Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Na!

A fórumon olvasott dolgokat átültettem a gyakorlati síkba :lol:

Meló után beleülök az autóba, beindítottam, kuplung egyes, fék, kuplung fel. Lefullad szerencsétlen, fülelek, AC megy, majd 3mp múlva kikapcsol :P

Szóval most már meg vagyok győzve ;)

Na ugye, nem akarunk mi átbacni! Többnyire! :P

Az AC-nak köze van a légzsákhoz? :lol: :o

Valszeg az AC-pumpát csak viszonyítási alapnak használta, mert az is kb.3-4 másodpercig megy. Szerintem. :P De ezt te is tudod, csak a káka meg a csomó. :lol: :)

Link to comment
Megosztás:

Na!

A fórumon olvasott dolgokat átültettem a gyakorlati síkba :)

Meló után beleülök az autóba, beindítottam, kuplung egyes, fék, kuplung fel. Lefullad szerencsétlen, fülelek, AC megy, majd 3mp múlva kikapcsol :lol:

Szóval most már meg vagyok győzve :P

Ugyehogyugye. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Episode x:

Megforrasztottam a RotGrau-t, rádió bepasszint (még csak ideiglenesen) öröm és bódottá minden működik.

Fordszámnélküli óra benn, akksisaru levesz, akkura rátölt, akkusaru vissza, hibakód kiolvas. Nem törlődtek az eddigiek, de annyi baj legyen. Próbakör.

Kiállva a garázsból a sárga világít, de kb. 20 másodperc után el is alszik. Kb. ennyi idő telik el míg rájövök, hogy a műszervilágítás nincs benne az egységben. :P (Egyébként vicces dolog így közlekedni állandóan kapcsolnám fel a világítást. :lol: )

Irány a kút a próbakör keretében. 2 percen belül rájövök, hogy a kilométeróra sem mér. Felvillan, hogy a spirál váltó felőli részén a műanyag borítás el volt szakadva. Lehet óracserélés közben húztam meg picit, talán az a baja. Valami tuti módszer van a spirál vizsgálatára? Megyek 5km-t sárga megjelenik, aztán karácsonyfa fíling. Megálltam 3 méterrel egy vasúti átjáró előtt. Még jó hogy nem gurultam be, mert kb. 1 percen belül elszaggatott egy szerelvény. :)

Újraidítás első próbára sikerült, tökéltes minden. Kúton megáll tankol. Irány haza. Indulás után nem sokkal sárga megjelenik, de nem fullad le viszont nem is alszik el. Végig égett hazáig. Ennek ellenére az autó tökéletesen muzsikált.

Hátsó gondolattól vezérelve hazaérve hibakódkiolvasás: 12, 24, 52, 73 :lol:, 12 Faja.

73 Mass air flow temperature Voltage low :lol:

Értem én hogy légtömeg, de miaz hogy tempricsör? Nem lehetne inkább IAT? ;)

A ló voltidzset, hogy kell értelmezni? Vagy az már mindegy hogy háj vagy ló mehet a kukába? :P

Ha akksilevételre nem törlődnek a hibák eddig miért nem volt, vagy most azt játssza hogy sorban megy tönkre minden? :P

Viszont megjavult az indexvisszakattintóm. :o A kormány mögött van egy tóruszszerű műanyag, na az nagyon lötyögött és próbáltam rajta igazítani, de nem úgy tűnt hogy lesz is valami értelme. Talán mégis. Vagy mástól javult meg, nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismet!

Korabban irtam egy hosszu levelet ASTRA F x16xel motorral. Lamdaszonda, homeroszenzor csere emgvolt, csere ota a sarga motorhibalampa nem vilagit.

Viszont elmult 1-2 apban a motor fordulata ismet megnott varatlunk 2000-re kb felemekkedett magatol...

Motor leallitas majd ujrainditas altalaban segit ezen. Most is segitett, de csak masodszorra.

Hogy lehet legegyszerubben biztosra menni hgoy az EGR okozza a gondot? Ha nem az EGR akkor micsoda? alapjaratszbalyozo hol talalhato?

Koszonom!

Udv.

Link to comment
Megosztás:

Episode x:

Értem én hogy légtömeg, de miaz hogy tempricsör? Nem lehetne inkább IAT? :)

A ló voltidzset, hogy kell értelmezni? Vagy az már mindegy hogy háj vagy ló mehet a kukába? :lol:

Ha akksilevételre nem törlődnek a hibák eddig miért nem volt, vagy most azt játssza hogy sorban megy tönkre minden? :lol:

Szerény véleményem szerint a hájas ló azért nem jó mert kívül esik az észlelt jel az elvárt intervallumon. Hogy az mennyi azt nem tudom, de okosok biztosan tudnak rá válaszolni. Ebből következőleg lehet a szenzor, vagy a csatlakozása, vagy a vezetéke kuka.

Ebből én a vezetéket valószínűségi alapon kizárnám.

Link to comment
Megosztás:

Episode x:

Megforrasztottam a RotGrau-t, rádió bepasszint (még csak ideiglenesen) öröm és bódottá minden működik.

Fordszámnélküli óra benn, akksisaru levesz, akkura rátölt, akkusaru vissza, hibakód kiolvas. Nem törlődtek az eddigiek, de annyi baj legyen. Próbakör.

Kiállva a garázsból a sárga világít, de kb. 20 másodperc után el is alszik. Kb. ennyi idő telik el míg rájövök, hogy a műszervilágítás nincs benne az egységben. ;) (Egyébként vicces dolog így közlekedni állandóan kapcsolnám fel a világítást. :lol: )

Irány a kút a próbakör keretében. 2 percen belül rájövök, hogy a kilométeróra sem mér. Felvillan, hogy a spirál váltó felőli részén a műanyag borítás el volt szakadva. Lehet óracserélés közben húztam meg picit, talán az a baja. Valami tuti módszer van a spirál vizsgálatára? Megyek 5km-t sárga megjelenik, aztán karácsonyfa fíling. Megálltam 3 méterrel egy vasúti átjáró előtt. Még jó hogy nem gurultam be, mert kb. 1 percen belül elszaggatott egy szerelvény. :)

Újraidítás első próbára sikerült, tökéltes minden. Kúton megáll tankol. Irány haza. Indulás után nem sokkal sárga megjelenik, de nem fullad le viszont nem is alszik el. Végig égett hazáig. Ennek ellenére az autó tökéletesen muzsikált.

Hátsó gondolattól vezérelve hazaérve hibakódkiolvasás: 12, 24, 52, 73 :lol:, 12 Faja.

73 Mass air flow temperature Voltage low :lol:

Értem én hogy légtömeg, de miaz hogy tempricsör? Nem lehetne inkább IAT? :D

A ló voltidzset, hogy kell értelmezni? Vagy az már mindegy hogy háj vagy ló mehet a kukába? :P

Ha akksilevételre nem törlődnek a hibák eddig miért nem volt, vagy most azt játssza hogy sorban megy tönkre minden? :P

Viszont megjavult az indexvisszakattintóm. :P A kormány mögött van egy tóruszszerű műanyag, na az nagyon lötyögött és próbáltam rajta igazítani, de nem úgy tűnt hogy lesz is valami értelme. Talán mégis. Vagy mástól javult meg, nem tudom.

Hát te sem unatkozol mostanában. Mi is volt az eredeti probléma? Vagy az már tárgytalan? :o

Link to comment
Megosztás:

Hátsó gondolattól vezérelve hazaérve hibakódkiolvasás: 12, 24, 52, 73 :lol:, 12 Faja.

73 Mass air flow temperature Voltage low :lol:

Értem én hogy légtömeg, de miaz hogy tempricsör? Nem lehetne inkább IAT? :P

A ló voltidzset, hogy kell értelmezni? Vagy az már mindegy hogy háj vagy ló mehet a kukába? :)

Szerintem a légtömegmérőben is fűtött kütyü lehet és annak a tápfeszvezetéke szarakodik,azért mondja,hogy kevés a fesz ott.Nézd meg a csatiját vagy féktisztítóval óvatosan fújd át a légtömegmérőt.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a légtömegmérőben is fűtött kütyü lehet és annak a tápfeszvezetéke szarakodik,azért mondja,hogy kevés a fesz ott.Nézd meg a csatiját vagy féktisztítóval óvatosan fújd át a légtömegmérőt.

Jobban belegondolva ha alacsony a feszültség, akkor nagy az ellenállás. Ez pedig lehet rossz kontakt miatt is talán.

Legközelebb sajnos csak vasárnap tudok majd vele foglalkozni, de még akkor sem biztos.

Link to comment
Megosztás:

Jobban belegondolva ha alacsony a feszültség, akkor nagy az ellenállás. Ez pedig lehet rossz kontakt miatt is talán.

Legközelebb sajnos csak vasárnap tudok majd vele foglalkozni, de még akkor sem biztos.

Jobban belegondolva a levegő kevésbé vezeti az áramot, mint a rézdrót :lol:

Link to comment
Megosztás:

73 Mass air flow temperature Voltage low :lol:

Értem én hogy légtömeg, de miaz hogy tempricsör? Nem lehetne inkább IAT? :P

Van ahol a légtömegmérőben van az IAT szenzor is. Nemtom nálad így van-e :lol:

Korabban irtam egy hosszu levelet ASTRA F x16xel motorral. Lamdaszonda, homeroszenzor csere emgvolt, csere ota a sarga motorhibalampa nem vilagit.

Viszont elmult 1-2 apban a motor fordulata ismet megnott varatlunk 2000-re kb felemekkedett magatol...

Hogy lehet legegyszerubben biztosra menni hgoy az EGR okozza a gondot? Ha nem az EGR akkor micsoda? alapjaratszbalyozo hol talalhato?

Lambda gyári? :)

Fals levegőd nincs valahol a vákumrendszerben? Át kéne nézni...

AGR-t le kéne zárni egy lemezzel, akkor biztos kizárod mint hibaforrás :P

Link to comment
Megosztás:

Tudjátok min tűnődtem? Igazából egy munkatársam adta az ötletet, hogy lehet azért van a berángatok, lefulladok induláskor negyedtanknál problémám, mert nem ér le az AC a tank aljáig. Amikor beszereltem tuti hogy jól volt, mert figyeletem rá, csak most így utólag azon a fém száron amin van a pumpa egy gumitartóval felrakva volt egy zégergyűrű, vagy talán bilincs. Ezt kihagytam, mert rozsdás volt, és mert úgy gondoltam elég szorosan áll a tüskén a pumpa. Namost ugye a pumpa forog, rezeg órákon átt. Lehet hogy feljebb"ugrált" a száron és ezért nem szíja ki az összes benyát. Vagy hülyeség?

Link to comment
Megosztás:

Bár nem ismerem a felépítését de nem kizárt a dolog, hogy falsot kap úgyhogy nyugodtan rögzítsd meg értelmesen. :rolleyes:

Egyenlőre megelégszem az elmélettel, mármint hogy sejtem mi lehet a baja. A rosseb :) fog 3 fokban a kocsi a alatt feküdni, ráadésul tele a tank, leszívni ...stb.stb. Majd igyekszem, hogy mindíg féltankanknál több legyen, oszt tavasszal megcsinálom.

Link to comment
Megosztás:

Indulás után nem sokkal sárga megjelenik, de nem fullad le viszont nem is alszik el. Végig égett hazáig. Ennek ellenére az autó tökéletesen muzsikált.

Hátsó gondolattól vezérelve hazaérve hibakódkiolvasás: 12, 24, 52, 73 :), 12 Faja.

73 Mass air flow temperature Voltage low :rolleyes:

Üdvözlöm a fórumozókat!

Csak érdeklődnék, hogy az idézett hibakódokat nem lett volna szerencsés menetközben kiolvasni, mint otthon, ami esetleg azzal jár, hogy esetleg addig törlődik (okafogyott)? Vagy milyen módszerrel olvassátok ki?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlöm a fórumozókat!

Csak érdeklődnék, hogy az idézett hibakódokat nem lett volna szerencsés menetközben kiolvasni, mint otthon, ami esetleg azzal jár, hogy esetleg addig törlődik (okafogyott)? Vagy milyen módszerrel olvassátok ki?

Elvileg amelyikből törlődik egyáltalán, abból kb. 20-30 indítás után törlődik, úgyhogy nincs elkésve, aki otthon olvassa ki. A mikéntje itt olvasható, röviden: át kell kötni a bitzitáblán a diagnosztikai csati bizonyos lábait, gyújtást ráadni (nem beindítani!) és számolni a sárga motorkontroll lámpa villogásait.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg amelyikből törlődik egyáltalán, abból kb. 20-30 indítás után törlődik, úgyhogy nincs elkésve, aki otthon olvassa ki. A mikéntje itt olvasható, röviden: át kell kötni a bitzitáblán a diagnosztikai csati bizonyos lábait, gyújtást ráadni (nem beindítani!) és számolni a sárga motorkontroll lámpa villogásait.

Akkor már értem miért otthon "garázsban" olvassátok.

Egyszerübb megoldás: ülj be az autóba kényelmesen. A gyújtáskulcs a zsebben. Nyomd meg az óra állító mindkét gombját egyszerre (sötét a kijelző). Kb. 4-5 másodperc múlva bekapcsol. Engedd el, majd nyomd meg mégegyszer. Addig míg nem változik a kijelző állapota. Ha nincs a gépnek gondja akkor pár másodperc múlva km/h jelzést látsz, majd teljes kijelző teszt és vége a kiolvasásnak. Hiba esetén az adott sorrendben F 12-vel kezdve sorolja a hibákat. MInden hiba háromszor ismátlódik. 96-os évjáratú Astrákon is már ment. Nekem 98-as Astra Caravan gépem van Ecpotec motorral, ha ez mond valamit.

Link to comment
Megosztás:

Akkor már értem miért otthon "garázsban" olvassátok.

Egyszerübb megoldás: ülj be az autóba kényelmesen. A gyújtáskulcs a zsebben. Nyomd meg az óra állító mindkét gombját egyszerre (sötét a kijelző). Kb. 4-5 másodperc múlva bekapcsol. Engedd el, majd nyomd meg mégegyszer. Addig míg nem változik a kijelző állapota. Ha nincs a gépnek gondja akkor pár másodperc múlva km/h jelzést látsz, majd teljes kijelző teszt és vége a kiolvasásnak. Hiba esetén az adott sorrendben F 12-vel kezdve sorolja a hibákat. MInden hiba háromszor ismátlódik. 96-os évjáratú Astrákon is már ment. Nekem 98-as Astra Caravan gépem van Ecpotec motorral, ha ez mond valamit.

Ez is egy diagnosztikai mód, de közel sem ad annyi információt, mint az említet, biztidobozon lévő csati megfelelő lábainak összekötése. Pölö nekem az órás verzió egyszer jelzett, amikor elszállt a kölső höm. jeladó. De az összes többi hibámat, AC-púmpa, gyujtás elosztó, ....stb nem jelezte ki.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.