Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nade, ott Opeles motoros antennát!?

Mondtam, hogy "valamilyen". Ha bármelyiken is lenne egyetlen egy GM felirat felvásárolnám az egész készletet és adnám el a cartársaknak jópízír... :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mondtam, hogy "valamilyen". Ha bármelyiken is lenne egyetlen egy GM felirat felvásárolnám az egész készletet és adnám el a cartársaknak jópízír... :D :lol: :lol:

A feliratot megoldjuk, dezsvireim, ne is aggodalmaskodjatok! Mit má'...két betűt csak rá tudunk hamisitatni ócsó piiizii'..há'nem?! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nos, voltam autósboltban. Ők nem találták a kódját/cikkszámát. Erre fel felhivta a srác az "Opelosokat"-nyilván van haverja a márkakereskedésben-és alvázszám szerint kerestek relét....vagyis azt a cikkszámot amely szerint aztán rendeltek volna. Ámde! Megadtak kettőt is, mármint számot, egy"régit" meg egy "újat", de nem tudni melyik kell nekem-érdekes hogy ezt egy márkaszerviz nem tudja.

Ha hibakód nélkül fullad le, és hirtelen, az inkább gyújtás irányban keresendő, legalábbis mikor nekem volt AC-relé problémám, először gázadásra se gyorsult, hanem lassult, aztán rángatni kezdett, eközben dobott hibakódot a lambda "túl szegény keverék" vagy ilyesmi formában. A katalógusszáma: 62 38 525, hogy lila-e, azt nem tudom :lol: Trafóm WR jelű van, nem tudom, mi a különbség.

Pirosban motoros volt, de az antenna le volt törve. Most megkapta a régit, ami a fehérben volt. Lehet ezt reparálni, mert a motor résszel valószínűleg nincs baj?

Úgy tudom, a szára külön is cserélhető ezeknek.

Link to comment
Megosztás:

egyszer már azt is kiszedtem, de semmit nem láttam rajta. Egyáltalán mit kell rajta megnézni. Szemre rendben van, tiszta...igaz, az én szememmel nézve. :lol: :lol:

Adni kell neki áramot hogy működik-e akadásmentesen. Az enyém a kosztól akadozott. Ha már ki van szedve mehet rá direktben az akksira helyes polaritással aztán pl. vödörből-vödörbe lehet vele naftát szivatni. Meg nézd meg rajta van-e az előszűrő kosár. Az enyém azért halt meg, mert leesett róla. De nem muszáj kiszedni ki lehet próbálni a tankban is ehhez a relénél kell vmit kötni, hogy menjen álló motornál is, de hogy mit azt pontosan nem tudom. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha hibakód nélkül fullad le, és hirtelen, az inkább gyújtás irányban keresendő, legalábbis mikor nekem volt AC-relé problémám, először gázadásra se gyorsult, hanem lassult, aztán rángatni kezdett, eközben dobott hibakódot a lambda "túl szegény keverék" vagy ilyesmi formában. A katalógusszáma: 62 38 525, hogy lila-e, azt nem tudom :lol: Trafóm WR jelű van, nem tudom, mi a különbség.

Valami érdekes történt a "beavatkozásom során". Az úgy volt hogy meg akartam keresni az AC relét. Mivel úgy szokok parkolni ahogy az a képen is látható, a virágoskert szélén, hát megfordultam a kocsival hogy jobban hozzáférjek a dolgokhoz. Érdekes módon a pár méteren belül le is fulladt úgy hogy nem is tudtam beinditani. Csak hajtotta az öninditó, de mintha vagy keverék vagy szikra nem lenne, nem kapta el. Hirtelen felindulásból a Trafónak és az alatta levő modulnak estem neki. Leszereltem, befújtam kontakt spray-el, majd próbáltam szétszedni azt a lapos modult mert úgy tűnt szétszedhető(látszik rajta hogy rá van nyomva a fedele és még azon belül is fogja egy csavar a talpazatához) Gondoltam azt is befújom. Nem jött szét. Talán összerakáskor nyomnak némi ragasztót is rá nehogy beázzon, koszolódjon, igy hát hagytam nehogy tönkretegyem(igy is meglátszik a "kezem nyoma" rajta.. Arról meg is feledkeztem hogy megnézzem ad-e szikrát egyáltalán, én hüle! :D

