Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nemtom hülyeséget mondok-e, de szerintem nem rejtély. Ekkor egyértelmüen beázik bevizesedik a fék,és mig ki nem szárad(idő, illetve fékezés=hő) addig gyengusabb a fék.

Én mosás után mindig szoktam fékezgetni párat, meg szépen folyamatosan, de nem erösen fékezni,mig kiszárad.

Mondjuk nekem lehet egyszerübb,mert hátul is tárcsa.. talán hamarabb párolog...

Bocs ha esetleg hülyeséget írtam... :oops: 8)

Én is erre gondolok csak valahogy túl soknak tűnik az idő míg kiszárad. Múltkori mosásom után közvetlen mentem vagy 20-30 km-et (ltk, ltb) közben direkt többet fékeztem és még ennyi sem volt elég hogy megjavuljon. Másrészt valahogy köztes állapotokat nem veszek észre. Pedig ha szárad akkor fokozatosan kellene javulnia. Szerintem. :wink:

Elküldve

Nem szoktam tesztelgetni, de nekem azért nem kell sok, hogy jók legyenek, pedig nekem is dob van hátul, és elég alaposan szoktam mosni a kerékjáratokat...

Elküldve
Nem szoktam tesztelgetni, de nekem azért nem kell sok, hogy jók legyenek, pedig nekem is dob van hátul, és elég alaposan szoktam mosni a kerékjáratokat...

Csatlakozom.

Elküldve

Szerintem is valami komolyabb gond lesz itt. A 2 hátsó dobfék összesen kb. 2/3 fékerőt képvisel egy első tárcshoz képest (nálam elsők ~1700N, hátsó ~500N). Szóval ha mindekettő elszáll teljesen (azaz 0 fékhatás, ami szerintem szinte teljesen kizárt), az lenne kb. ilyen hatással. Szerintem. A tárcsáról meg elég gyorsan elmegy víz, azért ott van hőmérséklet üzem közben. 8)

Elküldve
Tsz!

Mikor volt fékolaj cserélve a gépben?

És milyen betétek vannak elöl? És hátul milyen állapotúak?

Fékolaj nyáron, első betétek szintén, tárcsák még jók voltak. Dobok egyértelműen cserések pofákkal munkahengerekkel együtt. Úgyhogy mindenképp ott kell lennie a gondnak. De a havat még jól fogja. :)

Tom: hiába csak kétharmad erő, egy hátsódob tisztítást én nagyon megérzek. Ha ilyen pontos értékeket tudsz akkor neked ugye bemérték!? Hol csinálnak ilyet és mennyiért?

Elküldve
Tom: hiába csak kétharmad erő, egy hátsódob tisztítást én nagyon megérzek. Ha ilyen pontos értékeket tudsz akkor neked ugye bemérték!? Hol csinálnak ilyet és mennyiért?

Nekem műszakin mérték és a kezembe nyomták utána a papírt, hogy had örüljek. Akkor szerintem a hátsó dobok felújítása biztosan meghozza a kívánt eredményt!! :twisted: :twisted: :twisted:

Elküldve

Sziasztok!

Ezzel a problémámmal már régóta kűzdök. Az történik ugyanis, hogy meleg motornál ha leesik a fordulatszám, akkor másodperceken belül kigyullad az a kis sárga "Engine check" lámpa. Kiolvastam a hibakódokat, és egy hibát találtam, a 35-ös kódot, ami az alapjárat vezérlő motor. Ezekután kicseréltettem, ami nem is volt olcsó... de a hiba ugynúgy jelentkezik. Sőt mostanában azt is észrevettem, hogy ha beindítom a motort sokáig magasan, 2000-en tartja a fordulatszámot, ami sztem nem normális még ilyen hidegben sem.

A motor egyébként 1.6-os, 8 szelepes. Fogyasztásban és teljesítményben nem veszek észre változást, viszont zavar az a lámpa.

Tud valaki nekem ebben tanácsot adni? Lécci...

Elküldve

Egy kis segítséget szeretnék kérni: mitől lehet az oka annak, hogy az ABS bekapcsolásakor recsegő hangot ad ki a gépezet és még a fékpádálon is lehet érezni a "rezgést"?

Most havas úton jeletkezett igazán, mert száraz aszfalton most nem tudtunk akkorát fékezni, hogy produkálja(na nem is mertünk nagyon a csúszás miatt).

