afonya Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 :P Most 'mé. Nem elég gömböjű? :D Bocs, hogy ilyen csúnyán írok. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Első lengőkar hátsó szilentje? Esetleg stabrúd bekötő gömbfe -j -ly. (csak a demokrácia miatt) Fél éve volt cserélve minden gömbfej és minden szilent. A kormánymüvemre már volt ráállítva s akkor passzentosabban müködött. Az a kérdés, hogy ha a kormánymüven duvadt meg akkor az életemmel játszom-e vagy elér cserélni majd ha teljesen széthull.... Szemmel láthatóan jó olajas a kormánymüven tüzfal felöli része, ott ahol a kormányoszlop csatlakozik hozzá... Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Az a kérdés, hogy ha a kormánymüven duvadt meg akkor az életemmel játszom-e... Szerinted? Én nem játszanék a kormányművel. Gondold el mi történik ha elszabadul az egyik oldala, és csak egy kereket tudsz kormányozni. Elég izgalmas lesz a megállás. Nézd a jobbik oldalát, most itt a nagy lehetőség egy szervósitásra, ha még nem volt. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Most 'mé. Nem elég gömböjű? ;) Bocs, hogy ilyen csúnyán írok. :P Ezzel csak az a baj, hogy mostanában annyit olvasom ezeket az összevisszaírt szavakat, hogy néha még alap dolgokon is el kell gondolkoznom, hogy akkor mégis hogy? :D Pedig régen simán vágtam ezeket. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 Szerinted? Én nem játszanék a kormányművel. Gondold el mi történik ha elszabadul az egyik oldala, és csak egy kereket tudsz kormányozni. Elég izgalmas lesz a megállás. Nézd a jobbik oldalát, most itt a nagy lehetőség egy szervósitásra, ha még nem volt. ;) De, szervós gyárilag.. :P Ha egyik fele elszabadul, legalább 1 kis színt viszek a szürke hétköznapjaimba :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve November3, 2008 Megoszt Elküldve November3, 2008 De, szervós gyárilag.. :D Mindig ezek a negatív hullámok. :D ;) Ha egyik fele elszabadul, legalább 1 kis színt viszek a szürke hétköznapjaimba :P Ja! Zőődet. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November4, 2008 Megoszt Elküldve November4, 2008 Ezzel csak az a baj, hogy mostanában annyit olvasom ezeket az összevisszaírt szavakat, hogy néha még alap dolgokon is el kell gondolkoznom, hogy akkor mégis hogy? :P Pedig régen simán vágtam ezeket. :D Kockázatok és mellékhatások... :D ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve November4, 2008 Megoszt Elküldve November4, 2008 Ha egyik fele elszabadul, legalább 1 kis színt viszek a szürke hétköznapjaimba :D ;) :P :D Színt akarsz? 130-nál vágd satura a kéziféket, na az lesz ám a szín! Főleg amit te vágsz közben, vagy utána... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Fejlemény: Nem tudom mi lehet a zakatolás, tegnap "vmiért" rácsaptam a kormányra, hát zörög. Rácsapok még 1x, a müszerfal alatt zörög valami. Ha a kormány mögötti müanyag borítás és a km-óra müanyag borítása közé bedugom az ujjam akkor nem zörög ha csapkodom. Vajon fellazult valami csavar a borító alatt??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dish Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Tiszteletem a Szerveknek, Guruknak és a Fórumosoknak! Most csatlakoztam a fórumhoz, mint új tag, mert megtetszett a közösség, és a segítő készség! Mint Opel tulajdonos szeretnék én is minél több tapasznyalatot szerezni kedvencemről, (astra f) és természsetessen megfelelő szint után átadni ezt másoknak, ill amit tudok (kicsit) mindenképp a közösbe bocsátom. Viszont szeretném kérni a segítségeteket. Egy olyan szituációba kerültem, hogy egyik pillanatról a másikra legyengült a motorom (megszökött volna a ménes??? :D ) elindulni hidegen még ellehet vele, de ahogy kezd beállni az üzemi hő egyre gyengébb és csak olyan kuplung csusztatósan lehet indulni vele álló helyzetből, hogy az már nekem fáj....;) Szóval én arra tippelek hogy vhol falsot szív a motor ill nem megfelelő a nyomás valahol megszökik. Szeretném kérni a Guruk és a sokat tapasztalt "kollégák" segítségét. A motor egy x16sz kódszámú