Na, mindegy, összeraktam. De még mielőtt összeraktam volna mindent alaposan még egyszer lefújtam-még a tartócsavarokat is, hátha kell neki valami test onnan ha már egyszer fém tartóra van szerelve az egész. Utána átmentem az összes elérhető csatlakózón vastagon a spray-el. Ezek után mentem egy kb.50km-es tesztutat és arra lettem figyelmes hogy mintha simábban és erősebben menne a moci..pl.:60km/h-nál 5-ösben simán elgurul és még normálisan is gyorsult(persze ez viszonylagos) .és más tartományokban, fokozatokban is jobbnak tűnt. (Bárcsak igy maradna!)

Most hogy ezt mivel értem el nem tudom, de lehet hogy annak a modulnak a "cseszegetésével" valamit helyreráztam volna benne? Öröm volt vele menni, ne mán! :lol:

A relével kapcsolatban meg annyit hogy tényleg könnyen hozzáférhető-néhány torx csavar ki a küszöbböl és ott is van-és tényleg lila, de azt is teljesen rendben véltem találni.(habár elég meleg volt-ez normális?) Tiszták a lábai. Mindezek ellenére kapott az is a "csoda-spray-ből".. :D

Szóval, igy jártam. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Adni kell neki áramot hogy működik-e akadásmentesen. Az enyém a kosztól akadozott. Ha már ki van szedve mehet rá direktben az akksira helyes polaritással aztán pl. vödörből-vödörbe lehet vele naftát szivatni. Meg nézd meg rajta van-e az előszűrő kosár. Az enyém azért halt meg, mert leesett róla. De nem muszáj kiszedni ki lehet próbálni a tankban is ehhez a relénél kell vmit kötni, hogy menjen álló motornál is, de hogy mit azt pontosan nem tudom. :lol:

Miért hivod "naftának" a gázolajat? :lol: habár közel laksz Szlovákiához...hehe :lol:

Link to comment
Megosztás:

Miért hivod "naftának" a gázolajat? :lol: habár közel laksz Szlovákiához...hehe :lol:

Na hát pont ezért hivom naftának , mert nem emlékeztem hogy benzines-e vagy diesel. :lol: Gondoltam a nafta mégse hangzik olyan hülyén mintha lebenzinezném a gázolajat. Akkor viszont vissza minden. A dieselnél nem tudom hogyan van a pumpa, az enyém benzines. :D

Link to comment
Megosztás:

Na hát pont ezért hivom naftának , mert nem emlékeztem hogy benzines-e vagy diesel. :lol: Gondoltam a nafta mégse hangzik olyan hülyén mintha lebenzinezném a gázolajat. Akkor viszont vissza minden. A dieselnél nem tudom hogyan van a pumpa, az enyém benzines. :lol:

:lol: az enyém is..lényegében ugyanaz a motor mint a tiéd...Csak nekem X van a C helyett. Erre is volt már itt magyarázat adva. Valami az emisszióval kapcsolatos változtatás miatt kapott X-et.

Link to comment
Megosztás:

A dieselnél nem tudom hogyan van a pumpa, az enyém benzines. :lol:

Euro 2-ig az adagoló szipkázta magának, Eu 3-nál passz, EU 4-eseknél már van olyan bengásoknál lévő elektromos szivattyú a tanknál mint amilyen nektek is.

Link to comment
Megosztás:

Euro 2-ig az adagoló szipkázta magának, Eu 3-nál passz, EU 4-eseknél már van olyan bengásoknál lévő elektromos szivattyú a tanknál mint amilyen nektek is.

Az Astrákban előforduló dieseleknél (Opel és Isuzu motorosnál is) az adagoló szívja magának az anyagot, ezért kényes a levegősödésre. De pl. Omega B 2.5TD-nél már van AC-pumpa, ugyanolyan, mint a benyásoknál (X25TD).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.