Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ott lehet a trafóhíd is akár, de arra általában szokott jönni sárga lámpa is a műszerfalon <_<

1x jött de azóta semmi jel nem érkezik..a rángatást pedig csinálta:)

megnézem igy mit tud.. ha szarakodik akkor cserés lesz a trafósor is:)

Elküldve
Ha egy mocin nem az eredeti kipuff van,hanem mondjuk 1.0-ás vagy 1.2-es középdobja,az hogyan befolyásolja?

Többletfogyi?Erőtlenség? <_<

Ha méretben kisebb, akkor lehet gyengébb, és ha olyan a vezetési stílus, akkor ennek következtében lehet nagyobb a fogyi.

Elküldve

Sziasztok!

Hozzáértők segítsetek! Gyengének érzem az atómat, eszi az olajat. Megnőtt a fogyasztása. Ez nem egyik pillanatról a másikra. De az olajfogyasztás már elviselhetetlenül nagy: a max-tól a min-ig kb. 1500-2000 km alatt. (ez kb. 1 liter, ugye?)

A motor vezérlés része tavaly ilyenkor lett felújítva (20ezer km azóta) és a szerelőm szerint akkor már csak a gyűrűk lehetnek a hibásak. De egy évvel ezelőtt azért nem nyúlt azokhoz, mert szerinte jó állapotban voltak.

Egy olyan szakira lenne szükségem aki a motor szétszedése nélkül különféle "okos" eszközökkel be tudják lőni a hibát.

Nemrég említettetek veszteségmérést, stb.

Ilyesmire vagy ehhez hasonlókra lenne szükségem

Köszi

Elküldve
Sziasztok!

Hozzáértők segítsetek! Gyengének érzem az atómat, eszi az olajat. Megnőtt a fogyasztása. Ez nem egyik pillanatról a másikra. De az olajfogyasztás már elviselhetetlenül nagy: a max-tól a min-ig kb. 1500-2000 km alatt. (ez kb. 1 liter, ugye?)

Nem ijesztgetni akarlak, de nekem pont akkor volt ilyenem, mikor dugattyútörésem volt. Tünetek hasonlóak, baromi mértékben megnövekedett olajfogyi ( 1L/1000km, előtte 1L/10000km! ), gyenge teljesítmény. Kolléga elvitte veszteségmérésre, és az egyik hengernél, ahol törve volt a dugattyú ( csak a dugattyú, a gyűrű nem ), valami 70%-os végnyomás-veszteséget mérték...

Mondjuk azért le a kalappal az autó előtt, így is ment még :D Sajnos nem volt pénzem rendesen megcsináltatni :D <_< :huh:

Elküldve

köszönöm a gyors válaszokat!

Esetleg tudtok ajánlani valakit, akihez érdemes elvinni veszteségmérésre!?!?

És ez kb. mennyibe fáj majd nekem?

Köszi!

Elküldve
Esetleg tudtok ajánlani valakit, akihez érdemes elvinni veszteségmérésre!?!?

És ez kb. mennyibe fáj majd nekem?

Az utadba eső szervízekben nézz szét. Szerintem felesleges ezért külön kitérőt tenni. Pár ezer az egész.

Elküldve
Ja még annyi, hogy szerintem benzinszagú az olajam és a kipuff gáz is.

Ez még utalhat valamilyen hibára?

Szerintem ez elég szubjektív dolog. Lehetne találgatózni de inkább méress, ott kiderülnek biztosan a dolgok.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Nekem a C14NZ-s F Astrám vacakol már hónapok óta. Pontosabban már csinálta ezt kb egy évvel ezelőtt is csak aztán, mintha elvágták volna, megszűnt a probléma.(lehet hogy olyan valami ami a melegedéssel, a kinti meleggel összefügg???) Mint ez kiderült csak ideiglenesen. Szóval, az a gond hogy a legváratlanabb helyzetekben (sárga lámpa nélkül) lefullad. Újrainditásnál pedig hol pöcre indul a motor hol pedig hosszú, többszöri inditózás (10-15perc) vagy várakozás után csak. Újrainditáskor hol simán megy hol pedig nagyon magas fordulaton majd néhány másodperc múlva beáll az alapjárat, de többször előfordult már hogy úgy indult mintha összekeveredne a gyújtás vagy mintha elő- vagy épp utángyújtása lenne. Olyankor ledöglesztem-ha magától nem fullad le, mert az is megtörténik-és újrainditom..na, akkor helyre szokott állni a "rend". Voltam vele műszeres vizsgálaton(2xOpel szerviz+ 1x maszek) de mind azt mondta hogy ha náluk, akkor nem produkálja a hibát akkor sajnos nem tudnak vele mit kezdeni, nem tudják mi okozza. Keresgélés során találtam egy Corsa-s forumot hasonló témában, de ott nem derült ki végülis hogy mi okozza. Alapjárati motrot is kivettem-hátha az rosszalkodik-megpucoltam, mi mást tudtam volna vele csinálni, de a jelenség nem szűnt meg.

