zotya975 Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Azt mondjátok cseréltessek csak szíjat, és hagy menjen? Szerintem illik 190ekm-t futott autón hengerfejet felújíttatni, ha már kopognak a hidrotőkék - csere nélkül az már jobb nem lesz. Hengerfej tömítés csere meg azért lenne indokolt, mert egy olcsóbb típust raktak bele múltkor és szakiknak még nyomatékkulcsuk sem volt... Az autózás mindenképp pénz, ez oké, csak nem érzem hol a határ, amikortól már feneketlen kút a vas, amibe szórom a pénzt. Ne csak szíjat, komplett vezérlést érdemes, vízpumpa, feszítő, szíj. Csak a kilóméter alapján , ha nincs más gond nem kellene szétbontani a motort. Hidrotőkét lehet cserélni ha csak a szelepfedelet veszed le akkor is. Hát ja a HF.csavarokat nyomatékkulcsal kéne lehúzni, de ha már össze van rakva, és nincs panasz én biztos nem venném le csak azért hogy utánna lehúzzam kulcsal. De ha úgy gondolod akkor vegyétek le, akkor a tőkéket is könnyebb cserélni, síkolás, új tömítés, majd nyomatékkulcsal vissza. Elméletileg ilyenkor a HF-csavarokat is cserélni illik. De az tuti, hogy én 240-ezernél tartok, de nem állnák neki motorgenerálnak csak a magas kilóméterszám miatt. Olajat nem eszi, huz ahogy egy 60-lovasnak kell, a végsebességből arra következtettem, hogy a lovak nagy része megvan, akkor minek megbontani gyűrüzni, meg ilyenek? Csak gyűrüzni nem érdemes, a komplett motorgenerél, meg már több 100ezres tétel, csak azért mert 190-ezernél tartasz nem kéne belekezdeni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 szakiknak még nyomatékkulcsuk sem volt... Konyhakéssel műt a sebész....anyááááám :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Konyhakéssel műt a sebész....anyááááám :blush: Válság van. :lol: De én már gondolkodtam rajta, hogy veszek egy ilyet, bár a HF-csavarokhoz pont nem jó, azokat úgy emlékszem 25Nm-rel kell lehúzni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Azt mondjátok cseréltessek csak szíjat, és hagy menjen? Szerintem illik 190ekm-t futott autón hengerfejet felújíttatni, ha már kopognak a hidrotőkék - csere nélkül az már jobb nem lesz. Hengerfej tömítés csere meg azért lenne indokolt, mert egy olcsóbb típust raktak bele múltkor és szakiknak még nyomatékkulcsuk sem volt... Az autózás mindenképp pénz, ez oké, csak nem érzem hol a határ, amikortól már feneketlen kút a vas, amibe szórom a pénzt. Ha nem eszi az olajat, ne nyúlj a MOTORHOZ! Csak vezérműszíj, vízpumpa (és ha van feszítő görgő) csere szükséges, de az nagyon. Hidrotőke csere ha már nagyon zajos (jó olaj mellett is). Ja, és a hengerfej csavarokat még most sem késő egy nyomatékkulccsal útánhúzni! Ennyi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 szakiknak még nyomatékkulcsuk sem volt... Trabantra szakosodott műhelynél tényleg elég egy bicikli kulcskészlet :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 http://www.fotexnet.hu/conrad_s171/page/it...ekkulcs_keszlet Ez most műszer, vagy használni is lehet? "Műszaki adatok Mérési tartomány: 28 - 210 Nm" :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Ez most műszer, vagy használni is lehet? "Műszaki adatok Mérési tartomány: 28 - 210 Nm" :blush: Lehet használni, csak kérdés, hogy mennyire pontos, mert gyanúsan olcsó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Ha nem eszi az olajat, ne nyúlj a MOTORHOZ! Csak vezérműszíj, vízpumpa (és ha van feszítő görgő) csere szükséges, de az nagyon. Hidrotőke csere ha már nagyon zajos (jó olaj mellett is). Ja, és a hengerfej csavarokat még