motor, központi befecsis. Annyit tudok, hogy a kipuffnál, nem kormol és fehér füst sincs, a hűtővíz nemfogy és nem olajos, ill az olaj sem fogy a normálisnál gyorsabban, és alapjáraton szépen muzsikál hidegen melegen. Viszont ha üresben elkezdem túráztatni, akkor érezni hogy fázis késéssel kezd pörögni a motor és nagyon lomhán. Én gondoltam arra hogy esetleg hengerfej tömítés lenne, ill esetleg a karter résznél vmi tömítés. Most volt kb 1 hónapja olajcsere és kis szervíz, gyertya plusz hosszbordás szij és szelepfedél tömítés csere. Ötleteiteket és válaszaitokat előre is nagyon köszönöm, és további szép napot mindenkinek, Üdv Andris Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Szia! Én először a gyujtás körül néznék szét. Milyen gyerta lett beletéve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Fejlemény: Nem tudom mi lehet a zakatolás, tegnap "vmiért" rácsaptam a kormányra, hát zörög. Rácsapok még 1x, a müszerfal alatt zörög valami. Ha a kormány mögötti müanyag borítás és a km-óra müanyag borítása közé bedugom az ujjam akkor nem zörög ha csapkodom. Vajon fellazult valami csavar a borító alatt??? 1.: ne csapkodd, és nem zörög. ;) 2.: menjél úgy hogy be van dugva az ujjad. :D 3.. és személy szerint én ezt ajánlom, lebontod a borítást a bajuszkapcsolók, gyujtáskapcsolók körül, és megnézed, konkrétan mi zörög. Nem lehet olyan nagy a baj, egy meglazult csavar, vagy max. eltörött a borítás, de ezt nem hiszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Én veszteséget méretnék elsőnek. Ha az jó, akkor a belső részeket el is lehet felejteni. Viszont ha hidegen és melegen máshogy viselkedik, akkor valószínűbb valami jeladó, kontakthiba vagy hasonló. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 A gyertyák érdekesek lehetnek... milyen került bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dish Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Szia! Én először a gyujtás körül néznék szét. Milyen gyerta lett beletéve? Szia! Köszönöm a gyors választ, A gyertyák amik még az olajcsere előtt voltak az gyári bosch gyertyák, most azok vannak visszatéve, mert én is ezen az úton indultam ki először, majd az olajcserénél Brisk féle sport gyertya lett bele téve (gondoltam én hogy hátha azok stabilabb alapjáratot és megbízhatóságot nyújtanak) és jól is ment vele idáig. A gyertyákon igazából semmi olyan nyom nem látszik hogy esetleg beköpte volna vagy kormos lenne, netán fehéres színű, szóval semmi elváltozás. Ill még annyit kell tudni hogy JR sportlégszűrő betét van benne az autóban... bár olvastam hogy sokat nem ajánlják, de nemshiszem hogy ekkora hibát okozna, azt is megnéztem és igazából nincs rajta semmi nyom.... szervíz óta 3000-3500km van benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Érdemes lenne új kétpólusú gyári GM (nem kínai) gyertyát beletenni, és azzal próbálni. És még ajánlott megnézni a hűtővíz hőmérséklet jeladót, ellenállásméréssel (kétvezetékes). Esélyes még egy haldokló AC pumpa, eltömődött benyaszűrő, MAP szenzor pl. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Érdemes lenne új kétpólusú gyári GM (nem kínai) gyertyát beletenni, és azzal próbálni. És még ajánlott megnézni a hűtővíz hőmérséklet jeladót, ellenállásméréssel (kétvezetékes). Esélyes még egy haldokló AC pumpa, eltömődött benyaszűrő, MAP szenzor pl. ;) Ötletek azok vannak :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
dish Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Köszönöm mindenkinek az Ötleteket és hozzászólásokat, megpróbálom akkor előbb a gyertyákat cserélni, meglátjuk mi változik, AC pumpára én is gyanakodtam, még a benyaszűrő ami sztem is szóba jöhet. A hűtővíz része látszatra jól működik mert a termosztát is nyit, illetve normális a víz hőmérséklet adott 90-95 fok üzemi hőnél, de ettől persze lehet kaputt a jeladó. A veszteség mérést elvileg minden autószerelő műhelyben megtom csináltatni ? vagy kő ehhez vmi spéci cucc. de sztem megoldható ez is. A Map Szenzorig még nemjutottam el igazából azt nemtom mit is csinál ;) de