Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

:D Azt a burkolatot már csukott szemmel leveszem :lol: Kellet szednem a csomagtartó központizár miatt, tettem bele hangszórókat akkor 4-szer aztán egyszer csak a zár miatt. most meg azért hogy meglessem hogy lehetne rendesen rögzíteni mert azok a csavarok amik fogják, már annyira nem fogják :lol: Elhalt a bal hátsó központizár motorom... nincs végállása és zárás után is darál még egy pár másodpercet. Ezt eljátszotta a másik oldali is, azt kicseréltem, de voltam oly. előrelátó hogy nem vettem mégegyet, mondván minek vakarózni amíg nem viszket. Hát most viszket...

Link to comment
Megosztás:

Vagy valaki beül és lábbal felhúzza a pedált,amíg állítod!

Igen, így történt. 5cm volt az eltérés, azaz 9 cm volt a ki és benyomott pedál közti táv. Most nagyon könnyen megy az 1-2 és nem rángat kigyorsításkor. Egyedüli dolog, hogy eléggé kint fog a pedál. Felénél kezd el fogni...ez természetes?

Link to comment
Megosztás:

Mekkora szívás levenni a burkolatot hátul...

Bezony, nekem már megszakadt 3 a lemezben, kereshettem túlméretes csavart.

Igen, így történt. 5cm volt az eltérés, azaz 9 cm volt a ki és benyomott pedál közti táv. Most nagyon könnyen megy az 1-2 és nem rángat kigyorsításkor. Egyedüli dolog, hogy eléggé kint fog a pedál. Felénél kezd el fogni...ez természetes?

Szerintem ez meg a kuplung kopottságától függ. Nekem meg nagyon bent fog, kb az első harmadnál. De már megszoktam, aztán ha más kocsival megyek mindíg megbőgetem, mert felpörgetem amikor még nem kapcsolt a kuplung.

Link to comment
Megosztás:

Igen, így történt. 5cm volt az eltérés, azaz 9 cm volt a ki és benyomott pedál közti táv. Most nagyon könnyen megy az 1-2 és nem rángat kigyorsításkor. Egyedüli dolog, hogy eléggé kint fog a pedál. Felénél kezd el fogni...ez természetes?

Így csináld-ból idézve:

-A tengelykapcsoló kopása miatt a pedál felfelé vándorol a vezető felé.

-Mérjük meg a távolságot a kormánykerék alsó pereme és a tengkapcsoló pedál között. (A pedált nem szabad nyomni!) Ez az A méret.

-Nyomjuk be teljesen a tengelykapcsoló pedált és újra mérjük meg a távolságot. Ez a B méret.

B - A = 125-132 mm kell, hogy legyen!

-Ha szabályszerűen állítottuk be a tengelykapcsoló pedált, kissé magasabban fog állni, mint a fékpedál. A két pedál párhuzamba állítása helytelen.

Link to comment
Megosztás:

Így csináld-ból idézve:

-A tengelykapcsoló kopása miatt a pedál felfelé vándorol a vezető felé.

-Mérjük meg a távolságot a kormánykerék alsó pereme és a tengkapcsoló pedál között. (A pedált nem szabad nyomni!) Ez az A méret.

-Nyomjuk be teljesen a tengelykapcsoló pedált és újra mérjük meg a távolságot. Ez a B méret.

B - A = 125-132 mm kell, hogy legyen!

-Ha szabályszerűen állítottuk be a tengelykapcsoló pedált, kissé magasabban fog állni, mint a fékpedál. A két pedál párhuzamba állítása helytelen.

Na, akkor majdnem jól emlékeztem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv emberek, egy-két gyors kérdésem lenne.

Astrám motorjából folyik az olaj, szervízben kb. 40-50 eFt lenne a javítás. (nem a motor témába írom, szeretném egy helyen tudni a kérdéseimet, bocsánat)

További problémák: vízpumpa, szelepfedő tömítés, kipufogódob korrodált (ezt a 3-mat a szervízlapra írták), hőfokszabályzó elromlott (100°C körüli hűtővíz, kb. 5-15 percnyi utazás nyári melegben elég neki hogy felmenjen, ilyenkor az a hangos venti bekapcsol, azaz csak nyáron, most nem :blush: ). Ködlámpa búra kb. mennyibe kerül?

