Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ennek a hsz-nek szerintem sok magamfajta tudatlan hasznát veszi még.Így már számomra is érthető.Meg is nyugodtam,volna ha nem esne vissza 20km tartós kocsikázás után is simán majdnem a kék tartományig a hőfok mutatóm.Szóval tartós menet közben igazából el sem éri a 90fokot a mutató.ÉS akkor ennek tudható be a 9körüli fogyasztás is ha jól gondolom.

Igen!

Termosztátcsere.

Hétvégén ha lesz időm átírom és beteszem a GyIK-ba.

Elküldve
Szerintem a 16 szelepes 1.4,1.6 motorokon mindenkinek 100 körül, vagy felette mutat a műszer, mikot a venti beindul. Elvileg a gyári adat szerint, ha 1 állapotú a ventillátor, vagyis csak 1 sebességen megy, akkor 100-nél kapcsol be, és 90 körül le. Ahogy öregszik, talán már nem olyan pontos az érzékelő, meg a műszer is csalhat. De akkor se kell aggódni, ha valóban 102 fokos a víz, mert nyomás alatt nem fog felforrni. NEkem nyáron dugóban rendszeresen tartósan a 100-as vonal felett álldogál.

Hogy kapcsol-e a ventillátor, az hallani fogod, mert elég hangos, és jól látható ahogy forog. A termosztátod meg ellenőrizhető. Ha a felső hűtőre menő vastag vízcső 90 környéként kezd el langyosodni, és utána melegedni, akkor jókor nyit a termosztát. Ha végig hideg marad, és úgy mászik fel a mutató, akkor nem nyit rendesen, de akkor sebeségen se fog visszahűlni.

Az utángyárott termók sokszor megadják magukat, de leginkább visszazárni nem szoktak, akkor meg épp nem melegszik a motor rednesen. Szerintem neked ha van valami gond, akkor leginkább a ventillátor kapcsoló szenzora sanszos.

Neki kétsebességes a venti, mivel klímás és tapasztalatból tudom, hogy járó motornál csak akkor hallani a ventit, ha odateszed a hűtőrácshoz a füled, valamint ha nagyon figyelsz, akkor a kasztnin érezni, mikor beindul. Nekem is kétsebességes.

Elküldve
Neki kétsebességes a venti, mivel klímás és tapasztalatból tudom, hogy járó motornál csak akkor hallani a ventit, ha odateszed a hűtőrácshoz a füled, valamint ha nagyon figyelsz, akkor a kasztnin érezni, mikor beindul. Nekem is kétsebességes.

Az első sebességen nagyon halk,kettesen azért elég hangos tud lenni.

Elküldve
Az első sebességen nagyon halk,kettesen azért elég hangos tud lenni.

Én eddig csak első sebességen figyeltem a hangját. Sosem indult még be nekem másodikban.

Elküldve
És nálad ez a műszaki problémák topikba tartozik? :huh: Keressünk Neked egy jó urológust? Vagy pszichiátert inkább? :)

Csak daykiller kartársnak próbáltam ecsetelni a különbséget... :D :D :lol:

Elküldve
Csak daykiller kartársnak próbáltam ecsetelni a különbséget... :huh: :) :D

:D

Amúgy próbáltam már akksiról, de akkor csak a vízhűtő ventit nyomattam teljes sebességen. Van igazság a hasonlatodban. :lol:

Elküldve
Az előző autómnál nem így melegedett a víz és ezért fura nekem,és akikkel beszéltem azoknak se

tetszett a dolog bár nem opel tulajdonosok mint jómagam.De ahogy itt olvasom ez teljesen megszokott dolog,hogy áll az autó 5-10percet járó motorral és 100fokra ugrik a víz hőmérséklete.Igazából még ventillátor hangot nem hallottam az opelból de nem is vártam meg az itt említett 102fokot mert én azt hitten 100foknál már a motor van életveszélyben.

Olvastam ebben a fórumban, hogy rendesen alulméretezték az astrák hűtőrendszerét. Ennek köszönhetően álló helyzetben a hűtő nem ad elég rendes hűtést csak a ventivel, de az meg érthető okokból nem jár folyamatosan. Így aztán nem valami stabil a motorhőfok. De nem is életszerű hogy negyedórákat állsz járó motorral, így annyira azért mégse gáz.

Elküldve
Az egykörös szenzor 96-nál kapcsol be, és tapasztalatom szerint ez nagyon pontos, és öregkorára sem változik :huh:

Akkor vannak csodák. :) A hayes manuál szerint pl. az egyfokozatú 100 fokon kapcsol be, és valamivel alatta áll le. A 16 szelepes ecotecből több ismerősömnek is van, és senkinek nem kapcsol be a műszer szerinti 100 fok alatt. Lehet, hogy mindenkinek ennyit csalna a műszere?

