Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

A legegészségesebb kajáknak is LEHET káros hatása :)

Meg a vitaminoknak is LEHET káros hatása :)

Milyen igaz. :)

Viszont minden forgalomba hozott élelmiszeren legalább fel vannak tüntetve az összetevők, beleértve a tartósítószereket, stabilizátorokat, egyéb E-számokat stb. Az olajadalékok többségénél ipari titkokra hivatkozva lényegében semmi. Az élelmiszerek nem ígérnek csodákat, az olajadalékok reklámjaik fényében igen, sőt az interneten több olyan olajadalék propagandaanyag is van, amely különböző kalkulációkat bemutatva gyakorlatilag "lehülyéz", ha nem veszem meg a termékét. A több kenőolajgyártó vizsgálata azt mutatta (pl. http://www.99-04.auto2.hu/a2-web03-08/prolong/menett.htm), hogy a másodlagos adalékokat forgalmazó cégek állításai túlzóak, és nem fedik (teljes mértékben) a valóságot. Miután a saját termékeikben eleve vannak kopásgátló és súrlódáscsökkentő adalékok, amelyek kényes egyensúlyát megbonthatja egy másodlagos adalék, nem javasolják a másodlagos adalékok használatát.

Jómagam ezt nem teszem, legfeljebb mindenkit óvatosságra intek.

Link to comment
Megosztás:

Miután a saját termékeikben eleve vannak kopásgátló és súrlódáscsökkentő adalékok, amelyek kényes egyensúlyát megbonthatja egy másodlagos adalék, nem javasolják a másodlagos adalékok használatát.

Én csakis a metabondból indulok ki, mert az egyetlen olyan adalék, amivel személyes tapasztalatom is van.

Ez a tapasztalat elég sokrétű, éspedig csakis pozitív tulajdonságokból áll :)

Akkora baromság ez a megbontja a kényes egyensúlyt szöveg szerintem, hogy csak úgy virít :)

Számomra ez pont akkora baromság, mint amekkora a prolong reklámja, csak pont más irányban :D

Két különböző hatásmechanizmusú anyagról beszélünk, amik nem befolyásolják egymás tulajdonságait.

Ez feketén-fehéren le is van írva a termék adatlapján, és a saját tapasztalatok sem mutattak semmilyen

változást az olaj minőségi jellemzőiben. Viszont az élettartamban és a kopásban elég szignifikáns

változások mutatkoznak. Gondolok arra például, amikor az első metabondos év után szétszedtük a

versenyautó motorját a szokásos évi kisgenerálra, és rakhattuk is össze, mert még az előző évi

felújítás során az odakerült hónolásnyomok is látszottak a hengerfalon... vagy például arra a kölcsönzős

aggregátorra, ami 3 évesen már élete alkonyát kezdte élni, akkor került bele az adalék, és jelenleg

6 évesen is ugyanolyan állapotban van... pedig nem keveset kap az ügyfelektől, akik kölcsönzik :lol:

De van ehhez egy elég jó szemléltető eszköz is, az a csapágygörgős kísérleti pad. Ajánlom annak

a figyelmébe, aki ilyen szkeptikusan áll a témához. Elég látványosan adja vissza az eltérést az adalék

beöntése, és a melegen beépülés után... a görgő először ugye sima olajban fut, itt ráeresztenek egy

erőkart, ami súrlodik rajta... ezt elkezdik nyomni, és egy erőhatásnál akkora a súrlódás, hogy hirtelen

megugrik a motor áramfogyasztása, ezután nem sokkal le is áll. Adalék beöntése és beépülése után

az említett leállási ponton mért erő kétszeresénél még mindig ugyanakkor a motor áramfelvétele,

és csak a háromszorosa után kezd nőni az áram. Ez azért elég meggyőző ahhoz, hogy elhigyjem,

van sokkal jobb lehetőségem is, mint rábízni magam a normál olaj adta kenési tulajdonságokra :lol:

