóm pontos.Ez a termo 96kor nyit és 92re hűt ha jól emlékszem a szerelő szavaira.De ő is azt mondta,hogy ennek a "hőemelkedésnek" így kell lennie.Csak a jóöreg suzuki után amit akárhogy ütöttem vágtam a vízmutató a 90re volt szögelve,kicsit furcsa,hogy le fel járkál az opelben.Azt hittem,hogy az a normál ha beáll 90re és ott nyugszik.

Persze,hogy én mit hiszek az teljesen lényegtelen,azért kérdezem a hozzáértőket :lol:

Ha jól sejtem, városban használod az autót, ott természetes, hogy változik a hőmérséklet, hiszen amikor állsz, vagy lassan haladsz, nincs rendes menetszél, ami hűtse a motort. Hosszabb távon egyenletesen haladva elvileg nem szokott ingadozni, legalábbis nekem nem.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól sejtem, városban használod az autót, ott természetes, hogy változik a hőmérséklet, hiszen amikor állsz, vagy lassan haladsz, nincs rendes menetszél, ami hűtse a motort. Hosszabb távon egyenletesen haladva elvileg nem szokott ingadozni, legalábbis nekem nem.

Egyenlőre csak rövid távokon tudtam kipróbálni városban.3-4 km-es szakaszokon.Holnap megjárom vele a belvárost is bár az sem lesz tartós egyenletes tempó maximum 5-6 km-en de legalább folyamatosan megyek vele 30-at oda meg 30-at vissza.

Na én is úgy képzeltem el ahogy Daykiller írta,hogy az a normális.

Link to comment
Megosztás:

Hát vezetés közben az a pár perc hamar elmegy.Ránézek a mutatóra 90fok=>megyek két saroknyit 95 ;)

A mutatóm pontos.Ez a termo 96kor nyit és 92re hűt ha jól emlékszem a szerelő szavaira.De ő is azt mondta,hogy ennek a "hőemelkedésnek" így kell lennie.Csak a jóöreg suzuki után amit akárhogy ütöttem vágtam a vízmutató a 90re volt szögelve,kicsit furcsa,hogy le fel járkál az opelben.Azt hittem,hogy az a normál ha beáll 90re és ott nyugszik.

Persze,hogy én mit hiszek az teljesen lényegtelen,azért kérdezem a hozzáértőket :lol:

Nem jól emlékszel a szerelő szavaira szerintem, mert amit én eddig láttam, mind 92 fokos termosztát volt, vagy annál

kisebb hőértékű. Ez azt jelenti, hogy 92 foknál kezd el nyitni, és 100 fok körül van teljesen nyitva. 96 foknál kapcsol a

ventillátor. Ehhez hozzá tudod nézni, a műszered mennyit csal, vagyis megnézed, hol indul a ventillátor, az a 96fok :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.