Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Autóvásárláson töröm a fejem,és szóba jött nálam az Opel Astra mint német technika is(a suzuki melett).

A tanácsotokat kérném,mert 1rész úgylátom nagyon segítőkészek vagytok e-téren,másrészt pedig igen nagy dilemmában vagyok.

Persze mint mindenkinek nekem sincs pénzem új autóra,apukám meg wartburgal jár tehát nem számíthatók jobbra tőle sem.... :roll: Jelenleg egy 23éves passat-ot vezetek,de eljött az idő amikor velem nem 1korú autót szeretnék vezetni :wink:

Az őszinte véleményetekre lennék kiváncsi,hogy miért és mit érné meg jobban 1-1,5M ft között 1100-1500ccm max 6éves korig.

Ha kérhetek ilyet, inkább emailben...Köszi,Zoli.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autóvásárláson töröm a fejem,és szóba jött nálam az Opel Astra mint német technika is(a suzuki melett).

A tanácsotokat kérném,mert 1rész úgylátom nagyon segítőkészek vagytok e-téren,másrészt pedig igen nagy dilemmában vagyok.

Persze mint mindenkinek nekem sincs pénzem új autóra,apukám meg wartburgal jár tehát nem számíthatók jobbra tőle sem.... :roll: Jelenleg egy 23éves passat-ot vezetek,de eljött az idő amikor velem nem 1korú autót szeretnék vezetni :wink:

Az őszinte véleményetekre lennék kiváncsi,hogy miért és mit érné meg jobban 1-1,5M ft között 1100-1500ccm max 6éves korig.

Ha kérhetek ilyet, inkább emailben...Köszi,Zoli.

Szia!

Szerintem inkább Astra mint Suzuki, de gondolom ezt nem kell ecsetelni miért! Astrába az 1.4 8v és az 1.4 16V van. Ezen az áron már kapsz klímásat, full extrásat is. Na de a többiek folytatják ...

Link to comment
Megosztás:

Nos azért "óckodom" az Ojpl-től mert elég sok rosszat hallok róla,és ezt mind nektek köszönhetem. :wink:

Míg erre a fórumra nem tévedtem biztosabb voltam a dolgomban mint most.

Sok panaszt hallok a rohadásról a hátsó szélvédőnél illetve a hátsó ablaktörlőnél,valamint a sárvédő íveknél.

Beszéltek itt soxor váltóproblémákról,lambda-szonda,légtömegmérő problémákról(és az ebből eredő alapjárat,menetteljesítmény gondokról).

És ezek nem 3Ft-os kiadások.

Úgytudom ezek a problémák Suzukinál nem jelentkeznek 5-10 éves korban.

De kérlek titeket:CÁFOLJATOK MEG!! :roll:

Az tény,hogy a suzuki fapados,az astra kényelmes,de megbízhatóbb is annyira???

Bocs a regényért.... :wink:

Link to comment
Megosztás:

Állítólag ez a rozsdásodás a hátsó szélvédőnél csak bizonyos színű autókra igaz! Leggyakrabban a fehéreknél. A sárvédőív meg konstrukciós hiba miatt rozsdásodik ...

Ha tévedtem majd javítanak! :)

Nem akarom rossz hírét kelteni a márkának, de rozsdásodik a többi szín is, csak a fehéren a legfeltűnőbb. :wink: Viszont ez a rozsdásodás kérdés csak elég "extrém" körülmények között használt autóra igaz, amelyikre picit is odafigyelt a gazdája és legalább néha garázsban tartotta (meg nem évente egyszer mosatta), annál szvsz nem jön elő. Egyébként a rozsdásat nem kell megvenni :)

Link to comment
Megosztás:

Nos azért "óckodom" az Ojpl-től mert elég sok rosszat hallok róla,és ezt mind nektek köszönhetem. :wink:

Míg erre a fórumra nem tévedtem biztosabb voltam a dolgomban mint most.

Sok panaszt hallok a rohadásról a hátsó szélvédőnél illetve a hátsó ablaktörlőnél,valamint a sárvédő íveknél.

Beszéltek itt soxor váltóproblémákról,lambda-szonda,légtömegmérő problémákról(és az ebből eredő alapjárat,menetteljesítmény gondokról).

És ezek nem 3Ft-os kiadások.

Úgytudom ezek a problémák Suzukinál nem jelentkeznek 5-10 éves korban.

De kérlek titeket:CÁFOLJATOK MEG!! :roll:

Az tény,hogy a suzuki fapados,az astra kényelmes,de megbízhatóbb is annyira???

