egyhapsi Elküldve Február17, 2009 Megoszt Elküldve Február17, 2009 Tőkééééés???? Talán ékes. Erre magadtól is könnyen rájöhetsz, elég ha megnézed a motor végén kilógó tömítést. Azon látni fogsz ék alakú bevágásokat, esetleg kör alakú lukakat. Miért? Mi a jelentősége annak, hogy hány ékes a tömítés? Csak, hogy tudjam :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Miért? Mi a jelentősége annak, hogy hány ékes a tömítés? Csak, hogy tudjam :blush: A dugattyúk általában kilógnak picit a blokk síkjából. Annak függvényében, hogy ez a kilógás mekkora, kell bele x vastagságú hf tömítést tenni. A tömítéseket ennek megfelelően -tól -ig jelölik ék, vagy lik formájában az egyik végén. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Köszi a magyarázatot Karcsi. :blush: Honnan tudható amúgy, éppen mekkora legyen a tömítés? Méréssel megállapítható? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Köszi a magyarázatot Karcsi. :blush: Honnan tudható amúgy, éppen mekkora legyen a tömítés? Méréssel megállapítható? Akkorát kell bele venni, amekkora volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Köszi a magyarázatot Karcsi. :blush: Honnan tudható amúgy, éppen mekkora legyen a tömítés? Méréssel megállapítható? Az Így csináldban le van írva a mérés menete, és a méretek alapján választandó tömítés jelölés is. A dugattyú kiemelkedésének mértéke: 0,58-0,64; 0,65-0,7; 0,71-0,78 Tömítés vastagsága 1,40; 1,45; 1,5 Jelzés: Lyuk nélkül; 1 lyuk; 2 lyuk Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Az Így csináldban le van írva a mérés menete, és a méretek alapján választandó tömítés jelölés is. A dugattyú kiemelkedésének mértéke: 0,58-0,64; 0,65-0,7; 0,71-0,78 Tömítés vastagsága 1,40; 1,45; 1,5 Jelzés: Lyuk nélkül; 1 lyuk; 2 lyuk Csak kiváncsiságból kérdezném, hogy mi az oka hogy nem egyformán emelkednek ki a dugók? :D Talán felújitások után változik, vagy....na, gőzöm sincs, de érdekelne az oka... :lol: :) :blush: Persze feltételezem hogy egyébként egyforma motorokról van szó, vagy nem egészen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Na ma felfedeztem egy igen érdekes dolgot....a hűtőfolyadékom a tartályban szinte egyenlő volt a nullával...igy ránézésre amiket látok csöveket egyik sem vizes szárazak...utoljára valamikor összel lett nézve azt hiszem a szint....de ez akkor sem normális nem? Hol eheti meg? <_<Ja hogy érzékeltessem mennyi volt a folyadék benne...bele öntöttem 1 litert és igy lett félig ahova a nyíl mutat. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Talán hengerfej tömítési probléma... :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Talán hengerfej tömítési probléma... :blush: Azért nem kell egyszerre rémeket látni, alaposan körbe kell nézni a csöveknél, hűtőnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Igy én semmit nem vettem észre...ha száraz idő lenne legalább látszana h csöppenik-e...na jövö héten góó szerelő :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Igy én semmit nem vettem észre...ha száraz idő lenne legalább látszana h csöppenik-e...na jövö héten góó szerelő :blush: Nem biztos, mert nekem a multkor a hűtő sarkánál folyt, de azt se vettem észre, csak vmiért odanéztem és akkor láttam, hogy nedves. Sok volt benne a víz, és akkor nyomta ki amikor meleg volt, és nagyobb volt a nyomása. De nem cseppent le, mert a nagy része el is párolgott a forró hűtőn. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Nem biztos, mert nekem a multkor a hűtő sarkánál folyt, de azt se vettem észre, csak vmiért odanéztem és akkor láttam, hogy nedves. Sok volt benne a víz, és akkor nyomta ki amikor meleg volt, és nagyobb volt a nyomása. De nem cseppent le, mert a nagy része el is párolgott a forró hűtőn. Sőt! A hűtő alatt van egy amolyan légterelő ami a hűtő aljától egész a lököháritón levő légbeömlő nyilás aljáig megy. Nekem abba folyt a viz amikor "könnyezett" a hűtőm. Alulra, az autó alá nem is cseppent. Mondjuk az látszik akkor is ha csak szembeállsz a kocsival. De valóban lehet hogy mire leérne oda addigra már el is párolog ha feljebb szivárog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Nem biztos, mert nekem a multkor a hűtő sarkánál folyt, de azt se vettem észre, csak vmiért odanéztem és akkor láttam, hogy nedves. Sok volt benne a víz, és akkor nyomta ki amikor meleg volt, és nagyobb volt a nyomása. De nem cseppent le, mert a nagy része el is párolgott a forró hűtőn. Értem....hát akkor nincs más mint előre....megnézetem.... :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Na ma felfedeztem egy igen érdekes dolgot....a hűtőfolyadékom a tartályban szinte egyenlő volt a nullával...igy ránézésre amiket látok csöveket egyik sem vizes szárazak...utoljára valamikor összel lett nézve azt hiszem a szint....de ez akkor sem normális nem? Hol eheti meg? <_<Ja hogy érzékeltessem mennyi volt a folyadék benne...bele öntöttem 1 litert és igy lett félig ahova a nyíl mutat. :blush: Lehet, hogy csak egyszerűen nem volt meghúzva a tágulási tartály tetején a beöntő csavar anyája, vagy a tömítésed kuka. Ilyenkor nem tömör a hűtőrendszered és hamarabb párolog / forr el a vized. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Lehet, hogy csak egyszerűen nem volt meghúzva a tágulási tartály tetején a beöntő csavar anyája, vagy a tömítésed kuka. Ilyenkor nem tömör a hűtőrendszered és hamarabb párolog / forr el a vized. Vagy úgy járt mint én, a termosztátcserekor elfelejtettem feltölteni, aztán a próbaút után lesegettem a kocsi alá. :blush: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Vagy úgy járt mint én, a termosztátcserekor elfelejtettem feltölteni, aztán a próbaút után lesegettem a kocsi alá. :blush: :lol: :) :D ..nem is te lettél volna...! :D :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Vagy úgy járt mint én, a termosztátcserekor elfelejtettem feltölteni, aztán a próbaút után lesegettem a kocsi alá. :blush: :lol: Na az akkor nem az én hibám...mert szerelő csinálta :) de szerintem az még az elött volt hogy ősszel nézték a fagypontom... Amugy az mennyire van összefüggésben hogy a kevés vizzel a mutató alig vánszorgott? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Na ma felfedeztem egy igen érdekes dolgot....a hűtőfolyadékom a tartályban szinte egyenlő volt a nullával...igy ránézésre amiket látok csöveket egyik sem vizes szárazak...utoljára valamikor összel lett nézve azt hiszem a szint....de ez akkor sem normális nem? Hol eheti meg? <_<Ja hogy érzékeltessem mennyi volt a folyadék benne...bele öntöttem 1 litert és igy lett félig ahova a nyíl mutat. :blush: Nekem is úgy ette a vizet hogy már hengerfejet nézegettünk, "mi lenne ha" szinten. Közben eldurrantottunk egy hűtőt cseréltünk két csövet, és ugyan úgy fogyott. Aztán egyszercsak hazafelé a váciúton éjszaka, elpattant a hátsó, alsó vízcső. Nah, mióta azt cseréltük, azóta amit beleöntöttünk, az benne is maradt. Régen hetente töltögettük a vizet, most utoljára kb. január elején néztem meg, és még akkor is rendben volt. Ma még megyek el, indulás előtt meg is nézem mennyi van benne :lol: Jah, és amikor a csövet cseréltük, az is száraz volt. A bilincs tövében volt megnyílva egy kicsit, és csak akkor engedett ha nyomás alatt volt a renCer. ezért csöpögés nem volt, csak ha ment akkor nyílt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Nekem is úgy ette a vizet hogy már hengerfejet nézegettünk, "mi lenne ha" szinten. Közben eldurrantottunk egy hűtőt cseréltünk két csövet, és ugyan úgy fogyott. Aztán egyszercsak hazafelé a váciúton éjszaka, elpattant a hátsó, alsó vízcső. Nah, mióta azt cseréltük, azóta amit beleöntöttünk, az benne is maradt. Régen hetente töltögettük a vizet, most utoljára kb. január elején néztem meg, és még akkor is rendben volt. Ma még megyek el, indulás előtt meg is nézem mennyi van benne :D Jah, és amikor a csövet cseréltük, az is száraz volt. A bilincs tövében volt megnyílva egy kicsit, és csak akkor engedett ha nyomás alatt volt a renCer. ezért csöpögés nem volt, csak ha ment akkor nyílt. Nah szép kilátások :lol: :) De csak megtalálják mi a gond :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Nah szép kilátások :) :D De csak megtalálják mi a gond :blush: :D Figy, max kicseréled te is a komplett hűtőrendszert :D Viszont én már elmondhatom magamról hogy van egy új hűtőcumóm. Még a kiegyenlítő tartály sapija is új (itt ajánlotta a főnökúr nekem :P ) azóta nem is volt baj vele :D azóta van mással :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Na az akkor nem az én hibám...mert szerelő csinálta :lol: Ha ez téged megnyugtat......! :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 :blush: Figy, max kicseréled te is a komplett hűtőrendszert :D Viszont én már elmondhatom magamról hogy van egy új hűtőcumóm. Még a kiegyenlítő tartály sapija is új (itt ajánlotta a főnökúr nekem :D ) azóta nem is volt baj vele :) Sokszor olyan dolgok lehetnek a hibásak amire az ember elsöre nem is gondol...mindig a rossz jut eszébe mindenkinek...pedig egy tartály sapka is mekkora galibát tud okozni :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Ha ez téged megnyugtat......! :blush: Nyugtatni nem nyugtat de fel sem húz most mert nem tudom hogy kimaradt-e a víz akkor vagy sem...de szerintem az régebben volt mint h nézték a fagypontot... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február22, 2009 Megoszt Elküldve Február22, 2009 Na az akkor nem az én hibám...mert szerelő csinálta :blush: de szerintem az még az elött volt hogy ősszel nézték a fagypontom... Amugy az mennyire van összefüggésben hogy a kevés vizzel a mutató alig vánszorgott? Hát ha annyira kevés a víz, hogy nem éri el a jeladót, akkor hamisat mérhet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kiskoru Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Üdv! Érdekelne, hogy az általam használt géphez utólagos klíma esetén szabvány (eredeti) szíjjal teszik fel a hűtőkompresszort, vagy egyedileg "találja ki" a szerelő? Ki kell szerelnem, mert lassan a végét járja, de ha lehet, menet kész legyen a gép míg keresgetem a megfelelő méretet, mivel napi használatban van. Plussz nem szeretném kétszer levenni, ha nem sikerülne megfelelőt találni. Remélem van valakinek tapasztalata. Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts