Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Köszi a tippeket, sikerült megoldani a problémát elég olcsón.

Jóapám mondta, hogy Neki is volt ilyen problémája az opel omegájával még úgy 5-6 éve, úgyhogy kioperáltam a gépből a benzinadagoló relét, vagy nem is tudom pontosan hogy hívják, szétszedtük (ami nem volt túl egyszerű művelet, mert gyantával volt kiöntve a lábaknál) és átforrasztgattuk. Mióta visszatettem, minden megy pöccre.

Elfelejtettem még mondani, hogy az utóbbi időben olyat is csinált a verda, hogy ráindítózok, beindul simán, aztán leállítom a motort és 5mp múlva már indítózhatok, nem indul egyáltalán. Na most ez a probléma is megszűnt.

Ez a relé állítólag 20.000 Ft körül van, és azt mondták opel szervízben, hogy ők is szokták szerelni, tehát ez szerintem nekem most egy jópár hónapig még ki fogja húzni.

Elküldve

hi,

mi lehet a probléma akkó, ha a hátsó ablaktörlőm csak kb. 10 centit mozdul el a bekapcsoláskor és aztán semmi...

cserélni kell vagy wd40 neki?

Elküldve
hi,

mi lehet a probléma akkó, ha a hátsó ablaktörlőm csak kb. 10 centit mozdul el a bekapcsoláskor és aztán semmi...

cserélni kell vagy wd40 neki?

Hi!

Nekem ugyanez a jelenség jött elő nemrég.

Én a hidegnek tudtam be a jelenséget, de lehet, hogy mégse...

Elküldve

A váltóm egy kicsit nehezen veszi az 1-est és néha a kettest. Amióta pedig -20 fokban elindultam vele, azóta nyikorog is kapcsoláskor. Úgy érzem, hogy a pálca alatt nem enged valami és ha jól láttam már ilyesmiről beszéltetek is....de nem találom. Valami műanyag kütyüt emlegettetek. Azt kell-e kicserélnem? Hogyan kell nekiállni? Nehéz?

Olaj van a váltóba és nem is recseg, sőt még olajozva is van :) , mert a váltónál szivárog egy ici-picit.

Elküldve

A rudazaton lehetne állítani, ha esetleg elmászott. Aztán lehet a rudazatban stifteket cserélni, és ha így sem javul, akkor a szinkrongyűrűk lehetnek kissé elhasználódva. Az olajszintet azért érdemes lenne ellenőrizni...

Elküldve
A rudazaton lehetne állítani, ha esetleg elmászott. Aztán lehet a rudazatban stifteket cserélni, és ha így sem javul, akkor a szinkrongyűrűk lehetnek kissé elhasználódva. Az olajszintet azért érdemes lenne ellenőrizni...

Az olajszint OK. A rudazatot honnan kell állítani?

Elküldve

Azt egyedül nem kellene megpróbálnod, és jó lenne ha valamelyikőtök

csinált volna már ilyet többször. :)

Egyébként a motortérnél, ahol a homlokfalból kijön a rudazat, ott

lehet lelazítani egy 13-as csavart, és állítani a pozícionáláson.

Elküldve

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Nekem is a váltóval vannak problémáim, főleg ilyen hideg időben.

De nálam szerintem az olaj hiánya okozhatja problémát.

Tehát: a váltó felső részénél, ahol a rudazat a házhoz csatlakozik, erősen folyik az olaj. Lehetséges, hogy itt valami szimmering megadta magát?

:roll:

Elküldve
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Nekem is a váltóval vannak problémáim, főleg ilyen hideg időben.

De nálam szerintem az olaj hiánya okozhatja problémát.

Tehát: a váltó felső részénél, ahol a rudazat a házhoz csatlakozik, erősen folyik az olaj. Lehetséges, hogy itt valami szimmering megadta magát?

:roll:

Helló!

Ha jól emléxem váltókulissza szimering a neve, nekem is ereszetette ott az olajt, nem nagy tétel! Csere után megoldódott az olajfolyás!

De az olaj szintet is nézd meg utánna a váltóban, mert nekem is hányzott kb 1 deci blőle!

Elküldve

hi,

megtuggya nekem vki mondani, hogy a kormányoszlop borítást milyen csavarral kell az oszlophoz fogatni, mert a 3 csavarból 1 van benne, de azse az eredeti és semmit nem fog :roll:

Elküldve

melyik van meg kollega?

2 van szemből kormány alatt, egy meg alulról. a 2 szemből süllyesztett, a 3. ami alulról fogja fel a palástot az nekem is utángyártott...

Elküldve

hát ugyi van összesen 5db benne, 2 a kormány mögött, ami a 2 burkolatot fogja össze, 3 pedig alulról és azokból csak a leghátsó egy darab van meg, amit nem lehet betekerni teljesen...

Elküldve
megtuggya nekem vki mondani, hogy a kormányoszlop borítást milyen csavarral kell az oszlophoz fogatni...

Gyárilag hét csavar volt benne, ebből alul a két első és a két hátsó egyforma, asszem 10-es hosszú, D-fejű lemezcsavar. Az átmérőjét nemtom, 4-4,5 körül lehet...

Középen az ötödik métermenetes, ha jól tévedek, 4-es átmérővel, és 8-as vagy tízes hosszal. Tulképpen ez rögzíti csak a kormányoszlophoz - pontosabban a gyújtáskapcsolóhoz - a burkolatokat, a többi csak egymáshoz fogja őket.

És van még kettő a kormány takarásában, amiben a világtalandugók is vannak. Azok süllyesztettfejű, nagyon rövid (talán nyolcas-tizes) csavarok foggalmam sincs, milyen átmérővel...

Most biztos sokat segítettem! :)

Elküldve
Gyárilag hét csavar volt benne...

Most meg kell kövessek mindenkit, akit megtévesztettem...

Tegnap szereltem egy Astrát, és meglepve tapasztaltam, hogy csak öt csavarja van, bárhogy számolom. Tehát alul csak három fogja. Ezenkívül a burkolat is össze van pattintva, és a két nagyobb alsó csavar rögzíti a bajuszkapcsolók konZolijához. Most vagy volt egy kis fejlesztés időközben, vagy én kevertem be valamivel. Pedig néhány év autókereskedésben töltött idő után elvárnám magamtól, hogy tudjam fejből...

Szal ha valaki emiatt nem tudta volna szétszedni a kormányburkolatot, attól elnézést kérek! :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.