Bocs a regényért.... :wink:

Szerintem csak azért hallasz több rosszat, mert ez a fórum arról szól. A problémákról. Nem mindenkinél törtőnik meg minden hiba, sőt. Csak ezek a leggyakoribb hibalehetőségek. Nem ismerem, de ha van Szuzuki fórum, valószínü ott is sokat beszélnek a problémákról. Vagy akár a Golfosoknál is.

Amúgy valószínüleg az Opelesek szerények, nem dicsekednek az autójukkal :) :) :)

Link to comment
Megosztás:

És ezek nem 3Ft-os kiadások

a mai világban mi 3E forintos kiadás, ami jó???

Az autózás pénzbe kerül. nem is kevésbe....

aki nem teheti meg, hogy uj autót vegyen, annak költenie kell.

aki bevállal egy ujat az nem költ.

Kérdezd meg telo-t, mennyit költött a 2 éves autójára, miota megvan. semmit. vagyis de igen: 1 éves szervizt megcsináltatta 20E forintért.

Ő be mert vállalni egy uj autót.

Én - ha számolnom kéne hogy mennyit "költöttem" a 10 éves hibátlan asztrámra: akkor simán a 300 E felé járnék.

Mégsem panaszkodom.... :roll: :)

Link to comment
Megosztás:

Nos azért "óckodom" az Ojpl-től mert elég sok rosszat hallok róla,és ezt mind nektek köszönhetem. :wink:

Míg erre a fórumra nem tévedtem biztosabb voltam a dolgomban mint most.

Sok panaszt hallok a rohadásról a hátsó szélvédőnél illetve a hátsó ablaktörlőnél,valamint a sárvédő íveknél.

Beszéltek itt soxor váltóproblémákról,lambda-szonda,légtömegmérő problémákról(és az ebből eredő alapjárat,menetteljesítmény gondokról).

És ezek nem 3Ft-os kiadások.

Úgytudom ezek a problémák Suzukinál nem jelentkeznek 5-10 éves korban.

De kérlek titeket:CÁFOLJATOK MEG!! :roll:

Az tény,hogy a suzuki fapados,az astra kényelmes,de megbízhatóbb is annyira???

Bocs a regényért.... :wink:

Azért ne félj ennyire a kocsitól, nekem is sokban van, de ennek nagy része az optikára ment el. :)

A problémák meg itt leginkább a Gsi-kel vannak, mert azok ugye jobban vannak, voltak hajtva mint az átlagember kocsija, átlag autózással.

Nekem egy éve (kicsit több) van meg és olajcserén, meg egy km-óra spirál szakadáson kívül nagyobb baja nem volt. Viszont ennyi idős korában ezt nem nevezném nagy problémának. A rozsdásodás pedig nem az 5-6 éves autók problémája, ha valamelyik mégis ilyen azt ne vedd meg.

Azt hogy melyiket vedd meg itt ezen a fórumon nem kérdés, szerintem csak az opelt fogjuk ajánlani.

De ha nem vagy biztos magadban, ülj be mindkettőbe és próbáld ki őket.

Link to comment
Megosztás:

nekem pl a fehér astrám 1 évig volt meg. Mikor megvettem vezérlés, összes fék,stb csere és azon kivül az év alatt 1 gumicső ment el meg egy biztosíték! A kötelező szervízen kivül legalább 150 huf-ot költöttem rá.

Nameg másik 400at de az már hobbi miatt (új felni, új guma, kipuffrenccer,stbb...)

Amúgy meg amiket tölünk hallasz ez az összes hiba kb. Mutass még 1 ilyen kevés hibával járó x éves autót... (talán za off szusi on).

Sztem az opel az a fajta autó amiben mindig kisebb bibik vannak, ha ezek előjönnek és gyorsan rendesen megoldjuk a hibát, akkor semmi komolyabb baja nem lesz.....

Link to comment
Megosztás:

azért a szuzukinak is vannak hiányosságai. A motorjai elég gyengék alacsony fordulaton erőtlenek. Előfordul hogy gyorsításkor gondolkozik az autó. A szedánoknál a hátsó kerékcsapágy szokott elszállni es darabja 40e ft, az utángyártott pedig 10e km alatt besz@rik. Vízpumpa csere kb 40e km-enként. A kárpitok rettentően sz@r anyagból vannak. A fényezés annyira vékony hogy egy kissebb kavics is leveri a festéket és ha nem javítod ki ott gyorsan rozsdásodik. A futőmű fék kombináció kritikán aluli. Ha netán elektromos a tükör és összetörik akkor csak a tükörlap 15e.