Elküldve

Tibi: lehet pl lambda is. De a hidegben ne csodálkozz,h jobban fennvann a fordszám, hiszen hideg váááán :idea:

SzaB nem tuom min csodálkozol ezt hívják absnek :) legalábbis astrákon mind1iken így müködött eddig amelyeket éjn vezettem :wink:

Elküldve

Tibi!

Bizti kicseréltél az alapjárati mocit, és biztos hogy új került bele?

Ha alapjárati mocit ír a komputer, akkor az nagy valószínűséggel az!

Még esetleg a kábelköteget lehetne átnézni...

Elküldve
SzaB nem tuom min csodálkozol ezt hívják absnek :)  legalábbis astrákon mind1iken így müködött eddig amelyeket éjn vezettem :wink:

Azért, mert vectraval már volt alkalmam megtapasztalni az ABS-t igaz száraz körülmények között, de az csak "morgott", de ez recsegő hangot ad. Így kellene működnie és csak nekem furcsa?

Elküldve
Egy kis segítséget szeretnék kérni: mitől lehet az oka annak, hogy az ABS bekapcsolásakor recsegő hangot ad ki a gépezet és még a fékpádálon is lehet érezni a "rezgést"?

Most havas úton jeletkezett igazán, mert száraz aszfalton most nem tudtunk akkorát fékezni, hogy produkálja(na nem is mertünk nagyon a csúszás miatt).

Ilyen az ABS nekem is ilyen hangot ad, meg lükteti a pedált!

Elküldve

így müködik normálisan don't p.

pont tegnap szemléltettem bnőmnek, hogy mijjen az abs+nyári guma sikerült is becsúsznom a kereszteződésbe :oops:

Elküldve
így müködik normálisan don't p.

pont tegnap szemléltettem bnőmnek, hogy mijjen az abs+nyári guma sikerült is becsúsznom a kereszteződésbe :oops:

Még jó hogy nem történt baj! :?

Elküldve

Szokatlan volt ez a recsegő hang az eddig hallottakhoz képest. De ha ennek ilyennek kell lenni akkor elfogadom, mert végülis teszi a dolgát.

Nekem is nyári van fent anyagi okokból és ezért is próbálgattam hol a határ a csúszás és a normális megállás között.

Elküldve

Sziasztok!

Szeptember óta hajtok egy 93-as 1.4 Astrat. Megkímélt állapot, kevés kilóméter (107.000 km az aktuális), stb.

Kb. decemberig semmi gond nem volt az autóval, de akkor folyamatosan előjött a menet közbeni rángatás és leállás (check engine felvillanás). Első utam a szakszervízbe vezetett. Nagy önbizalommal a gyújtás elosztó modulra voksoltak (igaz senki nem ment próbakört az autóval) amit ki is cseréltek, ja és kiolvastatták a computert is, de az nem mutatott semmi hibát. Sajnos a cserével semmit nem változott a helyzet. Ezután cserélték a trafót, a gyújtás kábeleket, ellenőrizték minden más a kábelt, és a lambda szondát de minden rendben volt.

Csak a rángatás és leállás nem szűnt meg.

Mostanában már elég nehezen lehet az autót indítani 2-3 óra állás után. Nem kapja el a motor... Megviszgálták, hogy megvan-e a benzin nyomás a tankból az AC-ban. A hosszabb állás után a nyomás 0-ra esik, de amint elkezd dolgozni az AC felmegy a nyomás 1 bar-ra. De ettől függetlenül az indítás nehézkes. Olvastam egy korábbi kommentben, hogy más is hallott a motortérből szörcsögő hangot, mintha valamilyen folyadék nehezen közlekedne a vezetékben, vagy valamilyen forgó alkatrész hozzáérne valamihez. Hát ez a jelenség is megvan, mióta csak nehezen tudom indítani az autót.

A szakik értetlenül álltak a leírtak előtt, csak annyit mondtak, hogy ennek a szériának ez típusbetegsége, de nem tudnak vele mit kezdeni. Nekem ez kicsit hihetetlennet tűnik. Az elektromos oldalon színte mindent ellenőriztek, de mégis olyan, mintha nem lenne megfelelő a gyújtás. Mintha túl nagy lenne az előgyújtás és az torpantja meg a motort. Ezt csak Én gondolom így, de már teljesen tanácstalan vagyok.

Ha valakinek lenne segítőkész ötlete, nagyon megköszönném.

További jó napot

Pitta :)

Elküldve

"A szakik értetlenül álltak a leírtak előtt, csak annyit mondtak, hogy ennek a szériának ez típusbetegsége, de nem tudnak vele mit kezdeni" :shock:

Na az ilyen szakihoz nem vinnék soha autót!

Hogy mondhat valaki ilyet ?

Akkor ezek szerint az összes 1.4-es Astra ilyen hibával javíthatatlan ...

:roll:

Elküldve

Nagyon köszi knight a linket.

A kábelek rángatásával kezdtük, de ahogy várható volt nem változott a helyzet. A hall jeladó és az AC relé még hátra van, bár a szakszervízben azt mondták, hogy a Hall jeladó nagyon megbízható szerkezet, nem valószínú, hogy ott lenne a hiba, de ki tudja.

A mostanában tapasztalható nehéz beindítás is visszavezethető ezekre a hibalehetőségekre?

Ja és van valakinek ötlete, hogy a motortérből jelentkező furcsa hangok mitől lehetnek?

Elküldve
Sziasztok!

Szeptember óta hajtok egy 93-as 1.4 Astrat. Megkímélt állapot, kevés kilóméter (107.000 km az aktuális), stb.

Kb. decemberig semmi gond nem volt az autóval, de akkor folyamatosan előjött a menet közbeni rángatás és leállás (check engine felvillanás). Első utam a szakszervízbe vezetett. Nagy önbizalommal a gyújtás elosztó modulra voksoltak (igaz senki nem ment próbakört az autóval) amit ki is cseréltek, ja és kiolvastatták a computert is, de az nem mutatott semmi hibát. Sajnos a cserével semmit nem változott a helyzet. Ezután cserélték a trafót, a gyújtás kábeleket, ellenőrizték minden más a kábelt, és a lambda szondát de minden rendben volt.

Csak a rángatás és leállás nem szűnt meg.

Mostanában már elég nehezen lehet az autót indítani 2-3 óra állás után. Nem kapja el a motor... Megviszgálták, hogy megvan-e a benzin nyomás a tankból az AC-ban.

Pitta :)

Sziasztok!

Nekem is 93-as 1.4 Astrám van. Nálam is így kezdődött a gond minden elektronikát kicseréltettek velem (alapjárati motor, gyújtáselosztó, trafó, kábelek, MAP szenzor, motorhőfok jeladó, injektor, ECU stb.), de semmi változás. 4 szakszerviz és 9 szerelő után végre találtam valakit aki megmérte az olajnyomást, kompressziót és a benzinnyomást. Hideg indításnál olyan nagy volt az olajnyomás, hogy a 12 bar-os mérőórát kiakasztotta, egy két szelepet kitámasztott és nem volt mindig kompresszió, olyan volt mintha a motor gyertyák nélkül "szárazon" tekerne. stb. :D Kicseréltük az olajszivattyút és minden rendbe jött. Nálam még egy érdekes dolog volt, az olajszivattyú elötti szűrő ki volt "szurkálva", mivel ez régen rendőrautó volt.....hát nem is tudom :twisted:.

Udi as Astra Fx

Elküldve
Nagyon köszi knight a linket.

A kábelek rángatásával kezdtük, de ahogy várható volt nem változott a helyzet. A hall jeladó és az AC relé még hátra van, bár a szakszervízben azt mondták, hogy a Hall jeladó nagyon megbízható szerkezet, nem valószínú, hogy ott lenne a hiba, de ki tudja.

A mostanában tapasztalható nehéz beindítás is visszavezethető ezekre a hibalehetőségekre?

Ja és van valakinek ötlete, hogy a motortérből jelentkező furcsa hangok mitől lehetnek?

Ezért kellene valami olyan szakszervízbe (vagy egyéb szervízbe) vinni ha lehet, ahol van nekik egy Hall-jeladó, amit próbaképpen betesznek és nem vakon cserélik... (gondolom csak van ilyen valahol)

Az AC relé ugyanez a szitu (bár asszem az nem drága, talán 7e körül van)

Lehet, hogy megbízható szerkezetek, de attól még lehet velük baj...

Elküldve

Nálam még egy érdekes dolog volt, az olajszivattyú elötti szűrő ki volt "szurkálva", mivel ez régen rendőrautó volt.....hát nem is tudom :twisted:.

Udi as Astra Fx

Elküldve

Mit gondoltok 5 ajtos Astra F-re (97)

fel lehet tenni atalkitas nelkul a GSi első-hátsó lökhárítóját ?

A gsi lökhárítókba volt változtatás az első és a 2. szériához képest ?

Valamint a légzsák érzékelője hol van elrejve ?

Köcce!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.