Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A minap az esedékes olaj utántöltés után gondoltam beleszagolok a betöltőnyílásba. Hát... nem tudom az normális-e, ha enyhe benzinszagot érzek?!

Az tény, hogy a kocsi benzines, de kellene éreznem a benzin szagát az olajbetöltőnyílásnál?

És még annyi, hogy a Metabond Speed 10W/40-es olajból kb. 1500km után be kell tölteni kb. egy litert.

Na ez tuti nem normális. DE amint említettem már nektek, régebbi MOL-os olajból, amit a szerelő cserélt nem evett.

Amit tudok, hogy ezzel az olajjal halkabb a moci, kevésbé melegszik túl dugóban, de megér ez ennyit???

Annyi még, hogy amióta ez a olaj van venne a motortér elég olajpárás. Szóval nem folyik sehonnan, de a szelepfedél tömítés alatt láthatóan több az olajlerakódás. De szerintem nem itt rakódik le az 1l/1500km olaj.

Kipuff gáz nem kék magas fordulaton sem, de akkor hová tűnik az olaj????

Link to comment
Megosztás:

Megoszlanak a vélemények, de olyan helyről ahol legalább kipróbálási gari van szerintem mindenképpen. Én már évek óta bontottal járok. Az ára újonnan szerintem kicsit sokkoló lesz. Bontóban 10 körül van.

Hát igen, két bontóban néztem meg mindkettőben 10000-ért adták volna. Az Opel boltban 13770-ért, egy másikban 11400-ért, de 8 nap mulva hoznák meg. Vettem egy benzinszűrőt 1200-ért, oszt hazajöttem agyalni mit is csináljak. A neten lehet rendelni 8400 ez új+posta költség, meg 2-3 nap gondolom. Addig vissza a biciklihez! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, két bontóban néztem meg mindkettőben 10000-ért adták volna. Az Opel boltban 13770-ért, egy másikban 11400-ért, de 8 nap mulva hoznák meg. Vettem egy benzinszűrőt 1200-ért, oszt hazajöttem agyalni mit is csináljak. A neten lehet rendelni 8400 ez új+posta költség, meg 2-3 nap gondolom. Addig vissza a biciklihez! :lol:

Hát ha ilyen olcsó újonnan is, akkor inkább azt. De ezek biztos gyári árak? Múltkor valaki 30-40ezerről beszélt még.

Link to comment
Megosztás:

Ez biztos nem gyári.

Hát valószínű nem az . Az eredeti Bosch volt, ez meg vmi gagyitron lehet. De még mindig jobb mint egy bontott 15-éves 10000-ért nem? Az pont annyira lehet megkopva mint az enyém. Végül is kiderült azárt adta meg magát, mert az elöszűrőnek beesett a tankba az alja, és beszivott minden trutyit attol kophatott meg a kerék. Bár a kommutátor a szénkefék alatt is elég cefetül nézett ki. Végül is pörgött 251000km-ert. Szerintem eredeti volt találtam benne egy 94-es évszámot.

Link to comment
Megosztás:

Hát valószínű nem az . Az eredeti Bosch volt, ez meg vmi gagyitron lehet. De még mindig jobb mint egy bontott 15-éves 10000-ért nem? Az pont annyira lehet megkopva mint az enyém. Végül is kiderült azárt adta meg magát, mert az elöszűrőnek beesett a tankba az alja, és beszivott minden trutyit attol kophatott meg a kerék. Bár a kommutátor a szénkefék alatt is elég cefetül nézett ki. Végül is pörgött 251000km-ert. Szerintem eredeti volt találtam benne egy 94-es évszámot.

És ha csak 10 éves és még megy 5-öt?

Mondom én bontottal járok, a többit neked kell eldönteni.

Link to comment
Megosztás:

És ha csak 10 éves és még megy 5-öt?

Mondom én bontottal járok, a többit neked kell eldönteni.

Már döntöttem, megrendeltem a neten 8400-ért nem lehet vmi nagy minőség, mert kértem egy mésik cégtől árajánlatot, beixeltem, hogy "ólcsó", volt még "közepes" és "minőségi" kategória, ők szintén 8400-ért tudnák szállitani. De megint megszo*attam magam, mert visszahívtak adategyeztetésre, és kérdezte a csávó, hogy előszűrő nem kell-e mert ilyenkor azt is szoktak cserélni. Mondtam nem az megvan. Leraktam a telefont azt lerohantam a pincébe megnéztem a szűrőt, azt csak fele volt meg az alsó fele bent figyelt a tankba. Alámásztam tükör+zseblámpa, ott nézett a tank alján. Addig piszkáltam egy darab dróttal amig elkotortam messzebb, ott már nem is látom. Most vagy veszek azt is, vagy szedem le a tankot! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Már döntöttem, megrendeltem a neten 8400-ért nem lehet vmi nagy minőség, mert kértem egy mésik cégtől árajánlatot, beixeltem, hogy "ólcsó", volt még "közepes" és "minőségi" kategória, ők szintén 8400-ért tudnák szállitani. De megint megszo*attam magam, mert visszahívtak adategyeztetésre, és kérdezte a csávó, hogy előszűrő nem kell-e mert ilyenkor azt is szoktak cserélni. Mondtam nem az megvan. Leraktam a telefont azt lerohantam a pincébe megnéztem a szűrőt, azt csak fele volt meg az alsó fele bent figyelt a tankba. Alámásztam tükör+zseblámpa, ott nézett a tank alján. Addig piszkáltam egy darab dróttal amig elkotortam messzebb, ott már nem is látom. Most vagy veszek azt is, vagy szedem le a tankot! :lol:

Én ezresért vettem egy bontottat háztól, ami garantált 500E km-t ment el egy szintén 92-es C16NZ vectrába, 1 éve raktam be az enyémbe és kb 20E km-t mentem már vele. Az enyémbe 250E lehetett de még semmi baja, csak más miatt cseréltem, mivel nem oldódott meg a gond, így bent hagytam. Az enyém meg megmaradt tartalékba.

Link to comment
Megosztás:

Én ezresért vettem egy bontottat háztól, ami garantált 500E km-t ment el egy szintén 92-es C16NZ vectrába, 1 éve raktam be az enyémbe és kb 20E km-t mentem már vele. Az enyémbe 250E lehetett de még semmi baja, csak más miatt cseréltem, mivel nem oldódott meg a gond, így bent hagytam. Az enyém meg megmaradt tartalékba.

Hát nagy mákod volt gratula érte, ezresért én is vettem volna bontottat, csak nekem nem volt ilyen szerencsém.

Link to comment
Megosztás:

Hát nagy mákod volt gratula érte, ezresért én is vettem volna bontottat, csak nekem nem volt ilyen szerencsém.

Ja, mást is vettem még ezresért.

Pl. önindítót, generátort, új fékbetétet hátsó tárcsához.

Map szenzort. új termosztátot.

A színrefújt pont olyan színű mint az enyém jobb és bal első sárvédő oldal lemez már csak ajándék volt.

Nem beszélve a sok apróságról ingyen.

Egy ürge vectrákat bontott és abbahagyta, így felszámolta a kallódó dolgait potom áron.

Neki volt a 92-es 500E-et futott C16NZ vectrája.

A vége fele kezdte enni az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Megoszlanak a vélemények, de olyan helyről ahol legalább kipróbálási gari van szerintem mindenképpen. Én már évek óta bontottal járok. Az ára újonnan szerintem kicsit sokkoló lesz. Bontóban 10 körül van.

Nekem especiel 16.000 ropi lett volna a KOMBI tank AC val együtt, csak a tank miatt nem vettem meg. Nem biztam abban, hogy annak jó az állapota.

Ha jól körbenézel akkor biztos van olcsóbban is, amúgy a bontók nagyon lehúzósak lettek- telefonálsz - felveszik- mondanak egy kb árat, aztán mire odamész nem az az emberke van, akivel beszéltél és egyből áremelés van.

Lassan itt a tél és fagyállót kellene vennem, most is van benne, mert valaminek kenni kell a vízpumpát- csak nem tudom hány fokos meg mennyi maradt benne!

(Volt főzés, töltögetés, elfolydogálás, etc..... és hol vízzel hol desztvízzel ,hol tömény fagyállóval töltögettem)

Tényleg, ahhoz hogy a pumpa kenés rendben legyen, mennyi fagyálló legyen benne minimum meg mennyi fokra hitelesített ca. ??

Ki milyen fagyállót használ, milyent ajánlotok?

Link to comment
Megosztás:

a szűrő állítólag 30 rongy + 8 liter váltóolaj 15 e ft + munkadíj , most kértem árajánlatot a Csergőtől

Azta, ez valami aluházas okosságos szűrő? :lol:

Amit tudok, hogy ezzel az olajjal halkabb a moci, kevésbé melegszik túl dugóban, de megér ez ennyit???

Annyi még, hogy amióta ez a olaj van venne a motortér elég olajpárás. Szóval nem folyik sehonnan, de a szelepfedél tömítés alatt láthatóan több az olajlerakódás. De szerintem nem itt rakódik le az 1l/1500km olaj.

Kipuff gáz nem kék magas fordulaton sem, de akkor hová tűnik az olaj????

Magad válaszoltad meg a kérdésed. Ha olajos a hf a szelepfedéltömítés alatt, akkor ott szivárog el... és a helyedben néznék

egy kartergázt is, meg hogy mennyire olajsáros a folytószelepház... mert lehet hogy nagy a kartergázod gyűrű vagy szelepszárszimmering

hiba miatt, és akkor még kevés is ez az olajfogyi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Levettem a tankot, kihalásztam belőle az előszűrő alsó felét és visszaraktam a felső feléhez. Elég nehezen pattant vissza, hogy a fenébe esett le? Most már csak a postást kell lesni a punpával, pumpa bele a tankba, tank fel a kocsira, összes csati, cső bekötve, kocsi pöccre indul(remélem) oszt gáz! :lol:

Link to comment
Megosztás:

prevent, prelix. Én ezt használom, nem drága, de jó. :lol:

-30...35 fokra érdemes bekeverni.

