Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ha az Astraval rámentem egy döccenőre, kátyúra, vagy csak "varratra", akkor szinte csak rezonálást éreztem, a swiften ugrok egyet az ülésen. Kanyarokban jobban megdől, mint az opel, jobban bólogat. De inkább a komfort hiányzik, hogy úgy mehessek, hogy ne kelljen kerülgetnem a legkisebb úthibát is, hanem nyugodtan ráfuthassak, ne rázza szét a szerveim.

Az enyém nagyon észreveszi a huplikat, kanyarban is "jól" bedől pedig a műszakin nem mondták hogy gond lenne a futóművel, a lengéscsillapitókkal. Igaz, mostanában itt-ott oda nem illő hangok jönnek a jobb első futóműtől, biztros valamit cserélni kell majd, de a menettulajdonságai a kezdetektől, mióta nálam van, ilyenek. :) :) :)

A tesóm öreg Subaru-ja sokkal jobban veszi ugyanazon egyenetlenségeket, kanyarokat...habár az állandó négykerék hajtásos.. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az enyém fordulatszámmérős.

Légyszíves írd meg mi a W száma. Lehet, hogy csal a műszerem.

Ebből adódóan a következő kérdés: általában nincs a sima műszerrel szerelt gépeken behúzva a "fordszám" vezeték. (Valahol találtam az infót). Gyárilag hol és milyen színben található? Melyik csatlakozón?

Link to comment
Megosztás:

Légyszíves írd meg mi a W száma. Lehet, hogy csal a műszerem.

Ebből adódóan a következő kérdés: általában nincs a sima műszerrel szerelt gépeken behúzva a "fordszám" vezeték. (Valahol találtam az infót). Gyárilag hol és milyen színben található? Melyik csatlakozón?

Ez évjáratfüggő. Ha '94 szeptembere előtti a géped, jó eséllyel benne van a vezeték. Egyébként egy zöld színű vezeték a műszeregységre menő csatiban.

Írd le lécci a motorkódodat (a motorszám első 6 karaktere), de leginkább tedd be az aláírásodba az évjárattal együtt, akkor nem kell mindig megkérdezni.

Link to comment
Megosztás:

még mindig nem jöttem rá, hogy mi az a sziszegés a motortérből, már melegen is sziszeg, egy pillanatra abbahagyja valamikor. Eddig csak hidegen csinálta... De ma átnéztem a motorteret és a szervószivattyú felől hallom a hangot...

Szerk: Jameg, csak többszöri kulcselforgatásra nyit/zár a központi. Úgy tűnik, mintha a zár már ki lenne kopva, vagy nem tudom, a kulcs elforog, de tovább mint szokott, hogy zárjon, mint amikor nincsen kp-zár és mechanikusan zárom le. Viszont azért kételkedek a kopásban, mert a jobb oldalon is csinálta legutóbb, mikor visszamentem a lakáskulcsért... ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Ez évjáratfüggő. Ha '94 szeptembere előtti a géped, jó eséllyel benne van a vezeték. Egyébként egy zöld színű vezeték a műszeregységre menő csatiban.

Írd le lécci a motorkódodat (a motorszám első 6 karaktere), de leginkább tedd be az aláírásodba az évjárattal együtt, akkor nem kell mindig megkérdezni.

Évjárat 98, motor x14xe2. Aláírást ez előbb említettek miatt fixen, hogy tudok beállítani ezen az oldalon, ha van ilyen? Egyébként az óra szerintem csal. Többet mutat tapasztalatom szerint.

Link to comment
Megosztás:

Évjárat 98, motor x14xe2. Aláírást ez előbb említettek miatt fixen, hogy tudok beállítani ezen az oldalon, ha van ilyen? Egyébként az óra szerintem csal. Többet mutat tapasztalatom szerint.

Vezérlőpultban, aláírás szerkesztése. Bal oldali menüben van, lejjebb. Az órát meg a fórum beállításoknál tudod váltani, asszem GMT +1-re kell lőni, hogy pontos legyen.

Link to comment
Megosztás:

még mindig nem jöttem rá, hogy mi az a sziszegés a motortérből, már melegen is sziszeg, egy pillanatra abbahagyja valamikor. Eddig csak hidegen csinálta... De ma átnéztem a motorteret és a szervószivattyú felől hallom a hangot...

Szerk: Jameg, csak többszöri kulcselforgatásra nyit/zár a központi. Úgy tűnik, mintha a zár már ki lenne kopva, vagy nem tudom, a kulcs elforog, de tovább mint szokott, hogy zárjon, mint amikor nincsen kp-zár és mechanikusan zárom le. Viszont azért kételkedek a kopásban, mert a jobb oldalon is csinálta legutóbb, mikor visszamentem a lakáskulcsért... ötlet?