Kérdés: mennyi lenne a javítási költség? Opel szervízben már nézelődtem (+ weblapjukon), 23 eFt a kipufogódob csere, ugye az említett 40-50 eFt a motorra, hőfokszabályzó a szervíz után romlott el így azt nem tudom, ha betelefonálok meg tudják mondani? Majd kipróbálom.

Sürgős lenne, mert per pill megbukna a vizsgán (ami vészesen közeleg). 97-es évjárat, 1,6 16V.

Akinek van tapasztalata, kérem írja meg hogy kb. mennyit kell az autóra költenem. Gondoltam arra is, hogy nem szervizben javíttatom, hanem autószerelő emberkénél, vagy nem hivatalos szervizben.

A nem fontosabbik kérdés: 6-7,5 l-ről 8,2-re ugrott a fogyasztás, ez a téli hidegnek köszönhető?

Előre is köszönöm szépen a gyors válaszokat, remélem tudtok segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv emberek, egy-két gyors kérdésem lenne.

Astrám motorjából folyik az olaj, szervízben kb. 40-50 eFt lenne a javítás. (nem a motor témába írom, szeretném egy helyen tudni a kérdéseimet, bocsánat)

További problémák: vízpumpa, szelepfedő tömítés, kipufogódob korrodált (ezt a 3-mat a szervízlapra írták), hőfokszabályzó elromlott (100°C körüli hűtővíz, kb. 5-15 percnyi utazás nyári melegben elég neki hogy felmenjen, ilyenkor az a hangos venti bekapcsol, azaz csak nyáron, most nem :blush: ). Ködlámpa búra kb. mennyibe kerül?

Kérdés: mennyi lenne a javítási költség? Opel szervízben már nézelődtem (+ weblapjukon), 23 eFt a kipufogódob csere, ugye az említett 40-50 eFt a motorra, hőfokszabályzó a szervíz után romlott el így azt nem tudom, ha betelefonálok meg tudják mondani? Majd kipróbálom.

Sürgős lenne, mert per pill megbukna a vizsgán (ami vészesen közeleg). 97-es évjárat, 1,6 16V.

Akinek van tapasztalata, kérem írja meg hogy kb. mennyit kell az autóra költenem. Gondoltam arra is, hogy nem szervizben javíttatom, hanem autószerelő emberkénél, vagy nem hivatalos szervizben.

A nem fontosabbik kérdés: 6-7,5 l-ről 8,2-re ugrott a fogyasztás, ez a téli hidegnek köszönhető?

Előre is köszönöm szépen a gyors válaszokat, remélem tudtok segíteni.

Nem muszáj márkaszervízben javítanod, ez már régi csoda ugyhogy bárki aki autószerelő és akiben megbízol és azért szokott opelt javítani ahhoz vidd el. 23 e a kipufogó dob azt sokallom!!

hidd el igy leirat szerint nehéz lesz megmondani hogy mennyi lesz a vége és mennyit és mit kell cserélni a tutti patent állapothoz.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szerintem keress egy jó autószerelő mestert és azzal csináltasd meg a vízpumpa cserét (ilyenkor a vezérlést is le kell bontani és lehet, hogy cserélni kell még pár dolgot), szelepfedél és olajteknő tömítés csere nem nagy ügy de azért bízd ezt is a szakira. Kipufogót meg kipufogó szervizben csináltatnám nekem anno dobbal együtt került 12 eFt-ba. Nem tudom honnan vagy, de Kecskemét környékén tudnék mestereket ajánlani. Termosztát csere a te autódon nagyon egyszerű, nálam a vezérlést kell lebontani hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Üdv emberek, egy-két gyors kérdésem lenne.