most sem késő egy nyomatékkulccsal útánhúzni! Ennyi... Okés, elfogadom - én is ennek vagyok a híve, hogy kár bolygatni, ha valami jól megy. Főleg használt és továbbra is használódó autón. Nem vitrinbe fogom tárolni ezután sem. Első a vizsga: mint szerelő említette ahhoz szükséges első fékcsere (mi is volt az ajánlott: Brembo tárcsa - Ferodo betét?! Hűtőbordás van 13" felni alá?) és hátsó lengéscsillapítók. Ki is cseréltetem, megérettek már. Második a vezérlés: szíj, fesz.görgő, vízpumpa, termosztát fedél-csőcsonk. Többi marad. Ha lesz 'kedvem' még, akkor kis lakatoltatás/fényeztetés. Ergo: verda marad nálam. Közben adódott újra kérdésem: lehetséges, hogy túl nagy a nyomás a hűtőrendszeremben? Mindig megindul valahol a hűtővíz a külvilág felé :blush: Kiegy.tartály sapka lehet rossz? Más: bal hátsó lámpám be van törve. Sima három színű, de a kicsit sötétebb füstös kivitel. Szóljon, ha van valakinek. Vaterán csak világosat láttam, bontóban még nem kutakodtam. epk! Nyugtass meg, hogy nem csak olajat kellett cserélned az elmúlt párszázezer km-en! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Okés, elfogadom - én is ennek vagyok a híve, hogy kár bolygatni, ha valami jól megy. Főleg használt és továbbra is használódó autón. Nem vitrinbe fogom tárolni ezután sem. Első a vizsga: mint szerelő említette ahhoz szükséges első fékcsere (mi is volt az ajánlott: Brembo tárcsa - Ferodo betét?! Hűtőbordás van 13" felni alá?) és hátsó lengéscsillapítók. Ki is cseréltetem, megérettek már. Második a vezérlés: szíj, fesz.görgő, vízpumpa, termosztát fedél-csőcsonk. Többi marad. Ha lesz 'kedvem' még, akkor kis lakatoltatás/fényeztetés. Ergo: verda marad nálam. Közben adódott újra kérdésem: lehetséges, hogy túl nagy a nyomás a hűtőrendszeremben? Mindig megindul valahol a hűtővíz a külvilág felé :blush: Kiegy.tartály sapka lehet rossz? Más: bal hátsó lámpám be van törve. Sima három színű, de a kicsit sötétebb füstös kivitel. Szóljon, ha van valakinek. Vaterán csak világosat láttam, bontóban még nem kutakodtam. epk! Nyugtass meg, hogy nem csak olajat kellett cserélned az elmúlt párszázezer km-en! :lol: Igen, brembo és Ferodo, de a brembóval vigyázni kell, hamisítják. Igen van olyan hűtött féktárcsa, amire rámegy a 13-as kerék is. (nekem is ilyen van fent). Asszem 236-os kell neked, az még jó 13-as felnihez. Keress nedvességet a motortérben leállítás után a tartályon vagy csöveknél keress nedves foltokat, esetleg járasd egy kicsit melegen, néha pörgesd is meg a motort, de nem kell tiltásig és elkezd csöpögni lefele a víz, ha olyan gáz a helyzet. Valamint a hűtő szokott lyukas lenni. Amúgy a sapka lehet rossz, akkor folyik ki belőle, de akkor nem túlnyomásos lesz, hanem alacsony, ezért folyik ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Igen, brembo és Ferodo, de a brembóval vigyázni kell, hamisítják. Igen van olyan hűtött féktárcsa, amire rámegy a 13-as kerék is. (nekem is ilyen van fent). Asszem 236-os kell neked, az még jó 13-as felnihez. Keress nedvességet a motortérben leállítás után a tartályon vagy csöveknél keress nedves foltokat, esetleg járasd egy kicsit melegen, néha pörgesd is meg a motort, de nem kell tiltásig és elkezd csöpögni lefele a víz, ha olyan gáz a helyzet. Valamint a hűtő szokott lyukas lenni. Amúgy a sapka lehet rossz, akkor folyik ki belőle, de akkor nem túlnyomásos lesz, hanem alacsony, ezért folyik ki. Néztem adatokat, a hűtött vastagabb. Jó a régi munkahengerhez így? Hűtő relatíve új (az is csöpögött régebben, így cserés