Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Köszönjük a pontosítást :lol:

Egyébként van itthon egy tankra való hordóm, ami a hátulján ill. az oldalán szokott felfogatva lenni, de nem tudom, melyik tanké.

Most olcsó a benya, akár tele is tankolhatod! :lol:

Elküldve

Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy Corsa C-ből hogyan lehet kiszedni a fényszórókat???? Máshogy nem tudok benne izzót cserélni. Segítsetek mielőbb!!! Köszi

Elküldve
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy Corsa C-ből hogyan lehet kiszedni a fényszórókat???? Máshogy nem tudok benne izzót cserélni. Segítsetek mielőbb!!! Köszi

Talán a corsa topicban tudnak rá válaszolni. :lol:

Elküldve
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy Corsa C-ből hogyan lehet kiszedni a fényszórókat???? Máshogy nem tudok benne izzót cserélni. Segítsetek mielőbb!!! Köszi

Nem szabad eröltetni, nagyobb kalapács kell neki :lol: :lol:

Elküldve

Járt már valaki úgy, hogy a kerékcsavart beletörte az agyba ?

Nos..

A szitu, különösebb előjel nélkül történt.

Csak oldani akartam, azzal a teleszkópos Mol kúton is kapható kulcsal, és a csavar feje szépen lefordult a csavarról.

Ismerős leszedte a féktárcsát, mivelhogy ez a jobb első keréken történt. Próbálkozott azzal, hogy a tőcsavarra ráhegesztett egy anyát..

A sorozatos próbálkozások azzal jártak, sorra törtek le a hegesztett csavarok, de a csavar nem engedett.

Úgy néz ki vehetek új kerékagyat. :D

Elküldve
Úgy néz ki vehetek új kerékagyat. ;)

3-4e körül van az utángyári, nyugodtan megveheted :P Csergőből már vettem ilyet :D De kell hozzá csapágy is új :D

Elküldve

Hello!

Van már tapasztalatotok téli előmelegítővel, ami a hűtővizet vagy olajat melegíti? Tényleg sokat jelent? Én minden reggel használom az autót munkába menet, így a hideg idő beköszöntével elgondolkodtam a beszerelésén.

Elküldve
Hello!

Van már tapasztalatotok téli előmelegítővel, ami a hűtővizet vagy olajat melegíti? Tényleg sokat jelent? Én minden reggel használom az autót munkába menet, így a hideg idő beköszöntével elgondolkodtam a beszerelésén.

A vizet ne melegítsd, nincs értelme, ha a blokk hideg marad. Egy kicsit több érteleme van az olajmelegítőnek. Nekem is van egy olajpálca helyére dugható 12V-os, csak az a baj, hogy Moszkvicshoz való, egyenes. Nekem meg görbült a nivópálca csöve....

Node ha van garázsod, akkor a legegyszerűbb megoldás (persze fűtetlen garázsról beszélek) ha veszel egy villanyrezsót, és az olajteknő alá helyezed és egy 500 forintos mechanikus kapcsolóórával időzíted az előfűtést. Már csak azt kell kikísérletezned, hogy mennyivel az indulásod előtt kapcsoljon be a fűtés. :D

Elküldve
A vizet ne melegítsd, nincs értelme, ha a blokk hideg marad. Egy kicsit több érteleme van az olajmelegítőnek. Nekem is van egy olajpálca helyére dugható 12V-os, csak az a baj, hogy Moszkvicshoz való, egyenes. Nekem meg görbült a nivópálca csöve....

Node ha van garázsod, akkor a legegyszerűbb megoldás (persze fűtetlen garázsról beszélek) ha veszel egy villanyrezsót, és az olajteknő alá helyezed és egy 500 forintos mechanikus kapcsolóórával időzíted az előfűtést. Már csak azt kell kikísérletezned, hogy mennyivel az indulásod előtt kapcsoljon be a fűtés. :D

Nincs garázsom, pont ezért gondoltam erre. A vízmelegítő nem áromoltatja át a meleg vizet a motoron? A leírásokban az van, hogy a rendszer legalsó pontjára kell beépíteni. Ebből úgy képzelem, hogy a meleg víz gravitációsan felszáll a motorba, helyére áramlik a hideg, így keringve, mint a régi lakás fűtéseknél (nálunk ilyen volt). Egyébként nem lenne értelme fél liter forró víznek az 50 kilós hideg motorban, ha így lenne még lehet meg is repesztené a hengerfejet.

Elküldve
Nincs garázsom, pont ezért gondoltam erre. A vízmelegítő nem áromoltatja át a meleg vizet a motoron? A leírásokban az van, hogy a rendszer legalsó pontjára kell beépíteni. Ebből úgy képzelem, hogy a meleg víz gravitációsan felszáll a motorba, helyére áramlik a hideg, így keringve, mint a régi lakás fűtéseknél (nálunk ilyen volt). Egyébként nem lenne értelme fél liter forró víznek az 50 kilós hideg motorban, ha így lenne még lehet meg is repesztené a hengerfejet.