akkor ezekszerint ő is beleszólhat a dolgokba! Hasznosak az infók megprób mindegyiket megcsi a lehetőségekhez képest. és mihamarabb közölni mire jutottam:) Mégegyszer Köszi mindenkinek!!! :D + Leborulós smilek:P Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 A hűtővíz hőmérséklet jeladó csak a motorvezérlő számára szolgáltat infót a dúsításhoz. Ha nem jól dúsít az ecu fals infó alapján, akkor lehet erőtlen az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 A veszteség mérést elvileg minden autószerelő műhelyben megtom csináltatni ? vagy kő ehhez vmi spéci cucc. de sztem megoldható ez is. Túl spéci nem, de nincs mindenhol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dish Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Ok rendben akkor utánna nézek hogy hol tudnám megcsináltatni ezt a mérést, illetve Megnézem ezt a hőmérséklet jeladót egyenlőre úgy hogy megprób megkeresni, aztán kicsit lepuceválni.hátha segít neki vmit, ha netán kontaktos, ha nem akkor vhonnan kerítek egyet. Köszi az infókat Opel16V és Tápiószecső kollégáknak! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Ok rendben akkor utánna nézek hogy hol tudnám megcsináltatni ezt a mérést, illetve Megnézem ezt a hőmérséklet jeladót egyenlőre úgy hogy megprób megkeresni, aztán kicsit lepuceválni.hátha segít neki vmit, ha netán kontaktos, ha nem akkor vhonnan kerítek egyet. Köszi az infókat Opel16V és Tápiószecső kollégáknak! Ha rossz a szenzor, nem fog segíteni a puceválás. egyszerű multiméterrel ellenőrizheted a két kontaktján az ellenállását. Ha ide beírod, megmondjuk jó-e :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
dish Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Ha rossz a szenzor, nem fog segíteni a puceválás. egyszerű multiméterrel ellenőrizheted a két kontaktján az ellenállását. Ha ide beírod, megmondjuk jó-e :D Ok rendben bár most sajnos ez nem kivitelezhető csak az esti órákban, mert éppen melóba vagyok és sutyiban netezem ;) :D bár már igy is nagyon pislog a főnök, biztos azt hiszi megint a bögyös macákat nézi az ember.... persze csak akkor jön ide :P De akkor amint tudom megírom a dolgot:) Kösziszépen előre is Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 A gyári modul száma: 16 12 680, az ára a Csergőben 26180Ft, de utángyáriak vannak olcsóbban is. Mikor nekem volt ezzel gondom, én is valami utángyárit vettem, de azt még rá kellett szerelni az eredeti tartófülre, amihez az eredetit le kellett vésni róla, mivel az nem csavaros volt. Nos,jobb hiján ma megrendeltem az Opelnél a gyárit..kb.30000Ft beszereléssel/garanciával. Viszont ha nem mondom meg neki a számot akkor még mindig keresi a nekem való cuccost..-azért ez elgondolkodtató, hm. Figyusz, elárulnád annak a jeladónak is a számát? Köszi! :D Na, végre bent van az új modul. Kicsit máshogy néz ki mint ami volt benne, de a szám szerint rendeltem, eredeti/gyári cuccnak kéne lennie. Végül, a mostani árfolyamon számolva, 23280Ft lett beszereléssel és igy garanciával együtt. Amit nem tudok az az hogy tettek-e alá szilikont, mert nem voltam bent a műhelyben..viszont a modul papirján/beszerelési útmutatóján is feltüntetik hogy tegyenek alá olyan izét amit a csomagolás tartalmaz is. Most ezt hogy tudom leellenőrizni? Na, mindegy, kiváncsian várom hogy mi lesz, fog-e még fuldokolni továbbra is vagy sem...Ha igen akkor nekitolom padlógázon a falnak a vasat :P ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Ha igen akkor nekitolom padlógázon a falnak a vasat ;) :D Kár lenne érte. Ha valami probléma merül fel meg kell piszkálni a szervízt a fogyasztóvédelemmel, mindjárt máshogy fognak hozzá(d) állni persze ha akadékoskodnak a dolgokon. Anno nekem az ékszíjtárcsát verték szét/le róla (amit mellesleg 76-ért tudtam volna jóismerősi alapon keríteni (nem garis kocsi lévén), amúgy 82-86 közt mondták mindenhol), lájtosan a torkuknak ugrottam és mindjárt kerítettek egyet beszerzési és 50-50% áron ami jó alkunak számított a fogy.védelem szemében is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts