szobikari Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 hening írta: Nem egészen, mert az ECU leállítja a pumpát, ha nincs gyujtásimpulzus. :lol: Biztonsági előírás, baleset esetére. ÉS ha lefullad az autó, akkor miért marad rajta a gyújtás? a kifogyna a benzin, miért lenne különböző a két eset?
zotya975 Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 hening írta: Nem egészen, mert az ECU leállítja a pumpát, ha nincs gyujtásimpulzus. :lol: Biztonsági előírás, baleset esetére. Oké de akkor most már teljesen elbizonytalanodtam! Tehát adott a szitu, hogy elfogy a benzinem. Inditózok, a pumpa forog az űres tartályban, amiben benzingöz van, meg lehet hogy levegő is. a szénkefék-kommutátor között bizonyára van szikra. Miért nem robban fel? Más.: megint elszállt a kp.-záram, és kerreg a belső vil. kapcsoló. Mit is mindtál mi szarakodik? Vmi modul, vagy relé?
hening Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 szobikari írta: ÉS ha lefullad az autó, akkor miért marad rajta a gyújtás? a kifogyna a benzin, miért lenne különböző a két eset? Nem a gyujtást veszi le. Az rajta marad, de mivel a motor nem forog, nem ad szikrát a gyertya. Ezért az ECU elveszi az áramot a pumpától.
hening Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 zotya975 írta: Oké de akkor most már teljesen elbizonytalanodtam! Tehát adott a szitu, hogy elfogy a benzinem. Inditózok, a pumpa forog az űres tartályban, amiben benzingöz van, meg lehet hogy levegő is. a szénkefék-kommutátor között bizonyára van szikra. Miért nem robban fel? Más.: megint elszállt a kp.-záram, és kerreg a belső vil. kapcsoló. Mit is mindtál mi szarakodik? Vmi modul, vagy relé? Az. De van egy készlet kp záram, ha érdekel. :lol:
szobikari Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 hening írta: Nem a gyujtást veszi le. Az rajta marad, de mivel a motor nem forog, nem ad szikrát a gyertya. Ezért az ECU elveszi az áramot a pumpától. De ha ezt jobban megnézzük, ha beülök az autóba, bedugom a gyújtáskulcsot a gyújtáskapcsolóba, ráadom a gyújtást ( nem forog a motor, nem adnak szikrát a gyertyák ) és mégis kap áramot az AC. Szituáció ugyanaz, nem? :lol:
szobikari Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 hening írta: Nem a gyujtást veszi le. Az rajta marad, de mivel a motor nem forog, nem ad szikrát a gyertya. Ezért az ECU elveszi az áramot a pumpától. De ha ezt jobban megnézzük, ha beülök az autóba, bedugom a gyújtáskulcsot a gyújtáskapcsolóba, ráadom a gyújtást ( nem forog a motor, nem adnak szikrát a gyertyák ) és mégis kap áramot az AC. Szituáció ugyanaz, nem? :lol: Nyílik lassan a pofonzsák? :lol:
zotya975 Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 hening írta: Az. De van egy készlet kp záram, ha érdekel. :lol: Délután kibontom, megnézem mi berreg. szobikari írta: De ha ezt jobban megnézzük, ha beülök az autóba, bedugom a gyújtáskulcsot a gyújtáskapcsolóba, ráadom a gyújtást ( nem forog a motor, nem adnak szikrát a gyertyák ) és mégis kap áramot az AC. Szituáció ugyanaz, nem? :lol: Nyílik lassan a pofonzsák? :P Kap áramot, de aztán megáll ha nem indítasz, a nyomáskapcsoló megszakítja a tápot. Amúgy nem zsák, láda, és jó nagy! :)
szobikari Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 zotya975 írta: Kap áramot, de aztán megáll ha nem indítasz, a nyomáskapcsoló megszakítja a tápot. Amúgy nem zsák, láda, és jó nagy! :lol: Rendes autóknál igen, a suzukinál pl. kb 3 mp után elhallgat. Más autótípusoknál én úgy tudom, nem... :lol:
zotya975 Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 szobikari írta: Rendes autóknál igen, a suzukinál pl. kb 3 mp után elhallgat. Más autótípusoknál én úgy tudom, nem... :lol: Hát nekem rendes autóm van, ez is elhallgat, sőt jártam úgy hogy olyan rendes volt, hogy meg se szóllalt! :lol:
hening Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 szobikari írta: De ha ezt jobban megnézzük, ha beülök az autóba, bedugom a gyújtáskulcsot a gyújtáskapcsolóba, ráadom a gyújtást ( nem forog a motor, nem adnak szikrát a gyertyák ) és mégis kap áramot az AC. Szituáció ugyanaz, nem? :lol: Nyílik lassan a pofonzsák? :P Aztán majd jól beleduglak. :lol: :) Igazad van, vannak ilyan autók. De ha pl lefullad, akkor mind leállítja a pumpát. :P
opel16v Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 Tápiószecső írta: Köszi. Egyelőre szerintem berakom a fehér volt fordulatszámmérő nélkülijét. Aztán meg veszek egy másikat. Az a baj, hogy az időszakos hibát nem tudom elmulasztja-e vagy sem. Van egy olyan érzésem, hogy az útjeladó nélkül azért még be kellett volna indulnia álló helyzetben. :lol: Szerintem független hiba. Pl AGR fennakadás, AC relé, ilyesmi... :) szobikari írta: Ha leáll a motor, akkor a gyújtás marad, ergo a pumpa is marad :P :lol: Ha nem érzékel fordulatszámjelet az ecu, lekapcsolja az AC relét. :P
atis c14se Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 sziasztok! kicseréltem a termosztátomat, mostmár rendbe van. De egyúttal kicseréltem a vizhőfokjeladót is mert nem mért rendesen, mert ahogy a mutató elhagyta az első vonalat, "a 90 fok előttit" a venti már kapcsolt is. Most a csere után épphogy eléri a 90 fokos jelölést, és a venti kapcsol. tehát valamivel jobb, de nem az igazi, Mi lehet még rossz? netán az óra?? Mert gondolom bőven a 90 fok felett kéne a ventinek kapcsolni, és óra szerint a termosztát is 90 fok előtt nyit ki, és az 92 fokos.
opel16v Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 atis c14se írta: sziasztok! kicseréltem a termosztátomat, mostmár rendbe van. De egyúttal kicseréltem a vizhőfokjeladót is mert nem mért rendesen, mert ahogy a mutató elhagyta az első vonalat, "a 90 fok előttit" a venti már kapcsolt is. Most a csere után épphogy eléri a 90 fokos jelölést, és a venti kapcsol. tehát valamivel jobb, de nem az igazi, Mi lehet még rossz? netán az óra?? Mert gondolom bőven a 90 fok felett kéne a ventinek kapcsolni, és óra szerint a termosztát is 90 fok előtt nyit ki, és az 92 fokos. Az óra is lehet rossz, meg a vezetékkötegben is lehet mondjuk rosszabb kontaktok, oxid miatt nagyobb ellenállás. Illetve jeladóból is asszem kétfajta van.