Én sem tukmálni szeretném senkire, de azért úgy érzem, meg kell cáfolnom a különböző

negatív kritikákat, amiben valóságalap abszolút nincsen. :)

Nem csodaszer (prolonggal ellentétben ugye :lol: ), ezt mindenkinek elmondom, de nagyon hasznos dolog tud lenni :D

Link to comment
Megosztás:

Akkora baromság ez a megbontja a kényes egyensúlyt szöveg szerintem, hogy csak úgy virít :)

Számomra ez pont akkora baromság, mint amekkora a prolong reklámja, csak pont más irányban :)

Két különböző hatásmechanizmusú anyagról beszélünk, amik nem befolyásolják egymás tulajdonságait.

Ez feketén-fehéren le is van írva a termék adatlapján, és a saját tapasztalatok sem mutattak semmilyen

változást az olaj minőségi jellemzőiben.

Ami igaz lehet a Metabond Goldra, az biztosan nem igaz a Metabond M-re. Annak a termékleírásában virít, hogy magas oldószeranyag-tartalma van. Konkrét termékekről azonban nem akarok vitatkozni, ezért is fogalmaztam fent általánosságban. A "kényes egyensúlyra" vonatkozó passzus több olajgyártó cég honlapján szerepel egyfajta hivatalos álláspontként, legutóbb a Castrol linkjét illesztettem be.

Link to comment
Megosztás:

De van ehhez egy elég jó szemléltető eszköz is, az a csapágygörgős kísérleti pad. Ajánlom annak

a figyelmébe, aki ilyen szkeptikusan áll a témához. Elég látványosan adja vissza az eltérést az adalék

beöntése, és a melegen beépülés után... a görgő először ugye sima olajban fut, itt ráeresztenek egy

erőkart, ami súrlodik rajta... ezt elkezdik nyomni, és egy erőhatásnál akkora a súrlódás, hogy hirtelen

megugrik a motor áramfogyasztása, ezután nem sokkal le is áll. Adalék beöntése és beépülése után

az említett leállási ponton mért erő kétszeresénél még mindig ugyanakkor a motor áramfelvétele,

és csak a háromszorosa után kezd nőni az áram. Ez azért elég meggyőző ahhoz, hogy elhigyjem,

van sokkal jobb lehetőségem is, mint rábízni magam a normál olaj adta kenési tulajdonságokra :)

Korábban megnéztem egyébként az erről készült videót, utána láttam egy ezzel megegyező kísérletet a RoilGold termékével, és valami hasonló lehetett szerintem a Prolonggal is a fent idézett cikkben.

http://www.99-04.auto2.hu/a2-web03-08/prolong/menett.htm

Link to comment
Megosztás:

Annak a termékleírásában virít, hogy magas oldószeranyag-tartalma van.

A "kényes egyensúlyra" vonatkozó passzus több olajgyártó cég honlapján szerepel egyfajta hivatalos álláspontként, legutóbb a Castrol linkjét illesztettem be.

Igazad van, az M például ebben különbözik a többi adaléktól. Az új motoroknál ugyanis kiemelten fontos

a lerakódások elkerülése (nem úgy, mint a régieknél a lerakódások feloldása, mert az sok esetben problémát

okozhat). Viszont sejthető, hogy az oldószertartalma hasonló az olajban alkalmazottéval, ugyanis az ott le

van írva az adatlapon is, hogy nincsen semmiféle káros hatással az olajra. Itt nem savat és lugot öntünk

össze, hogy aggódni kéne :) Jól kitalálták ezt, hidd el :)

A hivatalos álláspontokról annyit, hogy pl a 30000km-es olajcsere intervallum is hivatalos álláspont. :)

Link to comment
Megosztás:

Korábban megnéztem egyébként az erről készült videót, utána láttam egy ezzel megegyező kísérletet a RoilGold termékével, és valami hasonló lehetett szerintem a Prolonggal is a fent idézett cikkben.

