Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Annak már teljesen :) Amúgy valszeg nem véletlenül húzták szét, mert amikor

kezd megmurdálni ez a pumpa, akkor elég hülye porszívóhangja kezd lenni hidegindítás után :lol:

Hehe!A nagy környezetvédő! :lol:

A corsából az első héten kivettem az egészet,mert csak foglalta a helyet.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy meg felesleges próbálkozás volt annó ez a porszívó, rá kellett jönniük a szörnyű

tényre, hogy hiába higítják a kipuffgázt hideg motornál, a hideg katalizátorra így is - úgy is

rárakódik a szmötyi :lol: Ezért inkább megoldották az eredeti problémát, felhozták a katalizátort

a leömlőbe, így hamar felmelegszik :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki mikor kell levegőszűrőt és utastér polenszűrőt cserélni? 2000-es évj. Astra F

Én 10000-ként cserélem mindkettőt és leginkább a pollenszűrőn látszik a kosz. Pedig én aránylag keveset használom a budapesti büdös levegőben.....

Az öcsém Toyotájában a híres márkaszervízben az olajcsere alkalmával (30000 km) csak "kifújták" a légszűrő betétet, mondván jó az úgy!

Most meg már csukladozott a szegény motor a gázadásra. Aztán vett egy új betétet és mintha seggberúgták volna úgy megy!

Érdemes tisztán tartani őket.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

kérdésem lenne egy jelenséggel kapcsolatosan.

Kb. egy hetet állt az autó (Opel Astra F Caravan, 1,6, 75 LE), mentem vele kb. 800 m-t, de már egy kicsit úgy rángatott, mikor levettem a gázról a lábamat, alapjáraton pedig még jobban, s leállt a forgalomban. Nem indult, ki kellett tolni a forgalombó. Pár óra mulva visszamentem, beindult, haza tudtam vele jönni, jól megtúráztattam, de alapjáraton kicsit megint elkezdett úgy rángatni, s olyan furcsa habgzást is adott. Volt vkinek hasonló problémája, vagy van ötlet mi lehet a gond?

Pat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

kérdésem lenne egy jelenséggel kapcsolatosan.

Kb. egy hetet állt az autó (Opel Astra F Caravan, 1,6, 75 LE), mentem vele kb. 800 m-t, de már egy kicsit úgy rángatott, mikor levettem a gázról a lábamat, alapjáraton pedig még jobban, s leállt a forgalomban. Nem indult, ki kellett tolni a forgalombó. Pár óra mulva visszamentem, beindult, haza tudtam vele jönni, jól megtúráztattam, de alapjáraton kicsit megint elkezdett úgy rángatni, s olyan furcsa habgzást is adott. Volt vkinek hasonló problémája, vagy van ötlet mi lehet a gond?

Pat

Nekem AGR szelepnek tűnik. Mikori az autó? Sztem neked még vákumos vezérlésű az AGR-ed. Az még hibajelet sem dob.

Link to comment
Megosztás:

Nekem AGR szelepnek tűnik. Mikori az autó? Sztem neked még vákumos vezérlésű az AGR-ed. Az még hibajelet sem dob.

2002-es az autó, gyakorlatilah 6 éves, s 84000 km van benne.

Nyáron a melegtől állt le (a jobb oldalon lévő Relé (bimetálos) nem emlékszem a pontos nevére, de az lett kicserélve.

Amúgy a rángatásnál olyan kopogó hangot adott.

Link to comment
Megosztás:

2002-es az autó, gyakorlatilah 6 éves, s 84000 km van benne.

Nyáron a melegtől állt le (a jobb oldalon lévő Relé (bimetálos) nem emlékszem a pontos nevére, de az lett kicserélve.

Amúgy a rángatásnál olyan kopogó hangot adott.

Biztos, hogy C16NZ? 2002-ben már inkább X16SZ, vagy SZR kéne hogy legyen. Annak viszont már az ECU vezérli az AGR-t. Szal, attól még lehet az a baj. Hibát nem jelez a lámpa?

A jobb oldali relé az üza szivattyú reléje.

Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy C16NZ? 2002-ben már inkább X16SZ, vagy SZR kéne hogy legyen. Annak viszont már az ECU vezérli az AGR-t. Szal, attól még lehet az a baj. Hibát nem jelez a lámpa?

A jobb oldali relé az üza szivattyú reléje.

X16SZR az autó...

Hibajelzést nem vettem észre, igaz nem figyeltem, de megnézem. Nem láttam a műszerfalon piros jelzést...

Igen, a jobb oldali relé az a meleg hatására nem adott üzemanyagot, akkor ez volt a baj. Akkor AGR gyanús a dolog? Utánanézek, mi is ez poontosan:-)

Link to comment
Megosztás:

X16SZR az autó...

Hibajelzést nem vettem észre, igaz nem figyeltem, de megnézem. Nem láttam a műszerfalon piros jelzést...

Igen, a jobb oldali relé az a meleg hatására nem adott üzemanyagot, akkor ez volt a baj. Akkor AGR gyanús a dolog? Utánanézek, mi is ez poontosan:-)

Visszaengedi a kipufgáz egy részét "újrahasznosításra a szívótorokba.

A hibajelző a műszerfal bal oldalán látható narncssárga lampicsek. Amikor ráadod a gyujtást folyamatosan világít. Amikor beindul a motor elalszik. Ha vmi hiba van általában villog. De létezik olyan hiba is amit nem jelez.

Link to comment
Megosztás:

Most beindítottam, nem csinált semmi idegen zajt, mentem vele egy km-es kört, semmi szokatlant nem csinált... Akkor nem értem, tegnap miért szívatott meg. Érdekes. De azért zavaró, mert nem ez nem bizalomgerjesztő.

Ezek a szelepek tudtommal csak üzemmeleg motornál nyitnak, úgyhogy ha hideg motornál csináltál vele egy kört, az nem jelent semmit (max annyit, hogy nincs állandóan nyitva).

Link to comment
Megosztás:

Ezek a szelepek tudtommal csak üzemmeleg motornál nyitnak, úgyhogy ha hideg motornál csináltál vele egy kört, az nem jelent semmit (max annyit, hogy nincs állandóan nyitva).

Tegnap amikor a problémát produkálta, akkor teljesen hideg volt... Nem kellett bemelegednie, tegnap még kevesebbet mentem, mire feladta, s leállt, s produkálta a jelenséget.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.