Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék a kedves olvasóktól :lol:

Van egy 1996-os 1.4-es astrank, sajnos az utóbbi pár hónapban egyre sűrűbben hagy cserben minket, úgy hogy szervízbe is jártunk vele 3-4-szer.

A hiba menet közben fékezésnél, vagy lassulásnál, pl. amikor kanyar miatt visszavált az ember és lelassít 30-35 km/órára. egyszerűen az alapjáraton 1000 körül nem áll meg hanem szépen lefullad előtte/közben közvetlenül kivillannak a jelzőlámpák. Amikor nedves időszak van, akkor még sűrűben teszi ezt. Újra indításnál, csak akkor kapja el, ha gázt adunk neki, de van amikor perceken keresztül kell neki adagolni, mert amint abbamarad a fröccs rögtön leesik a fordulatszám és lefullad a motor. A gáz adáshoz szükséges "bovdent" kicsit meghúztam, hátha segít, de sajnos nem változott. Az a fura, hogy 2-3 hétig nincs gondja, utánna 1-2 hétig szenvedés. (természetesen a szervízben nem akarja produkálni a hibát). Tisztítottak csöveket és az alapjárati motort is megnézték, velük nem találtak hiákat.

Várnám a segítségeket.

Előre is köszönöm!

Elküldve

Világít a motorhiba jelző (persze nem, amikor már teljesen leállt, mert amikor csak a gyújtás van rajta, akkor mindíg világít)?

Ha van hibakód, akkor könnyebb megtalálni mi lehet a gond, de a kábeleket is érdemes átnézni nincs e valahol elszakadva valami.

A hibakódot nem olyan nehéz kiolvasni (csodálkozom is, hogy a szerelő nem nézte). Korábban volt már róla szó, de itt van egy jó leírás róla, hogyan kell.

De várjuk meg a hozzáértőbb kollegák véleményét is :lol:

Elküldve
Sziasztok!

Kis segítséget kérnék a kedves olvasóktól :lol:

Van egy 1996-os 1.4-es astrank, sajnos az utóbbi pár hónapban egyre sűrűbben hagy cserben minket, úgy hogy szervízbe is jártunk vele 3-4-szer.

A hiba menet közben fékezésnél, vagy lassulásnál, pl. amikor kanyar miatt visszavált az ember és lelassít 30-35 km/órára. egyszerűen az alapjáraton 1000 körül nem áll meg hanem szépen lefullad előtte/közben közvetlenül kivillannak a jelzőlámpák. Amikor nedves időszak van, akkor még sűrűben teszi ezt. Újra indításnál, csak akkor kapja el, ha gázt adunk neki, de van amikor perceken keresztül kell neki adagolni, mert amint abbamarad a fröccs rögtön leesik a fordulatszám és lefullad a motor. A gáz adáshoz szükséges "bovdent" kicsit meghúztam, hátha segít, de sajnos nem változott. Az a fura, hogy 2-3 hétig nincs gondja, utánna 1-2 hétig szenvedés. (természetesen a szervízben nem akarja produkálni a hibát). Tisztítottak csöveket és az alapjárati motort is megnézték, velük nem találtak hiákat.

Várnám a segítségeket.

Előre is köszönöm!

Üdv!

Ismerős a probléma :D . Nekem is folyton leállt, de mondjuk 1 eset kivételével pöccre indult mindig. A hiba oka azóta sincs meg, csak kicsit megbütyköltem, nem túl szakszerűen :lol: , azóta nem állt le. Mások is járnak/jártak hasonló cipőben, volt akinek azzal szűnt meg a hiba, hogy kicserélte a műszeregységet fordulatszámmérősre, de nem tudta bekötni a sebességjeladót vagy mit, és azóta jó. Már ha jól emlékszem... :lol:

Olvasgass vissza, az a legbiztosabb :D .

Aztán ha sikerül megcsináltatni közben, lécci írd be ide a megoldást, ha megkérhetlek :D .

Elküldve
Van egy 1996-os 1.4-es astrank, sajnos az utóbbi pár hónapban egyre sűrűbben hagy cserben minket, úgy hogy szervízbe is jártunk vele 3-4-szer.

A hiba menet közben fékezésnél, vagy lassulásnál, pl. amikor kanyar miatt visszavált az ember és lelassít 30-35 km/órára. egyszerűen az alapjáraton 1000 körül nem áll meg hanem szépen lefullad előtte/közben közvetlenül kivillannak a jelzőlámpák. Amikor nedves időszak van, akkor még sűrűben teszi ezt. Újra indításnál, csak akkor kapja el, ha gázt adunk neki, de van amikor perceken keresztül kell neki adagolni, mert amint abbamarad a fröccs rögtön leesik a fordulatszám és lefullad a motor. A gáz adáshoz szükséges "bovdent" kicsit meghúztam, hátha segít, de sajnos nem változott. Az a fura, hogy 2-3 hétig nincs gondja, utánna 1-2 hétig szenvedés. (természetesen a szervízben nem akarja produkálni a hibát). Tisztítottak csöveket és az alapjárati motort is megnézték, velük nem találtak hiákat.