Segitsetek! Légyszives! Köszi!

Elküldve
Sziasztok!

Nekem a C14NZ-s F Astrám vacakol már hónapok óta. Pontosabban már csinálta ezt kb egy évvel ezelőtt is csak aztán, mintha elvágták volna, megszűnt a probléma.(lehet hogy olyan valami ami a melegedéssel, a kinti meleggel összefügg???) Mint ez kiderült csak ideiglenesen. Szóval, az a gond hogy a legváratlanabb helyzetekben (sárga lámpa nélkül) lefullad. Újrainditásnál pedig hol pöcre indul a motor hol pedig hosszú, többszöri inditózás (10-15perc) vagy várakozás után csak. Újrainditáskor hol simán megy hol pedig nagyon magas fordulaton majd néhány másodperc múlva beáll az alapjárat, de többször előfordult már hogy úgy indult mintha összekeveredne a gyújtás vagy mintha elő- vagy épp utángyújtása lenne. Olyankor ledöglesztem-ha magától nem fullad le, mert az is megtörténik-és újrainditom..na, akkor helyre szokott állni a "rend". Voltam vele műszeres vizsgálaton(2xOpel szerviz+ 1x maszek) de mind azt mondta hogy ha náluk, akkor nem produkálja a hibát akkor sajnos nem tudnak vele mit kezdeni, nem tudják mi okozza. Keresgélés során találtam egy Corsa-s forumot hasonló témában, de ott nem derült ki végülis hogy mi okozza. Alapjárati motrot is kivettem-hátha az rosszalkodik-megpucoltam, mi mást tudtam volna vele csinálni, de a jelenség nem szűnt meg.

Segitsetek! Légyszives! Köszi!

Üdv a fedélzeten!

Talán a legegyszerűbb az elektromos csatlakozókkal kezdeni, az összeset meg kell nézni, és WD40-nel befújni. Leginkább az elosztó mellet, alatt található a gyanús. Ezután jöhetnek a vákumcsövek, előfordul, hogy a csatlakozásnál ereszt, vagy egyszerűen kireped az évek során.

Az én tudományom csak eddig terjed, majd jönnek a tudorok és mondanak még okosakat.

U.i. Sose add fel csüggedésed. :lol:

Elküldve
Üdv a fedélzeten!

Talán a legegyszerűbb az elektromos csatlakozókkal kezdeni, az összeset meg kell nézni, és WD40-nel befújni. Leginkább az elosztó mellet, alatt található a gyanús. Ezután jöhetnek a vákumcsövek, előfordul, hogy a csatlakozásnál ereszt, vagy egyszerűen kireped az évek során.

Az én tudományom csak eddig terjed, majd jönnek a tudorok és mondanak még okosakat.

U.i. Sose add fel csüggedésed. :lol:

..a csatlakozókat megcincáltam-eddig terjedt ezek ellenőrzése-de semmi eredménye illetve hatása nem jelentkezett, a motor nem fuldokolt tőle. Szerintem nem ilyen terű a probléma.. hacsak nem valami eldugott helyen valami kábel vagy kontakt hiba... Ja, a vákumcsövek esélyesek, elég elöregedettnek tűnnek, lecserél(tet)em a biztonság kedvéért.

Mellesleg elgondolkoztató hogy erre a szervizekben nem is gyanakodtak, hm-hm :lol:

Elküldve
..a csatlakozókat megcincáltam-eddig terjedt ezek ellenőrzése-de semmi eredménye illetve hatása nem jelentkezett, a motor nem fuldokolt tőle. Szerintem nem ilyen terű a probléma.. hacsak nem valami eldugott helyen valami kábel vagy kontakt hiba... Ja, a vákumcsövek esélyesek, elég elöregedettnek tűnnek, lecserél(tet)em a biztonság kedvéért.

A megcincálás nem orvosolja az esetleges oxidációból eredő kontakthibát. Húzd szét a csatikat, ellenőrizd a szinét ( ha zöldes színü akköz utt lehet a gubanc), és fújd be,

Ezzel a módszerrel már néhány autótulajdonosnak rengeteg pénzt megspóroltunk a szomszédommal. :lol: Nyugodtan ellenőrizd le, veszteni nem fogsz vele. :lol:

Elküldve
Ahogy Áfonya cartárs írta, csatik ellenőrzése, vmint ha már kiszedted az alapjáratit, akkor a folytószelep házat is megtakaríthattad volna. :lol:

Ez utóbbihoz kis képes segítség. :D

Igenis! Értettem! :lol:

Meg is történt még akkor amikor az alapjáratit tisztitottam-csak elfelejtettem megemliteni-annyi különbséggel hogy én nem szereltem annyira szét mint az a képeken látható és az alapj.motor melletti kütyüthöz nem nyúltam(nem mertem, nem tudom mi az). Leszedtem a felső részt meg 1-2 csövecskét és befújtam valami tisztitó spray-el (autósboltban adták, javasolták, de valami karburátortisztitó vagy mi a szösz) a pillangószelepnél(nyitva is) meg ahova "betaláltam" vele a járatokba is. Utána nehezen indult majd szarul is ment mindaddig amig gondolom ki nem égett belőle az a petróleumos valami.

Közben a kontaktokat átnéztem, nem zöldek, de azért kaptak némi WD40-et. Amit furcsának találtam, mert azt sem tudom hogy az valójában mi is lehet, az az hogy van egy érzékelő vagy jeladó a 4. henger beömlőjénél, amit most kivettem és szintén megtisztogattam ha már egyszer "ott vagyok", és folyott egy kis viz a helyéről. Talán ott kell majd légteleniteni is? De mit keres az injektor és a henger közt ahol a benzin/levegő keverék helye lenne? ..nem értek ám a kocsikhoz.. :lol:

Elküldve
Igenis! Értettem! :lol:

Meg is történt még akkor amikor az alapjáratit tisztitottam-csak elfelejtettem megemliteni-annyi különbséggel hogy én nem szereltem annyira szét mint az a képeken látható és az alapj.motor melletti kütyüthöz nem nyúltam(nem mertem, nem tudom mi az). Leszedtem a felső részt meg 1-2 csövecskét és befújtam valami tisztitó spray-el (autósboltban adták, javasolták, de valami karburátortisztitó vagy mi a szösz) a pillangószelepnél(nyitva is) meg ahova "betaláltam" vele a járatokba is. Utána nehezen indult majd szarul is ment mindaddig amig gondolom ki nem égett belőle az a petróleumos valami.

Közben a kontaktokat átnéztem, nem zöldek, de azért kaptak némi WD40-et. Amit furcsának találtam, mert azt sem tudom hogy az valójában mi is lehet, az az hogy van egy érzékelő vagy jeladó a 4. henger beömlőjénél, amit most kivettem és szintén megtisztogattam ha már egyszer "ott vagyok", és folyott egy kis viz a helyéről. Talán ott kell majd légteleniteni is? De mit keres az injektor és a henger közt ahol a benzin/levegő keverék helye lenne? ..nem értek ám a kocsikhoz.. :lol:

Azok a vákuum csatlakozók (MAP szenzorhoz pl)

Az az első henger, az pedig a műszerfal hőmérő jeladója.

Azzal lehet légteleníteni a hűtőrendszert.

A folyadék pedig azért volt ott, mert a szívócsonk bele van kötve a hűtőkörbe, hogy a beáramló keveréket előmelegítse.

Elküldve
...Közben a kontaktokat átnéztem, nem zöldek, de azért kaptak némi WD40-et...

Még azt a csatit nézd meg, ami a gyújtáselosztó mögött van egy fémlemezen rögzítve, mindegyik oldalról egy vastagabb és egy vékonyabb vezeték megy bele. Nekem annak a kontakthibája okozott ilyesmit, aztán egy drasztikus megoldással levágtam a csatit és összeforrasztottam a vezetékeket (egyébként ezen a csatin keresztül kap áramot a motorvezérlő és az injektor). Próbáld meg, hogy alapjáraton megy a motor, Te pedig megmozgatod ezt a csatit, ill. a gyújtáselosztó alján levőt, ha változik a járása, vagy lefullad, akkor ez a gond. Egyébként a kevésbé látványos és nehezen felderíthető dolgok közül még a gyújtásmodul tud hasonlót okozni, ami a gyújtótrafó alatt van rögzítve, fekete műanyag "kocka", egy csati megy rá.