Nekem olyat csinált, hogy hol volt kp-zár, hol nem, mint a mesében. :rolleyes: Levettem a burkolatot a a bal küszöb fölött, és találtam egy ilyet. Nekem az egyik drót volt megtörve, nem tudom melyik, mert addig cibálltam, hogy azóta műkszik. Ha neked is van ilyen reléd szedd szétt, óvatosan a műanyag olvasztásokat elfaragva, van benne két relé, az egyik a nyitásért, a másik azárásért felel, DE CSAK pillanatimpulzussal műkszik. Próbáld meg kézzel vezérelni. Ha nincs ilyened, akkor nem tom. Egészen pontosan a mocitér nyitó kallantyú alatt van.

Link to comment
Megosztás:

Vezérlőpultban, aláírás szerkesztése. Bal oldali menüben van, lejjebb. Az órát meg a fórum beállításoknál tudod váltani, asszem GMT +1-re kell lőni, hogy pontos legyen.

Köszi a segítséget. Az órára vonatkozó dolog a kilóméterórára vonatkozott. De akkkor már azt is beállítottam.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget. Az órára vonatkozó dolog a kilóméterórára vonatkozott. De akkkor már azt is beállítottam.

Gyárilag mindegyik csal úgy kb. 10%-ot felfelé (állítólag biztonsági okokból). Nekem pl. ha 60-at mutat, akkor megyek kb. 52-vel valójában. Ellenőrizd le GPS-szel, vagy az utak mentén előforduló sebességmérő radarokkal, ami kiírja, mennyivel mész. Ha a tiéd ennél többet csal, akkor nem stimmel a W-szám, de ha kb. hasonlókat mérsz (valós + 10%) akkor ugyanilyen W-számú órát keress fordszámmérősben.

Link to comment
Megosztás:

Ha az Astraval rámentem egy döccenőre, kátyúra, vagy csak "varratra", akkor szinte csak rezonálást éreztem, a swiften ugrok egyet az ülésen. Kanyarokban jobban megdől, mint az opel, jobban bólogat. De inkább a komfort hiányzik, hogy úgy mehessek, hogy ne kelljen kerülgetnem a legkisebb úthibát is, hanem nyugodtan ráfuthassak, ne rázza szét a szerveim.

Nem értem mi mást vártál attól az autótól... :rolleyes:

Amúgy esélytelen vagy, hogy komfortosabbá tedd, az az autó minden porcikájában ilyen. :)

A tesóm öreg Subaru-ja sokkal jobban veszi ugyanazon egyenetlenségeket, kanyarokat...habár az állandó négykerék hajtásos.. :)

Leginkább a fordított rugóstag (kisebb rugózatlan tömeg) és az autó súlya adja ezt a különbséget :)

utak mentén előforduló sebességmérő radarokkal, ami kiírja, mennyivel mész.

Sajna azok nagy részét is már felfele kalibrálják.

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag mindegyik csal úgy kb. 10%-ot felfelé (állítólag biztonsági okokból). Nekem pl. ha 60-at mutat, akkor megyek kb. 52-vel valójában. Ellenőrizd le GPS-szel, vagy az utak mentén előforduló sebességmérő radarokkal, ami kiírja, mennyivel mész. Ha a tiéd ennél többet csal, akkor nem stimmel a W-szám, de ha kb. hasonlókat mérsz (valós + 10%) akkor ugyanilyen W-számú órát keress fordszámmérősben.

A tapasztalatom ilyen esetekből (50 helyett 45-öt mérnek), valamint a mellettem normális sebességgel elhaladó járművekből próbáltam kikövetkeztetni. pl. autópályán, párhuzamos közlekedésnél, stb. Köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Épp ma láttunk Karcsival egy régi Swiftet, aminek 4 db króm kipufogóvég lógott ki a seggéből. Nos... lehet hogy nekem csak egy van, meg nem is krómos, de motorom kétszer akkora, lóerőm meg talán 3X is....

Egyszerűen nem tudom felfogni, mi értelme van, hogy rákölt mondjuk 5-600 ezret, vagy esetleg egy milliót is, gyakorlatilag még a motorháztetőn is spoiler van de ettől a kis babakocsija ugyanaz az 1.2-es Clio, 1.0-s Swift, vagy 1.1-es Corsa marad... gyenge motorral, gyenge úttartással...

Tunningolni lehet, persze. Csak szerintem nem mindent érdemes :rolleyes:

Nemrég kifogtam egy régi Swiftet itt Érden. Rája vót írval: NE DUDÁLJ, KÜZGGY!

Mögé álltam pirosnál, aztán indultunk. Esélytelen voltam.... :)

Link to comment
Megosztás:

Nemrég kifogtam egy régi Swiftet itt Érden. Rája vót írval: NE DUDÁLJ, KÜZGGY!

Mögé álltam pirosnál, aztán indultunk. Esélytelen voltam.... :)

Nyugodtan borulj a vállamra , és sird ki magad, én mindíg melletted állok :) Egy kérdés.: a karterszűrőben a szivacs sima mosdószivacs? Koppintok.... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.