Igen, eléggé elterjedt súrlódási vizsgálati módszer :)

Látványos, és megdönthetetlen :)

Link to comment
Megosztás:

...

De van ehhez egy elég jó szemléltető eszköz is, az a csapágygörgős kísérleti pad. Ajánlom annak

a figyelmébe, aki ilyen szkeptikusan áll a témához. Elég látványosan adja vissza az eltérést az adalék

beöntése, és a melegen beépülés után... a görgő először ugye sima olajban fut, itt ráeresztenek egy

erőkart, ami súrlodik rajta... ezt elkezdik nyomni, és egy erőhatásnál akkora a súrlódás, hogy hirtelen

megugrik a motor áramfogyasztása, ezután nem sokkal le is áll. Adalék beöntése és beépülése után

az említett leállási ponton mért erő kétszeresénél még mindig ugyanakkor a motor áramfelvétele,

és csak a háromszorosa után kezd nőni az áram. Ez azért elég meggyőző ahhoz, hogy elhigyjem,

van sokkal jobb lehetőségem is, mint rábízni magam a normál olaj adta kenési tulajdonságokra :D

Én sem tukmálni szeretném senkire, de azért úgy érzem, meg kell cáfolnom a különböző

negatív kritikákat, amiben valóságalap abszolút nincsen. :)

Nem csodaszer (prolonggal ellentétben ugye :) ), ezt mindenkinek elmondom, de nagyon hasznos dolog tud lenni :lol:

Ami igaz lehet a Metabond Goldra, az biztosan nem igaz a Metabond M-re. Annak a termékleírásában virít, hogy magas oldószeranyag-tartalma van. Konkrét termékekről azonban nem akarok vitatkozni, ezért is fogalmaztam fent általánosságban. A "kényes egyensúlyra" vonatkozó passzus több olajgyártó cég honlapján szerepel egyfajta hivatalos álláspontként, legutóbb a Castrol linkjét illesztettem be.

kényes egyensúly, miközben korom, benzin és még ki tudja mi csapódik le az olajban, miközben használatban van.

Annyira azért lehet, hogy mégsem kényes.

Igen.

De ha van kedved, hozhatsz fel jó indokot arra, mivel lehetne megdönteni :lol:

bulldozer :)

Link to comment
Megosztás:

Na,most kissé zavarban vagyok! :) Nem tudom szabad,vagy illik-e ilyet,de azt hiszem mindenkinek a segítségére lehet ez az oldal: Technika

Minden nagyon részletesen,lépésről lépésre le van fényképezve,szöveg nélkül is érthető.Van itt alvázvédőzés,ülés csere,ülés felújítás,ledesítés,váltórudazat javítás,törött rugó csere,alapjárati motor tisztítás,EGR szelep lezárás,gyertyacsere,és még sok minden!

Bal oldalt van a menü,ott válaszd a TECHNIKA-t, és rögtön alatta: Napraw to sam.

Úgy gondolom így már bátrabban hozzáfog az ember,hogy pontosan látja,mit is kell csinálnia,és az itteni hozzászólásokkal,magyarázatokkal együtt tényleg gyerekjátéknak tűnik majd minden munka :) .

Mindazonáltal,ha nem jól tettem,jelzést kérek,és azonnal törlöm a hozzászólást!!!

Link to comment
Megosztás:

De miért kellett megtörölgetni, meg újracsiszolni mielőtt beletöltötte a metát? (főleg, ha ugyanabba az olajba öntötte)

Vagy majd én is csiszoljam fel a hengerfalat? :)

Azért kell minden teszt között megcsiszolni, mert az adaléknak pont az a lényege, hogy pár mikron vastagságban

beépül a fém felületébe. Ezért a mérés csak akkor hiteles, ha minden mérés között el van távolítva a mérendő

testről az adalékanyag.