Elküldve
Olvastam ebben a fórumban, hogy rendesen alulméretezték az astrák hűtőrendszerét. Ennek köszönhetően álló helyzetben a hűtő nem ad elég rendes hűtést csak a ventivel, de az meg érthető okokból nem jár folyamatosan. Így aztán nem valami stabil a motorhőfok. De nem is életszerű hogy negyedórákat állsz járó motorral, így annyira azért mégse gáz.

Nincs az alulméretezve, a ventillátornak meg pont az a dolga, hogy álló helyzetben hűtsön, ha túl akarna melegedni a hűtővíz.

És normál esetben elég jó a stabilitása, pl nálam az omegának is, és a 16v astrának is :)

Ez minden autónál így van.

Akkor vannak csodák. :huh: A hayes manuál szerint pl. az egyfokozatú 100 fokon kapcsol be, és valamivel alatta áll le. A 16 szelepes ecotecből több ismerősömnek is van, és senkinek nem kapcsol be a műszer szerinti 100 fok alatt. Lehet, hogy mindenkinek ennyit csalna a műszere?

semmi sem tévedhetetlen. sőt, van utángyártott szonda is, amelyik eltérő hőfokon kapcsol, és pl G astrákban is

máshol kapcsol, ráadásul ott az ecu vezérli ezt... de f astrákon az egyfokozatú gyári kapcsoló 96 fokos :D

nekem a műszer szerint is ott kapcsol (omegáé is), és 92-93 fokon pedig le.

Elküldve
Nincs az alulméretezve, a ventillátornak meg pont az a dolga, hogy álló helyzetben hűtsön, ha túl akarna melegedni a hűtővíz.

És normál esetben elég jó a stabilitása, pl nálam az omegának is, és a 16v astrának is :huh:

Ez minden autónál így van.

semmi sem tévedhetetlen. sőt, van utángyártott szonda is, amelyik eltérő hőfokon kapcsol, és pl G astrákban is

máshol kapcsol, ráadásul ott az ecu vezérli ezt... de f astrákon az egyfokozatú gyári kapcsoló 96 fokos :)

nekem a műszer szerint is ott kapcsol (omegáé is), és 92-93 fokon pedig le.

Enyém is 96 fok környékén kapcsol, 92 körül meg le és ezt játsza álló helyzetben.

Nekem a műszer halálpontos. 90 fokon megáll a műszer, az első túlmelegedés után, ügye mikor először nyit a termosztát, akkor felmegy 94-95-ig, aztán vissza.

Elküldve

Sziasztok!

Nekem erről a témáról csak annyi a véleményem, hogy egy kicsit szerintem is allul van méretezve sajna az F Astra hüttőrendszere, mivel a németek ezt az autót több szempontból sem a városi araszolgatásra tervezték. (tank mutató már nem mozdul, azt még van benne 5Liter) Anno mikor a Nagyfalúban laktam ott egy Off sittel járkáltam és a körúton nyáron a dugóban sem hallottam a ventinek a hangják,max 2x, amikor meg a sajátommal voltam már fent nyáron és jött a dugó szinte 2-4 percenként kiporszivozott a kocsi alatt a venti mert annyit ment. Nem tartom egy rossz motornak ezeket, de az biztos, hogy a tötymörgést nem szereti, meg ha hidegen adják neki az ívet, ha ezt az ember megpróbálja elkerülni és megadja neki azt ami kell akkor sokáig élvezheti a megbízhatóságát. Mert a motor karakterisztikáját viszont nagyon IMÁDOM és soha nem cserélném le egy twinpotyra, vagy ökötökre! :huh: Ezen meg nem megsértődni!

Üdv:BB

Elküldve
Sziasztok!

Nekem erről a témáról csak annyi a véleményem, hogy egy kicsit szerintem is allul van méretezve sajna az F Astra hüttőrendszere, mivel a németek ezt az autót több szempontból sem a városi araszolgatásra tervezték. (tank mutató már nem mozdul, azt még van benne 5Liter) Anno mikor a Nagyfalúban laktam ott egy Off sittel járkáltam és a körúton nyáron a dugóban sem hallottam a ventinek a hangják,max 2x, amikor meg a sajátommal voltam már fent nyáron és jött a dugó szinte 2-4 percenként kiporszivozott a kocsi alatt a venti mert annyit ment. Nem tartom egy rossz motornak ezeket, de az biztos, hogy a tötymörgést nem szereti, meg ha hidegen adják neki az ívet, ha ezt az ember megpróbálja elkerülni és megadja neki azt ami kell akkor sokáig élvezheti a megbízhatóságát. Mert a motor karakterisztikáját viszont nagyon IMÁDOM és soha nem cserélném le egy twinpotyra, vagy ökötökre! :huh: Ezen meg nem megsértődni!

