Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Üdv!

Érdekelne, hogy az általam használt géphez utólagos klíma esetén szabvány (eredeti) szíjjal teszik fel a hűtőkompresszort, vagy egyedileg "találja ki" a szerelő?

Ki kell szerelnem, mert lassan a végét járja, de ha lehet, menet kész legyen a gép míg keresgetem a megfelelő méretet, mivel napi használatban van. Plussz nem szeretném kétszer levenni, ha nem sikerülne megfelelőt találni.

Remélem van valakinek tapasztalata.

Köszönöm.

Jobb (márkafüggetlen) szerelők ha nem tudják "fejből" a méretet, akkor leszerelik, megmérik és a futárszolgálat kihozza helybe nekik 1-2 órán belül. Nem neked kell szaladgálni érte. Ráadásul a "jobb" szerelők ezt bolti áron tudják biztosítani neked, mert annyi árengedményük van a cuccon, hogy még ők is jól járnak.... Egy ékszíjcseréért meg nem számíthatnak fel horribilis összeget, ennek fejében pár óra alatt beszerzéssel együtt kész a művelet.

Ha magad akarod csinálni, akkor a mérést nem úszhatod meg. Oszt vagy bicikli, vagy autóbusz, vagy vonat, vagy villamos, vagy robogó és ííígy tovább....

Link to comment
Megosztás:

Van amelyik motoron nem lehet megoldani a kompresszor kiiktatását, mert a feszítő állása azt is igényli.

És van ahol le kell szedni a motortartó bakot is hozzá, tehát nem ott nem 5 perces a művelet :blush:

Részemről nem akarom kiiktatni, csak úgy akarok neki állni a dolognak, hogy lássam a végét. Ne álljon a garázsban míg szaladgálok alkatrészér. (Megoldódott.) Egyébként az előző keresési módot, amit kaptam ajánlatba egy jó hozzáállású kereskedővel sikerült lerövidíteni.

Nekem a gépen nem kell leszedni semmilyen tartót. Csak a feszítőt előfeszíteni, a fix görgőről leemelni a szíjjat és lent is van. Szerencsére. Szerintem az őszi feszítőgörgő cseréből kiindúlva egy erős félóra alatt meg van, lesz. :lol:

Köszönet a válaszokér, ötletér.

Link to comment
Megosztás:

Üdv fórumnépe!

Kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert dilemmázom a vasammal kapcsolatban.

Most megy majd vizsgázni. Kis szerencsével és kenéssel a kőfelverődéses szélvédőt és fényszórót nem fogják firtatni. Többi hibát (ha van) megcsináltatom, nem szokásom elhanyagolni a gépet.

De: ugyebár múltkor kénytelen voltam gyorsszervízben hengerfej tömítést cseréltetni, amit meg is csináltak, de visszarakták a régi (35ekm-t futott) vezérműszíjat, feszítőgörgőt és nem lett felújítva, síkoltatva a hengerfej sem. Eltelt azóta 10ekm, az autóban összesen 190ekm van. Hidegben hidrotőkék szépen csörgedeznek. Körben az autón számos karc, ami nem bánt különösen, de a tanksapka nyílása már horror.

Itt jön a dilemmám. Pontosan nem számoltam utána mennyi lehet, de leírom szívem szerint mit javíttatnék most:

vezérműszíj-, vízpumpa-, vízpumpa csőcsonk-, fesz.görgő-, dugattyúgyűrű-, hengerfej tömítés-, hidrotőke csere valamint hengerfej felújítás (síkoltatás, szelepülékek). Tanksapka nyílás és pár egyéb sérülés kilakatoltatása, fényezése.

Ti mit tennétek? Megcsináltatnátok, vagy eladnátok gyorsan és újabb autóba ülnétek át? Ér párszázezerrel többet egy pár évvel fiatalabb autó az enyémnél?...

('Megcsinálnám s.k.' és 'autót vennék hitelre' válaszokat nem fogadok el :blush: )

Írjatok! Elolvasom!

Link to comment
Megosztás:

Üdv fórumnépe!

Kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert dilemmázom a vasammal kapcsolatban.

Most megy majd vizsgázni. Kis szerencsével és kenéssel a kőfelverődéses szélvédőt és fényszórót nem fogják firtatni. Többi hibát (ha van) megcsináltatom, nem szokásom elhanyagolni a gépet.

