astraf Elküldve Március2, 2009 Elküldve Március2, 2009 Üdv! Szomszéd srác most vett egy 1.6 16v gépet, sajna elszakadt a km-óra spirál....és ki villant a sárga lámpa ami sztem összefüggéseben van a nem működő km-órával... de javítsatok ki ha tévedek!? Kivillogtatni még nem villogtattuk ki a hibakódot.(ugye jol tudom hogy a 16 tűs csatinál az 5-6-ot kell rövidrezárni?)
hening Elküldve Március2, 2009 Elküldve Március2, 2009 Üdv! Szomszéd srác most vett egy 1.6 16v gépet, sajna elszakadt a km-óra spirál....és ki villant a sárga lámpa ami sztem összefüggéseben van a nem működő km-órával... de javítsatok ki ha tévedek!? Kivillogtatni még nem villogtattuk ki a hibakódot.(ugye jol tudom hogy a 16 tűs csatinál az 5-6-ot kell rövidrezárni?) Igen azt. A hibakód meg vszinűleg a seb jeladó hibáját dobja ki. (pl. nincs seb jel)
astraf Elküldve Március2, 2009 Elküldve Március2, 2009 Igen azt. A hibakód meg vszinűleg a seb jeladó hibáját dobja ki. (pl. nincs seb jel) Köszi szépen a megerősítést! Más...A képeid alapján megcsináltam a szimeringcserét a váltórúdnál, még egyszer köszi h felraktad a képeket!
hening Elküldve Március2, 2009 Elküldve Március2, 2009 Köszi szépen a megerősítést! Más...A képeid alapján megcsináltam a szimeringcserét a váltórúdnál, még egyszer köszi h felraktad a képeket! NM. :blush:
epk947 Elküldve Március2, 2009 Elküldve Március2, 2009 Üdv! Szomszéd srác most vett egy 1.6 16v gépet, sajna elszakadt a km-óra spirál....és ki villant a sárga lámpa ami sztem összefüggéseben van a nem működő km-órával... de javítsatok ki ha tévedek!? Kivillogtatni még nem villogtattuk ki a hibakódot.(ugye jol tudom hogy a 16 tűs csatinál az 5-6-ot kell rövidrezárni?) Egyértelműen a spirál adja a hibát. Próbáld ki a sajátodon, hogy ha letekered a spirált a sebváltódról, hogy mit fog csinálni..... :blush:
brezsó Elküldve Március2, 2009 Elküldve Március2, 2009 Megnéztem kösz. Ezek szerint a gyári csaláshoz nekem még hozzáadódik a téli gumikkal majdnem 4 km/h eltérés. El ne felejtsem nyáron már nem mehetek 60-nal a városban. :lol: Nincs mit! :blush: Akkor lehet hogy már nem is kapsz büntetést a múltkori sebességtúllépésért!? :)
zsoltika01 Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Az normális dolog,hogy állóhelyzetben kb. 10 percig járatom a motort és a vízhőfok mutató óra felszalad a 90 és 100 fok között fél úton lévő kis vonalacskáig,aztán elindulok és kb 2km megtétele után leesik majdnem a kék színű tartományba?
zocsa Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Az normális dolog,hogy állóhelyzetben kb. 10 percig járatom a motort és a vízhőfok mutató óra felszalad a 90 és 100 fok között fél úton lévő kis vonalacskáig,aztán elindulok és kb 2km megtétele után leesik majdnem a kék színű tartományba? Rossz termosztát miatt lehet ilyen.
zotya975 Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Nincs mit! :blush: Akkor lehet hogy már nem is kapsz büntetést a múltkori sebességtúllépésért!? :) Á, én akkor már rászámoltam a csalást, az óra szerint 100-105-tel mentem, ami valójában olyan 90 tehát nem 70. :lol: Rossz termosztát miatt lehet ilyen. Szerintem meg így pont a jó termosztát működik. Felmegy a vízhőfok induláskor, ha eléri a 92-fokot akkor nyit a termosztát és visszaesik. Ha rossz lenne a termosztát, és nem nyitna ki akkor ugye felforrna a víz, azt biztos észre lehet venni. Ha meg nem zár el, akkor nagyon lassan melegszik, sokat fogyaszt, relatív gyenge a fűtés, és nincs hirtelen hűfok visszaesés.
