Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Kár lenne érte. Ha valami probléma merül fel meg kell piszkálni a szervízt a fogyasztóvédelemmel, mindjárt máshogy fognak hozzá(d) állni persze ha akadékoskodnak a dolgokon.

Én most nem is annyira a beszereléssel kapcsolatos bizonytalanságom miatt irtam ezt hanem mert négy helyen(2x Opel, 2x maszek) is megnézték hogy miért fullad le, de sehol sem tudtak semmit sem mondani(nem volt hibakód/akkor, ott nem produkálta a hibát) Erre én kisérleteztem a géppel és a modul csatiját cincálva lefulladt a motor. Megnéztem a kontaktokat és azokat renden véltem találni igy arra az elhatározásra jutottam hogy valami a modulban, bévül nem kóser...és mivel abba nem tudtam és nem is mertem belepiszkálni ezért a csere mellett döntöttem.. Viszont az a szilikon cseszi az agyacskámat...lehet hogy a régi alá is csak kellett volna nyomni egy keveset és nem melegedett volna túl és nem fuldokolt volna? Kitudja!? Egyenlőre még az sem biztos hogy megszűnt a baj. Majd ha legalább 1000km-t megy gond nélkül, akkor ki merem majd jelenteni hogy meggyógyult. Eddig is volt olyan hogy 100-300km alatt semmi aztán meg 1km-en belül 3-4x is lefulladt.. Na, majd jelentek. ..hátha más is küszködik vagy fog küszködni hasonlóval. :D

Link to comment
Megosztás:

Mellesleg a belső világitás kapcsolásnak meg igggen nagyon örülök, igencsak jól jött ma hajnalban (tegnap a fűtés topickban nyomoztam) - hogy ezt nekem két év után kellett megtudnom!? :D ...pedig rajta is a kapcsolón a jel ;) :P A fene sem gondolta volna! Már a belső világitás cseréjén gondolkodtam, én hüle! :D :D

Link to comment
Megosztás:

Nna akkor én mit szóljak? :D 4 és fél év mire Opelos Fater elárulta, hogy úgy műxik én meg betettem 2 kis kapcsolót -bár az egyik az időnkénti "sokat nyitva tartás" miatt lett betéve, a másik már csak ezt kerüli meg. Végülis nemsokára ha minden igaz gyári kapcsolós hókusz-fókuszos lesz benne. ;) :P :D

Link to comment
Megosztás:

Ma lebontottam a kormány mögötti borítást. Nagyon zakatolt vmi müanyag gyürü . Nem mertem bántani mert feltételezem a lufi tartozéka.

A bajuszkapcsolók és a kormány között találtam, jócskán mozgott vmint narancssárga dugasz volt a végén, az meg rögzitve a kormányoszlop oldalán.

Ezt sikerült orvosolni anélkül, hogy bántanom kellett volna. De a csattogás megvan most is, kátyuknál zakatol.

Kérdésem a köv: hasznát kormánymü vásárlásánál mire kell figyelni, nehogy az "új" kormánymü is hasonló hangokat adjon... :D

Link to comment
Megosztás:

Antimorcis Reggelt mindenkinek!

Nos sajnos elég későn értem haza (hajnal fél2) ;) igy éppenséggel nem volt sok lehetőségem elemlámpa társaságában bekuksizni a motortérbe, de annyit megtudtam nézni, hogy multival kiméricskéltem a gyújtókábelek ellenállását : nos feltételezéseim szerint egyformának kéne lenniük, de ezt vhogy nem igy mutizta az ábra. 4,7kOhm,4,6kOhm,3,15kOhm,1,75kOhm. Szóval nemtom hogy ez igy smakkol é de sztem nem...... a legrövidebb gyújtókábelem az 1,75 kOhm. A Vizhőfok jeladómat keresem egy 20 percig de nem találtam :D ha vki megtudná mondani hol kotorjak hogy megleljem azt megköszönném. Egyenlőre ennyi, jah és drukkoljatok hogy eljussak a szerelőhöz :P További kellemes napot!

