Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ha régi tipusú a tükröd (94 és előtti, és az tűnik valószínűnek) akkor egyszerűen rácsapsz ököllel egyet a tükör házára az ajtóra merőlegesen és beugrik a helyére. Ha későbbi, (a vékony nyakú) akkor is vissza lehet nyomni, csak egy csavarhúzó is kell hozzá amivel a rugós nyelvet egy kicsit visszanyomod, aztán adj neki egy ökölcsapást!

Nem, 2002-es az autó... Délután, míg van lap megnézem, ha nem megy, lefotózom, s felteszem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem így elsőre a motor hőmérséklet jeladónak tűnik. Ami a szívócsonk hátulján van 2 vezetékes. Persze esélyes lehet még az alapjárati motor elkoszolódása is.

A teljes motorkód X16SZ?

Igen a teljes motorkód X16SZ. A motorhőmérséklet jeladó már volt cserélve, a hiba megmaradt. A többi lehetőséget is megnézzük.

Köszönöm a segítséget!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen a teljes motorkód X16SZ. A motorhőmérséklet jeladó már volt cserélve, a hiba megmaradt. A többi lehetőséget is megnézzük.

Köszönöm a segítséget!

Ennek DIS gyújtása van, vagy hagyományos elosztós? Utóbbi esetben az elosztófedélre gyanakodnék.

Link to comment
Megosztás:

Akkor gyertyák, gyertyakábelek, szívósor tömítés, és ha még így se, akkor kéne méretni hideg motoron egy résveszteséget, mert lehet, hogy valamelyik szelep nem zár rendesen hidegen. Esetleg kijáratni vele egy adag Protecet.

Azt írta a srác, hogy csak hidegen csinálja, és újak a gyertyák. Persze lehet, hogy nincs rajta vmelyik gypipa rendesen, vagy mikor lehúzta a kábelt az megsérült.

Link to comment
Megosztás:

Le kéne törölgetni, és megnézni konkrétan honnan kezd olajosodni.

Mert lehet hogy csak az elosztó alatti gumigyűrűt kell cserélni.

Ha meg nem, akkor szelepfedél+vezérműház tömítés.

Megvan a babahintőpor-teszt első eredménye. Tegnap éjjel újra CSI-t játszottam (ezúttal egy benzinkútnál), és elég egyértelmű, hogy nemcsak felülről folyik az olaj. Beillesztek egy képet, aztán felteszem a kérdéseimet. A két nyíl jelzi az olajfolyás helyét, a bekarikázott helynél (nem pontos a jelölés) pedig (még) nem látom pontosan a nyomokat.

szerk.kep_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1. Cserélnem kellene tehát a szelepfedél- és a hengerfej-tömítést. Az elosztó alatti gumigyűrűnek mi a neve pontosan? Hogy kérjem azt a Csergőnél?

2. A tömítésekből szigorúan gyárit érdemes, ugye? Milyen tömítőpaszták vannak ehhez a munkához?

3. Az előző két tulajdonosnál nem volt még szétszedve a motor és nálam sem. Most biztosan lesz egyidejűleg olaj- és gyertyacsere, de mit lenne még érdemes megnézetni? (A 2001-es évjáratú autóban valós 78 ezer km van.)

A válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Megvan a babahintőpor-teszt első eredménye. Tegnap éjjel újra CSI-t játszottam (ezúttal egy benzinkútnál), és elég egyértelmű, hogy nemcsak felülről folyik az olaj. Beillesztek egy képet, aztán felteszem a kérdéseimet. A két nyíl jelzi az olajfolyás helyét, a bekarikázott helynél (nem pontos a jelölés) pedig (még) nem látom pontosan a nyomokat.

http://kepfeltoltes.hu/080216/szerk.kep_ww...ltoltes.hu_.jpg

1. Cserélnem kellene tehát a szelepfedél- és a hengerfej-tömítést. Az elosztó alatti gumigyűrűnek mi a neve pontosan? Hogy kérjem azt a Csergőnél?

2. A tömítésekből szigorúan gyárit érdemes, ugye? Milyen tömítőpaszták vannak ehhez a munkához?

3. Az előző két tulajdonosnál nem volt még szétszedve a motor és nálam sem. Most biztosan lesz egyidejűleg olaj- és gyertyacsere, de mit lenne még érdemes megnézetni? (A 2001-es évjáratú autóban valós 78 ezer km van.)

A válaszokat előre is köszönöm.

1. pontosan így kérd

2. sztem a Csergőben tudnak neked adni pasztát hozzá

3. síkoltatni kéne a hengerfejet a jobb zárás érdekében, kipucoltatni a szelepfészkeket, esetleg szelepszár-szimmeringeket cserélni valami jó minőségűre (ha már le lett szedve), olajjáratokat kipucolni.

Link to comment
Megosztás:

1. pontosan így kérd

2. sztem a Csergőben tudnak neked adni pasztát hozzá

3. síkoltatni kéne a hengerfejet a jobb zárás érdekében, kipucoltatni a szelepfészkeket, esetleg szelepszár-szimmeringeket cserélni valami jó minőségűre (ha már le lett szedve), olajjáratokat kipucolni.

Azért én előbb csak az elosztó tömítését cserélném ki, hátha nem kell utánna máshoz nyúlni.

Link to comment
Megosztás:

Én azért a hengerfejtömítést első körben nem bántanám..... kezd felülröl, aztán lassan egyenként mehetsz lefele.... igy kizárásos alapon jársz jobban, a kép alapján nem egyértelmü honnan folyik... és ráadásul a kiugró felületek meg is téveszthetnek.... ott gyülik meg elöször az olaj és az ember azthinné ott folyik.....

Link to comment
Megosztás:

Én azért a hengerfejtömítést első körben nem bántanám..... kezd felülröl, aztán lassan egyenként mehetsz lefele.... igy kizárásos alapon jársz jobban, a kép alapján nem egyértelmü honnan folyik... és ráadásul a kiugró felületek meg is téveszthetnek.... ott gyülik meg elöször az olaj és az ember azthinné ott folyik.....

Ezt mondom én is. Előbb az egyszerűbbnek tűnő hibát kell kijavítani. Aztán, ha még mindíg folyik, lehet tovább kutakodni.

Link to comment
Megosztás:

nekem is az opelastras által megjelölt helyeken volt olajos

én csak letisztítottam a felületet, nem hintőporoztam

eddig nem jött sehol újabb olaj, csont száraz a korábban említett helyeken

így továbbra is fenntartom azon véleményem, hogy amit feleslegnek gondolt, azt nyomta ki

pedig azóta toltam neki pár húzósabb utat, "komoly" tempóval is

Link to comment
Megosztás:

nekem is az opelastras által megjelölt helyeken volt olajos

én csak letisztítottam a felületet, nem hintőporoztam

Ma délután újra megtisztítottam a felületet. Mentem 6+9+12 km-t, és újra alul kezdett elsőként folyni az olaj. Nem vészes, de egyértelműen a tömítés hibájára utal.

Link to comment
Megosztás:

Ma délután újra megtisztítottam a felületet. Mentem 6+9+12 km-t, és újra alul kezdett elsőként folyni az olaj. Nem vészes, de egyértelműen a tömítés hibájára utal.

És hogy kerül felülre az olaj? Szerintem ha a hengerfej tömítés olyan ramaty állapotban van, hogy kifele ereszti az olajat, akkor ott egyéb problémák is lennének. Nem az olajjáratoknál van a legnagyob terhelésnek kitéve.... Na persze lehet anyaghiba is.... de én kételkedő vagyok.... eleve ilyen a természetem :) És még mindig azt mondom, csak szerre a javitással.... már csak azért is, mert a hengerfejtömités az már mühelyes munka, de a többit te is megtudod csinálni.....

Link to comment
Megosztás:

És hogy kerül felülre az olaj? Szerintem ha a hengerfej tömítés olyan ramaty állapotban van, hogy kifele ereszti az olajat, akkor ott egyéb problémák is lennének. Nem az olajjáratoknál van a legnagyob terhelésnek kitéve.... Na persze lehet anyaghiba is.... de én kételkedő vagyok.... eleve ilyen a természetem :) És még mindig azt mondom, csak szerre a javitással.... már csak azért is, mert a hengerfejtömités az már mühelyes munka, de a többit te is megtudod csinálni.....

Úgy, hogy felül is folyik az olaj a vezérműház tömítésénél, és valószínűleg még egy helyen, amit még nem látok pontosan. Harmadik tulajdonos vagyok, és tudom, hogy a második tulajdonos (aki már megvételkor az autó két éven belüli továbbadását fontolhatta) nem fordított elég figyelmet az autó karbantartására (pl. olajcsere, hűtővíz-pótlás, légszűrő csere stb.). Most ennek a gondatlanságnak iszom meg a levét, mert szerintem egy 7 éves autónál nem szabadna, hogy probléma legyen a hengerfej tömítéssel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.