De: ugyebár múltkor kénytelen voltam gyorsszervízben hengerfej tömítést cseréltetni, amit meg is csináltak, de visszarakták a régi (35ekm-t futott) vezérműszíjat, feszítőgörgőt és nem lett felújítva, síkoltatva a hengerfej sem. Eltelt azóta 10ekm, az autóban összesen 190ekm van. Hidegben hidrotőkék szépen csörgedeznek. Körben az autón számos karc, ami nem bánt különösen, de a tanksapka nyílása már horror.

Itt jön a dilemmám. Pontosan nem számoltam utána mennyi lehet, de leírom szívem szerint mit javíttatnék most:

vezérműszíj-, vízpumpa-, vízpumpa csőcsonk-, fesz.görgő-, dugattyúgyűrű-, hengerfej tömítés-, hidrotőke csere valamint hengerfej felújítás (síkoltatás, szelepülékek). Tanksapka nyílás és pár egyéb sérülés kilakatoltatása, fényezése.

Ti mit tennétek? Megcsináltatnátok, vagy eladnátok gyorsan és újabb autóba ülnétek át? Ér párszázezerrel többet egy pár évvel fiatalabb autó az enyémnél?...

('Megcsinálnám s.k.' és 'autót vennék hitelre' válaszokat nem fogadok el :blush: )

Írjatok! Elolvasom!

Ha olyan az anyagi háttered, akkor eladhatod. Azt nem mi döntjük el. Speciel én nem adnám el, mivel ki tudja, hogy a másiknak mi a baja. Ennek most tudod, hogy mi a nyűgje, mit kell javítani. Az újabb meg zsákbamacskás.

Link to comment
Megosztás:

Ha olyan az anyagi háttered, akkor eladhatod. Azt nem mi döntjük el. Speciel én nem adnám el, mivel ki tudja, hogy a másiknak mi a baja. Ennek most tudod, hogy mi a nyűgje, mit kell javítani. Az újabb meg zsákbamacskás.

Ez az, semmi garancia arra, hogy a másik kocsi jobb állapotban lesz. Én megcsinálnám/csináltatnám először motorikusan, a kasztnizás ráér. Ha már rohad, akkor már olyan mindegy. Nekem is cefetül néz ki a tankbeömlő felett, de mivel most nincs rá pénzem, az ősszel szétszedtem ott mindent, a likakat betömtem kátránnyal, meg bádoglemezzel, több víz ott nem jut be, oszt jónapot. A vízpumpa csőcsonk az micsoda? Olyanról még nem hallottam. A vezérlés csere az evidens, de a gyűrüket miért akarod cserélni? Gyenge a moci, eszi az olajat?

Link to comment
Megosztás:

Ez az, semmi garancia arra, hogy a másik kocsi jobb állapotban lesz. Én megcsinálnám/csináltatnám először motorikusan, a kasztnizás ráér. Ha már rohad, akkor már olyan mindegy. Nekem is cefetül néz ki a tankbeömlő felett, de mivel most nincs rá pénzem, az ősszel szétszedtem ott mindent, a likakat betömtem kátránnyal, meg bádoglemezzel, több víz ott nem jut be, oszt jónapot. A vízpumpa csőcsonk az micsoda? Olyanról még nem hallottam. A vezérlés csere az evidens, de a gyűrüket miért akarod cserélni? Gyenge a moci, eszi az olajat?

Igen, az újabb autónak amortizációja is több és fene tudja milyen hibát rejt.

A vízpumpa csőcsonknak azt neveztem el (hibásan), ami a hűtőről jövő hurokcsövet fogadja a motor felől és a termosztátot takarja. Eloxidálódott és állandó jelleggel szivárog a hűtővíz miatta. Gyűrűket meg azért, mert tanácsolták. Hamár ennyire megbontjuk a motort és ennyit futott már... Olajat nem eszik.

Link to comment
Megosztás:

Üdv fórumnépe!

Kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert dilemmázom a vasammal kapcsolatban.

Most megy majd vizsgázni. Kis szerencsével és kenéssel a kőfelverődéses szélvédőt és fényszórót nem fogják firtatni. Többi hibát (ha van) megcsináltatom, nem szokásom elhanyagolni a gépet.