zotya975 Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 atis c14se írta: sziasztok! kicseréltem a termosztátomat, mostmár rendbe van. De egyúttal kicseréltem a vizhőfokjeladót is mert nem mért rendesen, mert ahogy a mutató elhagyta az első vonalat, "a 90 fok előttit" a venti már kapcsolt is. Most a csere után épphogy eléri a 90 fokos jelölést, és a venti kapcsol. tehát valamivel jobb, de nem az igazi, Mi lehet még rossz? netán az óra?? Mert gondolom bőven a 90 fok felett kéne a ventinek kapcsolni, és óra szerint a termosztát is 90 fok előtt nyit ki, és az 92 fokos. Nekem is 90-fok körül nyit az óra szerint, nem hiszem, hogy ez probléma, az a lényeg, hogy időben nyisson, az óra csak téged tájékoztat. Szerintem ne foglalkozz vele, de ha téged nagyon zavar tegyél egy próbát kölcsön órával. Más.: megnéztem mi berreg a jobb lábtérben he nem műkszik a pk-zár.Ez itt!És széttszedve. Nem hiszem hogy ez a hibás, mert kézzel mozgatva a relé érintkezőket sem műkszik. Ha visszont cibállom a drótókat akkor néha életre kel. Próbálltam egyenként húzkodni őket, hogy megtudjam melyikkel van a gond, de elég sok drót van ott, egyik húzza a másikat. Csavartam egyet az egészen és visszaraktam, most jó, majd ha nagyon sok időm lesz nyáron megnézem melyik hova megy, és kimérem őket. :lol: Arra is gondoltam, hogy burkolaton kívül hagyom, és ha megint bekrepáll csak rántok rajta egyet, de nem hiszem hogy akkor sokáig működne. :lol:
conquistador Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 atis c14se írta: sziasztok! kicseréltem a termosztátomat, mostmár rendbe van. De egyúttal kicseréltem a vizhőfokjeladót is mert nem mért rendesen, mert ahogy a mutató elhagyta az első vonalat, "a 90 fok előttit" a venti már kapcsolt is. Most a csere után épphogy eléri a 90 fokos jelölést, és a venti kapcsol. tehát valamivel jobb, de nem az igazi, Mi lehet még rossz? netán az óra?? Mert gondolom bőven a 90 fok felett kéne a ventinek kapcsolni, és óra szerint a termosztát is 90 fok előtt nyit ki, és az 92 fokos. Szia atis! Szerintem probálj meg keresni egy hőgombát ami a te km órádhoz valló, mert ebből két féle létezik, van olyan tip aminél a 90 elött is van egy csík és van olyan aminél nincsen csík, és ez miatt nem mindegy melyiké van az adott órához passzintva! Szerintem ebből lehet még a hibád, és ezért látod a mindenféle fals hőfokot a mutatónál. Üdv:BB
afonya Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 zotya975 írta: ....Arra is gondoltam, hogy burkolaton kívül hagyom, és ha megint bekrepáll csak rántok rajta egyet, de nem hiszem hogy akkor sokáig működne. :lol: Ez már a 18+ kategória. :lol: Elképzelhető, hogy valamelyik érintkező saru forrasztása engedte el magát. Azt látom, hogy ez a cucc nem gyári, a kérdés hogyan van az ajtóba átvezetve a zsinórja? mert lehet ott van megszakadva valamelyik.
J0hnny Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 zotya975 írta: Más.: megnéztem mi berreg a jobb lábtérben he nem műkszik a pk-zár.Ez itt!És széttszedve. Nem hiszem hogy ez a hibás, mert kézzel mozgatva a relé érintkezőket sem műkszik. Ha visszont cibállom a drótókat akkor néha életre kel. Próbálltam egyenként húzkodni őket, hogy megtudjam melyikkel van a gond, de elég sok drót van ott, egyik húzza a másikat. Csavartam egyet az egészen és visszaraktam, most jó, majd ha nagyon sok időm lesz nyáron megnézem melyik hova megy, és kimérem őket. :lol: Arra is gondoltam, hogy burkolaton kívül hagyom, és ha megint bekrepáll csak rántok rajta egyet, de nem hiszem hogy akkor sokáig működne. :lol: Szerintem a panelen lévő forrasztások közül tört el valamelyik,ezért müxik a csavargatás után. Forrasztd át a panelen lévő forrszemeket egy kis forrasztóón hozzáadásával és ok lesz.