Melyik város? Nyíregyházán tudok mondani egy jó mestert, ahova én járok :D

Költeni az autóra? Ez szerencse kérdése is. Nekem sokat kellett :D meg sokaknak kellett itt már sokat, de van, aki eljár szinte ingyen. sokmindentől függ.

az árakkal annyira nem vagyok én sem tisztában... :blush:

tényleg, mi okozhat körforgalomban kopogásszerű hangot a jobb oldalról? :lol: csak balra kanyarodáskor, de csak akkor, ha kicsit nagyobb a tempó, és jobban megdől az autó? ritmikus, koppanásszerű hangok a futómű felől, sebességfüggő frekvenciával... :) lengéscsillapító? nem búg, nem csapágyhang, kopog... valaki? :D

Link to comment
Megosztás:

tényleg, mi okozhat körforgalomban kopogásszerű hangot a jobb oldalról? :blush: csak balra kanyarodáskor,

Mert amúgy szoktál jobbra is kanyarodni körforgalomban? :lol: Ha a lengéscsillapító lenne, azt ki lehetne szűrni a motorháztetőre "tehénkedéssel" és elengedéssel nem? De azt nem írtad, hogy előlről, vagy hátulról hallani.

Link to comment
Megosztás:

Mert amúgy szoktál jobbra is kanyarodni körforgalomban? :blush: Ha a lengéscsillapító lenne, azt ki lehetne szűrni a motorháztetőre "tehénkedéssel" és elengedéssel nem? De azt nem írtad, hogy előlről, vagy hátulról hallani.

ha tehénkedek, koppan, ez OK. de az csak koppan egyet és annyi. vagy nagyobb fékezésnél is koppan egyet a hátulja, de az is ok. de ez a ritmikus kopogás zavar. most volt amúgy műszakin... ha ez jelent valamit

rendes műszakin :lol:

toronycsapágy? nem búgás... nem csapágyhang... valami kopog :/

Link to comment
Megosztás:

ha tehénkedek, koppan, ez OK. de az csak koppan egyet és annyi. vagy nagyobb fékezésnél is koppan egyet a hátulja, de az is ok. de ez a ritmikus kopogás zavar. most volt amúgy műszakin... ha ez jelent valamit

rendes műszakin :lol:

toronycsapágy? nem búgás... nem csapágyhang... valami kopog :/

Nekem hátul kopogott, ropogott, de nem volt feltűnő, inkább csak akkor amikor nagyobb bukkanón mentem át. Aztán amikor akartam feltenni a téli gumikat kiderült a turpisság. Persze párosan szép az élet, a másik felén is el volt törve. És elméletileg így ment át a műszakin. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Melyik város? Nyíregyházán tudok mondani egy jó mestert, ahova én járok :D

Költeni az autóra? Ez szerencse kérdése is. Nekem sokat kellett :D meg sokaknak kellett itt már sokat, de van, aki eljár szinte ingyen. sokmindentől függ.

az árakkal annyira nem vagyok én sem tisztában... :blush:

tényleg, mi okozhat körforgalomban kopogásszerű hangot a jobb oldalról? :lol: csak balra kanyarodáskor, de csak akkor, ha kicsit nagyobb a tempó, és jobban megdől az autó? ritmikus, koppanásszerű hangok a futómű felől, sebességfüggő frekvenciával... :) lengéscsillapító? nem búg, nem csapágyhang, kopog... valaki? :D

Én v.mi felfüggesztés gondról beszélnék, nekem is hasonló volt. V.mi gömb(csukló?) vagy nem tudom mi a neve amit említettek, állítólag elég könnyen orvosolható. Emlékezetem akár az ementáli, de mindenképpen a felfüggesztés környékén lesz sztem a gond. Ha a bal oldalon közel hozzád kopog, az meg a váltó lesz ha jól emlékszem...

Köszönet mindenkinek, Vas megyében élek.

Tudom hogy szerencse kérdése, egy emberke megnézte, nagyon ért a kocsikhoz, és szinte minden jóslata bejött hogy mi nem működik megfelelően. Azt mondta adjam el, és vegyek egy toyotát. Tervben is volt, csak a műszaki oly gyorsan jön, hogy már inkább megcsináltatom :D Kicsit összetörték és rosszul rakták össze, de semmi baja nem volt, több mint egy éve megvan. Mondták hogy hirtelen jöhetnek a bajok egy perfekt állapotú kocsinál is. Szervizben azt mondták nem olyan egyszerű megszüntetni az olajfolyást, kisebb-nagyobb okai lehetnek.

