Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Na az enyémek is hasonló állapotban voltak én is cseréltem őket azóta nem nyikorog a szervóm teljes kormánykitérésnél :lol: :sowwy:

Nekem pedig pont fordítva: eddig sosem hallottam a laposszíjat, most az új szíjjal egyik teljes kitekerésnél megnyikkant. Mondjuk az gyári szíj volt, ez pedig Meyle.

Elküldve

Sziasztok!

Egy 2hete vettem egy opel astrat 1.6 `96 . (friss vizsgaval, 130.000 km) A motor gyonyoru szep hanggal , szinte duruzsolt. Na nem vagyok egy szakerto..., de jonak tunt. Nagyon jol ment... 300 km utan ,egeszen tegnapig.. Elkezdett rangatni , alig volt ereje, pufogott. Elvittem a szervizbe megpucoltak a gyertyakat, 3L !! friss olajat tettek bele, mert nem volt benne semmi. Sajnos mivel nem vagyok szakerto nem tudom, hogy ez komoly problema , vagy nem ? Lehetseges, hogy ilyen sok olajat eszik???

Elküldve
Sziasztok!

Egy 2hete vettem egy opel astrat 1.6 `96 . (friss vizsgaval, 130.000 km) A motor gyonyoru szep hanggal , szinte duruzsolt. Na nem vagyok egy szakerto..., de jonak tunt. Nagyon jol ment... 300 km utan ,egeszen tegnapig.. Elkezdett rangatni , alig volt ereje, pufogott. Elvittem a szervizbe megpucoltak a gyertyakat, 3L !! friss olajat tettek bele, mert nem volt benne semmi. Sajnos mivel nem vagyok szakerto nem tudom, hogy ez komoly problema , vagy nem ? Lehetseges, hogy ilyen sok olajat eszik???

Amikor megvetted rendben volt a szint?

Elküldve
Amikor megvetted rendben volt a szint?

Na ez az. Előtte megnézted az olajszintet? Milyenek voltak a gyertyák? Azota normálisan megy?

Elküldve
(friss vizsgaval, 130.000 km)

:sowwy: :lol:

Elkezdett rangatni , alig volt ereje, pufogott. Elvittem a szervizbe megpucoltak a gyertyakat, 3L !! friss olajat tettek bele, mert nem volt benne semmi. Sajnos mivel nem vagyok szakerto nem tudom, hogy ez komoly problema , vagy nem ? Lehetseges, hogy ilyen sok olajat eszik???

Ilyenkor alapvető egy vezérléscsere (szíj+vezető+feszítő+vízpumpa), és az olaj+szűrők cseréje. Eredeti gyári alkatrészek + jó

10W40-es olaj (Metabond, Castrol Magnatec, Mobil1 pl). Ezzel együtt fel lehetne méretni a motor állapotát, kompresszióméréssel

(lehetőleg még a szervíz előtt, hogy ne egy kaka motorra költs vezérléscserét meg olajcserét).

Ennek a motornak a normális olajfogyasztása idősebb korában is benne kell legyen max 1,5-2L/10000km-ben. Ha ennél több, akkor

generál előtti az állapota...

Elküldve
Akkor hidegen is nehezen indulna.

Én a hőmérséklet jeladót nézném meg első körben, és a lambdát. Meg a fals levegőt.

(szerintem nem hall jeladó lesz az)

Ezt a választ kaptam arra, hogy kissé melegebb időben sokáig kell indítózni, hogy a motor beinduljon.

Gyertya OK, Lamda szonda értéke 0,4 volt, ha jól láttam. Ez jó, vagy nem.Szerelő szerint igen.

X14XE esetén hova vannak a hőfokjeladók elrejtve?A vizhőfokot tudom, meg van egy a levegőszűrő után is, vagy az mást mér?

Falsot honnan kaphat?

A Kartelgáz csövek ki lettek cserélve. Van azokon szűrő, ami rakoncátlankodhat?

Elküldve

Sziasztok!

Hőmérő problémája van az autónak! A belső LCD kijelzőn csak vízszintes vonások jelennek meg. A hőmérő szenzor jó, a kábelezés is jó (eljut a kijezlő panel csatlakozására a jel). Gyanítom egy IC megsülhetett az elektronikában. Mi ilyenkor a teendő? Bontó? Lehet ilyen kijelző elektronikát magában szerezni valahonnét?

Köszönöm!

Zoli

Elküldve
Sziasztok!