Elküldve
Egyébként a kevésbé látványos és nehezen felderíthető dolgok közül még a gyújtásmodul tud hasonlót okozni, ami a gyújtótrafó alatt van rögzítve, fekete műanyag "kocka", egy csati megy rá.

A hétvégén lementem kb.100km-t gond nélkül(igy szokott ez lenni) majd ma 1km-en belül 3x is lefulladt. Először félreálltam majd egyből rástartoltam, pöcre indult, normálisan járt a motor. Másodikra-mindjárt az előzőkben leirtak után 100-200 méteren belül-lendületből, 3-asból vissza 2-es, kis gurulás után elkapta. Újabb 100 méter után lefulladt újra és a rástartolás után jött az össze-vissza gyújtás, mintha összekeveredne vagy visszafelé gyújtana és, igy nem is megy, csak néhány másodperces kitartó startolás során, mintha rendeződne a gyújtássorrend, újra simán ment. "Sebaj", hazaértem(kb.15km) újabb tünetektől mentesen. Azonnal fogtam a WD40-et és megkerestem a gyújtásmodult majd befújtam a csatlakozót amely nekem egyébként tisztának tűnt...nade!!! felette,ezek szerint a gyújtótrafón, is van egy kétkábeles, hosszúkás, négyszögletes csatlakozó amelyben viszont kissé mintha korrodáltak(sötétebb barna, enyhén helyenként zöldes) lettek volna a kontaktok, az is kapott WD40-et. Ámde, ami számomra érdekesebb volt az az hogy kipróbáltam hogy hogyan megy eme csatlakoztató kihúzása esetén...azt tapasztaltam hogy nem jelez a motorelektronika a műszerfalon(a sárga lámpa) és ugyanúgy "startol" mint azt a harmadik esetben tette vagyis mintha összekeveredne a gyújtássorrend. Persze itt nem hajtattam sokáig, 1-2másodpercet csak, és nem is indult a moci...nem is indult volna el, feltételezem, de mindenképp gyanússá vált a dolog hogy a trafóval lehet a gond..Lehet? Vagy esetleg pusztán a szennyeződött kontaktok is okozhatták a lefulladást? Valami jó tanács? Esetleg az ilyenekben jártas autóvillamossághoz értő (szak)emberkét tudnátok ajánlani Komárom vonzáskörzetében?

Elküldve

Erre mondta a Futó cartárs, hogy a WD-40 csodákra is képes.

Elküldve
Erre mondta a Futó cartárs, hogy a WD-40 csodákra is képes.

Ééééén? :lol: Biztos vagy benne? :lol:

Na jó, lehet, még talán húst sütni is egészségesebb benne :lol:

Amúgy én kontaktokra nem ezt szoktam használni, hanem kontaktsprét. :D

Elküldve
Azonnal fogtam a WD40-et és megkerestem a gyújtásmodult majd befújtam a csatlakozót amely nekem egyébként tisztának tűnt...nade!!! felette,ezek szerint a gyújtótrafón, is van egy kétkábeles, hosszúkás, négyszögletes csatlakozó amelyben viszont kissé mintha korrodáltak(sötétebb barna, enyhén helyenként zöldes) lettek volna a kontaktok, az is kapott WD40-et. Ámde, ami számomra érdekesebb volt az az hogy kipróbáltam hogy hogyan megy eme csatlakoztató kihúzása esetén...azt tapasztaltam hogy nem jelez a motorelektronika a műszerfalon(a sárga lámpa) és ugyanúgy "startol" mint azt a harmadik esetben tette vagyis mintha összekeveredne a gyújtássorrend. Persze itt nem hajtattam sokáig, 1-2másodpercet csak, és nem is indult a moci...nem is indult volna el, feltételezem, de mindenképp gyanússá vált a dolog hogy a trafóval lehet a gond..Lehet? Vagy esetleg pusztán a szennyeződött kontaktok is okozhatták a lefulladást? Valami jó tanács? Esetleg az ilyenekben jártas autóvillamossághoz értő (szak)emberkét tudnátok ajánlani Komárom vonzáskörzetében?

De megtisztítottad? Jó lett?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.