Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Üdv, mindenki!

Valaki le tudja irni nekem azt, hogy hogyan működik az ABS?

Lényegében az érdekelne hogy az ABS motornak szüksége van-e elektronikára, vagy teljesen mechanikus az egész? bekötöm a rendszerbe és lőn vala ABS?Vagy fék fő munkahengert is kell cserélni?

választ, választ...

köszike.

Kell főfékhengert is cserélni, ami az elektronikához csatlakozik csövekkel, tehát az is kell neki :D

Link to comment
Megosztás:

Valaki le tudja irni nekem azt, hogy hogyan működik az ABS?

Lényegében az érdekelne hogy az ABS motornak szüksége van-e elektronikára, vagy teljesen mechanikus az egész? bekötöm a rendszerbe és lőn vala ABS?Vagy fék fő munkahengert is kell cserélni?

választ, választ...

Úgy tudom, astránál nem kell a főfékhengert cserélni, de ebben nem vagyok biztos. Viszont nem csak a mechanikus

blokkot kell beépíteni, hanem be kell kábelezni az egész autót, beletenni a vezérlőt, féltengelycsuklót kell cserélni,

hátsó kerékagyat kell cserélni, és persze a 4 hall jeladót felszerelni a kerekekhez. Utólag horror az ABS beépítés.

Link to comment
Megosztás:

Sztem is meg kell kergetni kicsit. Benzinszűrő volt cserélve mostanában?

Helló !

Benzinszűrőt egy éve cseréltem ,de nemrég beletettem egy flakon repi injektortisztító adalékot is.

Ha kiürül a tank lecserélem megint a benzinszűrőt.

Azt hiszem ez a megkergetés aktuálissá vált...

Kösz. Tata

Link to comment
Megosztás:

Mindenképp le kellene venni a kárpitot,hátha csak kiakadt valami és könnyű helyre tenni.

Én is ilyesmiben sántikálok,nekem meg feltekerésnél a feléig nehéz tekerni utána már könnyen megy.

Biztos nézte már az előző gazdija is ,mert egy fül már nem tart rendesen a kárpiton és zörög.(de már kiékeltem)

Link to comment
Megosztás:

Mindenképp le kellene venni a kárpitot,hátha csak kiakadt valami és könnyű helyre tenni.

Én is ilyesmiben sántikálok,nekem meg feltekerésnél a feléig nehéz tekerni utána már könnyen megy.

Biztos nézte már az előző gazdija is ,mert egy fül már nem tart rendesen a kárpiton és zörög.(de már kiékeltem)

Köszöntem akkor megnézem. A zöldek ereje legyen velünk :D

Link to comment
Megosztás:

Aláírásba írj motorkódot. Ha központi befecsis, akkor meg tudod nézni könnyedén,hogy az injektorból jön-e rendesen a cucc.

Egyébként nagyon sokminden okozhat ilyet, tehát lépésről lépésre kell haladni és kizárni minél több dolgot. Esetleg közben orvosolhatsz egyéb talán nem is feltűnő problémákat.

Hogyan tudom könnyedén megnézni, hogy jön e a "cucc" ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Lenne egy kis problémám és nem tudom mi az oka. A bal első ablakot kézzel simán letudom tolni. Szerintetek mi mehetett tönkre rajta ill. javítható vagy új mechanikát kell vegyek nem elektromos ablak hanem tekerős.

Nekem is ilyen volt, szinte leesett az ablak magától. A tekerő tengely belső részén van egy rugó tekercselve ami fékezi a szerkezetet alapesetben, ha tekerjük akkor pedig old. Valszeg az van eltörve, nálam cserés volt a szerkezet.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Katalizátorral kapcsolatban (is) szeretnék segítséget: meddig jó egy katalizátor? Honnan tudom, hogy lejárt az ideje, van valami észlelhető előjele? Annyit tudok, hogy ha nagymértékben megnő a fogyasztás, az vagy a katalizátor vége, vagy az injektornak van valami kehéje, jól tudom :D ? C14SE a motorkódom, a katalizátor eredeti/nek néz ki. 5 éve enyim a gép és a 2. tulaja vagyok. Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Katalizátorral kapcsolatban (is) szeretnék segítséget: meddig jó egy katalizátor? Honnan tudom, hogy lejárt az ideje, van valami észlelhető előjele? Annyit tudok, hogy ha nagymértékben megnő a fogyasztás, az vagy a katalizátor vége, vagy az injektornak van valami kehéje, jól tudom :D ? C14SE a motorkódom, a katalizátor eredeti/nek néz ki. 5 éve enyim a gép és a 2. tulaja vagyok. Köszi!

Én úgytom előbb lambda-szonda lesz ludas, aztán egyszer majd a katalizátor adja fel - amit ne várj meg, mert igen izzasztó ára van szerintem. Javítsatok ki, ha tévedek. Reménykedem én is, hogy sosem lesz katalizátor-cserém... Ha olajat fogyasztana vagy rosszul járna a motor, rögtön javíttatnám, nehogy tönkretegye. Enyém is C14SE, tegnap megcsinálták szó nélkül a zöldkártyámat és még a gyári a lambda és a katalizátor is. Közel 170.000 km van benne.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Katalizátorral kapcsolatban (is) szeretnék segítséget: meddig jó egy katalizátor? Honnan tudom, hogy lejárt az ideje, van valami észlelhető előjele? Annyit tudok, hogy ha nagymértékben megnő a fogyasztás, az vagy a katalizátor vége, vagy az injektornak van valami kehéje, jól tudom :D ? C14SE a motorkódom, a katalizátor eredeti/nek néz ki. 5 éve enyim a gép és a 2. tulaja vagyok. Köszi!