Hőmérő problémája van az autónak! A belső LCD kijelzőn csak vízszintes vonások jelennek meg. A hőmérő szenzor jó, a kábelezés is jó (eljut a kijezlő panel csatlakozására a jel). Gyanítom egy IC megsülhetett az elektronikában. Mi ilyenkor a teendő? Bontó? Lehet ilyen kijelző elektronikát magában szerezni valahonnét?

Köszönöm!

Zoli

Mivel én sokat cseszegettem azt a kis kijelzőt, megtörtek a forrasztások a csatlakozásánál, és ha éppen olyan kedve volt, és pont úgy nem érintkezett, nekem sem írta a hőfokot! Én bontóban 4 rongyért vettem egy másikat...

Elküldve
Sziasztok!

Hőmérő problémája van az autónak! A belső LCD kijelzőn csak vízszintes vonások jelennek meg. A hőmérő szenzor jó, a kábelezés is jó (eljut a kijezlő panel csatlakozására a jel). Gyanítom egy IC megsülhetett az elektronikában. Mi ilyenkor a teendő? Bontó? Lehet ilyen kijelző elektronikát magában szerezni valahonnét?

Köszönöm!

Zoli

Tartsd benyomva egyszerre mindkét gombot a kijelzőn, és ki fogja dobni a hibakódot.

Azonkívül tényleg megszoktak repedni a forrasztások a csati lábainál, ha szétszeded és újraforrasztod, megjavulhat. :sowwy:

Elküldve
Szerintem igen. Viszont motorfüggő is, hogy milyen AC van benne.

Most egy 0,75 bar-os van benne, de átalakítottuk C14NZ-ről C14SE-re és ott már 3 bar-os kell.

Elküldve
sziasztok! segítene nekem vki...mennyi hűtő folyadéknak kell lenni az autóba...mármint arra gondolok h a kiegyenlítő tartályban meddig kell lenni a szintnek?? előre is köszi

Neked nem tudom milyen kiegyenlítód van, de nekem rajta van a jelzés.(Kalt - Cold asszem) Hidegen kell addig lennie

Elküldve
és csak simán desztillált vizet öntsek? és aztán gondolom indítsam be, hogy elkeveredjen a víz...bocs h ilyen tudatlan vok srácok az előző autóm kispolszki volt....

Tölthetsz azt is, de a tél előtt mindenféleképp ellnőriztetni kell a fagyáspontját. Amúgy meg 4 évente illik is cserélni. :sowwy:

Elküldve
köszönöm a segítséget! a víz tavaly nyáron lett cserélve benne de azert után kell tölteni..

Ugye fagyálló hűtőfolyadékra gondolsz, nem "víz"-re. :sowwy:

Elküldve

Sziasztok Car-társak!

Az egyik barátomnak (akinek 2000-es évjáratú F sedanja van) szüksége lenne egy bal hátsó, gyárilag sötétített (füstös) lámpabúrára!

Tudtok segíteni?

Előre is köszi!

Elküldve

Sziasztok.

A szivargyujtót kompletten hogyan tudom kiszedni?

Megpróbáltam, de ami van körbe átlátszó muanyag az is jön vele együtt, de nem jön ahogy magam fele huzom mivel van egy elágazó kis műanyag rész is amibe elvileg az égő megy bele.

Mert hiába nyomom be nem marad benn a gyujtó és nemis melegszik egyáltalán.

Elküldve

Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy nagy sebességről(170) elég hosszú motorfék után kigyúladt a sárga láma.Nem rég lett lezárva az AGR.Az lehet a probléma?Semmi változás nem vettem észr a motor működésén,rendesen járt , vette a fordulatot.Leálítottam és indítás után elaludt,aztán motorféknél újra kigyúladt.(astra f 1,6 16V '97 7havi)De csak akkor csinálta ha nagyobb sebességgel mentem.

Elküldve
Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy nagy sebességről(170) elég hosszú motorfék után kigyúladt a sárga láma.Nem rég lett lezárva az AGR.Az lehet a probléma?Semmi változás nem vettem észr a motor működésén,rendesen járt , vette a fordulatot.Leálítottam és indítás után elaludt,aztán motorféknél újra kigyúladt.(astra f 1,6 16V '97 7havi)De csak akkor csinálta ha nagyobb sebességgel mentem.

Ha le van zárva az AGR akkor nem kell vele foglalkozni. Motorféknél szokott ilyenkor dobni egy sárga lámpát.

Elküldve
Ha le van zárva az AGR akkor nem kell vele foglalkozni. Motorféknél szokott ilyenkor dobni egy sárga lámpát.

nem lesz belőle problémám pl.:vészprogramra kapcsol vagy ilyesmi?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.