Keresünk egy szervizest, majd meglátjuk mit mond. Csak ott lehetnek a gondok, hogy ugye először le kéne mosni a motort, majd pár száz km után látszani fog hol folyik, mert így csak annyit látok, hogy a szürke motoron lévő műanyag alól jön a cucc.

Hőfokszabályzó vagy mifene? Semmi tipp? Google nem találja, lehet nem is ez a neve...

Lambdaszondamifenét mondtak először is, az után derült ki, hogy nem kipufogógáz ömlik a motortérbe, hanem olaj. Érdekes, csak akkor gyullad ki a narancs motor alakú jel a műszerfalon, ha kanyargós úton mentem. Ha egyenes úton fél óráig, akkor semmi gond, de kanyargóson 20 perc után kivétel nélkül kigyullad.

Link to comment
Megosztás:

Én v.mi felfüggesztés gondról beszélnék, nekem is hasonló volt. V.mi gömb(csukló?) vagy nem tudom mi a neve amit említettek, állítólag elég könnyen orvosolható. Emlékezetem akár az ementáli, de mindenképpen a felfüggesztés környékén lesz sztem a gond. Ha a bal oldalon közel hozzád kopog, az meg a váltó lesz ha jól emlékszem...

Köszönet mindenkinek, Vas megyében élek.

Tudom hogy szerencse kérdése, egy emberke megnézte, nagyon ért a kocsikhoz, és szinte minden jóslata bejött hogy mi nem működik megfelelően. Azt mondta adjam el, és vegyek egy toyotát. Tervben is volt, csak a műszaki oly gyorsan jön, hogy már inkább megcsináltatom :blush: Kicsit összetörték és rosszul rakták össze, de semmi baja nem volt, több mint egy éve megvan. Mondták hogy hirtelen jöhetnek a bajok egy perfekt állapotú kocsinál is. Szervizben azt mondták nem olyan egyszerű megszüntetni az olajfolyást, kisebb-nagyobb okai lehetnek.

Keresünk egy szervizest, majd meglátjuk mit mond. Csak ott lehetnek a gondok, hogy ugye először le kéne mosni a motort, majd pár száz km után látszani fog hol folyik, mert így csak annyit látok, hogy a szürke motoron lévő műanyag alól jön a cucc.

Hőfokszabályzó vagy mifene? Semmi tipp? Google nem találja, lehet nem is ez a neve...

Lambdaszondamifenét mondtak először is, az után derült ki, hogy nem kipufogógáz ömlik a motortérbe, hanem olaj. Érdekes, csak akkor gyullad ki a narancs motor alakú jel a műszerfalon, ha kanyargós úton mentem. Ha egyenes úton fél óráig, akkor semmi gond, de kanyargóson 20 perc után kivétel nélkül kigyullad.

A hőfokszabályzó gondolom a termosztátot jelenti, 3-5 ezer forint.

Link to comment
Megosztás:

Én v.mi felfüggesztés gondról beszélnék, nekem is hasonló volt. V.mi gömb(csukló?) vagy nem tudom mi a neve amit említettek, állítólag elég könnyen orvosolható. Emlékezetem akár az ementáli, de mindenképpen a felfüggesztés környékén lesz sztem a gond. Ha a bal oldalon közel hozzád kopog, az meg a váltó lesz ha jól emlékszem...

Köszönet mindenkinek, Vas megyében élek.

Tudom hogy szerencse kérdése, egy emberke megnézte, nagyon ért a kocsikhoz, és szinte minden jóslata bejött hogy mi nem működik megfelelően. Azt mondta adjam el, és vegyek egy toyotát. Tervben is volt, csak a műszaki oly gyorsan jön, hogy már inkább megcsináltatom :blush: Kicsit összetörték és rosszul rakták össze, de semmi baja nem volt, több mint egy éve megvan. Mondták hogy hirtelen jöhetnek a bajok egy perfekt állapotú kocsinál is. Szervizben azt mondták nem olyan egyszerű megszüntetni az olajfolyást, kisebb-nagyobb okai lehetnek.