Link to comment
Megosztás:

Azért kell minden teszt között megcsiszolni, mert az adaléknak pont az a lényege, hogy pár mikron vastagságban

beépül a fém felületébe. Ezért a mérés csak akkor hiteles, ha minden mérés között el van távolítva a mérendő

testről az adalékanyag.

Ez viszont nem életszerű. Mérésnek jó, de ha a motorba öntöd nem így lesz. Csináljanak olyat is hogy csak belecsepegtetnek a nedűből, aztán forgatják pár órát és utána teszt. :)

Link to comment
Megosztás:

Ez viszont nem életszerű. Mérésnek jó, de ha a motorba öntöd nem így lesz. Csináljanak olyat is hogy csak belecsepegtetnek a nedűből, aztán forgatják pár órát és utána teszt. :)

Nem tudom mit kell ennyit értetlenkedni :)

Ez a mérés inkább szemléltetésnek van, nem motorszimulációnak. :D

Ha már beleteszed a motorba az adalékot, miért akarnád eltávolítani?? :)

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mit kell ennyit értetlenkedni :)

Ez a mérés inkább szemléltetésnek van, nem motorszimulációnak. :D

Ha már beleteszed a motorba az adalékot, miért akarnád eltávolítani?? :)

Az adalékot nem is, de ők a sima olajat távolították el.

Nekem olyan teszt kell, amibe nem tudok belekötni. :)

De írtam is hogy korrekt, ez tényleg csak szőrszálhasogatás. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenki.

ELKÉSZÜLT AZ OPEL!

Persze nem most, már 7-én 10órakor. csak sok a meló, ezért irok most. Meg aztán valamikor az árát is meg kell termelni!

Eddig úgy néz ki hogy nem csak papiron nem hagytak ki semilyen alátétet, Úgy tünik a valóságba is sikerült mindent jól összerakniuk!

Aztán amikor átvettem nagy boldogsággal tettem mert végre megint én tiporhattam a gázpedált, aztán amikor nyújtották a számlát,..phú

majdnem leültem.Úgy számoltam (a drágábbik boltal) hogy olyan 90e, max 95e pezeta.

EGY NAGY FITYISZT!

108.500.- magyar HUF guriga.

Aztán sorolta a szaki, háát ki kellett cserélni a vezérmű szíjat, meg a tőcsavarok se voltak valami fényesek, akkor ilyen tömi,olyan tömi, itt egy gömbfej, ott egy szilent.stb.

Úgyhogy megújult egy kicsit az opel.

JA! mondja a szaki: van még egy kis gond,- na ne, mi az, -a kipufogó leömlő középen el van repedve (hajszálrepedés) kb.:4-5cm hosszan.

Fa..a. És amíg le volt véve nem lehetett vlona "megheftűlni" egy kicsit? Nem mert, egy, öntöttvasat nem igazán lehet heggeszteni, kettő ugyanúgy elreped a heggesztés mellett.

Úgyhogy most bogarászom a leömlőket.

Kérdésem: van értelme annak hogy tunning leömlőt jakjak normál kipu rendszerhez?

Gondolok a késöbbiekre hátha egyszer lesz egy 60-as rendszerem vagy valami.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Az adalékot nem is, de ők a sima olajat távolították el.

Nekem olyan teszt kell, amibe nem tudok belekötni. :)

De írtam is hogy korrekt, ez tényleg csak szőrszálhasogatás. :)

És az az alkatrész előtte biztos nem látott adalékos olajat? :D

Amúgy amikor mi csináltuk élőben ezt a tesztet (nem metás gépen),

egy vadiúj görgőn néztük, és az olaj után nem lett bántva, ment

bele az adalék.

Sőt, másik új görgővel vizsgáltuk ugyanígy a szimpla metabond olajat is

(első vizsgálaton texaco olaj volt), jobban is is teljesített az előzőnél! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.