De: ugyebár múltkor kénytelen voltam gyorsszervízben hengerfej tömítést cseréltetni, amit meg is csináltak, de visszarakták a régi (35ekm-t futott) vezérműszíjat, feszítőgörgőt és nem lett felújítva, síkoltatva a hengerfej sem. Eltelt azóta 10ekm, az autóban összesen 190ekm van. Hidegben hidrotőkék szépen csörgedeznek. Körben az autón számos karc, ami nem bánt különösen, de a tanksapka nyílása már horror.

Itt jön a dilemmám. Pontosan nem számoltam utána mennyi lehet, de leírom szívem szerint mit javíttatnék most:

vezérműszíj-, vízpumpa-, vízpumpa csőcsonk-, fesz.görgő-, dugattyúgyűrű-, hengerfej tömítés-, hidrotőke csere valamint hengerfej felújítás (síkoltatás, szelepülékek). Tanksapka nyílás és pár egyéb sérülés kilakatoltatása, fényezése.

Ti mit tennétek? Megcsináltatnátok, vagy eladnátok gyorsan és újabb autóba ülnétek át? Ér párszázezerrel többet egy pár évvel fiatalabb autó az enyémnél?...

('Megcsinálnám s.k.' és 'autót vennék hitelre' válaszokat nem fogadok el :blush: )

Írjatok! Elolvasom!

Csáó!

Szerintem ha van pár száz ezred autóra pluszba akkor vegyél fiatalabbat! Ha rám hallgatsz akkor úgy adód el ha arra kerül a sor ,hogy csak az emlitett tanksapkát és a lakatos munkát csináltatod meg és felpolíroztatod...az sokat dob a külsön! Én pl: kisseb karcolásokkal vettem a 2001-es Astrámat 850.000ft ért. Azóta is kívül belül csilli-villi! A mocija is okés eddig! Szervízkönyves! Olajcsere a 8éve alatt 12-13szor volt! Szerintem nem volt rossz vétel...!

Link to comment
Megosztás:

Csáó!

Szerintem ha van pár száz ezred autóra pluszba akkor vegyél fiatalabbat! Ha rám hallgatsz akkor úgy adód el ha arra kerül a sor ,hogy csak az emlitett tanksapkát és a lakatos munkát csináltatod meg és felpolíroztatod...az sokat dob a külsön! Én pl: kisseb karcolásokkal vettem a 2001-es Astrámat 850.000ft ért. Azóta is kívül belül csilli-villi! A mocija is okés eddig! Szervízkönyves! Olajcsere a 8éve alatt 12-13szor volt! Szerintem nem volt rossz vétel...!

Akkor nem nagyon tartották be a 10e km-es csereperiódust, vagy megbíztak a könyvben/szerelőben, hogy 15e kilométerenként elegendő cserélni. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem nagyon tartották be a 10e km-es csereperiódust, vagy megbíztak a könyvben/szerelőben, hogy 15e kilométerenként elegendő cserélni. :blush:

Hát igen valószinü biztak a könyvben! :lol:

Nah szóval szerintem érdemes lecserélni...hivd el valamelyik fényező vagy lakatos haverodat ha van ilyen, vigyetek egy festékmérőt is!

Az majd meg mondja ,hogy törve volt-e! Énis így csináltam persze azért vagyok ennyire pozitív ez ügyben! A kasztni munkákat ha kijavittatod az vissza hozza az árát!

Link to comment
Megosztás:

Üdv fórumnépe!

Kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert dilemmázom a vasammal kapcsolatban.

Most megy majd vizsgázni. Kis szerencsével és kenéssel a kőfelverődéses szélvédőt és fényszórót nem fogják firtatni. Többi hibát (ha van) megcsináltatom, nem szokásom elhanyagolni a gépet.

De: ugyebár múltkor kénytelen voltam gyorsszervízben hengerfej tömítést cseréltetni, amit meg is csináltak, de visszarakták a régi (35ekm-t futott) vezérműszíjat, feszítőgörgőt és nem lett felújítva, síkoltatva a hengerfej sem. Eltelt azóta 10ekm, az autóban összesen 190ekm van. Hidegben hidrotőkék szépen csörgedeznek. Körben az autón számos karc, ami nem bánt különösen, de a tanksapka nyílása már horror.

Itt jön a dilemmám. Pontosan nem számoltam utána mennyi lehet, de leírom szívem szerint mit javíttatnék most:

vezérműszíj-, vízpumpa-, vízpumpa csőcsonk-, fesz.görgő-, dugattyúgyűrű-, hengerfej tömítés-, hidrotőke csere valamint hengerfej felújítás (síkoltatás, szelepülékek). Tanksapka nyílás és pár egyéb sérülés kilakatoltatása, fényezése.

Ti mit tennétek? Megcsináltatnátok, vagy eladnátok gyorsan és újabb autóba ülnétek át? Ér párszázezerrel többet egy pár évvel fiatalabb autó az enyémnél?...

('Megcsinálnám s.k.' és 'autót vennék hitelre' válaszokat nem fogadok el :blush: )

Írjatok! Elolvasom!

Szerintem csináltasd meg....

Márpedig az én véleményemnek az oka az, hogy ki tudja ezt mennyiért tudod eladni...veszel pár százzal drágábbat...és lehet azzal ugyan úgy gond lenne...és máris pár százzal minuszba vagy feleslegesen!!! Én is elgondolkodtam hogy eladom...de rájöttem olcsóbb ha a motort felújíttatom...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem csináltasd meg....

Márpedig az én véleményemnek az oka az, hogy ki tudja ezt mennyiért tudod eladni...veszel pár százzal drágábbat...és lehet azzal ugyan úgy gond lenne...és máris pár százzal minuszba vagy feleslegesen!!! Én is elgondolkodtam hogy eladom...de rájöttem olcsóbb ha a motort felújíttatom...

Én is meggyőztem magam. Vettem fél milláért ezt a kocsit (jóval áron alul :lol:), ráköltök motorgenerálra 250-300k-t, kasztnizásra is pl ennyit, de elvileg nem kell, mert majdnem hibátlan. Oszt alig 1 millából van egy pöpec autód, amivel ugyanúgy eljutsz A-ból B-be, mint egy új csili-vili autóval. :blush: Ez magánvélemény, saját gondolkodás. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát igen valószinü biztak a könyvben! :lol:

Nah szóval szerintem érdemes lecserélni...hivd el valamelyik fényező vagy lakatos haverodat ha van ilyen, vigyetek egy festékmérőt is!

Az majd meg mondja ,hogy törve volt-e! Énis így csináltam persze azért vagyok ennyire pozitív ez ügyben! A kasztni munkákat ha kijavittatod az vissza hozza az árát!

Enyém is volt törve, enyhén látszik a bal első sárvédőn, de nem vészes és alig látni. Enyhe fénytörés van ott. Eredetvizsgán nekem mondták, hogy nagyon remek még a festése és még eredeti is. :) Kivéve a tört részen mutatott kicsit negatívabb értéket a többinél. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Én is meggyőztem magam. Vettem fél milláért ezt a kocsit (jóval áron alul :lol:), ráköltök motorgenerálra 250-300k-t, kasztnizásra is pl ennyit, de elvileg nem kell, mert majdnem hibátlan. Oszt alig 1 millából van egy pöpec autód, amivel ugyanúgy eljutsz A-ból B-be, mint egy új csili-vili autóval. :blush: Ez magánvélemény, saját gondolkodás. :)

Osztom a véleményed!

Hm...akkor annyiba van egy motorgenerál? De akkor az kompletten minden mi?...

Előbb a hengereim beméretem...a vezérműtengely meg a hidrotőkék javításra szorulnak...állítólag amiatt van egy kis dieseles beütése alapjáraton a hangjának.

Link to comment
Megosztás:

Osztom a véleményed!

Hm...akkor annyiba van egy motorgenerál? De akkor az kompletten minden mi?...

Előbb a hengereim beméretem...a vezérműtengely meg a hidrotőkék javításra szorulnak...állítólag amiatt van egy kis dieseles beütése alapjáraton a hangjának.

Ennyit mondott autószerelőm, de akkor blokkig lebontanak mindent és mindent cserélnek és ebben a munkadíj is benne van. :lol:

Igen, a hidrotőkéktől van dízeles hangja. :blush: A vezérműtengely vállasodik már vagy mi a probléma vele?

Link to comment
Megosztás:

Ennyit mondott autószerelőm, de akkor blokkig lebontanak mindent és mindent cserélnek és ebben a munkadíj is benne van. :)

Igen, a hidrotőkéktől van dízeles hangja. :blush: A vezérműtengely vállasodik már vagy mi a probléma vele?

Még nem volt megbontva...nekem ezt csak így hang után mondták...de lefogom bontatni ha úgy van...

Kiváncsi vagyok a hengerek kompressziójára...vagy benzinesnél nem úgy hívják? (Diesel kisbuszunknál 1 indította a 3at...mint egy traktor...hidegben szenvedés volt...off) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát igen...az ujjab nem mindig jobb!

