zotya975 Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 Na az a cső, az a cső, amelyiken szellőztetve van atankod, hogy ne legyen benzinszag a kocsiban. A hosszának szerintem igenis van jelentősége különben a nagyon magasan képzett mérnökök méé tettek volna bele ennyit? Pláne, ha 60 cm vezetéket kispórólnak máshonnan. Anna k a másik vége a jobb első dobbetét alatt az ajtóoszlopnál egy aktívszenes szűrőn van, ha már ennyire szétszedted érdemes belefújni, szelel-e. Ja a tank beöntőjáről le kell húzni, mert egy visszacsapó szelep van rajta ami nem engedi csak kifele a (motor irányába) levegőt. Kösz akkor nem bántom, és megkukkantom a szűrőt is! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 Akkor érdemes tökig leengedni? A hűtő mosása az jó lehet a motornak is? (Ilyen szutyokeltávolító adalék a hűtővízbe, aztán megpörgetem végül leengedem aztán sima víz egy ciklusra, végül fagyálló. Utoljára a termosztát megadta magát a hűtő mosása, fagyálló csere után- nem tudom volt e köze hozzá? ) Hol lehetne alul kiengedni a maradék vizet, melyik csövet kell megbontani, ahhoz hogy egy csepp se maradjon benne, illetve a szutyok is kifolyjon?? Adalékot nem hiszem hogy kéne használni. Ecettel esetleg lehet próbálkozni. Meg ha kiszedted a hűtőt, slaggal érdemes átöblíteni. Sziasztok. Olyan problémám lépett fel C16NZ astrámnál,hogy nagy melegben hosszabb út után mikor ki tettem üresbe le állt a motor és nem is akart újra indulni. Autobol ki félre tol szikra megnéz az van benzin van benne inditás semmi.Fél óra küzdelem semmi. Telefon gyertek huzzatok haza. Még 1 próba, hopp be indult! Irány haza. Ház előtt megáll kapu nyílik motor le áll.(******) Most ujra eljátszottuk a korábbiakat azonos eredménnyel. Azóta csak rövidebb távokat mentem de ott hibátlanul működik. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj? Gyújtáselosztó alatt van egy elektronika+hall érzékelő, az szokott ezeknél a motoroknál elhalni... pont ez a jelenség, hogy néha megy, néha nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
peki Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 Sziasztok. Olyan problémám lépett fel C16NZ astrámnál,hogy nagy melegben hosszabb út után mikor ki tettem üresbe le állt a motor és nem is akart újra indulni. Autobol ki félre tol szikra megnéz az van benzin van benne inditás semmi.Fél óra küzdelem semmi. Telefon gyertek huzzatok haza. Még 1 próba, hopp be indult! Irány haza. Ház előtt megáll kapu nyílik motor le áll.(******) Most ujra eljátszottuk a korábbiakat azonos eredménnyel. Azóta csak rövidebb távokat mentem de ott hibátlanul működik. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj? Ez gyújtáselektronika gyanús. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lev Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 Sziasztok! A minap az esedékes olaj utántöltés után gondoltam beleszagolok a betöltőnyílásba. Hát... nem tudom az normális-e, ha enyhe benzinszagot érzek?! Az tény, hogy a kocsi benzines, de kellene éreznem a benzin szagát az olajbetöltőnyílásnál? És még annyi, hogy a Metabond Speed 10W/40-es olajból kb. 1500km után be kell tölteni kb. egy litert. Na ez tuti nem normális. DE amint említettem már nektek, régebbi MOL-os olajból, amit a szerelő cserélt nem evett. Amit tudok, hogy ezzel az olajjal halkabb a moci, kevésbé melegszik túl dugóban, de megér ez ennyit??? Annyi még, hogy amióta ez a olaj van venne a motortér elég olajpárás. Szóval nem folyik sehonnan, de a szelepfedél tömítés alatt láthatóan több az olajlerakódás. De szerintem nem itt rakódik le az 1l/1500km olaj. Kipuff gáz nem kék magas fordulaton sem, de akkor hová tűnik az olaj???? Próbáltál már bele egyszerű GM 5-40w mociolajat belerakni vagy 10 -40w eset 5 liter csak 4000 ft és szerintem nem kell bele jobb. Vezérműtengely, főtengelynél sincs kiverődve olaj mert a C16NZ motoroknál gyakran előfordul szimering elfáradás, és akkor ömlik az olaj! Ez a két szimering nem vészes áron kapható azthiszem 1500 ft tehát érdemes megnézni, a haver vectráján 210000km nál a zöldkártyánál fosta el magát teljesen. Csak egy tipp! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 10 -40w eset 5 liter csak 4000 ft és szerintem nem kell bele jobb. akkor te járj csak azzal :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lev Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 akkor te járj csak azzal :lol: o.K. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 akkor te járj csak azzal :lol: Érdekes dolog ez a GM-olaj, a hozzám hasonló kezdőket elég könnyű megtéveszteni vele. Megvettem áprilisban a kocsit azt mondták az okosok az legyen az első olaj-gyertya-szűrők csere. (ék és vezérműszijat is mondtak de arra most nincs pííz :lol: ). Irány az Opel bolt, a srác szó nélkül vette le a polcról a GM-olajat. Én meg szó nélkül bele a kocsiba, végül is szakértő adta nem? Na azóta 1000-helyen hallottam, hogy hamisitják, meg mindent csak ezt ne! Most már benne marad, nem tudom jelent-e valamit, de 3000km-el később se lett sötétebb a színe. Majd legközelebb veszek márkásat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aneleh Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 Serintetek hogy fog működni a mocim mert 3db 16se és 1db 16nz dugóval rakom össze. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 Serintetek hogy fog működni a mocim mert 3db 16se és 1db 16nz dugóval rakom össze. Miért? Azok a méretek hova tartoznak? Tömegre legalább megegyeznek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
aneleh Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 Miért? Azok a méretek hova tartoznak? Tömegre legalább megegyeznek? A dugó belső égéstere nagyobb NZ-é 63 még a SE jé 59. Hogy sulyra megegyezik e azt nem tudom. KB. RÁ nincs írva, lemérni meg nem volt kedvem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 A dugó belső égéstere nagyobb NZ-é 63 még a SE jé 59. Hogy sulyra megegyezik e azt nem tudom. KB. RÁ nincs írva, lemérni meg nem volt kedvem. Azért nem szarral tekézel. Tápi gondolom azért kérdezte, hogy súlyra egyezőek-e, mert 2-3-4-6ezres percenkénti főtengelyfordulatoknál 2-3g tömeg eltérés elég jó kis mechanikai feszültséget tud kelteni. Mert gondolom, mikor összerakják a gyárban ezeket a mocikat, grammra pontosan ki is egyensúlyozzák őket. Szerintem legalábbis... Link to comment Megosztás: More sharing options...
KisSoma Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 Gyújtáselosztó alatt van egy elektronika+hall érzékelő, az szokott ezeknél a motoroknál elhalni... pont ez a jelenség, hogy néha megy, néha nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 Azért nem szarral tekézel. Tápi gondolom azért kérdezte, hogy súlyra egyezőek-e, mert 2-3-4-6ezres percenkénti főtengelyfordulatoknál 2-3g tömeg eltérés elég jó kis mechanikai feszültséget tud kelteni. Mert gondolom, mikor összerakják a gyárban ezeket a mocikat, grammra pontosan ki is egyensúlyozzák őket. Szerintem legalábbis... 2-3 g eltérés még haggyán....! De ilyen méreteltérésnél az még 10 grammot is produkálhat. Aztán nem érted, hogy miért ráz a motorod. Különben hajtórúddal együtt illik mérni, de az sem baj, ha részenként is ki vannak egyenlítve a súlyok. Ha csak a dugattyúkat nézzük, akkor a legegyszerűbb a dugattyú szoknyájából belülről kiesztergálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július29, 2008 Megoszt Elküldve Július29, 2008 Próbáltál már bele egyszerű GM 5-40w mociolajat belerakni vagy 10 -40w eset 5 liter csak 4000 ft és szerintem nem kell bele jobb. Szakértőnket hallották,a szó a stúdióé! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lev Elküldve Július30, 2008 Megoszt Elküldve Július30, 2008 Szakértőnket hallották,a szó a stúdióé! :lol: Kössz Mindenki olyat használ amilyet akar, na mindegy Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július30, 2008 Megoszt Elküldve Július30, 2008 Serintetek hogy fog működni a mocim mert 3db 16se és 1db 16nz dugóval rakom össze. http://kepfeltoltes.hu/080729/dug__www.kepfeltoltes.hu_.jpg ez szerintem rossz ötlet, más az égéstere, más lesz a kompressziója az egyik hengernek... Köszönöm a segitséget, de lehetséges hogy van szikra ha az elektronika vagy a modul adta meg magát? :lol: Néha van, néha nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Július30, 2008 Megoszt Elküldve Július30, 2008 A dugó belső égéstere nagyobb NZ-é 63 még a SE jé 59. Hogy sulyra megegyezik e azt nem tudom. KB. RÁ nincs írva, lemérni meg nem volt kedvem. Szerezz be egy 4-dik SE dugót. Olyan drága nem lehet. Én még a megmunkálást sem ajánlom, ha nem egyezik a tömeg. Több okból sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Július30, 2008 Megoszt Elküldve Július30, 2008 Kössz Mindenki olyat használ amilyet akar, na mindegy Az itteni általánosan elfogadott véleménnyel csak azért nem érdemes szembe szállni, mert neked még nem volt vele gondod. :lol: Az olaj tipikusan nem az az "alkatrész" amelyről rövid távon eldönthető hogy jó-e vagy sem. Sokszor csak több 10 vagy 100ezer kilométer után jönnek elő a hatásai. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lev Elküldve Július30, 2008 Megoszt Elküldve Július30, 2008 Az itteni általánosan elfogadott véleménnyel csak azért nem érdemes szembe szállni, mert neked még nem volt vele gondod. :lol: Az olaj tipikusan nem az az "alkatrész" amelyről rövid távon eldönthető hogy jó-e vagy sem. Sokszor csak több 10 vagy 100ezer kilométer után jönnek elő a hatásai. egyetértek, nem is akartam szembe szállni az tény hogy nekem eddig nem volt vele bajom. De érdekes volt a kolléga felvetése az olajról egyik fogy a motortérből a másik nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július30, 2008 Megoszt Elküldve Július30, 2008 egyetértek, nem is akartam szembe szállni az tény hogy nekem eddig nem volt vele bajom. De érdekes volt a kolléga felvetése az olajról egyik fogy a motortérből a másik nem. a fogyásnak sok oka lehet. tipikusan egy rosszabb állapotú motorban egy rosszabb minőségű vastagabb olaj lehet hogy nem fogy annyira, viszont cserébe nem is ken rendesen, tehát hamar még rosszabb lesz az állapota a motornak. az opel 10W40 olajnak egyébként a terhelhetősége a legnagyobb baja... melegen "elfolyósodik" nagyon, nem tartja jól az olajnyomást így a rendszer, és a hidrotőkék is hamarabb elengedik. szerintem :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Július30, 2008 Megoszt Elküldve Július30, 2008 Ha 2-ben kigyorsításnál valamint motorféknél ugyancsak 2-ben berángat a verda akkor az kuplung-tárcsa lessz??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Július30, 2008 Megoszt Elküldve Július30, 2008 Ha 2-ben kigyorsításnál valamint motorféknél ugyancsak 2-ben berángat a verda akkor az kuplung-tárcsa lessz??? Szerintem inkább bal láb. :lol: :lol: A kuplung töbnyire egyesben, vagy minden alkalommal rángatna, terhelésváltásnál. Önmagában az, hogy rángat nem feltétlen gond, a kérdés mennyire? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Július30, 2008 Megoszt Elküldve Július30, 2008 Ha 2-ben kigyorsításnál valamint motorféknél ugyancsak 2-ben berángat a verda akkor az kuplung-tárcsa lessz??? Hát nem valószínű. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Július30, 2008 Megoszt Elküldve Július30, 2008 Üdv A bal hátsó kerék felől jövő ütemes halk cicergő-sziszegő hang, ami fékezéskor megszűnik, mi lehet? Valami beköltözött a fékbetét meg a tárcsa közé? A féktárcsán nem látok nyomot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július30, 2008 Megoszt Elküldve Július30, 2008 nézd meg, hátul nem ér-e neki a porvédő lemez kicsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts