Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ééééén? :lol: Biztos vagy benne? :lol:

Na jó, lehet, még talán húst sütni is egészségesebb benne :lol:

Amúgy én kontaktokra nem ezt szoktam használni, hanem kontaktsprét. :D

Igen, egy pár hete.

Én speciel csiszolópapírt meg forrasztó-ónt.

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén lementem kb.100km-t gond nélkül(igy szokott ez lenni) majd ma 1km-en belül 3x is lefulladt. Először félreálltam majd egyből rástartoltam, pöcre indult, normálisan járt a motor. Másodikra-mindjárt az előzőkben leirtak után 100-200 méteren belül-lendületből, 3-asból vissza 2-es, kis gurulás után elkapta. Újabb 100 méter után lefulladt újra és a rástartolás után jött az össze-vissza gyújtás, mintha összekeveredne vagy visszafelé gyújtana és, igy nem is megy, csak néhány másodperces kitartó startolás során, mintha rendeződne a gyújtássorrend, újra simán ment. "Sebaj", hazaértem(kb.15km) újabb tünetektől mentesen. Azonnal fogtam a WD40-et és megkerestem a gyújtásmodult majd befújtam a csatlakozót amely nekem egyébként tisztának tűnt...nade!!! felette,ezek szerint a gyújtótrafón, is van egy kétkábeles, hosszúkás, négyszögletes csatlakozó amelyben viszont kissé mintha korrodáltak(sötétebb barna, enyhén helyenként zöldes) lettek volna a kontaktok, az is kapott WD40-et. Ámde, ami számomra érdekesebb volt az az hogy kipróbáltam hogy hogyan megy eme csatlakoztató kihúzása esetén...azt tapasztaltam hogy nem jelez a motorelektronika a műszerfalon(a sárga lámpa) és ugyanúgy "startol" mint azt a harmadik esetben tette vagyis mintha összekeveredne a gyújtássorrend. Persze itt nem hajtattam sokáig, 1-2másodpercet csak, és nem is indult a moci...nem is indult volna el, feltételezem, de mindenképp gyanússá vált a dolog hogy a trafóval lehet a gond..Lehet? Vagy esetleg pusztán a szennyeződött kontaktok is okozhatták a lefulladást? Valami jó tanács? Esetleg az ilyenekben jártas autóvillamossághoz értő (szak)emberkét tudnátok ajánlani Komárom vonzáskörzetében?

Lehet a trafó hibás, de vszinűleg megtaláltad a hibaforrást.

A trafót ki lehet mérni, villamossági szaki meg tudja csinálni.

Ha van multimétered te is ki tudod mérni.

Trafó érinkezői veled szemben. 1,4-1,6 l:

1. Bal oldali érintkező (15-ös kapocs) és test között végtelen (digit multin 1, és sípol)

2. Bal és jobb (1-es kapocs) között 0,4 Ohm.

3. Szekunder tekercs jobb (1-es) és elosztó felé menő (4-es) között 4-7 kOhm.

1,8-2,0 l:

2. 0,3-0,8 Ohm

3. 7,0-8,4 kOhm

Link to comment
Megosztás:

Apropó, vízpumpa csere. Azt a szivattyút mi fogja a helyére? Valami csavar vagy valami lemez? Nem figyeltem meg mikor vezérműszíjat cseréltem, hogy hogyan néz ki. Mert az új csak annyinak látszik, hogy régi kivesz -az új meg a helyére be azt vissza a kacat.

Amúgy meg nem a legjobb megoldásnak néz ki, ha szétmegy benne a tömítés az összes hűtőkatyvasz a kuplungnál köt ki. Mondjuk legalább lemossa... :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Apropó, vízpumpa csere. Azt a szivattyút mi fogja a helyére? Valami csavar vagy valami lemez? Nem figyeltem meg mikor vezérműszíjat cseréltem, hogy hogyan néz ki. Mert az új csak annyinak látszik, hogy régi kivesz -az új meg a helyére be azt vissza a kacat.

Amúgy meg nem a legjobb megoldásnak néz ki, ha szétmegy benne a tömítés az összes hűtőkatyvasz a kuplungnál köt ki. Mondjuk legalább lemossa... :lol: :lol:

3 db csavar, ha jól emlékszem 6-os imbuszfejű. De le kell hozzá bontani a burkolatot is.

Link to comment
Megosztás:

Apropó, vízpumpa csere. Azt a szivattyút mi fogja a helyére? Valami csavar vagy valami lemez? Nem figyeltem meg mikor vezérműszíjat cseréltem, hogy hogyan néz ki. Mert az új csak annyinak látszik, hogy régi kivesz -az új meg a helyére be azt vissza a kacat.

Amúgy meg nem a legjobb megoldásnak néz ki, ha szétmegy benne a tömítés az összes hűtőkatyvasz a kuplungnál köt ki. Mondjuk legalább lemossa... :lol: :lol:

Az nehézen fordulhat elő, mert a kuplungot a blokk másik végén keresd! :lol:

Link to comment
Megosztás:

3 db csavar, ha jól emlékszem 6-os imbuszfejű. De le kell hozzá bontani a burkolatot is.

Azért nem álltam neki kipuffcsere után, sok lett volna szét meg összelomolni. F@xnak variálták agyon.

Link to comment
Megosztás:

Kitisztitottam, de csak az emlitett módon. Azt hogy milyen hatással lesz a leffulladásra, azaz hogy elmúlik-e ez a betegség, csak hosszú távon tudom majd megmondani. Van/volt hogy néhány hónapig(2-3000km) nem is csinálta, kb. tavasszal kezdődött újra...és egyre gyakrabban,hm... Nevetséges ha tényleg csak ilyen banális okokból "ettem annyi mérget", de bárcsak úgy lenne..

..de azért még egy kicsit megcsiszolom a biztonság kedvéért a kontaktokat.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak úgy megemlíttem érdekességképpen, hogy a régi vizpumpámnál xiloplaszt volt a tömítés. :lol:

Hol? A tengelynél? Az lehetetlen, ott csúszógyűrűs tömítés van. A peremnél pedig bármilyen lapos tömítés vagy O gyűrű megfelel. Ha jól emlékszem a gyári pakkban O gyűrű van.

Link to comment
Megosztás:

Lehet a trafó hibás, de vszinűleg megtaláltad a hibaforrást.

A trafót ki lehet mérni, villamossági szaki meg tudja csinálni.

Ha van multimétered te is ki tudod mérni.

Trafó érinkezői veled szemben. 1,4-1,6 l:

1. Bal oldali érintkező (15-ös kapocs) és test között végtelen (digit multin 1, és sípol)

2. Bal és jobb (1-es kapocs) között 0,4 Ohm.

3. Szekunder tekercs jobb (1-es) és elosztó felé menő (4-es) között 4-7 kOhm.

1,8-2,0 l:

2. 0,3-0,8 Ohm

3. 7,0-8,4 kOhm

Na, ez nekem magas. Olyan kütyüm sincs, de még ismim sem akinek lenne...habár utánaérdeklődöm...

Abból amit leirtál csak néhány szót értek, sajnos :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

De ha már rozsdás akkor tökmindegy, nem? :lol:

Nem egészen... Gondolj a fényezésre... attól hogy matt, és néhány pöttyben virágzik, még

viszonylagosan védett a kaszni. Ha lecsiszolod róla a fényezést, akkor pár hét és megeszi az egészet rozsda :lol:

Az érintkezők felületeit galvanizálják valamilyen jó strapabíró anyaggal, és ha ezt lecsiszolod, akkor annak

rövid időn belül kapáltak, mert a gyári párazáró sem éppen jól működik már tizenévesen a csatlakozón :lol:

Link to comment
Megosztás:

A csatlakozó pinjeit nem jó csiszolgatni, mert pont azt a védőréteget szeded le róla, ami

megakadályozná a gyors korroziót...

Éppenséggel ez nekem is megfordult a fejemben. Még nem csiszoltam meg de, ha csak ez fog kelleni a "nyugott" autókázásomhoz, akkor képes leszek rá. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem egészen... Gondolj a fényezésre... attól hogy matt, és néhány pöttyben virágzik, még

viszonylagosan védett a kaszni. Ha lecsiszolod róla a fényezést, akkor pár hét és megeszi az egészet rozsda :lol:

Az érintkezők felületeit galvanizálják valamilyen jó strapabíró anyaggal, és ha ezt lecsiszolod, akkor annak

rövid időn belül kapáltak, mert a gyári párazáró sem éppen jól működik már tizenévesen a csatlakozón :lol:

Én nem arra gondoltam amikor még éppen csak lehet látni valami kis barnás elszíneződést, hanem amikor full rozsda az egész

Link to comment
Megosztás:

Én nem arra gondoltam amikor még éppen csak lehet látni valami kis barnás elszíneződést, hanem amikor full rozsda az egész

Az ilyen csatik pinjein inkább csak ilyen zöldes kiválások szoktak megjelenni, amit szépen le lehet pucolni kontaktsprével.

Full rozsdás csatipint nem láttam még, pedig pl omi egyik ventijét kint tárolom, és éppen a hétvégén néztem hogy a csatijában

állt a víz :lol:

Link to comment
Megosztás:

A csatlakozó pinjeit nem jó csiszolgatni, mert pont azt a védőréteget szeded le róla, ami

megakadályozná a gyors korroziót...

Bezony! Régi munkahelyem volt beszállítója az Audinak és a Fordnak kábelügyileg. Hivatalból mondhatom, a kábelek érintkezői arannyal vagy ezüsttel voltak felgőzölve, így nemnagyon tanácsos azok csiszolgatása. Inkább kontaktspray-t tanácsolnék. Igaz, ha már megette a kontaktusokat a rozsda, akkor már tök mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Mivel szoktátok lezárni a szelepet? Egy alu lemezzel van az enyém lezárva elvileg. Az lehet hogy át van égve? Mert a szerelő azt mondta, hogy át tud égni és a mostani alapjátat ingadozás is azért jött elő újra. És csak ez a gond, ettől rossz az alapjáratom. Mivel zárjuk le, hogy ne égjen át?

Lefelé megy mindig kb. 500ra kb. 3 másodpercenként de van hogy másodpercenként. De előtte áll pár másodpercig 1400-1500 közt.

sörösdoboz anyaga is ki kell bírja. szerintem semmi baj a lezárással, az alapjáratingadozásod

meg tuti nem amiatt van :lol:

Akkor mitől lehet? Az apaljárati mocit, hogy lehet letesztelni, hogy az e a hibás? Én arra gyanakszom, mert mikor kitisztítottam, attól lett rossz újra.

Link to comment
Megosztás:

Akkor mitől lehet? Az apaljárati mocit, hogy lehet letesztelni, hogy az e a hibás? Én arra gyanakszom, mert mikor kitisztítottam, attól lett rossz újra.

Mondjuk ha belepróbálsz egy másikat :lol:

Más user módot nem tudok a tesztelésre :lol:

Egyébként lehet attól is, a lambdától is, fals levegőtől is, meg még pár dologtól.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.