Meg mondjuk ezteket én 19éves fejjel mondtam, és eddig 2 autóm volt...úgyhogy tapasztalat még azért nincs itt annyi! :lol:

Meg mondom én itt hogy ha tudsz vegyél ujjabat...nem biztos ,hogy énis vennék hasonló helyzetben! Főleg ha én ujjabb F Astrát akarnék akkor igen csak gondba lennék hisz a mostan 2001-es! :blush:

Az tuti hogy olcsóbban fogsz kijönni és nem lessz zsákbamacska!

Link to comment
Megosztás:

Még nem volt megbontva...nekem ezt csak így hang után mondták...de lefogom bontatni ha úgy van...

Kiváncsi vagyok a hengerek kompressziójára...vagy benzinesnél nem úgy hívják? (Diesel kisbuszunknál 1 indította a 3at...mint egy traktor...hidegben szenvedés volt...off) :D

Erről volt vita, a kopressziómérésről. Már nem tudom mit mondtak rá igazából. Lényeg az, hogy ne legyen túl alacsony és nagy eltérés a mérésekben. 1bar eltérés a többitől még rendben van. :)

:lol: Most jutott eszembe, hogy nem mérettük meg autószerelőmmel a "kompressziót". :blush: Pedig akartam.

Link to comment
Megosztás:

Erről volt vita, a kopressziómérésről. Már nem tudom mit mondtak rá igazából. Lényeg az, hogy ne legyen túl alacsony és nagy eltérés a mérésekben. 1bar eltérés a többitől még rendben van. :D

:D Most jutott eszembe, hogy nem mérettük meg autószerelőmmel a "kompressziót". :blush: Pedig akartam.

Ahol mérnek csak tudják hogy jó-e vagy sem :) remélem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen, az újabb autónak amortizációja is több és fene tudja milyen hibát rejt.

A vízpumpa csőcsonknak azt neveztem el (hibásan), ami a hűtőről jövő hurokcsövet fogadja a motor felől és a termosztátot takarja. Eloxidálódott és állandó jelleggel szivárog a hűtővíz miatta. Gyűrűket meg azért, mert tanácsolták. Hamár ennyire megbontjuk a motort és ennyit futott már... Olajat nem eszik.

Ha olajat nem eszik, akkor minek kell a gyűrűt cserélni? Az új gyűrűvel inkább rontassz a kopott hengerben. Aztán lesheted, hogy miért fogy az olajad!

Link to comment
Megosztás:

Ha olajat nem eszik, akkor minek kell a gyűrűt cserélni? Az új gyűrűvel inkább rontassz a kopott hengerben. Aztán lesheted, hogy miért fogy az olajad!

Meg ha jól tudom, amúgy sem jó csak gyűrüket cserélni. De ha nincs hiba , akkor meg minek? :blush: Meg ugy egyáltalában nem értem, hogy minek akarnak neki HF-tömítést cserélni, ha most volt csere, szelepüléket piszkálni, meg síkoltatni, ha nincs baj a mocival. Cserélik a hidrotőkéket, a csonkot a termosztátnál, vezérlést vizpumpával, oszt jónapot. A tankbeömlő kasztnizás meg ráér nyáron, annak már úgyis mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Meg ha jól tudom, amúgy sem jó csak gyűrüket cserélni. De ha nincs hiba , akkor meg minek? :blush: Meg ugy egyáltalában nem értem, hogy minek akarnak neki HF-tömítést cserélni, ha most volt csere, szelepüléket piszkálni, meg síkoltatni, ha nincs baj a mocival. Cserélik a hidrotőkéket, a csonkot a termosztátnál, vezérlést vizpumpával, oszt jónapot. A tankbeömlő kasztnizás meg ráér nyáron, annak már úgyis mindegy.

Azt mondjátok cseréltessek csak szíjat, és hagy menjen? Szerintem illik 190ekm-t futott autón hengerfejet felújíttatni, ha már kopognak a hidrotőkék - csere nélkül az már jobb nem lesz.

Hengerfej tömítés csere meg azért lenne indokolt, mert egy olcsóbb típust raktak bele múltkor és szakiknak még nyomatékkulcsuk sem volt...

Az autózás mindenképp pénz, ez oké, csak nem érzem hol a határ, amikortól már feneketlen kút a vas, amibe szórom a pénzt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.