lett). Víz nyomát látom, de pl. a kondi fűtéscsapja csöpög, cserélték és 2 hónap múlva újra csöpög, pedig nem hibás cucc - ezért gyanakszunk túlnyomásra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Közben adódott újra kérdésem: lehetséges, hogy túl nagy a nyomás a hűtőrendszeremben? Mindig megindul valahol a hűtővíz a külvilág felé :blush: Kiegy.tartály sapka lehet rossz? epk! Nyugtass meg, hogy nem csak olajat kellett cserélned az elmúlt párszázezer km-en! :lol: Ha nem túl magas a vízhőfokod (piros mező) akkor nem lehet túl nagy a hűtővízkör nyomása, mert a hűtő eleve túlnyomásosra készült. Ha mégis folyik valahol, akkor ott a gyenge pont. Az a 350 ezer km 4 autóban, 14 és fél év alatt jött össze nekem. Ebből az elsőbe 205 ezret, másik kettőbe pedig kb. 70-72 ezret tettem. A legutóbbit 13 évesen vettem. Az új kocsiknál nálam csak a szokásos kopó alkatrészek cseréje történt, a mostaninál pedig egy alapos karosszéria, kipufogó és fékfelújítással indítottam. Egyik kocsimnál sem kellett a motort vagy a váltót megbontani amíg nálam volt (még a szelepfedelet sem kellett levenni). Egyik kocsim sem "ette" az olajat, és fogyasztott túl, viszont sokat költöttem a karbantartásra. Például 2007-ben több mint 200 ezret, 2008-ban több mint 300 ezret. Valamit valamiért. Ennek fejében bármikor be merek ülni a kocsimba és azonnal nekivágni egy akár 5000 km-es útnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraF 1994 Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Kedves Fórumozó Astrások! Egy kis segitségre lenne szükségem... 1994-es F-es Astrám "nyöszörö"... Nagyon halkan nyöszörög, de nemtudom mi...?? 3 éve van a tulajdonomban a kocsi, de nincs nagy használatban. A hidegebb hónapokban szokott nagyon halkan nyöszörögni, de mikor bemelegszik a motor, akkor korábban eltűnt a nyöszörgés. De mostmár hiába melegszik fel a motor, továbbra is nyöszörög... Ezt a "nyöszörgő" hangot leginkább arra tudnám hasonlitani, mint amikor a régi MZ-men a megszakitóbütyök kenőfilce kiszáradt... Az ékszikjra is gyanakszom, de nemtudom. Tud az ékszij nagyon halkan nyöszörögni, vagy az hangosabb lenne?? A vizpumpa az milyen kenést igényel?? Tippeket előre is megköszönök. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Az ékszikjra is gyanakszom, de nemtudom. Tud az ékszij nagyon halkan nyöszörögni, vagy az hangosabb lenne?? Tud. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 A hidegebb hónapokban szokott nagyon halkan nyöszörögni, de mikor bemelegszik a motor, akkor korábban eltűnt a nyöszörgés. De mostmár hiába melegszik fel a motor, továbbra is nyöszörög... Ezt a "nyöszörgő" hangot leginkább arra tudnám hasonlitani, mint amikor a régi MZ-men a megszakitóbütyök kenőfilce kiszáradt... nyöszörög? nekem nem volt mz-m ugyh nem tom elképzelni... az enyém inkább susogó hangot adott anno Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Egy kis segitségre lenne szükségem... 1994-es F-es Astrám "nyöszörö"... Nagyon halkan nyöszörög, de nemtudom mi...?? Ezt a "nyöszörgő" hangot leginkább arra tudnám hasonlitani, mint amikor a régi MZ-men a megszakitóbütyök kenőfilce kiszáradt... Az ékszikjra is gyanakszom, de nemtudom. Tud az ékszij nagyon halkan nyöszörögni, vagy az hangosabb lenne?? A vizpumpa az milyen kenést igényel?? Generátor tud "nyöszörögni" ha a csapágyai odavannak, vagy a szénkefék elkoptak. A vízpumpa nem igényel külső kenést. Csak arra vigyázz, hogy csapvízzel ne használd a hűtődet, hanem fagyállóval, mert abban van a "kenőanyag". Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Én megnézném azt a szíjat azért:egyrészt milyen feszes,másrészt milyen állapotban van,mert ha már 3éve nála a gép és még nem cserélte,kitudja mikor volt utoljára.,Főleg ha kicsit már a generátor szilentjei is kivannak,akkor nem is egy síkban fut stb stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február27, 2009 Megoszt Elküldve Február27, 2009 Néztem adatokat, a hűtött vastagabb. Jó a régi munkahengerhez így? Hűtő relatíve új (az is csöpögött régebben, így cserés lett). Víz nyomát látom, de pl. a kondi fűtéscsapja csöpög, cserélték és 2 hónap múlva újra csöpög, pedig nem hibás cucc - ezért gyanakszunk túlnyomásra. Féknyerget kell cserélni, ha eddíg sima tárcsa volt, a hűtött jóval vastagabb. Nekem akkor csöpögött a hűtő sarka amikor túltöltöttem vízzel a kiegyenlítőtt, aztén kivettem belőle olyan fél litert és megszünt. Tud. Persze de az ékszíj nyikorgásának eléggé hangos, jellegzetes hangja van, ezt szoktuk hallani az utcán induló autóknál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Február27, 2009 Megoszt Elküldve Február27, 2009 Ha nem túl magas a vízhőfokod (piros mező) akkor nem lehet túl nagy a hűtővízkör nyomása, mert a hűtő eleve túlnyomásosra készült. Ha mégis folyik valahol, akkor ott a gyenge pont. Az a 350 ezer km 4 autóban, 14 és fél év alatt jött össze nekem. Ebből az elsőbe 205 ezret, másik kettőbe pedig kb. 70-72 ezret tettem. A legutóbbit 13 évesen vettem. Az új kocsiknál nálam csak a szokásos kopó alkatrészek cseréje történt, a mostaninál pedig egy alapos karosszéria, kipufogó és fékfelújítással indítottam. Egyik kocsimnál sem kellett a motort vagy a váltót megbontani amíg nálam volt (még a szelepfedelet sem kellett levenni). Egyik kocsim sem "ette" az olajat, és fogyasztott túl, viszont sokat költöttem a karbantartásra. Például 2007-ben több mint 200 ezret, 2008-ban több mint 300 ezret. Valamit valamiért. Ennek fejében bármikor be merek ülni a kocsimba és azonnal nekivágni egy akár 5000 km-es útnak. Én sem azért bontatom meg mert túl fogyasztana olajból, hanem a diesel-es hangot szeretném elhagyatni vele :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február27, 2009 Megoszt Elküldve Február27, 2009 Persze de az ékszíj nyikorgásának eléggé hangos, jellegzetes hangja van, ezt szoktuk hallani az utcán induló autóknál. Én nem a folyamatos megcsúszásról beszélek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február27, 2009 Megoszt Elküldve Február27, 2009 Én nem a folyamatos megcsúszásról beszélek. Az enyém se állandóan csúszott, hanem főleg induláskor, meg erősebb gázadáskor. De bem biztos, hogy ugyanez a gondja. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Február27, 2009 Megoszt Elküldve Február27, 2009 Én megnézném azt a szíjat azért:egyrészt milyen feszes,másrészt milyen állapotban van,mert ha már 3éve nála a gép és még nem cserélte,kitudja mikor volt utoljára.,Főleg ha kicsit már a generátor szilentjei is kivannak,akkor nem is egy síkban fut stb stb. Nekem 5 percenként volt 1-1 fog a szíjon de nem hallatott semilyen hangot csak "lebegett". Picit könnyedébb munkálya van most a generátornak és a szervó is halkabb lett az uj szíjaktól. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kiskoru Elküldve Február27, 2009 Megoszt Elküldve Február27, 2009 Van amelyik motoron nem lehet megoldani a kompresszor kiiktatását, mert a feszítő állása azt is igényli. És van ahol le kell szedni a motortartó bakot is hozzá, tehát nem ott nem 5 perces a művelet :blush: Üdv! Sikerült megoldalni a generátorszíj cserét. 3-dik körben. Gyárilag utólagos klímára 1800mm-es szíjjal indítottam (bolti javaslat). Leszedtem és akkor láttam, hogy jóval rövidebb, 1410-re mértem a régit. Az új darab megvételéig az eredetit nem mertem leszedni, hátha... De szerencsére nem. Nyúlásra, kopásra számolva kértem 1400-ast. Persze nem ment fel. A végén a következő méret 1420 és ez már jó volt. A csere idő a legrosszabb körülmények között, kerék levétele nélkül 10 perc. Azt még el kell mondanom, hogy a két tanuló időm 25-30 perc a bosszankodás és a fogások megkeresése miatt. Tartóbak nálam nincs belefűzve a szíjba. Ez most szerencse volt. A szíj tipusát leírom, hátha valaki beleszalad: 6PK1420 hosszbordás szíj, MICRO-V XF. A nyikorgás, fütyülés megszünt. Dicséret a segítőkész boltnak! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február27, 2009 Megoszt Elküldve Február27, 2009 Üdv! Sikerült megoldalni a generátorszíj cserét. 3-dik körben. Gyárilag utólagos klímára 1800mm-es szíjjal indítottam (bolti javaslat). Leszedtem és akkor láttam, hogy jóval rövidebb, 1410-re mértem a régit. Az új darab megvételéig az eredetit nem mertem leszedni, hátha... De szerencsére nem. Nyúlásra, kopásra számolva kértem 1400-ast. Persze nem ment fel. A végén a következő méret 1420 és ez már jó volt. A csere idő a legrosszabb körülmények között, kerék levétele nélkül 10 perc. Azt még el kell mondanom, hogy a két tanuló időm 25-30 perc a bosszankodás és a fogások megkeresése miatt. Tartóbak nálam nincs belefűzve a szíjba. Ez most szerencse volt. A szíj tipusát leírom, hátha valaki beleszalad: 6PK1420 hosszbordás szíj, MICRO-V XF. A nyikorgás, fütyülés megszünt. Dicséret a segítőkész boltnak! Ha szervós és klímás is, akkor kéne a hosszú, ha jól tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsoltika01 Elküldve Február28, 2009 Megoszt Elküldve Február28, 2009 Ahogy tekergetem le-fel az első ablakot úgy kezdett el meglazulni és lötyögni egyre jobban az ablaktekerőkaron lévő gomb. Ha így folytatja még két nap és le is esik.Gondolom ez belülről lehet valahogy rögzítve a kárpit felől,viszont nem tudom,hogy férhetnék hozzá.Valaki leírná lépésről lépésre eme komoly műtét menetét nekem? Sosem szereltem autót de ennek az Astrának felelősségteljes,gondos gazdája leszek és amit tudok megcsinálok rajta amit meg nem azért fizetek. :blush: Köszönöm a segítséget előre is! :lol: 2000. X16XEL Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február28, 2009 Megoszt Elküldve Február28, 2009 Ahogy tekergetem le-fel az első ablakot úgy kezdett el meglazulni és lötyögni egyre jobban az ablaktekerőkaron lévő gomb. Ha így folytatja még két nap és le is esik.Gondolom ez belülről lehet valahogy rögzítve a kárpit felől,viszont nem tudom,hogy férhetnék hozzá.Valaki leírná lépésről lépésre eme komoly műtét menetét nekem? Sosem szereltem autót de ennek az Astrának felelősségteljes,gondos gazdája leszek és amit tudok megcsinálok rajta amit meg nem azért fizetek. :blush: Köszönöm a segítséget előre is! :lol: 2000. X16XEL Egy omega-gyűrűvel van rögzítve a tengely végére a tekerő, egy kampós végű drót segítségével lehet eltávolítani, de ez amúgy sem egy fix dolog, nem baj ha kicsit lötyög. Kicsit el kell feszegetni a kárpittól, és a résen elméletileg lehet látni hol kell kihúzni. Aztán ha lejött akor tudod megnézni a gomb másik felét. De amúgy nem csavar fogja, simán csak be van pattintva a likba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts