Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

...Elég ütődött, komolytalan ember vagyok, de... :D

;) :P :D :D

Nem lesz egyszerű szétvenni! Az enyémnek világít minden része, jó a magnó része is csak a potméternek ki van keze-lába és nem lehet kapni hozzá úgyhogy bele repült egy Blaupunkt Brisbane SD 48 fejegység. Meg vagyok vele elégedve. :D :D :P

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Tegnap este mentem az autóval, és egyszer csak a km óra mutatója gondolt eggyett éslefeküdt alaphejzetbe. Azóta meg se mozdult. Mi lehet a baj? km óra? spirál? Vagy netán valami más? Ma reggel kiszereltem az órát, de nem láttam, hogy meglenne kopva a spirál vége, vagy a spirálnak a helye az órába. Remélem van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a baj! Segitségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a spirált ette meg a fene (hasonlóan jártam 2 éve de nekem előtte fel-le ugrált) úgyhogy csere de ha meg akarsz bizonyosodni róla, hogy biztosan az-e akkor szedd ki és nézd meg alaposan. Azon túl lehetséges maga az óra mechanikája vagy az a csigás műanyag vacak ami a váltóban van de inkább a spirál szakadhatott el -első sorban a váltó felőli részén, ott szeret elrohadni.

Egy jó tanács új berakása előtt: egy kis olajat érdemes csepegtetni a spirálköpenybe és átjáratni vele, tovább bírja és míg beáll nem fog annyira "tücskölni". :D :D ;) :P :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Tegnap este mentem az autóval, és egyszer csak a km óra mutatója gondolt eggyett éslefeküdt alaphejzetbe. Azóta meg se mozdult. Mi lehet a baj? km óra? spirál? Vagy netán valami más? Ma reggel kiszereltem az órát, de nem láttam, hogy meglenne kopva a spirál vége, vagy a spirálnak a helye az órába. Remélem van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a baj! Segitségeteket előre is köszönöm!

Van egy 98%-os esélyed a spirál szakadásra. Ha így tovább közlekedsz, nagy valószínűséggel kapsz egy sárga motorhiba jelet is, mert elszállt a sebességjeled is.

Link to comment
Megosztás:

Ma mentem 260km-ert, vagy tízszer indítottam, és egyszer se jött elő az indítási gondom. Viszont megint nyikorog az a rohadt kuplungpedál. ;) A Balcsinál volt az út mellett sebb. kijelző tábla, 50-et mutatott, 60-nal mentem. :D

Ha ez megnyugtat, nekem állandóan nyikorog. Ha megkenem, tart kb. pár hétig aztán megint nyikorog (már 14 éve nyikorognak a különféle Astrákban), úgyhogy rásefütty! :P

Link to comment
Megosztás:

Van egy 98%-os esélyed a spirál szakadásra. Ha így tovább közlekedsz, nagy valószínűséggel kapsz egy sárga motorhiba jelet is, mert elszállt a sebességjeled is.

Vagyis így ne használjam az autót , amég ki nem cserélem a spirált? Mi az a sebességjel? Ma egyszer leállt alattam az autó, netán ettől lett volna? Eddig még nem állt le!

Link to comment
Megosztás:

Vagyis így ne használjam az autót , amég ki nem cserélem a spirált? Mi az a sebességjel? Ma egyszer leállt alattam az autó, netán ettől lett volna? Eddig még nem állt le!

A sebességmérő ad egy jelet a motorvezérlőnek ha a kocsi mozgásban van. Ha ez nem érkezik a vezérlőbe, általában motorfék üzemben bejön a műszerfalon a (sárga) motorhiba jel. Ha eddig nem jött még be, akkor ellenőrizd le, hogy amikor indítanád a motort és még csak gyújtáson van a kulcs, akkor ég-e a motorhiba ellenőrző sárga lámpa, ami indítás után normálisan kialszik. Ha ez akkor sem ég, meg az előbb leírt esetben sem, akkor az ellenőrző lámpád is kiégett.

Motorhiba esetén a vezérlő ECU vészprogramra áll át, és el tudsz vele furikázni a szervízig.

Link to comment
Megosztás:

Vagyis így ne használjam az autót , amég ki nem cserélem a spirált? Mi az a sebességjel? Ma egyszer leállt alattam az autó, netán ettől lett volna? Eddig még nem állt le!

Hali.

Azért állt le mert a km orában van a sebbeség jeladó, és mivel nem mükszik a spirálod, nem kap sebesség jelet az ecu.

Mielöbb cseréld ki a spirált.

A gyári két db-bol áll, és olyan 9000 körül van, utángyári van 2-3000 körül.

Sokan mondják hogy az utángyári nem jó mert kattogni fog vagy ilyesmi.

Nekem is utángyári van már több mint fél éve, és semmi gondom vele.

Mondjuk én beszerelés elött kihuztam a spirált, és jól bezsiroztam.

Epk megelözött. :D

Link to comment
Megosztás:

A sebességmérő ad egy jelet a motorvezérlőnek ha a kocsi mozgásban van. Ha ez nem érkezik a vezérlőbe, általában motorfék üzemben bejön a műszerfalon a (sárga) motorhiba jel. Ha eddig nem jött még be, akkor ellenőrizd le, hogy amikor indítanád a motort és még csak gyújtáson van a kulcs, akkor ég-e a motorhiba ellenőrző sárga lámpa, ami indítás után normálisan kialszik. Ha ez akkor sem ég, meg az előbb leírt esetben sem, akkor az ellenőrző lámpád is kiégett.

Motorhiba esetén a vezérlő ECU vészprogramra áll át, és el tudsz vele furikázni a szervízig.

Gyújtáskor a sárga lámpa világít, amikor a motort beindítom, akkor el is alszik, ahogy ennek lennie kell.

Motorféknél nem világít a sárga lámpa.

Link to comment
Megosztás:

Gyújtáskor a sárga lámpa világít, amikor a motort beindítom, akkor el is alszik, ahogy ennek lennie kell.

Motorféknél nem világít a sárga lámpa.

A kilométer számlálod működik? Mert ha igen, akkor nem a spirálod szakadt el, hanem a km. órában adta meg magát valami. Ebben az esetben még sebességjeled is lehet.

Link to comment
Megosztás:

Ha ez megnyugtat, nekem állandóan nyikorog. Ha megkenem, tart kb. pár hétig aztán megint nyikorog (már 14 éve nyikorognak a különféle Astrákban), úgyhogy rásefütty! :P

Ezt mondta a Hening cartárs is, de nem akartam hinni neki. Bocs Karcsi! ;) Ezt a problémát kihúztam. :D

Link to comment
Megosztás:

Egyiken sem. :P ;)

Piroson nyikorgott amikor vettük. Szerelőék megcsinálták. :D

De mit csináltak vele?! Nekem ott nyikorog a lábtérben. Már befújtam a rúgót, áttolajoztam az összes csapot, stiftet, a bowdent, még ott is ahol be van akasztva. Egy darabig jó is volt, aztán megint kezdte! :D

Link to comment
Megosztás:

De mit csináltak vele?! Nekem ott nyikorog a lábtérben. Már befújtam a rúgót, áttolajoztam az összes csapot, stiftet, a bowdent, még ott is ahol be van akasztva. Egy darabig jó is volt, aztán megint kezdte! :D

Szerintem nem olajozni hanem zsírozni kellene. Olaj nem való ide. Nálam is ezt csinálták egyébként.

Állítólag ki is lehet ütni valami csapot is. Én sosem tettem, és most a pirosnál sem volt rá szükség.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. tudom hogy nem ASTRA az autom de azért megprobálom hátha tud valaki valami kézzelfoghatót mondani.

Segítség kellene. Vectra B 1.6 16v benzines

5 napig nem nyúltam a kocsihoz és ma este pár kilométer megtétele után felment a vízhőfok majdnem 100 fokra. hűtőventi bekapcsolt rendesen. (semmi hirtelen elfolyás vagy ilyesmi)

Ablak párás volt mikor beültem a kocsiba (mikor megvettem a kocsit is kicsit fura volt a párás ablak) és mielőtt elment a víz, a hőfok sosem ment feljebb 80 foknál, igaz meleg sem volt a kocsiban bármennyire is szerettem volna. Langyosat fújt csak. Valaki aki volt már hasonló cipőben tudna segíteni??

Erös a gyanum hogy a radiátor lesz a felelös de bizom benne hogy nem az, viszont akkor menetközben is párásnak kellene lennie a kocsi ablakának, nem???

Köszönöm. Jani

Link to comment
Megosztás:

Nnna, ezt meg se hallottam! :D Az összes Astrán nyikorog a kuplung, és kész! Mégegyszer nem mászok be a szoróflakonnal a lábtérbe! A multkor is szembefújtam magam, azt tartott vagy 3 napig! :P

Nekem se nyikorog ;)

Majd megkérdezem a tesómat, hogy mivel kente be az enyémet, mert az enyém is nyikorgot két éve, és azóta nem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. tudom hogy nem ASTRA az autom de azért megprobálom hátha tud valaki valami kézzelfoghatót mondani.

Segítség kellene. Vectra B 1.6 16v benzines

5 napig nem nyúltam a kocsihoz és ma este pár kilométer megtétele után felment a vízhőfok majdnem 100 fokra. hűtőventi bekapcsolt rendesen. (semmi hirtelen elfolyás vagy ilyesmi)

Ablak párás volt mikor beültem a kocsiba (mikor megvettem a kocsit is kicsit fura volt a párás ablak) és mielőtt elment a víz, a hőfok sosem ment feljebb 80 foknál, igaz meleg sem volt a kocsiban bármennyire is szerettem volna. Langyosat fújt csak. Valaki aki volt már hasonló cipőben tudna segíteni??

Erös a gyanum hogy a radiátor lesz a felelös de bizom benne hogy nem az, viszont akkor menetközben is párásnak kellene lennie a kocsi ablakának, nem???

Köszönöm. Jani

Szerintem meg semmi összefüggés nincs...

1. szar a termosztát -> csere

2. pollenszűrő csere

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.