Link to comment
Megosztás:

Nekem sajnos van okom morcoskodni de addig jó míg haza nem érek, lehet lezúzta a kocsim egy macska valamivel -benn maradt a garázsban, az asszony vette észre reggel de nem nézett szét lett-e valami kár valamiben. :D

Nos nem vágom a bengásokat de szerintem a termosztát körül keresd a jeladót.

Link to comment
Megosztás:

Antimorcis Reggelt mindenkinek!

Nos sajnos elég későn értem haza (hajnal fél2) ;) igy éppenséggel nem volt sok lehetőségem elemlámpa társaságában bekuksizni a motortérbe, de annyit megtudtam nézni, hogy multival kiméricskéltem a gyújtókábelek ellenállását : nos feltételezéseim szerint egyformának kéne lenniük, de ezt vhogy nem igy mutizta az ábra. 4,7kOhm,4,6kOhm,3,15kOhm,1,75kOhm. Szóval nemtom hogy ez igy smakkol é de sztem nem...... a legrövidebb gyújtókábelem az 1,75 kOhm. A Vizhőfok jeladómat keresem egy 20 percig de nem találtam :D ha vki megtudná mondani hol kotorjak hogy megleljem azt megköszönném. Egyenlőre ennyi, jah és drukkoljatok hogy eljussak a szerelőhöz :P További kellemes napot!

Hello! A gyújtókábelek ellenállása nem azonos, szerintem a mért adatok rendben is lesznek-habár, elég nagyok a különbségek.

Nekem a kétvezetékes vizhőfok jeladó a generátor felett a 4.henger szivócsonkján van. Ha neked is központis, 8 szelepes, akkor feltételezem hogy neked is ott lesz valahol, csak a lökettérfogat más.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kis problémám nekem is :D

Indítás után ( de csak akkor, ha hideg a moci, és sokat állt, tehát munka után nem, de reggel igen ), szóval beindulás után zúgó ( búgó? ) hangot hallok kb 10mpig. NEm tudnám mihez hasonlítani, nem ékszíj, de nem tudom mi.

Olyan mélyen zúgó, és kis gázfröccsre intenzívebb lesz.

Vízpumpa netalán? ;)

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kis problémám nekem is :D

Indítás után ( de csak akkor, ha hideg a moci, és sokat állt, tehát munka után nem, de reggel igen ), szóval beindulás után zúgó ( búgó? ) hangot hallok kb 10mpig. NEm tudnám mihez hasonlítani, nem ékszíj, de nem tudom mi.

Olyan mélyen zúgó, és kis gázfröccsre intenzívebb lesz.

Vízpumpa netalán? ;)

..vagy generátor? :P

...vagy valami csapágy?

Link to comment
Megosztás:

..vagy generátor? ;)

...vagy valami csapágy?

Elméletileg minden lett cserélve februárban, vízpumpa, vezérlés, feszítők, görgők, szíj...

A generátor meg szerintem visítana, nem búgna... Ez olyan mélybúgás :P

Én a vízpumpára tippelnék... :D

Mindegy, hétfőn megy doktorbácsihoz, csak szeretném tudni, mijez...

Link to comment
Megosztás:

Nekem sajnos van okom morcoskodni de addig jó míg haza nem érek, lehet lezúzta a kocsim egy macska valamivel -benn maradt a garázsban, az asszony vette észre reggel de nem nézett szét lett-e valami kár valamiben. :D

Nos nem vágom a bengásokat de szerintem a termosztát körül keresd a jeladót.

Na és mi lesz szegény macska sorsa? Vagy jobban teszi, ha nem várja meg amíg megtalálod?Katt!

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg minden lett cserélve februárban, vízpumpa, vezérlés, feszítők, görgők, szíj...

A generátor meg szerintem visítana, nem búgna... Ez olyan mélybúgás :P

Én a vízpumpára tippelnék... :D

Mindegy, hétfőn megy doktorbácsihoz, csak szeretném tudni, mijez...

Nem tudom milyen hangokat képesek kiadni egyes alkatrészek :D az enyémben cincogó hangot hallok a generátor felől mostanában, de csak mióta hűvösebbek az éjszakák és kint parkolt. Esetleg megirnhatná valaki hogy ez mire utal!? ;) Egy kis WD40 nem segitene?(nem merek odafújni amig ti nem mondjátok :D )

Link to comment
Megosztás:

Antimorcis Reggelt mindenkinek!