Az Astra sem tökéletes, de állítólag a classicnál már jobb a rozsdavédelem, de az legyen a legnagyobb baj hogy tíz évesen elkezd rügyezni a hátsó ív. De azon kívül tényleg semmi gond nincs velük. De ezt neked kell eldöntened, hogy mi a fontosabb a jobban korrózióvédett karosszéria vagy a nagy kényelmes biztonságos beltér. Amúgy akárhogy is döntesz sok sikert a leendő autódhoz. :wink:

Link to comment
Megosztás:

Az enyémen hála isten nincsenek rozsdásodások, pedig most lesz 10 éves.

Az egyetlen gondom vele a toronycsapágy elől, amit valszeg erősebbre fogok mostmár cserélni, mer meguntam az évente cserét. Ezen kívűl csak a hidrotőkéket kellett cserélni benne (2600 Ft/ db), ami ugye nem is nehéz meg nem is túl drága.

Én csak ajánlani tudom az astraF-et.

Ja, a sedannak nem fog rohadni a hátsó ablaktörlője :wink:

Üdv:I_S

Link to comment
Megosztás:

Hátsó ablakmosófolyadék-cső témában hozzászólnék.

Nálam a helyzet a következő:spiccolok,víz elfolyik jobb o. 2 ajtó között ill. hátsó ajtó felénél,csomagtartóba átvezető gumiharang üres,a cső-gondolom- visszahúzódva valahol...

A szerelőm azt javasolta,húzzam ki a régit,vegyek új "slagot" és vezessem végig a küszöb alatt jobb o. ,majd hátul a gumiszigetelés alatt fel a tetőkárpitba(csak kicsit kell megbontani :) )és végül a gumiharangon át a rendeltetési helyére :idea:

Ez két okból tűnik jónak:1:kevesebb macera van vele szerelésnél,mint egyébként

2:ha legközelebb megint előfordulna ez a kis kellemetlenség,lásd. az egyes "szabályt"

Én magam MÉG! nem próbáltam ki (tegnap bexéltünk róla),de nem tűnik hülyeségnek a dolog.De cáfoljatok meg :wink:

Ha valaki tud bontót,ahol van hátsó ablaktörlő-motor 5ajtós F astrához vagy 3ajtós B corsához(azt mondták ez is jó hozzá) az lécci jelezze,sehol nem találok :evil:

Amúgy amikor levettem a h. ablaktörlőkart,meg elkezdtem lebontani a csavarozását(gondoltam megpróbálom kicsit beolajozni a tengelyt,visszaraktam a kart és bekapcsolt állapotban megrángattam hátha egy kis rásegítéssel megindul,de NEM!) láttam h. közvetlenül a tövében kör alakban, elkezdett "rózsásodni"egy kicsit,bár még nem vészes és máshol nem fedeztem fel semmi rohadást-ez legyen a legtöbb rajta,most 5és fél éves a kitsike...

Link to comment
Megosztás:

jaygab!Én éppen háromféle abalktörlő mocival taliztam akkor, mikor egy hawernek kerestünk az Astrájába.Még olyan is volt, amilyen a kadetté.Szóval célszerű kivenni, és elszambázni vele egy bontóig, és ott pont ugyanolyat kérni.Persze kipróbált állapotban.Amúgy olyan 3000-5000ft környéke szokott lenni.

Az ablaktörlő szárának a tövéban nekem is rozsdásodik, ezért hamarosan szétszedem, megcsiszolom, rozsdaoldóval lekenem, majd alapozóval, és aztán veszek hozzá javítóstiftet, és lekenem.Ez csak egy átmeneti megoldás, de sztem most neked sincs 20-30e. ft karosszériásra, meg festőre.

Link to comment
Megosztás:

Nosss.....az astra kontra suzuki Tma úgylátszik(és ez a Ti érdemetek)eldőlni látszik.Abban igazat adok mindenkinek aki a korrozíohoz szólt hozzá,hogy ami már rozsdál azt nem kell megvenni.

Ha meg nincs pénzem új autóra(márpedig nincs)akkor számolnom kell apró hibákkal.

Köszönöm a segítségeteket és kedvességeteket,remélem hamarosan klubbtaggként jöhetek vissza a fórumba.

Az opel legyen veletek,sziasztok!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.