A régi gravitációs fűtéseknél is szigorú szabályokat kellett követni a rendszer tervezésénél, hogy megfelelően működjön. Az autó hűtését nem erre tervezték.

Elküldve
A régi gravitációs fűtéseknél is szigorú szabályokat kellett követni a rendszer tervezésénél, hogy megfelelően működjön. Az autó hűtését nem erre tervezték.

Nem beszélve arról ha nem nyit ki a termosztát, a meleg víz bajosan jut el mindenhova. 92-fokik meg csak nem melegít.

Elküldve
Nem beszélve arról ha nem nyit ki a termosztát, a meleg víz bajosan jut el mindenhova. 92-fokik meg csak nem melegít.

Nos, szerintem, a termosztát a motor és a hűtő között zárja el a viz útját...tehát a motor átmelegszik. Szerintem teljesen nyugodtan használható az ilyen előmelegitő..

Másrészt, tudtommal(lehet hogy rosszul tudom!) a termosztát sem zár teljesen, némi vizet átenged, keringeti a vizpumpa...legalábbis a Skodás időkből még igy emlékszem..Javitsatok ki ha tévhitben élek!!!

Elküldve
Nos, szerintem, a termosztát a motor és a hűtő között zárja el a viz útját...tehát a motor átmelegszik. Szerintem teljesen nyugodtan használható az ilyen előmelegitő..

Másrészt, tudtommal(lehet hogy rosszul tudom!) a termosztát sem zár teljesen, némi vizet átenged, keringeti a vizpumpa...legalábbis a Skodás időkből még igy emlékszem..Javitsatok ki ha tévhitben élek!!!

Ez rendben van, de azt írta, hogy a rendszer legalsó pontjára kell szerelni a melegítőt, és abban nem vagyok biztos, hogy ez a motor. Amúgy is nehezen képzelem el, hogy a motort megbontják egy vízmelegitő kedvéért. Inkább vhova beiktetják a csövek közé. Ha meg a termosztát kis résén kell átszivárognia a meleg víznek, hát... szerintem halott ügy. :D

Elküldve
Ez rendben van, de azt írta, hogy a rendszer legalsó pontjára kell szerelni a melegítőt, és abban nem vagyok biztos, hogy ez a motor. Amúgy is nehezen képzelem el, hogy a motort megbontják egy vízmelegitő kedvéért. Inkább vhova beiktetják a csövek közé. Ha meg a termosztát kis résén kell átszivárognia a meleg víznek, hát... szerintem halott ügy. :D

Nem tudom hogyan vannak ezek utólagosan beszerelve, de több módja is lehet.

Lehet valami külön, független zárható/nyitható csövezést/kört tesznek bele amit a rendszer aztán maga irányit..nyit/zár, stb... De azt is el tudom képzelni hogy mint azt epk947 is irta, csak egy "rezsót" tesznek alá/köré...vagy valahova.. ;) mindenesetre van rá megoldás biztosan.

Elküldve
Nem tudom hogyan vannak ezek utólagosan beszerelve, de több módja is lehet.

Lehet valami külön, független zárható/nyitható csövezést/kört tesznek bele amit a rendszer aztán maga irányit..nyit/zár, stb... De azt is el tudom képzelni hogy mint azt epk947 is irta, csak egy "rezsót" tesznek alá/köré...vagy valahova.. :D mindenesetre van rá megoldás biztosan.

Egy haver egy sima fűtöventillétort rendszeresített a kocsiba, igaz ő az utasteret melegítette elő, hogy amikor vitte a gyereket a bölcsibe ne fagyjon rá a pelus. Mondjuk ezt én is valószinű kipróbálom, mert garázs nincs és ha nagy hidegek lesznek a lányok nyekeregnek ha hideg kocsiba kell beülni.

Elküldve

..a haver trakrorjára is utólagosan tettek ilyen előmelegitőt, mondjuk nem tudom hova pontosan, mindüssze annyi különbséggel hogy neki az 220V-ra megy... Télen felkel, kimegy, rádugja, kávé, cigi...aztán kb.fél óra múlva már startolható a vén Zetor.. :D ;) :P

Elküldve
..a haver trakrorjára is utólagosan tettek ilyen előmelegitőt, mondjuk nem tudom hova pontosan, mindüssze annyi különbséggel hogy neki az 220V-ra megy... Télen felkel, kimegy, rádugja, kávé, cigi...aztán kb.fél óra múlva már startolható a vén Zetor.. :D ;) :D

A :P zemberi fantázia végtelen!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.