Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ezekután erősen gondolkodom a Werlinges védőburkolaton.

Az a baj, hogy én már így vettem a kocsit, illetve akkor nem látszott ekkorának a baj, csak a csomitartóból tudtuk megnézni ezt a részt és ott akkor csak enyhe sárgulást láttunk a fehér festéken. Aztán amikor elkezdtem kaparászni elüjöttek a lyukak. Amikor jött a csavarhúzó teszt. :huh:

Elküldve
Ezekután erősen gondolkodom a Werlinges védőburkolaton.

Nekem tudatlanként 28 ezerbe került a Werling dob 3 éve. Azért voltam tudatlan, mert 30 évre visszamenőleg ismertem a werlinget, még Skodás időmből, de mást nem. Aztán itt a fórumon tudtam meg, hogy lehet kapni nem Werlinget 5-7 ezerért is. Mindkét lányom Astrájába azokat szereltem és tökéletesen megfelelnek.

Elküldve

Ma azt vettem észre. hogy az első ablaktörlő karok nem az alsó helyzetből indulnak. Először lemennek olyan 4 centit lefele, és csak aztán fel. Ha jól emlékszem Novyy-cartársnak volt ilyen hátul. Most marha szar idő van, majd holnap megnézem. Gyanítom egyszer-kétszer tekertettem jeges szélvédőn, és nem tetszett neki.

Elküldve
Ma azt vettem észre. hogy az első ablaktörlő karok nem az alsó helyzetből indulnak. Először lemennek olyan 4 centit lefele, és csak aztán fel. Ha jól emlékszem Novyy-cartársnak volt ilyen hátul. Most marha szar idő van, majd holnap megnézem. Gyanítom egyszer-kétszer tekertettem jeges szélvédőn, és nem tetszett neki.

Gondolom a pozícióérzékelő érzékel rosszul, vagy elmászott a mechanika és ezért hiszi azt, hogy jó pozícióban állt meg.

Elküldve
Gondolom a pozícióérzékelő érzékel rosszul, vagy elmászott a mechanika és ezért hiszi azt, hogy jó pozícióban állt meg.

Pozícióérzékelő? Olyan is van rajta? Én azt hittem simán csak teker a motor meg a mechanika átalakítja a forgó mozgást lineálísá. Én vmi alkatrész görbülésre tippeltem, vagy arra hogy a lapát ugrott a tengelyen.

Elküldve
Pozícióérzékelő? Olyan is van rajta? Én azt hittem simán csak teker a motor meg a mechanika átalakítja a forgó mozgást lineálísá. Én vmi alkatrész görbülésre tippeltem, vagy arra hogy a lapát ugrott a tengelyen.

Hát valahogy érzékelnie kell, hogy visszaállt alaphelyzetre. :huh:

Elküldve (edited)
Hát valahogy érzékelnie kell, hogy visszaállt alaphelyzetre. :huh:

Szerintem nem érzékel semmit, simán csak megy fel-le a két végállás között, amíg a mechanika engedi. Igazából már jópárszor levettem a hátsó ajtó burkolatát is, meg a pollenszűrőnél is kotorásztam, de sose néztem meg igazán, mert eddíg nem volt gond vele.

Ja oké leesett, hogy akkor miért pont lent áll meg? Na ezt nem tudom. :)

Módosítva : zotya975
Elküldve
Szerintem nem érzékel semmit, simán csak megy fel-le a két végállás között, amíg a mechanika engedi. Igazából már jópárszor levettem a hátsó ajtó burkolatát is, meg a pollenszűrőnél is kotorásztam, de sose néztem meg igazán, mert eddíg nem volt gond vele.

Ja oké leesett, hogy akkor miért pont lent áll meg? Na ezt nem tudom. :huh:

Hááát azéééé, azé, azéééé, mer ott a pozicijó érzékelő!!! :)

Elküldve
Szerintem nem érzékel semmit, simán csak megy fel-le a két végállás között, amíg a mechanika engedi. Igazából már jópárszor levettem a hátsó ajtó burkolatát is, meg a pollenszűrőnél is kotorásztam, de sose néztem meg igazán, mert eddíg nem volt gond vele.

Ja oké leesett, hogy akkor miért pont lent áll meg? Na ezt nem tudom. :huh:

Nem azt mondtam, hogy a motor egyszer egyik irányba aztán másik irányba pörög. Hanem a motor pörög és ügye az mozgatja a mechanikát. Arra akartam kilyukadni, hogy valahol érzékelnie kell, hogy mikor tért vissza alapállásra. Lásd a szakaszos ablaktörlést.

Elküldve
Arra lennék kiváncsi, hogy a Werlinges vagy más olcsóbb műanyag dobnál elfér-e 15" kerék?

Nekem van műanyag dob, rider autótól származik. És elfér alatta a 15 colos simán, még gumival együtt is. :huh:

Elküldve
Arra lennék kiváncsi, hogy a Werlinges vagy más olcsóbb műanyag dobnál elfér-e 15" kerék?

Szerintem a váltóméretnek símán el kell férnie. Azért váltóméret.....

Elküldve
Én úgy tudom,hogy mechanikus "programkerék" van benne.

Max a karokat tenném arébb pár foggal.

Nem oké, mert ahogy zotya írta, álló helyzetből először lefelé indul neki el. Ebből símán következik, hogy elállítódott.

Elküldve
Pozícióérzékelő? Olyan is van rajta? Én azt hittem simán csak teker a motor meg a mechanika átalakítja a forgó mozgást lineálísá. Én vmi alkatrész görbülésre tippeltem, vagy arra hogy a lapát ugrott a tengelyen.

Hát valahogy érzékelnie kell, hogy visszaállt alaphelyzetre. :huh:

Ahogy Johnny is írta, mechanikus programtárcsás, csúszóérintkezők vannak egy megfelelően perforált kör alakú tárcsán. A gond az szokott lenni, hogy ez a tárcsa berozsdásodik, és onnantól a bizonytalan érintkezés miatt hol itt áll meg, hol ott. Sztem azt kéne csinálni, hogy a motor tengelyén a bordás rögzítésű lemezt, ami mozgatja a mechanikát arrébbtenni egy foggal, aztán ennek megfelelően a lapátokat is arrébbtenni, hogy az alsó helyzet stimmeljen.

Elküldve
Ahogy Johnny is írta, mechanikus programtárcsás, csúszóérintkezők vannak egy megfelelően perforált kör alakú tárcsán. A gond az szokott lenni, hogy ez a tárcsa berozsdásodik, és onnantól a bizonytalan érintkezés miatt hol itt áll meg, hol ott. Sztem azt kéne csinálni, hogy a motor tengelyén a bordás rögzítésű lemezt, ami mozgatja a mechanikát arrébbtenni egy foggal, aztán ennek megfelelően a lapátokat is arrébbtenni, hogy az alsó helyzet stimmeljen.

Gondolom akkor hátul is van ilyen. Vagy szimplán szorulás miatt nem áll meg nekem hátul vízszintbe?

Elküldve

Nekiestem az ablaktörlőnek, az érzékelőíg el se jutottam, mert úgy van szegecselve az a rész, és nem akartam lefúrni. Volt egy zsírzónyílás az áttételnél ott megkentem aztán visszaraktam az egészet. Először a motor tengelyén próbáltam egy bordával arrébrakni a mechanikát, de nem nagyon sikerült. Mindíg jobb lett egy kicsit aztán amikor pont jó lett volna átmentem a holtponton, és már le sem ment a helyére az ablaktörlő. Ekkor áttértem magára a lapátokra, azokat állítgattam külön-külön, most sem tükéletes, csak elfogyot a türelmem. :huh:

Elküldve
Tudom. A hátsó keréknek is van szélessége. :huh:

nemá! :)

Eredeti szélességi hely - (2+2 mm), merhogy a sárvédőhöz és a belső doblemez oldalához van csavarozva.....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.