Ha jól tudom 100-150ezer km az átlagos élettartam. Nem feltétlen okoz fogyasztásnövekedést, ha összetörik a belseje és beáll a gáz útjába akkor mindenképp, sőt még rosszul is fog menni az autó. Ha tönkrement minden bizonnyal rosszabb lesz az emissziód.

Link to comment
Megosztás:

Enyém is C14SE, tegnap megcsinálták szó nélkül a zöldkártyámat és még a gyári a lambda és a katalizátor is. Közel 170.000 km van benne.

Ha jól tudom 100-150ezer km az átlagos élettartam. Nem feltétlen okoz fogyasztásnövekedést, ha összetörik a belseje és beáll a gáz útjába akkor mindenképp, sőt még rosszul is fog menni az autó. Ha tönkrement minden bizonnyal rosszabb lesz az emissziód.

Én 146ezerrel vettem, most 216ezer van benne. Nem nyúltam hozzá sem lambdához, sem katalizátorhoz, egyenlőre nincs gondom a motorral-de nem is szeretném, ha egyszercsak leállna menet közben, mikor/vagyis mindig/ a gyerekkel megyünk valahova (valahova=hosszabb táv, kb.250km). És tudtommal az első tulaj sem cserélt ilyeneket. Van valami előírás lambda-szonda és katalizátor cserére, nem tudjátok? +injektoros kérdés: arra is van valami ellenőrzési lehetőség? Érnek valamit ezek a boltokban kapható injektortisztítók?

ui.:sok a kérdés, tudom, de hát ezért vagyunk, nem? :D

KÖSZI!!!

Link to comment
Megosztás:

Enyém is C14SE, tegnap megcsinálták szó nélkül a zöldkártyámat és még a gyári a lambda és a katalizátor is. Közel 170.000 km van benne.

Én 146ezerrel vettem, most 216ezer van benne. Nem nyúltam hozzá sem lambdához, sem katalizátorhoz, egyenlőre nincs gondom a motorral-de nem is szeretném, ha egyszercsak leállna menet közben, mikor/vagyis mindig/ a gyerekkel megyünk valahova (valahova=hosszabb táv, kb.250km). És tudtommal az első tulaj sem cserélt ilyeneket. Van valami előírás lambda-szonda és katalizátor cserére, nem tudjátok? +injektoros kérdés: arra is van valami ellenőrzési lehetőség? Érnek valamit ezek a boltokban kapható injektortisztítók?

ui.:sok a kérdés, tudom, de hát ezért vagyunk, nem? :D

KÖSZI!!!

Ha ez megnyugtat, akkor én még nem hallottam katalizátor cseréről a környezetemben, pedig 14 éve használ a cégünk Opelokat (kb 10-et) . Az én első gépem 1994-es 60 lovas és a kollégám 1995-ös 82 lovas 1,4 -sek. A mai napig futnak, most már maszek használatban és 300 ezren túl is jól szolgálnak. A lambda 160-180 ezret általában kibír, és úgy is jelzi ha galyra ment, persze a motor attól nem áll meg. Szóval amiatt ne izgulj, hogy megáll alattad a gép, legfeljebb vészprogramra áll át a vezérlés.

Ja, és az injektortisztítót 5000 km-ként be kell tölteni a teli tank benzinhez. Látványos a motor megújulása ezután.

Link to comment
Megosztás:

Ha ez megnyugtat, akkor én még nem hallottam katalizátor cseréről a környezetemben, pedig 14 éve használ a cégünk Opelokat (kb 10-et) . Az én első gépem 1994-es 60 lovas és a kollégám 1995-ös 82 lovas 1,4 -sek. A mai napig futnak, most már maszek használatban és 300 ezren túl is jól szolgálnak. A lambda 160-180 ezret általában kibír, és úgy is jelzi ha galyra ment, persze a motor attól nem áll meg. Szóval amiatt ne izgulj, hogy megáll alattad a gép, legfeljebb vészprogramra áll át a vezérlés.

Ja, és az injektortisztítót 5000 km-ként be kell tölteni a teli tank benzinhez. Látványos a motor megújulása ezután.

KösziKöszi :D !!!

Link to comment
Megosztás:

Itt legtöbben a protec nevű csodaszert használjuk. piros konzervdoboz, és nagyon erős hatása van.

Én személyszerint használom a Meta Megalene adalékot a benyához (amikor éppen nem sietek vagy felejtem el :D ),

ez inkább az állagmegóvásra és folyamatos tisztántartásra jó.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem felesleges pénzkidobás az injektortisztító lötty. Nagyrészt azért mert nem tudni milyen állapotban van előtte és azt sem tudni milyen állapotban lesz utána.

Ultrahangos injektortisztítás alig kerül többe. :D

Én csak a saját tapasztalatomat írtam le. Nálam a kocsi meglódul utána (szigorúan Tecsós...), símábban veszi a gázt. Node ez a múlt. A jövőről remélem nemsokára be tudok számolni....

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi kell ahhoz hogy ez:

http://www.vatera.hu/opel_astra_f_bajusz_k...o_59031543.html

működjön egy sima astrába? mit jelent az, hogy "MID"?

Vigyázz!

Neked Caravanod van, és nem biztos, hogy kezeli a hátsó törlőt!

A kapcsoló a végén a fedélzeti számítógéphez való.

Ha ilyen kell neked, akkor fordulj bizalommal Gabihoz.

Ő ad neked a BC-hez ilyen kapcsolót is.

http://www.bcweb.hu

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.