Nos sajnos elég későn értem haza (hajnal fél2) ;) igy éppenséggel nem volt sok lehetőségem elemlámpa társaságában bekuksizni a motortérbe, de annyit megtudtam nézni, hogy multival kiméricskéltem a gyújtókábelek ellenállását : nos feltételezéseim szerint egyformának kéne lenniük, de ezt vhogy nem igy mutizta az ábra. 4,7kOhm,4,6kOhm,3,15kOhm,1,75kOhm. Szóval nemtom hogy ez igy smakkol é de sztem nem...... a legrövidebb gyújtókábelem az 1,75 kOhm. A Vizhőfok jeladómat keresem egy 20 percig de nem találtam :D ha vki megtudná mondani hol kotorjak hogy megleljem azt megköszönném. Egyenlőre ennyi, jah és drukkoljatok hogy eljussak a szerelőhöz :P További kellemes napot!

A kábelek ellenállása 3-20 Kohm, a hosszuktól függően. A vízhőfok jeladó a szívótorok hátsó felén az injektorház mögött/alatt van.

Link to comment
Megosztás:

Az milyen kokrétan? Met nekem is kellene egy olyan kapcsoló oda, amivel teljesen ki lehet kapcsolni a blső világítást.

Valaki kicserélte Daewoo-sra a belső világitást, épp odapasszolt...azt hiszem Nexia-ból, azon van kapcsoló... De már nem tudom ki és mikor. :D

Link to comment
Megosztás:

ÁÁ, csak jóval messzebb viszem mint a múltkor (mert visszajött a szemétje 3 hét múlva, falu ide vagy oda), de mégegyszer nem is fog kárt csinálni az biztos, legalábbis ebben az udvarban. Annyi haszna sincs mint egy semminek mert csak fogyaszt de nem csinál semmi jót érte.

Ha gondolod elviheted ingyé bérmentve az összes többivel együtt, nem haragszok meg érte! OFF end.

Link to comment
Megosztás:

A kábelek ellenállása 3-20 Kohm, a hosszuktól függően. A vízhőfok jeladó a szívótorok hátsó felén az injektorház mögött/alatt van.

Rendben köszönöm a választ, már emlékszem is hogy hol található, Köszönöm a válaszokat! Igen én is meglepődtem a különbségeken, bár ugye az utolsó kiesik amit Ti mondtatok, de végülis ugy hogy kisebb az ellenállása, tehát akkor logikázva ennek jobb a hatásfoka :D ... Addig nem vész még a 20at meg nem közelíti! Köszi mindent! A macskát meg kérdőre kő vonni, ha más nem bekeni a kocsit bephantennel mint a reklámba szokás ;) ... de ha más nem akko ma nem whiskas lesz ebédre sejtésem szerint :P

Link to comment
Megosztás:

Mivel nem volt semmi dolgom, ezért szétsztedtem a középső konzolt, de sehogysem tudtam kivenni a rádiót, kiváncsi voltam, hogy a tekerők kívül kell-e világitania vhol. Kitekertem a hernyócsavarokat, meg csináltam célszerszámot, de az a nyomorult meg se mozdult. Amúgy van benne másik pilács is? Vagy potyára összakarmolásztam a kezemet. :D Mindegy most marad így, de ha már szétt van szedve, megnézem miért nincs kormányzáram. Ha lól láttam egy csavarral van bilincsszerűen felfogatva a kormányoszlopra. Ha leszedem többet látok? Végülis milyen elven működik a kormányzár? Vagy eltörhették, és ne is foglalkozzak vele? ;)

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg minden lett cserélve februárban, vízpumpa, vezérlés, feszítők, görgők, szíj...

A generátor meg szerintem visítana, nem búgna... Ez olyan mélybúgás ;)

Én a vízpumpára tippelnék... :D

Mindegy, hétfőn megy doktorbácsihoz, csak szeretném tudni, mijez...

Szia!

ha a motortér felől hallgatod akkor is búg? üresben vagy csak sebességben, menetközben?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.