Keresünk egy szervizest, majd meglátjuk mit mond. Csak ott lehetnek a gondok, hogy ugye először le kéne mosni a motort, majd pár száz km után látszani fog hol folyik, mert így csak annyit látok, hogy a szürke motoron lévő műanyag alól jön a cucc.

Hőfokszabályzó vagy mifene? Semmi tipp? Google nem találja, lehet nem is ez a neve...

Lambdaszondamifenét mondtak először is, az után derült ki, hogy nem kipufogógáz ömlik a motortérbe, hanem olaj. Érdekes, csak akkor gyullad ki a narancs motor alakú jel a műszerfalon, ha kanyargós úton mentem. Ha egyenes úton fél óráig, akkor semmi gond, de kanyargóson 20 perc után kivétel nélkül kigyullad.

Keresd Zsolesz01 cartársat, Ő Szombathely mellett lakik, hátha tud ajánlani szerelőt.

Link to comment
Megosztás:

Melyik város? Nyíregyházán tudok mondani egy jó mestert, ahova én járok :D

Költeni az autóra? Ez szerencse kérdése is. Nekem sokat kellett :D meg sokaknak kellett itt már sokat, de van, aki eljár szinte ingyen. sokmindentől függ.

az árakkal annyira nem vagyok én sem tisztában... :blush:

tényleg, mi okozhat körforgalomban kopogásszerű hangot a jobb oldalról? :lol: csak balra kanyarodáskor, de csak akkor, ha kicsit nagyobb a tempó, és jobban megdől az autó? ritmikus, koppanásszerű hangok a futómű felől, sebességfüggő frekvenciával... :) lengéscsillapító? nem búg, nem csapágyhang, kopog... valaki? :D

Féltengelycsukló csinálhat ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Nekem anno úgy tanították, hogy ha kanyarban kattog, akkor valószínűleg féltengely probléma lesz. :blush:

Én is így tudtam. De miért csak nagyobb sebességnél? ha 20-szal megyek a körforgalomba, semmi jel, ha 35-tel, akkor kopog. De ha álló helytében kitekerem koppig a kormányt, és elindulok, semmi recsegés-ropogás.

Féltengelycsukló. Féltengelycsukló?

Link to comment
Megosztás:

Én is így tudtam. De miért csak nagyobb sebességnél? ha 20-szal megyek a körforgalomba, semmi jel, ha 35-tel, akkor kopog. De ha álló helytében kitekerem koppig a kormányt, és elindulok, semmi recsegés-ropogás.

Féltengelycsukló. Féltengelycsukló?

Gondolom a gumiharangok megvannak... más nem jut eszembe... nem is vagyok még nagyon autószerelő, de igyekszem. :lol:

Még arra gondoltam, hogy lehet szar már, de nem annyira, hogy állandóan ropogjon kanyarban. Ezért lehet, hogy nagyobb oldalirányú terhelésnél már kopog, kisebbnél még nem. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Nyíregyen hova jársz? Mert én most akarom kuplungozni Gizit és jó lenne ha olcsón megcsinálná! :) Komplett kuplungcsere! :D

Ide-is - oda is :D

De általában Vásárhelyen szereltetek, mert nyíregyen 1x vagyok 1 hónapban, 1 szombatot :D

De ott régen Vass Miskához jártam Turára, most meg Pamacs bácsihoz :blush: ( Pamacs művek :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Én is így tudtam. De miért csak nagyobb sebességnél? ha 20-szal megyek a körforgalomba, semmi jel, ha 35-tel, akkor kopog. De ha álló helytében kitekerem koppig a kormányt, és elindulok, semmi recsegés-ropogás.

Féltengelycsukló. Féltengelycsukló?

Nézd már meg, nincs-e lelazulva valamelyik kerék :lol:

Amúgy következő tipp a féltengelycsukló :blush:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.