Akkor érdemes tökig leengedni?

A hűtő mosása az jó lehet a motornak is? (Ilyen szutyokeltávolító adalék a hűtővízbe, aztán megpörgetem végül leengedem aztán sima víz egy ciklusra, végül fagyálló.

Utoljára a termosztát megadta magát a hűtő mosása, fagyálló csere után- nem tudom volt e köze hozzá? )

Hol lehetne alul kiengedni a maradék vizet, melyik csövet kell megbontani, ahhoz hogy egy csepp se maradjon benne, illetve a szutyok is kifolyjon??

Link to comment
Megosztás:

...Hol lehetne alul kiengedni a maradék vizet, melyik csövet kell megbontani, ahhoz hogy egy csepp se maradjon benne, illetve a szutyok is kifolyjon??

Ki kell szedni hozzá a hűtőt, hogy teljesen leengedd belőle a folyadékot. De a motorban még így is marad egy kevés. Azt csak a vízpumpa kiszedésével, vagy kilazításával tudod leengedni.

Link to comment
Megosztás:

Ki kell szedni hozzá a hűtőt, hogy teljesen leengedd belőle a folyadékot. De a motorban még így is marad egy kevés. Azt csak a vízpumpa kiszedésével, vagy kilazításával tudod leengedni.

Na az túl munkás, meg akkor már a vezérműszíjat is meg kell lazítani kellene... jól gondolom ugye?

Link to comment
Megosztás:

Ismát csak tőletek kérdezek astra f caranánosok!

A tanksapka alól megy két vékony(10-12mm) cső egyik a tank tetejébe gondolom szellőzés a másik meg előre a motor felé. Az utóbbin van nekem egy nagy kanyar, szinte körbe van tekerve a tank. Na most ezt levághatom méretre, vagy van vmi jelentősége a hosszának? Igy is lesz gondom a tank visszarakásával (lefele könnyű volt, mert pottyant) nem szeretném odacsípni valamihez! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ismát csak tőletek kérdezek astra f caranánosok!

A tanksapka alól megy két vékony(10-12mm) cső egyik a tank tetejébe gondolom szellőzés a másik meg előre a motor felé. Az utóbbin van nekem egy nagy kanyar, szinte körbe van tekerve a tank. Na most ezt levághatom méretre, vagy van vmi jelentősége a hosszának? Igy is lesz gondom a tank visszarakásával (lefele könnyű volt, mert pottyant) nem szeretném odacsípni valamihez! :lol:

Na az a cső, az a cső, amelyiken szellőztetve van atankod, hogy ne legyen benzinszag a kocsiban. A hosszának szerintem igenis van jelentősége különben a nagyon magasan képzett mérnökök méé tettek volna bele ennyit? Pláne, ha 60 cm vezetéket kispórólnak máshonnan.

Anna k a másik vége a jobb első dobbetét alatt az ajtóoszlopnál egy aktívszenes szűrőn van, ha már ennyire szétszedted érdemes belefújni, szelel-e. Ja a tank beöntőjáről le kell húzni, mert egy visszacsapó szelep van rajta ami nem engedi csak kifele a (motor irányába) levegőt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olyan problémám lépett fel C16NZ astrámnál,hogy nagy melegben hosszabb út után mikor ki tettem üresbe le állt a motor és nem is akart újra indulni. Autobol ki félre tol szikra megnéz az van benzin van benne inditás semmi.Fél óra küzdelem semmi. Telefon gyertek huzzatok haza. Még 1 próba, hopp be indult! Irány haza. Ház előtt megáll kapu nyílik motor le áll.(******) Most ujra eljátszottuk a korábbiakat azonos eredménnyel. Azóta csak rövidebb távokat mentem de ott hibátlanul működik. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olyan problémám lépett fel C16NZ astrámnál,hogy nagy melegben hosszabb út után mikor ki tettem üresbe le állt a motor és nem is akart újra indulni. Autobol ki félre tol szikra megnéz az van benzin van benne inditás semmi.Fél óra küzdelem semmi. Telefon gyertek huzzatok haza. Még 1 próba, hopp be indult! Irány haza. Ház előtt megáll kapu nyílik motor le áll.(******) Most ujra eljátszottuk a korábbiakat azonos eredménnyel. Azóta csak rövidebb távokat mentem de ott hibátlanul működik. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj?

Sárga motorkontroll lámpa világít ilyenkor leállás előtt? Ha igen, meg kéne nézni, tárolt-e valami hibakódot ez alapján.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.