Olvasni, olvasni, olvasni. Az utóbbi hónapokban sokaknál előfordult a leállásos probléma, sokféle megoldás szerepel már az elmúlt oldalakon (talán a motor topikban nagyobb szerncsével kutakodhatsz), van akinek segített van akinek nem.

Elküldve

Nekem is volt egyszer egy ilyen leállós Astrám(C14NZ),annál nem derült ki,hogy mi az oka a leállásoknak.

Viszont(azt hiszem)az általános műszaki problémák rovatban van egy olyan rész,hogy:"C14 NZ leáll hidegen nem indul" vagy valami

ilyesmi címe van,na ott is sok jó tanács van ezekre a leállós dolgokra!!!

Itt van ni!

Elküldve
Sziasztok!

Kis segítséget kérnék a kedves olvasóktól :lol:

Van egy 1996-os 1.4-es astrank, sajnos az utóbbi pár hónapban egyre sűrűbben hagy cserben minket, úgy hogy szervízbe is jártunk vele 3-4-szer.

A hiba menet közben fékezésnél, vagy lassulásnál, pl. amikor kanyar miatt visszavált az ember és lelassít 30-35 km/órára. egyszerűen az alapjáraton 1000 körül nem áll meg hanem szépen lefullad előtte/közben közvetlenül kivillannak a jelzőlámpák. Amikor nedves időszak van, akkor még sűrűben teszi ezt. Újra indításnál, csak akkor kapja el, ha gázt adunk neki, de van amikor perceken keresztül kell neki adagolni, mert amint abbamarad a fröccs rögtön leesik a fordulatszám és lefullad a motor. A gáz adáshoz szükséges "bovdent" kicsit meghúztam, hátha segít, de sajnos nem változott. Az a fura, hogy 2-3 hétig nincs gondja, utánna 1-2 hétig szenvedés. (természetesen a szervízben nem akarja produkálni a hibát). Tisztítottak csöveket és az alapjárati motort is megnézték, velük nem találtak hiákat.

Várnám a segítségeket.

Előre is köszönöm!

Az én hibajelenségem az volt C18nz-nél, hogy menet közben, ha kitettem üresbe pl 100-nál, 80-nál, és gurultam, leállt mindíg a motor.

De sokszor volt olyan is, hogy állhelyzetben, alapjáraton elkezdett ingadozni a fordulat, lement 500-600 körülre, aztán vagy visszaállt vagy lerfulladt.

A következő szakasz az volt, hogy 2000-ig fulladt a motor nem húzott, leállt állandóan,de 2000 felett meg tökéletesen működött.

Én is megnézettem mindent, alapjárati motort, injektort, de semmi.

Aztán vettem bele egy új computert és egy csapásra megszűntek a problémáim.

HA tudsz szerezni egyet, érdemes csak kipróbálni egy másik computerrel, mit produkál, hátha segít.

üdv.

Attila

Elküldve
Gumi benne van. Érezni hogy bepattan de nem szorul meg rendesen. Megnézem a koszolódást, remélem csak az a baj!

Köszi a tanácsot!

Nekem is volt ilyen hibám és folyt is az oil mellette a blokkra.

Vettem is izibe a bontóban pár kupakot, de egyikkel sem volt jó, szóval maga a blokk nyílásával volt gond.

Az segített, hogy nem csavartam rá a kupakot, a végállás előtt kb. fél fordulattal visszatekertem és ott érezhetően stabilan állt, nem koytogott, úgy mint a végállásban.

üdv

Attila

Elküldve
...Aztán vettem bele egy új computert és egy csapásra megszűntek a problémáim.

Na, hát a végén már erre tippeltem én is. Csak kellett volna egy donor :lol: . Mondjuk már mindegy...

Elküldve

ECU-t próbáltam cserélni a gépben, de csak villog a sárga lámpa, nem indul be. Ugyanaz a motorkód X14XE, de mintha az nem immós kocsiban lett volna.Mi lehet a hiba,tudja walaki?

Elküldve
ECU-t próbáltam cserélni a gépben, de csak villog a sárga lámpa, nem indul be. Ugyanaz a motorkód X14XE, de mintha az nem immós kocsiban lett volna.Mi lehet a hiba,tudja walaki?

Nem lehet kivillogtatni? :lol: Hátha megmondja mi a baja.

Elküldve
ECU-t próbáltam cserélni a gépben, de csak villog a sárga lámpa, nem indul be. Ugyanaz a motorkód X14XE, de mintha az nem immós kocsiban lett volna.Mi lehet a hiba,tudja walaki?

Hali.

Olvass vissza, volt szó ilyesmiröl, ha villog a sárga lámpa az immo hibára utal.

Elküldve
És tudja valaki, hogy lehet-e kezdeni ilyenkor vele valamit? Írták visszáb valahol hogy átkötötték az immot. :lol:

Kell a ecu-hoz valló immó, meg a kulcsban lévö immóchip.

Elküldve
Ha jól tudom át lehet programozni Tech2-vel.

Köszi!Ha sokba kerül, akkor lehet nem kínlódok vele,bár ez az ECU meg van chippelve, kb 8-10%-kal tudna többet a gép.Igaz van egy Opeles szerelő ismerősöm....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.