zocsa Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Á, én akkor már rászámoltam a csalást, az óra szerint 100-105-tel mentem, ami valójában olyan 90 tehát nem 70. :blush: Szerintem meg így pont a jó termosztát működik. Felmegy a vízhőfok induláskor, ha eléri a 92-fokot akkor nyit a termosztát és visszaesik. Ha rossz lenne a termosztát, és nem nyitna ki akkor ugye felforrna a víz, azt biztos észre lehet venni. Ha meg nem zár el, akkor nagyon lassan melegszik, sokat fogyaszt, relatív gyenge a fűtés, és nincs hirtelen hűfok visszaesés. Így igaz ,de pl. nekem nem esik vissza majdnem a kék jelzésig.(akkor ment le menet közben addig,amikor rossz volt) Arra gondolok,nem írta,hogy hideg motornál álló helyzetben,lehet pl. dugóban állás is,és menet közben visszahűl. :lol: Az a kérdés,hogy miután visszaesett (menet közben),elindul-e fölfelé,vagy úgymarad.
zotya975 Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Így igaz ,de pl. nekem nem esik vissza majdnem a kék jelzésig.(akkor ment le menet közben addig,amikor rossz volt) Arra gondolok,nem írta,hogy hideg motornál álló helyzetben,lehet pl. dugóban állás is,és menet közben visszahűl. :lol: Az a kérdés,hogy miután visszaesett (menet közben),elindul-e fölfelé,vagy úgymarad. Meg a mutatóra nem is lehet adni, mert nem pontos, de ha már van visszaesés, az jó jel, mert ott nyit a termosztát. Természetesen aztán később megint fel kell neki kúsznia, nekem be szokott állni olyan 92-95 közé. :blush:
Zsolthy Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Az normális dolog,hogy állóhelyzetben kb. 10 percig járatom a motort és a vízhőfok mutató óra felszalad a 90 és 100 fok között fél úton lévő kis vonalacskáig,aztán elindulok és kb 2km megtétele után leesik majdnem a kék színű tartományba? Termosztát hiba lesz,úgy ment tönkre a termosztátod hogy nyitvamaradt,megnöhet az oljafogyásod,többet fogyaszt az autó,jobban kopik a motor.!!!!! Nekem állóhelyztebe felmegy 100 ig ott kapcsol a ventilátor az visszahüti kicsit. Ha elindulok 90 fölött(92-94)fokon áll.
szobikari Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Termosztát hiba lesz,úgy ment tönkre a termosztátod hogy nyitvamaradt,megnöhet az oljafogyásod,többet fogyaszt az autó,jobban kopik a motor.!!!!! Ne haragudj, de ez szerintem úgy baromság, ahogy van. Ha nyitva marad a termo, akkor ált a kis kék tartományban van a mutató ( nyitva van -> folyamatosan cirkulál a folyadék -> nem tud felmelegedni ). A jobban kopik a motor, és a megnőhet az olajfogyasztásra akkor én azt írom, hogy ne járjatok az autóval, mert kopik a motor és nő az olajfogyás. Könyörgöm, a motorkopás a normál üzem velejárója. -30 fokos olajjal, -30 fokos hengerhőmérséklettel valóban nagyságrendekkel jobban kopik a motor, mint normál, üzemi hőfokon, de szerintem nem áll fenn ugyanilyen mértékű különbség 75 és 90 fokos hűtővíz között. A fogyasztás viszont tényleg nőhet. Viszont nem kellene így azonnal "ráijeszteni" a kollégára, főleg, hogy előtted már mondták neki, hogy valsz. így jó az a termo, ahogy van. ( Szerintem mondjuk egy kicsit nagyot nyit :lol: Nem kellene ilyen mértékben visszaesnie a hűtőfolyadék hőmérsékletének. Persze csak ha nem csal nagyot az óra :blush: ) Maradtam tisztelettel
Zsolthy Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 92-95 közé mentközbe szokot állni nem dugóba álláskor igaz????
Tápiószecső Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Az normális dolog,hogy állóhelyzetben kb. 10 percig járatom a motort és a vízhőfok mutató óra felszalad a 90 és 100 fok között fél úton lévő kis vonalacskáig,aztán elindulok és kb 2km megtétele után leesik majdnem a kék színű tartományba? És utána visszamegy 90 fölé?
zsoltika01 Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Az autó egész éjszaka állt aztán reggel járattam 10percet akkor kúszott fel 95re és amikor elindultam leesett a kék tartomány fölé közvetlenül.Nem tudtam megnézni hogy kúszik-e feljebb mert haza is értem.De Amúgy 90körül szokott mozogni ha hosszabb időn keresztül megyek vele.Az már feltűnt volna ha kék tartományban autóztam volna huzamosabb ideig.Szerintem akkor nincs baj a termosztáttal ha a 95fok még normális.
zotya975 Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Az autó egész éjszaka állt aztán reggel járattam 10percet akkor kúszott fel 95re és amikor elindultam leesett a kék tartomány fölé közvetlenül.Nem tudtam megnézni hogy kúszik-e feljebb mert haza is értem.De Amúgy 90körül szokott mozogni ha hosszabb időn keresztül megyek vele.Az már feltűnt volna ha kék tartományban autóztam volna huzamosabb ideig.Szerintem akkor nincs baj a termosztáttal ha a 95fok még normális. Ha lesz időd nyisd fel a motorháztetőt hideg motornál, indítsd el, és tapizd a hűtő felső sarkát, ahol a motortól jövő csőkígyó becsatlakozik. 10-15 perc mulva hirtelen kell forrósodnia a hűtőnek, ekkor nyit a termosztát, és ekkor esik vissza látványosan a mutató. Ha igy van, akkor jó minden. Ha egyből elkezd langyosodni akkor nyitva marad a termosztát mert rossz.
zsoltika01 Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Délután már érkeznek az alkatrészek és ma megyünk vezérműszíj cserére+olaj+vízpumpa+szűrők. Megvettem a generátorszíjat is meg a görgőit és 4 új gyertyát azok is cserélve lesznek még a héten remélhetőleg. Most megyek az olajnyílássapkáért is mert vagy ki van kopva vagy rosszat tekertek rá mert a rátekerés kimerül negyed fordulatban és nem is fogja semmilyen menet,rendesen lötyög a tetején és járó motornál zörög mint egy dízel autó.
zocsa Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Az autó egész éjszaka állt aztán reggel járattam 10percet akkor kúszott fel 95re és amikor elindultam leesett a kék tartomány fölé közvetlenül.Nem tudtam megnézni hogy kúszik-e feljebb mert haza is értem.De Amúgy 90körül szokott mozogni ha hosszabb időn keresztül megyek vele.Az már feltűnt volna ha kék tartományban autóztam volna huzamosabb ideig.Szerintem akkor nincs baj a termosztáttal ha a 95fok még normális. Akkor nincs vele gond.
zsoltika01 Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Ha lesz időd nyisd fel a motorháztetőt hideg motornál, indítsd el, és tapizd a hűtő felső sarkát, ahol a motortól jövő csőkígyó becsatlakozik. 10-15 perc mulva hirtelen kell forrósodnia a hűtőnek, ekkor nyit a termosztát, és ekkor esik vissza látványosan a mutató. Ha igy van, akkor jó minden. Ha egyből elkezd langyosodni akkor nyitva marad a termosztát mert rossz. Okés ezt a vizsgálatot megcsinálom.
zsoltika01 Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Akkor nincs vele gond. Egyébként én is így gondolom,nekem a 95fok tűnt extrémnek azt hittem,hogy forrni fog a víz ha tovább járatom álló helyzetben,megijedtem és hazáig meg sem álltam! :blush: De ahogy olvasom még 95fölé is kúszik a vízhőfok és az sem extrém.
opel16v Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 rendesen lötyög a tetején és járó motornál zörög mint egy dízel autó. tömítést is lehet rajta cserélni külön :blush:
Dáwid Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Egyébként én is így gondolom,nekem a 95fok tűnt extrémnek azt hittem,hogy forrni fog a víz ha tovább járatom álló helyzetben,megijedtem és hazáig meg sem álltam! :lol: De ahogy olvasom még 95fölé is kúszik a vízhőfok és az sem extrém. ahogy nekem ezt anno magyarázták az hogy a mutató 95 körül van az nem azt jelenti hogy annyi. Ahogy nekem mondták: Ha kékben van hideg, ha pirosban akkor szar van. A kettő között meg az van hogy ott van a mutató ahol van. dugóban most a "meleg" napokban simán elment 95 körül fölé is, de amúgy a komplett hűtő cumóm új. Nálam a dugó azt jelenti hogy állás-állás-szidás-állás-padló mert lett egy kis esély haladni, és akkor hajtás. Utána ez előről. Nekem amúgy is olyan hangja van mint egy dízelnek, pedig nem lötyög az olajsapi :blush: :)
daykiller Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Meg a mutatóra nem is lehet adni, mert nem pontos, de ha már van visszaesés, az jó jel, mert ott nyit a termosztát. Természetesen aztán később megint fel kell neki kúsznia, nekem be szokott állni olyan 92-95 közé. :lol: Nekem meg először fellendul 94-95-ig, aztán beáll a 90-es jelzéshez, mintha odaszögelték volna. :blush: :)
zotya975 Elküldve Március3, 2009 Elküldve Március3, 2009 Egyébként én is így gondolom,nekem a 95fok tűnt extrémnek azt hittem,hogy forrni fog a víz ha tovább járatom álló helyzetben,megijedtem és hazáig meg sem álltam! :blush: De ahogy olvasom még 95fölé is kúszik a vízhőfok és az sem extrém. Akkor láttad volna az enyémet amikor forítva raktam be a termosztátot és 110-foknál nyitott. :lol:
Recommended Posts