Üdv:BB

Természetes, hogy felmelegszik a víz dugóban, ezért van(nak) a venti(k). :)

Elküldve
Természetes, hogy felmelegszik a víz dugóban, ezért van(nak) a venti(k). :)

Természetes, de ha mondjuk 15-20 mm-el szélesebb a hütő, ezáltal esetleg 1m2-el nagyobb lenne a leadási felület akkor ez már nem lenne! :huh:

Elküldve
Természetes, de ha mondjuk 15-20 mm-el szélesebb a hütő, ezáltal esetleg 1m2-el nagyobb lenne a leadási felület akkor ez már nem lenne! :)

Bele kell tenni egy nagyobbat azt csókolom. :huh:

Elküldve
Bele kell tenni egy nagyobbat azt csókolom. :huh:

Álló helyzetben sztem teljesen mindegy, mekkora hűtőt raksz bele. Menetszél nélkül nincs ami elvigye a meleget a bordák közül.

Elküldve
Álló helyzetben sztem teljesen mindegy, mekkora hűtőt raksz bele. Menetszél nélkül nincs ami elvigye a meleget a bordák közül.

Szerintem bizonyos áramlás létrejön a különböző hők hatására...de nem vitatom hogy ez csekély jelentőségű.

Elküldve
Szerintem bizonyos áramlás létrejön a különböző hők hatására...de nem vitatom hogy ez csekély jelentőségű.

Persze. A meleg levegő felfele áramlik, de ha nem tud eltávozni onnan (motorháztető), akkor megragad.

Elküldve

Nekem olyan mintha le akarna fulladni a motor amikor kapcsol a venti (hirtelen leesik a fordulat egy-két pillanatra)...ez természetes vagy valahol valami hiba van? :huh:

Elküldve
Nekem olyan mintha le akarna fulladni a motor amikor kapcsol a venti (hirtelen leesik a fordulat egy-két pillanatra)...ez természetes vagy valahol valami hiba van? :)

Marha nagy áramot vesz fel 12V-on. Mikor szereztem használt ventit a verdámba, mert régi halódott, akkor kipróbáltam egy olyan tápon, ami 12V-on 20A-t tud leadni, de kevés volt és lelőtte a tápot, induláskor. :D

Megjegyzem, ez a típusú ventilátor olyan ritka, mint a fehér zorro. :huh:

Elküldve
Na akkor induljunk a kályhától srácok!

Hidegen beindítod a gépet.

Járatod álló helyzetben,szép lassan kúszik fel a mutató,ha jó a hőfokérzékelő,amiről a műszerfal kapja a jelet.

Ekkora a termosztát hűtő felöli oldalán a csőnek hidegnek kell maradnia,mivel zárt állapotban van a termosztát.

A termosztát kinyit 92°C-nál,ekkor szép lassan átfolyik a hűtőbe a meleg víz,ergo ha jól mér az órád,akkor picit visszaesik,mivel ekkor fordul körbe a melegvíz a motorban.

Ezek után álló helyzetben ez tovább növekszik és a hőgombától függően(ami a hűtő bal oldalán alul található) egy avagy két fokozatban indítja a ventillátort.

Ha egy fokozatú,akkor 98°C-nál,ha kettő,akkor ha jól emléxem 98°C és 104-106°C,de ebben nem vagyok már biztos.

A tágulásiban melegnek kell lennie a víznek,ez tök normális,mivel cirkulál a víz körbe.

A kupaknak nem szabad szuszognia,mivel csak így marad nyomás alatt a rendszer.

Mivel a rendszer nyomás alatt van,így ha 110°C-ot mutat a mutató álló helyzetben,akkor sem kell félni,még nem főzted meg a mocit.

Udi barátom járkált rossz termosztáttal,volt olyan hogy 110 felett volt neki és kutya baja a motornak.

Menet közben viszont nem eshet 90 alá,ha mégis,akkor az azt jelenti,hogy rossz a termosztát,nem zár tökéletesen.

Asszem ez is a GYIK-ba kívánkozik, mert itt már kezd unalmassá válni! :huh:

Elküldve
Jelezte is hogy megcsinálja amint lesz ideje! :huh:

Utóbb én is észrevettem, de ugye egy "újszülöttnek minden vicc új" :) , vagyis indultam a legutóbb olvasottamtól....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.