zotya975 Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 afonya írta: Ez már a 18+ kategória. :lol: Elképzelhető, hogy valamelyik érintkező saru forrasztása engedte el magát. Azt látom, hogy ez a cucc nem gyári, a kérdés hogyan van az ajtóba átvezetve a zsinórja? mert lehet ott van megszakadva valamelyik. Az a baj, hogy nincs kiterítve az asztalra az egész, hogy lássam melyik merre megy. Takarja a biztidoboz, műszerfal stb. Az ajtón is van átvezetve egy része. De megy a mocitér felé, meg a jobb oldalra is. J0hnny írta: Szerintem a panelen lévő forrasztások közül tört el valamelyik,ezért müxik a csavargatás után. Forrasztd át a panelen lévő forrszemeket egy kis forrasztóón hozzáadásával és ok lesz. Nézegettem a forrasztásokat, át nem forrasztottam őket, szemre jól néztek ki. Igazából nem a dobozt mozgattam hanem a kábelokat, szerintem vmelyik szakadt. Ha tudnám melyik hova megy, ki lehetne mérni amikor épp nem műkszik. Egyenlőre működik, addig örülök magamnak. :lol:
pjoc Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 atis c14se írta: sziasztok! kicseréltem a termosztátomat, mostmár rendbe van. De egyúttal kicseréltem a vizhőfokjeladót is mert nem mért rendesen, mert ahogy a mutató elhagyta az első vonalat, "a 90 fok előttit" a venti már kapcsolt is. Most a csere után épphogy eléri a 90 fokos jelölést, és a venti kapcsol. tehát valamivel jobb, de nem az igazi, Mi lehet még rossz? netán az óra?? Mert gondolom bőven a 90 fok felett kéne a ventinek kapcsolni, és óra szerint a termosztát is 90 fok előtt nyit ki, és az 92 fokos. Ha esetleg cserés volt a km óra és a 90 helyett 110 fokos skálázású vízhőfokmérő műszer van benne, akkor annak másik jeladó kell. Ez is okozhatja, hogy 90 et mutat csak.
Tápiószecső Elküldve December2, 2008 Elküldve December2, 2008 opel16v írta: Szerintem független hiba. Pl AGR fennakadás, AC relé, ilyesmi... :P Megfogtál. Nem találtam meg az AGR-t. :) Ki tudja hol van C18XEL-n? Kicseréltem a műszert a régi fordszámmérő nélkülire. Ebben már van légzsák visszajelző. Az jó, ha gyújtásra megjelenik aztán pár másodperc múlva elalszik? Vettem Coupe-tól gyári rádiót. Berakom, semmi kép. Hát nem el volt vágva a RotGrau... :lol: Nem volt már kedvem forrasztgatni 9kor. De előbb utóbb úgyis jó lesz. :lol:
Guest Sanci Elküldve December3, 2008 Elküldve December3, 2008 Tápiószecső írta: Ebben már van légzsák visszajelző. Az jó, ha gyújtásra megjelenik aztán pár másodperc múlva elalszik? Gyújtás ráadása után 4 másodpercen belül ki kell aludnia egyébként vagy sikertelen teszt vagy hiba -tehát jó (ha működik).
atis c14se Elküldve December3, 2008 Elküldve December3, 2008 conquistador írta: Szia atis! Szerintem probálj meg keresni egy hőgombát ami a te km órádhoz valló, mert ebből két féle létezik, van olyan tip aminél a 90 elött is van egy csík és van olyan aminél nincsen csík, és ez miatt nem mindegy melyiké van az adott órához passzintva! Szerintem ebből lehet még a hibád, és ezért látod a mindenféle fals hőfokot a mutatónál. Üdv:BB Igen nekem olyan órám van aminél a 90 előtt is van egy vonás. A boltba nem kérdezték meg hogy milyen órám van. Csak kérdezte az autó adatait, meg a motorkódot és adta is a hőgombát. Mi alapján kérjem a hőgombát?
szobikari Elküldve December3, 2008 Elküldve December3, 2008 Na! A fórumon olvasott dolgokat átültettem a gyakorlati síkba :lol: Meló után beleülök az autóba, beindítottam, kuplung egyes, fék, kuplung fel. Lefullad szerencsétlen, fülelek, AC megy, majd 3mp múlva kikapcsol :lol: Szóval most már meg vagyok győzve :)
Tápiószecső Elküldve December3, 2008 Elküldve December3, 2008 Sanci írta: Gyújtás ráadása után 4 másodpercen belül ki kell aludnia egyébként vagy sikertelen teszt vagy hiba -tehát jó (ha működik). Köszi. Azt néztem addig világít, amíg az AC nyomja. Végre valami jó hír.
szobikari Elküldve December3, 2008 Elküldve December3, 2008 Tápiószecső írta: Köszi. Azt néztem addig világít, amíg az AC nyomja. Végre valami jó hír. Az AC-nak köze van a légzsákhoz? :lol: :lol:
Recommended Posts